Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

mikrostyk w zamku

Elektryka
mariog2012
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 24 cze 2012, 19:04
Lokalizacja: Stalowa Wola

mikrostyk w zamku

Post autor: mariog2012 » 23 mar 2013, 18:07

Witam panów. Mam problem z mikrostykiem w zamku kierowcy, wiadomo nie załącza oświetlenia, buczka itd. ÂŚciągnąłem niedawno tapicerę, żeby przyjrzeć się temu, wcześniej czytając wiele postów na ten temat. Zastanawia mnie fakt wyciągnięcia zamka bez demontażu tamy z szybą. Jak to zrobić? Według mnie nie da się wyciągnąć zamka , bo przeszkadza rama. A więc trzeba ją zdemontować i trochę się tego obawiam. Proszę o podpowiedź: jak wyjąć mikrostyk bez demontażu ramy.

lukwoj21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 359
Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: lukwoj21 » 23 mar 2013, 20:03

ale jaki masz problem z demontazem ramki z szyba? chyba bedzie łatwiej i szybciej niz kombinowanie pod góre...?

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 23 mar 2013, 21:04

Mi się udało wyjąć zamek bez demontażu ramki ale za to nie mogłem z powrotem go wsadzić i tak czy siak demontowałem ramkę. Ale nie ma się czego bać to tylko kilka śrub, oznacz sobie jak są przykręcone i o wiele szybciej zdemontujesz zamek ;)

BadBoyKing
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
Lokalizacja: Władysławowo

Post autor: BadBoyKing » 24 mar 2013, 20:40

To musisz miec jakas kosmiczna konstrukcje kolego. ;) wyciagalem wzystkie cztery zamki przod i tyl. Od kierowcy nawet 3 razy i powiem ci ze z przodu nie trzeba tej ramy z oknem sciagac. Bez problemu odlaczalem wtyczke odkrecalem zamek i pod odpowiednik katem wyciagalem a w odwrotnej kolejnosci przebiegal montaz bez ingerencji w rame szyby Co innego ma sie sprawa z tylem tam trzeba odkrecic i odchylic conajmniej ta rame aby wydlubac zamek.

U mnie wysiadl jeden mikrostyk drugi wystarczylo oczyscic z nalotu i we wszystkich poprawic zimne luty od tamtej pory nawet w najwiekszy mroz wszystko hula jak nalezy. <luzik>

Awatar użytkownika
Mariusz-MN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 296
Rejestracja: 29 gru 2008, 23:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mariusz-MN » 24 mar 2013, 23:12

BadBoyKing, ma racje. Mozna to zrobic bez odkrecania ramy. Najwiekszy problem sprawia wioselko wkladki zamka i wiele osob zalamuje rece i odkreca rame lub mowi ze sie nie da. Da sie ale trzeba cierpliwie, lustereczko miec popatrzec jak to urzadzone jst i mozna wszystko wyjac. Ta blache ryglujaca zamek i klamke to trzeba zdecydowanie puac nawet mlotkiem wczesniej prykajac jakims preparatem w stylu WD40 bo po kilku latach lubi sie to zapiec.
A6 Avant 2.5 TDI S-line
Skóra, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...

Awatar użytkownika
chomikaudi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 15 lip 2010, 23:39
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: chomikaudi » 25 mar 2013, 20:46

Witam, do wymiany mikrostyku w zamku w drzwiach przednich nie ma konieczności demontażu zamka. Przerabiałem dość dokładnie ten temat u siebie. Mianowicie:
Wystarczy ściągnąć tapicerkę drzwi, odłączyć wszystkie przewody od tapicerki, potem ściągnąć plastikową osłonę zamka i na dole, na mikrostyku jest metalowa zawleczka, która należy do siebie pociągnąć i na przewodzie mamy w dłoniach mikrostyk. Najczęściej jego uszkodzeniu ulega wyłącznie przycisk, więc na allego można zakupić takowy i wymienić wyłącznie górną obudowę mikrostyku. Najlepiej szukać szczelnych mikrostyków ( tak opisują na aukcjach). Po zakończeniu analogicznie do wcześniejszego wszystko składamy w całość.
Audi A6 Avant 2.5 TDI Quattro

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 885
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 27 maja 2013, 15:39

Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 27 maja 2013, 16:14

Hej! zarzyk

Najrozsądniej było by kupić pierwszy i zdjąć górną część było by "plug and play" niestety długo nie pociągnie ten mikrostyk nie jest wodoodporny w oryginale jest inny więc w zastępstwie kup mikrostyk z linku pośrodku V4NST7UL ten zastosujesz w zamienniku ale musisz trochę porzeÂźbić.

foto- http://milczanska.net/~osa/long/czujnik_1.jpg

http://milczanska.net/~osa/long/czujnik_2.jpg

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 885
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 27 maja 2013, 19:08

aha :) no to jak tylko pogoda będzie lepsiejsza :) to zabieram się za robotę.

