Witam
Mam problem z lusterkiem wewnętrznym fotochrom. Nie trybi . Sam wkład (lustro) jest sprawny. Potrzebuję rozpiskę pinów w kostce żeby posprawdzać podłączenia. Dokładnie od czego jest pin 6
Na razie doszedłem że:
- 1 - zasilanie po stacyjce
- 2 - masa
- 3 - bieg wsteczny
- 4 - wolny
- 5 - wolny
- 6 - ?
Jestem właśnie na etapie podłączania wstecznego fotochromu.
Zanim zrobiłem sobie wiązkę to pomierzyłem gdzie co sobie podłączyć. Mase wziąłem z oświetlenia podsufitki, to samo z 12V oświetlenia w środku (6-Pin). To jest po to żeby przy włączonej lampce lusterko się nie ściemniało??
Problem polega na tym, że na sucho wszystko było spoko, a po podłączeniu lusterko się ściemnia, ale także po włączeniu lampki podsufitki. Nie reaguje w ogole na ten 6-Pin. Co ciekawe po podłączeniu tego lusterka na wyłączonym oświetleniu, na tym kablu pojawiło się około 6,8V zamiast wcześniejszych 0V.
W czym jest problem?
A druga zagadka to połączyłem Pin 4 i 5 z sobą zgodnie z tym schematem:
ale po ściemnieniu lusterka nie pojawia się tam napięcie 1.5V. Jest coś około 0.05V
ÂŹle podłączone czy coś jest uszkodzone?
Zgodnie ze schematem dostępnym w ELSA lusterko powinno być podłaczone tak:
PIN 1 - napięcie +12V po stacyjce
PIN 2 - GND
PIN 3 - napięcie +12V światła cofania
PIN 4 - sygnał do wkładów fotochromowych PIN 3 lusterka
PIN 5 - sygnał do wkładów fotochromowych PIN 7 lusterka (z tego co pamiętam to u mnie te wyjścia z wkładów lusterek podłączyłem do masy, a sygnał z fusterka wewnętrznego pozostał w 'powietrzu')
PIN 6 - napięcie z lampki podsufitki (zależne od potencjometru jasności oświetlenia)
Jak lusterko powinno prawidłowo działać to nie wiem (nie miałem go na wyposażeniu standardowym). U mnie działa w ten sposób, że jak przekręcę kluczyk to w tym momencie zaczyna działać sterowanie fotochromem i zostaje ono czasoso wyłączone gdy tylko włącze wsteczny.
Jak wiadomo niektóre A6 były wyposażone w lusterko fotochromatyczne z przyciskiem wyłączania fotochromu. Według mnie PIN 6 miał zapewnić oświetlenie tego przycisku.
Fotochromy działają świetnie, szczególnie zewnętrzne robią się aż czarne
Czy w zewnętrznych Fotochromach ważne jest na który przewód idzie napięcie? Bo ja się pomyliłem i na ten drugi przewód podłączyłem napięcie, a na Pinie 3 dałem GND. Działać działa, ale czy to coś szkodzi wkładowi?
Jeśli chodzi o Pin-6 to bardzo dziwna sprawa, ale u mnie nie podłączony do niczego pojawia się na nim napięcie i jak dobrze pamiętam 12V. Czyli u mnie ten Pin nie służył by do podświetlania, ale np do zasilania czegoś .
MaRRcin929 pisze:Fotochromy działają świetnie, szczególnie zewnętrzne robią się aż czarne
U mnie jest tak samo więc raczej tak się powinny zachowywać
MaRRcin929 pisze:Czy w zewnętrznych Fotochromach ważne jest na który przewód idzie napięcie? Bo ja się pomyliłem i na ten drugi przewód podłączyłem napięcie, a na Pinie 3 dałem GND. Działać działa, ale czy to coś szkodzi wkładowi?
Fotochrom działa na zasadzie materiału zmieniającego swoją barwę pod wpływem przyłożonego napięcia. Wydaję mi się że nie ma znaczenia na które piny będzie podany biegun dodatni a na który ujemny.
MaRRcin929 pisze:Jeśli chodzi o Pin-6 to bardzo dziwna sprawa, ale u mnie nie podłączony do niczego pojawia się na nim napięcie i jak dobrze pamiętam 12V. Czyli u mnie ten Pin nie służył by do podświetlania, ale np do zasilania czegoś .
Hmmm ... jak kiedyś będę 'grzebał' w aucie to zobaczę co się u mnie pojawia na tym Pinie
Najważniejsze, że cała instalacja chodzi tak jak powinna ... Mod jak najbardziej przydatny
witam
zapodałem +12 po stacyjce ( włacznik świateł ), mase i podałem sygnał wstecznego ( 7 pin zielonej kostki w zegarach ) i nic nie działa ?
trzeba tez zmostkowac lub podpiac pod mase te przewody na zewnetrzny fotochrom ?
moze cos zle podłaczyłem ?
Te z zewnętrznego fotochromu nie są potrzebne , a próbowałeś na stole czy lustro sprawne?
Sprawdź voltomierzem czy ten sygnał z wstecznego jest ok ( jak będzie dawał 12v to lustro nie będzie ściemniać ), bo we wszystkich schematach jest to wpięte w kostkę we wtyczkach na słupku przy noagach kierowcy
bendzji pisze:Te z zewnętrznego fotochromu nie są potrzebne , a próbowałeś na stole czy lustro sprawne?
Sprawdź voltomierzem czy ten sygnał z wstecznego jest ok ( jak będzie dawał 12v to lustro nie będzie ściemniać ), bo we wszystkich schematach jest to wpięte w kostkę we wtyczkach na słupku przy noagach kierowcy
nie sprawdzalem własnie hmm
a to wpiecie wstecznego to gdzie dokładnie , bo moze tam jest bład ?
jak mozesz zapodaj gdzie i jaki kolor kostki i jaki pin
pozdro
[ Dodano: 2014-09-01, 15:00 ]
dobra lusterko działa odłaczyłem ten kabelek co dalem do zegarow od wstecznego , teraz mam tylko +12 i mase i sciemnia sie ładnie i rozjasnia , potrzebuje teraz gdzie wpiac ten od wstecznego wiem ze to jakas brazowa lub pomaranczowa kostka pod nogami ale ilo pinowa i który pin to nie wiem jest tam pare brazowych kostek nie mam elsy ani nic z tego rodzaju jak mozna prosze o sprawdzenie i podanie który i gdzie dokladnie znajduje sie ta kostka od wstecznego ? dodam ze ma multi skrzynie
[ Dodano: 2014-09-02, 11:50 ]
podbijam
gdzie znajduje sie sygnal wstecznego zeby fotochrom wpiac
Wg schematów przy multitroniku - niebieska kostka w nogach kierowcy - pin 5, kabel niebieski z czerwonym paskiem ( kabel będzie raczej grubszy bo z niego idzie zasilanie na żarówki wstecznego)
Sprawdź czy po włączeniu wstecznego pojawia się na nim 12V.
Możesz zobaczyć jeszcze w szarej kostce w pinie 7 - może jakimś cudem jest podciągnięty w instalacji.
bendzji, W każdym A6 c5 powinno to być brązowe 10pin złącze w nogach kierowcy - styk nr 8 ... Jest to przewód do tylnych świateł wstecznych (kolor niebiesko-czerwony). Jak się do niego podłączysz to powinno działać - u mnie działa :D
Kolega bendzji, też ma racje - w automacie sygnał ten jest zmostkowany ze stykiem nr 5 w niebieskim 3 pinowym złączu (pewnie jest połaczone z jakimś 20 stykowym i tworzy całość ) [kolor również niebiesko-czerowny]
O sygnale wstecznego w liczniku również nie słyszałem
Będę montował niedługo i już mam obadane co i jak - w automacie sygnał wstecznego idzie z wybieraka skrzyni ( tzn. z przełącznika multifunkcyjnego przy skrzyni w tipie lub ze sterownika w multi )
Teraz po przyjrzeniu się schematowi widzę o jaka brązową wtyczkę chodzi - tak się skupiłem na różnicy przy automacie ze nie zauważyłem , rzeczywiście lepiej się tam chyba wpiąć