Naprawa licznika / wymiana licznika
Podesle na kompie jak bede i jakos przerobie. Nie mozna wysylac plikow bin 
A mam jeszcze jedno pytanko. Po podpieciu licznika nowego musze zaadaptowac go. Jak to zrobic? Bo gdzies wyczytalem ze wystarczy podac nowy pin w kanale 50 w 17 instruments. Lecz niestety mam ten kanal zablokowany, niedostepny. Na wiki ross znalazlem zeby sprawdzic bloki 22,23,24 i ponoc tam cos jest zablokowane. Ale jaka powinna byc poprawna wartosc? Jak to odblokowac? Polski Vag tez nie widzi kanalu 50
[ Dodano: 2016-03-23, 08:10 ]
Czy przekodowanie licznika trzeba zrobic przed wpisaniem pinu? Czy musza byc usuniete wszystkie bledy? Przeszukalem wczoraj forum i jakos nie moge znalezc konkretnej i szczegolowej instrukcji. Pogubilem sie w tym...

A mam jeszcze jedno pytanko. Po podpieciu licznika nowego musze zaadaptowac go. Jak to zrobic? Bo gdzies wyczytalem ze wystarczy podac nowy pin w kanale 50 w 17 instruments. Lecz niestety mam ten kanal zablokowany, niedostepny. Na wiki ross znalazlem zeby sprawdzic bloki 22,23,24 i ponoc tam cos jest zablokowane. Ale jaka powinna byc poprawna wartosc? Jak to odblokowac? Polski Vag tez nie widzi kanalu 50
[ Dodano: 2016-03-23, 08:10 ]
Czy przekodowanie licznika trzeba zrobic przed wpisaniem pinu? Czy musza byc usuniete wszystkie bledy? Przeszukalem wczoraj forum i jakos nie moge znalezc konkretnej i szczegolowej instrukcji. Pogubilem sie w tym...
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Chyba muszę coś przygotować bo to często się powtarza , zwłaszcza z immo3.
Robisz tak: najlepiej spisujesz kodowanie i adaptacje 60 kanału ze starego licznika ( zawsze samemu to uzupełnisz z podpodowiedziami VAG jak nie zapiszesz )
Musisz mieć:
- pin swojego auta - taki sam jest w liczniku i ECU
- pin nowego licznika
- wszystkie kluczyki które chcesz używać
- wpinasz nowe zegary , kodujesz , adaptujesz w 60 kanale ( ustalasz prawidłową komunikację licznika z samochodem ) , po wpięciu nowych zegarów powinna migac kontrolka immo. W bloku pomiarowym 25 możesz sprawdzić komunikację immo z ECU ( 0 - brak , 1 - immo3 , 2 - immo2 )
- logujesz się do nowego licznika [ LOGIN-11 ] jego pinem
- wchodzisz w kanał 50 adaptacji ( jeśli jest error spróbuj inną wersją vaga albo vcds lite albo polskim vagiem )
- w pierwszym okienku powinno być - [pin?] a wartośc adaptacji 32000 ( tak jest zawsze ) , jeśli jest [disabled ]to obok w okienku jest liczba minut do odblokowania adaptacji
- w new value wpisujesz pin swojego auta z 0 przed ( czyli pin 1234 to wbijasz 01234 )
- zamiast [pin? pojawi się wait] , po krótkiej chwili powinien pojawić sie twój VIN i klikasz save.
Wychodzisz z vaga , wyłączasz zapłon na około 1 minutę.
Potem włączasz zapłon , ikonka immo chwilę pomiga i powinna zapalić się na stałe , wchodzi w zegary i jeśli w extra pojawi się twój VIN to adaptacja poszła pomyślnie.
Teraz adapatacja kluczyków:
- logujesz się do licznika pinem swojego auta ( tak w trakcie adaptacji zmienił się )
- wchodzisz w adaptację 21 kanału , wpisujesz w new value liczbę kluczyków klikasz test i save
- wyłączasz zapłono wyciągasz kluczyk i wkładasz po kolei tyle ile masz
Mi ostatnio zajęło to max 2 minuty , tu są opisy bloków pomiarowych 22,23,24
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/I ... locks.html
Robisz tak: najlepiej spisujesz kodowanie i adaptacje 60 kanału ze starego licznika ( zawsze samemu to uzupełnisz z podpodowiedziami VAG jak nie zapiszesz )
Musisz mieć:
- pin swojego auta - taki sam jest w liczniku i ECU
- pin nowego licznika
- wszystkie kluczyki które chcesz używać
- wpinasz nowe zegary , kodujesz , adaptujesz w 60 kanale ( ustalasz prawidłową komunikację licznika z samochodem ) , po wpięciu nowych zegarów powinna migac kontrolka immo. W bloku pomiarowym 25 możesz sprawdzić komunikację immo z ECU ( 0 - brak , 1 - immo3 , 2 - immo2 )
- logujesz się do nowego licznika [ LOGIN-11 ] jego pinem
- wchodzisz w kanał 50 adaptacji ( jeśli jest error spróbuj inną wersją vaga albo vcds lite albo polskim vagiem )
- w pierwszym okienku powinno być - [pin?] a wartośc adaptacji 32000 ( tak jest zawsze ) , jeśli jest [disabled ]to obok w okienku jest liczba minut do odblokowania adaptacji
- w new value wpisujesz pin swojego auta z 0 przed ( czyli pin 1234 to wbijasz 01234 )
- zamiast [pin? pojawi się wait] , po krótkiej chwili powinien pojawić sie twój VIN i klikasz save.
Wychodzisz z vaga , wyłączasz zapłon na około 1 minutę.
Potem włączasz zapłon , ikonka immo chwilę pomiga i powinna zapalić się na stałe , wchodzi w zegary i jeśli w extra pojawi się twój VIN to adaptacja poszła pomyślnie.
Teraz adapatacja kluczyków:
- logujesz się do licznika pinem swojego auta ( tak w trakcie adaptacji zmienił się )
- wchodzisz w adaptację 21 kanału , wpisujesz w new value liczbę kluczyków klikasz test i save
- wyłączasz zapłono wyciągasz kluczyk i wkładasz po kolei tyle ile masz
Mi ostatnio zajęło to max 2 minuty , tu są opisy bloków pomiarowych 22,23,24
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/I ... locks.html