P.S

ta dłubanina polega na lutowaniu go czy tez rozbieraniou i przekładaniu podginaniu itp.? :)
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 27 maja 2013, 21:55

Kolego! :)

Musisz tyko dobrze zamocować nowy mikroprzełącznik na miejscu starego i to wszystko. Odnośnie lutowania kabelków - popatrz na oznaczenia nad pinami powinno być C, NO, NC, jeżeli tak to jeden przewód lutujesz do C, a drugi do NO to wszystko.
...aaaha bo bym zapomniał jak wymontujesz zamek zwróć uwagę na rygiel, jeżeli będzie w takim stanie jak na foto poniżej to w takim wypadku będziesz musiał wymienić zamek na nowy/inny dobry. Wymiana samej krańcówki nie pomoże.

http://milczanska.net/~osa/long/zamek_4.jpg

Powodzenia
<okok>

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 03 cze 2013, 02:13

Ja bym się zastanowił nad zakupem trzeciego switcha z postu zarzyk, plastikowa powłoka kiedy jest rozdarta przez ten nięszczęsny mikrostyk i montaż nowego bez naprawy powłoki to strata czasu bo problem powróci.Trzeci mikrostyk ma idealną wręcz osłonę i zabezpieczenie przed nierówną powierzchnią.Metalowy element roboczy jest o wiele wytrzymalszy niż sama główka mikrostyku.Dlatego mikrostyk z metalowym ślizgiem według mnie jest lepszym rozwiązaniem.

Pozdro.
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 03 cze 2013, 17:46

Jasne&#8230; Bilskirnir hehe problemy ze snem miałeś czy to to słoneczne lato w IE? Twoja sugestia/spostrzeżenie jest, co najmniej prawidłowe niestety tylko w teorii mikrostyk, o którym wspomniałeś nie jest wodoodporny! Po kilkunastu tygodniach będzie do wymiany, sprawdziłem to rozwiązanie wcześniej. Można kupić podobny mikrostyk wodoodporny razem z kabelkami niestety to, co mnie przeraziło to cena &#8364;25+Vat.

Cheerio man! <luzik>

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 04 cze 2013, 00:58

hemiV8, OOooo widzisz...jak chcesz to potrafisz.Może są ludzie,dla których ta informacja jest istotna i pujdą po wodoszczelny mikrostyk z metalowym ślizgiem.

Jakbyś dał namiary,to by było rewelacyjnie.

P.S Z tym latem to już mi tak nie dokuczaj,bo bez twojej pomocy powoli dostaje depresji.

Pozdro.
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 04 cze 2013, 17:41

Bilskirnir pisze:hemiV8, OOooo widzisz...jak chcesz to potrafisz
Ojjj tylko mi tu na ambicje nie wjeżdżaj :]
Bilskirnir pisze:Może są ludzie,dla których ta informacja jest istotna
hmmm <mysli>

Cześć!
Dobra&#8230; niestety mikroprzełączników, o jakich wspomniałem już nie ma, ale&#8230; mam lepsze wiadomości są dostępne inne (minimalna różnica) tańsze poniżej podaję oznaczenia producenta i strony gdzie to można kupić.

SAIA-BURGESS -
V4NS-UL - z przewodami
V4NT9UL - z przewodami

V4NS - tutaj UWAGA ten jest najlepszy jest wodoodporny i rozbieralny jak oryginał w zamku niestety wysyłają, co mają, więc ryzyko, że dostaniecie takie same jak na foto jest niewielkie (kupujecie na własne ryzyko) ja zamówiłem kilka sztuk i dostałem hermetyczne nie rozbieralne o nr V4NST7UL.
Szukać należy - mikroprzełączniki ang. microswitches

http://cpcireland.farnell.com/
http://ie.farnell.com/
http://www.saia-switch.com/

CHERRY-
DC1C-C3RC - z przewodami
DC1C-C3RB - z przewodami
DC1C-C3LB - z przewodami
DC1C-C3LC - z przewodami
DC1C-C3AA - z przewodami

Dodatkowo są dostępne same dÂźwigienki metalowe nie będę wymieniał kodów gdyż jest tego sporo szukać należy (microswitch-levers)
Firma OMRON produkuje jeszcze mikroprzełączniki, więc warto poszukać i sprawdzić, co i jak.
Bilskirnir pisze:P.S Z tym latem to już mi tak nie dokuczaj,bo bez twojej pomocy powoli dostaje depresji.
Brak słońca i witaminy D się kłania, i snu jak widzę <szok> nie martw się... jestem nie daleko tuż za miedzą.

Pozdrawiam <luzik>

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 885
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 16 cze 2013, 15:57

mam szybkie pytanko bo powstrzymały mnie 2 śrubki, co to za śrubki które trzymaja zamek? jak to rozmiar i tyl klucza taki jak do kiery tylko jaki rozmiar?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga