[A6 C5] Montaż HID'ów w H7+H7
[A6 C5] Montaż HID'ów w H7+H7
Witam!
Przeszukałem całe forum i nic nie znalazłem..
Widziałem że kilka osób ma zamontowane zestawy xenon hid, i moje pytanie brzmi, jak zamontować je w reflektorze h7+h7 z plastikową sztywną obudową od tyłu.. Oryginalna żarówka trzyma się na wtyczce, która przy hid'ach jest nie możliwa do podłączenia w ten sam sposób. Więc moje pytanie brzmi jak to zrobić żeby było dobrze?
Pozdrawiam.
Proszę zapoznać się z zasadami nazywania tematów, a także przywitać się w dziale powitań.
Przeszukałem całe forum i nic nie znalazłem..
Widziałem że kilka osób ma zamontowane zestawy xenon hid, i moje pytanie brzmi, jak zamontować je w reflektorze h7+h7 z plastikową sztywną obudową od tyłu.. Oryginalna żarówka trzyma się na wtyczce, która przy hid'ach jest nie możliwa do podłączenia w ten sam sposób. Więc moje pytanie brzmi jak to zrobić żeby było dobrze?
Pozdrawiam.
Proszę zapoznać się z zasadami nazywania tematów, a także przywitać się w dziale powitań.
Ostatnio zmieniony 02 paź 2008, 21:02 przez felippe, łącznie zmieniany 1 raz.
Rzeczywiście to jest pewien problem. Jesteś w błędzie jeśli chodzi o zamocowanie żarówek. ÂŻarówka H7 w światłach mijania (soczewka) trzymana jest za pomocą blaszki. Takiej nakładki na żarówkę z dziurą i wąsikami do zamocowania. Największy problem jest z przewleczeniem przewodów z gumową maskownicą przez tą blaszkę. Ja rozciąłem gumową zaślepkę (na przewodach) i dopiero wtedy plastikowe końcówki od żarników przeszły przez blaszkę. reszta jest już prosta. Robisz otwór w plastikowej twardej obudowie i przeciągasz kable.
Niestety jest pewien problem.
Po załozeniu HID okazało się że w świetle reflektora widać drucik zarnika, który rzuca cień na drogę. Próbowałem odwrócić żarnik odwrotnie (drucikiem do dołu) w celu uniknięcia cienia, ale w/w blaszka pozwala umieścić żarnik tylko drucikiem do góry. Soczewka odwraca obraz i cień jest na jezdni. Podobno są odwrotne żarniki.
Jeśli ktoś miał ten sam problem, bardzo proszę o podzielenie się wnioskami.
Niestety jest pewien problem.
Po załozeniu HID okazało się że w świetle reflektora widać drucik zarnika, który rzuca cień na drogę. Próbowałem odwrócić żarnik odwrotnie (drucikiem do dołu) w celu uniknięcia cienia, ale w/w blaszka pozwala umieścić żarnik tylko drucikiem do góry. Soczewka odwraca obraz i cień jest na jezdni. Podobno są odwrotne żarniki.
Jeśli ktoś miał ten sam problem, bardzo proszę o podzielenie się wnioskami.
Michał - Warszawa
Prawde powiedziawszy to najlepszym rozwiązaniem jest wymiana lamp na ori. Zupełnie inna jakość. Wiem, że nie jest to tanie, ale efekt... no i masz Xenon Plus, który na długich świeci jak szalony (jeżeli masz auto po lifcie). Szwagier miał w C5 przed liftem założoną przeróbkę na Xenon Plus (wkład do lampy od wersji po 2001) i też świeciły bajecznie. W Warszawie mogę dać namiar na człowieka, który to robił, ale speców jest wielu w całej Polsce. Kumpel robił Xenon do Saab'a 9-3 z 98 roku gdzieś w Pile chyba i koleś zmontował mu cudo. Soczewka od nowej BMW 5 (Xenon Plus) i polerowanie szkła reflektora. Efekt zadziwiająco dobry.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
A co to niby jest ? Jakiś nowy HID ?Darter pisze:no i masz Xenon Plus,
Myslę, że bardziej sensowne jest posługiwanie sie powszechnie obowiązującymi w technice nazwami. Jeżeli już wprowadzasz swoje własne to daj objaśnienie co przez to rozumiesz, bo inaczej to bez sensu

Części samochodowe online - Motostacja pl
No nie wydaje mi się żeby to określenie było wymyślone przeze mnie...RomanS pisze: A co to niby jest ? Jakiś nowy HID ?
http://www.audi.de/audi/de/de2/tools/gl ... ry036.html
Jak nie wiesz co to, to chyba jesteś trochę niedoinformowany...\
Już tłumaczę...
Xenon Plus, przez wiele osób mylnie nazywany Bi-Xenon to reflektor, w którym światła mijania świecą z żarnika wypełnionego gazem xenon'owym, a w momencie zapalenia świateł drogowych zapala się tradycyjna halogenowa żarówka i dodatkowo uchyla się przysłona soczewki żarówki wyładowczej (zamknięta przysłona blokuje strumień światła, aby nie świecił zbyt wysoko - tak jest w autach grupy VAG, w Volvo np bez soczewek unosi się do góry cały wkład reflektora) dzięki czemu żarówka halogenowa wspierana jest Xenonem. Daje to bardzo dobre doświetlenie przy światłach "długich".
(jest to moje własne tłumaczenie działania nie artykułu podanego powyżej)
Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi.
Następnym razem zanim kogoś zrugasz może dowiedz się czy nie ma racji..
Pozdrawiam.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Darter, mniejsza o słowa, cały Twój wywód to wlaśnie biksenon w np C5 po lifcie.
Nie pisz tylko, że xenon drogowy wspiera normalną żarówke drogowa H7 bo chyba masz wypalone lustra ksenonu.
Przy sprawnych ksenonach spokojnie możesz nie załączac drogowych bo ja mam markowe żarówki H7 +50 % i ich zapalenie przy załaczonym ksenonie mijania prawie nic nie daje (no może 2-3 %). W biksenonie świecącym jako drogowe włączenie dodatkowej H7 nie da żadnego efektu "wspaniałych świateł" bo będzie po prostu niezauważalne !
To chyba należałoby napisać, że H7 wspiera ksenona.
Przy biksenonie to właśnie ta lampa jest podstawą. Drogowe H7 służą praktycznie tylko jako sygnał świetlny do mrugania innym kierowcom. Ksenon nie daje rady tego robić bo za długo startuje.
Więc zwrot Xenon Plus dla mnie jest obcy, no chyba, że w Twojej Instrukcji Obsługi jakiś tłumacz się popisał
Nie miałem zamiaru Cię rugać, ale wprowadzanie nowomowy (typu: zwis męski prosty :mrgreen: ) jako nazwy dla rzeczy istniejących i nazwanych od lat, tylko drażni. Bo śmieszyć mnie już przestało
Nie martw sie tez o niedoinformowanie, naprawiałem samochody już wtedy gdy Ty na chleb mówiłeś "byb" :mrgreen: Wiem, że to uszczypliwe, ale takie już mam specyficzne poczucie humoru.
Bez urazy :?: Pozdrawiam :!:
(napisałeś: "jesli się mylę, niech ktoś poprawi", więc napisałem to co powyżej)
Zauważ, że w przywołanym przez Ciebie linku jest "Xenon plus Scheinwerfer" gdzie "plus jest z małęj litery (a nie z dużej jak u Ciebie) co oznacza znak dodawania (PLUS,+) i mówi,, że w lampie jest Xenon oraz normalne światło drogowe. Kwestia znajomosci niemieckiego też troche ma znaczenie... I tak rozumując to przed liftem C5 masz Xenon plu Scheinwerfer, a po lifcie Bi-xenon plus Scheinwerfer;
Nigdy natomiast nie wychodzi z tego "Xenon Plus" jako nazwa. Chwatit :!:
Nie pisz tylko, że xenon drogowy wspiera normalną żarówke drogowa H7 bo chyba masz wypalone lustra ksenonu.
Przy sprawnych ksenonach spokojnie możesz nie załączac drogowych bo ja mam markowe żarówki H7 +50 % i ich zapalenie przy załaczonym ksenonie mijania prawie nic nie daje (no może 2-3 %). W biksenonie świecącym jako drogowe włączenie dodatkowej H7 nie da żadnego efektu "wspaniałych świateł" bo będzie po prostu niezauważalne !
To chyba należałoby napisać, że H7 wspiera ksenona.
Przy biksenonie to właśnie ta lampa jest podstawą. Drogowe H7 służą praktycznie tylko jako sygnał świetlny do mrugania innym kierowcom. Ksenon nie daje rady tego robić bo za długo startuje.
Więc zwrot Xenon Plus dla mnie jest obcy, no chyba, że w Twojej Instrukcji Obsługi jakiś tłumacz się popisał

Nie miałem zamiaru Cię rugać, ale wprowadzanie nowomowy (typu: zwis męski prosty :mrgreen: ) jako nazwy dla rzeczy istniejących i nazwanych od lat, tylko drażni. Bo śmieszyć mnie już przestało

Nie martw sie tez o niedoinformowanie, naprawiałem samochody już wtedy gdy Ty na chleb mówiłeś "byb" :mrgreen: Wiem, że to uszczypliwe, ale takie już mam specyficzne poczucie humoru.
Bez urazy :?: Pozdrawiam :!:
(napisałeś: "jesli się mylę, niech ktoś poprawi", więc napisałem to co powyżej)
Zauważ, że w przywołanym przez Ciebie linku jest "Xenon plus Scheinwerfer" gdzie "plus jest z małęj litery (a nie z dużej jak u Ciebie) co oznacza znak dodawania (PLUS,+) i mówi,, że w lampie jest Xenon oraz normalne światło drogowe. Kwestia znajomosci niemieckiego też troche ma znaczenie... I tak rozumując to przed liftem C5 masz Xenon plu Scheinwerfer, a po lifcie Bi-xenon plus Scheinwerfer;
Nigdy natomiast nie wychodzi z tego "Xenon Plus" jako nazwa. Chwatit :!:
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Masz jak najbardziej rację ! Nie miało to wyjść nato, że coś wiem bo jestem starszy tylko na to, że z racji iz ileś lat juz dłubię w autach ! Może zabrzmialo inaczej , to sorry :!:censored pisze:To samo się tyczy ciebie RomanS , wiekiem nikomu się nie zaimponujeCo innego rzeczową wypowiedzią
![]()
A żeby nikt juz tak nie kojarzył to usuwam niniejszym swoje dane nt wieku :mrgreen:
A swoja drogą to IMO co najmniej 1/3 tematów jest rozwijaniem domorosłych pomysłów i powinna byc po pierwszym poście wycinana do kosza, bo więcej w tym zamętu i domysłów niz fachowej wiedzy. Tylko szczerze mówiąc mnie osobiście z reguły nie chce sie zajmować głosu bo zawsze ktoś moze potem uzyc argumentu, że jak juz mam wiecej lat to sie wymądrzam.
Tak jakby pojęcie "pasjonat motoryzacji" mogło dotyczyc tylko ludzi przed 30 - dziestką :roll:
Części samochodowe online - Motostacja pl
Drogi Romanie twoje określenie na temat tego czego Ty nie robiłeś jak ja na chleb wołałem "byb", chociaż "beb" się bardziej rymuje nielada mnie rozśmieszyło... też wiele razy ludzie się tak tłumaczyli, a i tak zostali zagięci. Jeśli nie chcesz, żeby używali argumentu, że starszy to się wymądrza to nie używaj takich stwierdzeń. Poza tym, to że dłubiesz w autach od "100" lat nie znaczy, że koniecznie musisz wiedzieć więcej..
Moim niemieckim się nie martw, a tak na marginesie jak to przetłumaczysz?
"Xenon plus Scheinwerfer"
Bo z mojej znajomoći języka niemieckiego Scheinwerfer to nic innego jak reflektor.. więc co Xenon plus reflektor?? Brzmi ciekawie, ale jakoś do mnie nie przemawia.
Przeglądałeś kiedyś listę opcji A6 C5 w salonie? Ale może tylko Ty masz racje, a ludzie, którzy tworzą cenniki to debile.. no nie wiem.
Dla porównania... zerknij w załączniki...
Nie na darmo napisałem, że ludzie mylą pojęcia używając terminu Bi-Xenon. Bi-Xenon ma dwa żarniki w jednej lampie. A to co jest w C5 ma się nijak do podwójnych...
Z resztą nie ma co się kłócić.. przepraszam jeśli czymś uraziłem, po prostu nie spodobała mi się forma w jakiej zwróciłeś uwagę. Można sobie przecież wyjaśnić bez dogryzania.
EDIT:
Jeszcze przytocze cytat z Audi.co.uk, że to nie ja sobie wymyśliłem...
"The xenon plus system offers all the xenon advantages..."
http://www.audi.co.uk/audi/uk/en2/tools ... ights.html
Moim niemieckim się nie martw, a tak na marginesie jak to przetłumaczysz?
"Xenon plus Scheinwerfer"
Bo z mojej znajomoći języka niemieckiego Scheinwerfer to nic innego jak reflektor.. więc co Xenon plus reflektor?? Brzmi ciekawie, ale jakoś do mnie nie przemawia.
Przeglądałeś kiedyś listę opcji A6 C5 w salonie? Ale może tylko Ty masz racje, a ludzie, którzy tworzą cenniki to debile.. no nie wiem.
Dla porównania... zerknij w załączniki...
Nie na darmo napisałem, że ludzie mylą pojęcia używając terminu Bi-Xenon. Bi-Xenon ma dwa żarniki w jednej lampie. A to co jest w C5 ma się nijak do podwójnych...
Z resztą nie ma co się kłócić.. przepraszam jeśli czymś uraziłem, po prostu nie spodobała mi się forma w jakiej zwróciłeś uwagę. Można sobie przecież wyjaśnić bez dogryzania.
EDIT:
Jeszcze przytocze cytat z Audi.co.uk, że to nie ja sobie wymyśliłem...
"The xenon plus system offers all the xenon advantages..."
http://www.audi.co.uk/audi/uk/en2/tools ... ights.html
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 03 paź 2008, 19:05 przez Darter, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
No i tyle naszegoMichał pisze:To sobie chłopaki nawciskały...

Darter, to ja już nie wiem o czym Ty konkretnie piszesz :?: (Wiem, wiem, zaraz mogę być uświadomiony, że po prostu ze starości jestem za tępy :mrgreen: )
Ale sprawdź sam : najpierw piszesz o lampie C5 poliftowej, którą powszechnie nazywa się bi-ksenonem, dla odróżnienia od lampy przedliftowej (zwykły ksenon). Tak to funkcjonuje wśród użytkowników C5. Dwa oddzielne palniki D1S w C5 nie istniały, więc o tym nie ma mowy, zreszta piszesz o H7 w drogowych, potem robisz przeskok i dajesz zdjęcie lampy od Phaetona (2x D1S, które co ma niby udowadniać ? ÂŻe też tak można ? To wszyscy wiemy przecież, tyle że nie ma tego normalnie w C5.... ).
Dalsze rozważania i tak niczego nie zmieniają, więc.... pozdrawiam wszystkich uczestników tego OT :!: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
PS. dzisiaj wieczorem przez kilka ulic jeździł za mną Passat B5 z 2004/2005 roku z HIDami w lampach i walił mi niebieskimi laserami po oczach (via lusterka). Miałem ochote zajechać mu droge i potluc lampy :evil: I tak dobrze, że nie jechaliśmy naprzeciwko bo mógłbym oślepnąć

Części samochodowe online - Motostacja pl
Roman.. Podałem różnicę między Bi-Xenonem, a Xenon plus (jak ja to nazywam i nie tylko ja). Moim skromnym zdaniem w C5 po prostu nie ma i nie było czegoś takiego jak Bixenon.
Poza tym jeżeli nie spotkałeś się z określeniem xenon plus to masz kilka przykładów:
http://cgi.ebay.pl/A4-B6-8E-Bi-Xenon-Sc ... dZViewItem
http://www.autotip.pl/audi-a4-cabrio-td ... s-d1845549
http://moto.gratka.pl/tresc/audi-a4-nav ... 87847.html
http://www.supercar.pl/document/Audi/Audi_A6_30_TDI
Więcej przykładów nie będę dawał, poza tym w wielu miejscach lista wyposażenia podana jest bez przecinków wiec uznasz to za PLUS+ (znak dodawania)
Zerknij jeszcze na fotkę z konfiguratora audi (na przykładzie A4 bo A6 jest w tym momencie aktualizowany).
Poza tym jeżeli nie spotkałeś się z określeniem xenon plus to masz kilka przykładów:
http://cgi.ebay.pl/A4-B6-8E-Bi-Xenon-Sc ... dZViewItem
http://www.autotip.pl/audi-a4-cabrio-td ... s-d1845549
http://moto.gratka.pl/tresc/audi-a4-nav ... 87847.html
http://www.supercar.pl/document/Audi/Audi_A6_30_TDI
Więcej przykładów nie będę dawał, poza tym w wielu miejscach lista wyposażenia podana jest bez przecinków wiec uznasz to za PLUS+ (znak dodawania)
Zerknij jeszcze na fotkę z konfiguratora audi (na przykładzie A4 bo A6 jest w tym momencie aktualizowany).
Nie wydaje mi się żeby wprowadzał jakieś nowe określenia do słownika. Sam tego nie wymyśliłem. I wprowadzanie "nowomowy" też mnie denerwuje.Nie miałem zamiaru Cię rugać, ale wprowadzanie nowomowy (typu: zwis męski prosty :mrgreen: ) jako nazwy dla rzeczy istniejących i nazwanych od lat, tylko drażni. Bo śmieszyć mnie już przestało
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Witam
Podepne sie pod temat ...
mam zamiar zalozyc HID u siebie w C5 na zarowce H1, ma ktos jakies doswiadczenia, porady, jak przebiega montaz ?
Mam jeszcze jedno pytanie odnosnie typow HID, zastanawiam sie nad 6000K, ale nie wiem na czym polega roznica w mocy, wystepuja zestawy 35W oraz 55W, ktory wybrac, moje autko nie ma modulu spr przepalone zarowki...
Pozdrawiam
Podepne sie pod temat ...
mam zamiar zalozyc HID u siebie w C5 na zarowce H1, ma ktos jakies doswiadczenia, porady, jak przebiega montaz ?
Mam jeszcze jedno pytanie odnosnie typow HID, zastanawiam sie nad 6000K, ale nie wiem na czym polega roznica w mocy, wystepuja zestawy 35W oraz 55W, ktory wybrac, moje autko nie ma modulu spr przepalone zarowki...
Pozdrawiam