Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Nie działa regulacja fotela w dół + mrugający klimatronik

Elektryka
ODPOWIEDZ
1punisher
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 20 mar 2014, 07:48
Lokalizacja: wrocław

Nie działa regulacja fotela w dół + mrugający klimatronik

Post autor: 1punisher » 15 maja 2014, 18:34

Witam,
sprawa dotyczy dwóch problemów:

1. nie działa reg fotela w dół :( w góre podnosi się bez problemu, jednak nie zawsze uda sie go opuścić. czasem zadziała ale większości przypadków nie chce.
2. Po uruchomieniu climatronika, mruga nawiew kilka razy, wszystko działa ale jego podświetlenie mruga trzy razy, to jakieś inf o naprawie czy cuś?

damianio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 10 lut 2012, 13:21
Lokalizacja: Łuków

Post autor: damianio » 15 maja 2014, 18:55

2. musisz zrobić adaptacje climatronika - jest masa info w necie i na forum
Był AFN 1997r.
Był AVG 1999r.
Był ASG 2003r.
Jest ANK 2001r.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 16 maja 2014, 18:55

1punisher pisze:1. nie działa reg fotela w dół :( w góre podnosi się bez problemu, jednak nie zawsze uda sie go opuścić. czasem zadziała ale większości przypadków nie chce.
Za ruch fotela w dół odpowiada ten sam silnik i ten sam mechanizm. Jedyna różnica to zmieniona polaryzacja napięcia - element za to odpowiedzialny to przełącznik. Na Twoim zacząłbym od sprawdzenia tego elementu. Możesz też spróbować podłączyć napięcie na 'krótko' do silnika ... na jeden biegun +12V na drugi GND, a później zmienić bieguny miejscami. Jeżeli będzie raz podnosić a raz opuszczać to znak że silnik i mechanizm działa i na 99% winny jest przełacznik.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 23 wrz 2014, 21:08

Odkopię temat.

Mam podobny problem co do regulacji wysokości fotela. Od czasu jak posiadam auto mam fotel w jednej pozycji. Otóż w górę nie ma problemu. Jako duży chłop chciałbym fotel w pozycji najniższej. I tu problem. jeszcze na początku użytkowania raz działało a raz nie. Obecnie działa tylko w górę.

Gdzieś...ktoś kiedyś napomknął mi, że to wina krańcówki. Nie wiem ile w tym prawdy ale w najbliższy poniedziałek fotel wyjdzie z auta i chciałbym do niego zajrzeć. Może ktoś podsunąć prostą (dla laika) instrukcję co sprawdzić krok po kroku aby mieć pewność, że to silniczek, przełącznik czy też wspomniana krańcówka.

Pacjent to Audi S6 Avant z 2000r.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 24 wrz 2014, 23:19

bloku, Zakładam że masz zwykłe fotele tylko z regulacją góra i dół ... Jeżeli tak musisz dobrać się do kostki manipulatora wysokości (ten element który trzymasz aby podnieść i opuścić siedzenie). Będzie ona miała 2 kostki jedną 4 stykową, a druga 10 stykową - w kostce 4 stykowej powinieneś mieć 2 pary przewodów -> czerwono-biały - to stałe +12V i brązowy - Masa pojazdu ...

W kostce 10stykowej powinieneś mieć pary przewodów wychodzące do silnika|silników. Nie wiem ile jest dokładnie u Ciebie, ale powinno być coś takiego:
- styk 3 i 8 idzie do jednego silnika
- styk 1 i 4 idzie do drugiego silnika

Sprawdzenie jest raczej proste to tych styków musisz podłaczyć przewody +12V i GND

tzn najpierw do styku nr 3 podłączasz +12V, a do 8 podłączasz GND -> teraz następuje ruch silnika i albo idzie on w górę albo w dół ... następnie zmieniasz polaryzację - tzn do styku nr 3 podłączasz GND a do 8 podłączasz +12V -> teraz następuje ruch silnika w odwrotną stronę niż poprzednio.

Jeżeli masz dokładnie taką sytuację tzn że silnik i krańcówka w nim zainstalowana jest sprawna, a uszkodzony jest sam przełącznik (manipulator). jeżeli ruch następuje tylko w jedną stronę to najprawdopodobniej uszkodzony jest mikrostyk w silniku (albo kombinujesz i go naprawiasz, albo wymieniasz na drugie - na allegro idzie dostać za paręnaście|paredziesiąt złociszy)

To samo powtarzasz dla wszystkich silników <okok>

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 29 wrz 2014, 16:47

Mam Recaro skora/alcantara. Pytanie czy ta instrukcja bedzie taka sama? Mam pelna regulacje ale bez pamieci.

[ Dodano: 2014-09-29, 16:47 ]
kot919, trafiłeś w "10"tkę. Dzis będąc u tapicera zabraliśmy się za sprawdzenie fotela. Rozberane i posprawdzane. Padł switch/manipulator. Teraz pytanie czy jest szansa go dorwać w takiej samej formie czy trzeba kombinować z innym. Obecny jest zalany jakąś masą i zamknięty hermetycznie. Póki co mały drut zrobiony z wyprowadzeniem przewodów pod fotel - do czasu aż znajdę nowy switch.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja