Na Twoim miejscu na początek starałbym się wykluczyć przekaźnik (to nie tylko elementy zwierne ale i elektronika w nim umieszczona - wszystko mogło ulec uszkodzeniu) - tzn zamienić na moment z innego samochodu ...
Odezwij się do Kolegów z Twojego miasta - może któryś z nich będzie życzliwy (to 10min pracy) a wtedy będziesz miał pewność że to wina manetki
Można też spróbować pomierzyć sygnały z manetki bezpośrednio na gnieździe przekaźnika
Jedną sondę podpinasz pod styk br 13 (15) przewód niebiesko-czerwony, miernik ustawiasz w tryb pomiaru rezystancji i dalej:
- druga sonda wędruje na styk nr 2 (53b) przewód zielono-liliowy. Po kolei przesuwasz manetkę i odczytujesz wartości z miernika
= pozycja wyjściowa - na mierniku nieskończoność (bardzo duża rezystancja)
= pozycja w dół (chwilowe uruchomienie przednich wycieraczek) - na mierniku nieskończoność (bardzo duża rezystancja)
= 1 pozycja w górę (przerywane uruchomienie przednich wycieraczek) - na mierniku nieskończoność (bardzo duża rezystancja)
= 2 pozycja w górę (wolne uruchomienie przednich wycieraczek) - na mierniku nieskończoność (bardzo duża rezystancja)
= 3 pozycja w górę (szybkie uruchomienie przednich wycieraczek) - na mierniku 0 (bardzo mała rezystancja)
- druga sonda wędruje na styk nr 8 (53) przewód szaro-czarny. Po kolei przesuwasz manetkę i odczytujesz wartości z miernika
= pozycja wyjściowa - na mierniku nieskończoność (bardzo duża rezystancja)
= pozycja w dół (chwilowe uruchomienie przednich wycieraczek) - na mierniku 0 (bardzo mała rezystancja)
= 1 pozycja w górę (przerywane uruchomienie przednich wycieraczek) - na mierniku nieskończoność (bardzo duża rezystancja)
= 2 pozycja w górę (wolne uruchomienie przednich wycieraczek) - na mierniku 0 (bardzo mała rezystancja)
= 3 pozycja w górę (szybkie uruchomienie przednich wycieraczek) - na mierniku nieskończoność (bardzo duża rezystancja)
- druga sonda wędruje na styk nr 12 (INT) przewód biało-zółty. Po kolei przesuwasz manetkę i odczytujesz wartości z miernika
= pozycja wyjściowa - na mierniku nieskończoność (bardzo duża rezystancja)
= pozycja w dół (chwilowe uruchomienie przednich wycieraczek) - na mierniku nieskończoność (bardzo duża rezystancja)
= 1 pozycja w górę (przerywane uruchomienie przednich wycieraczek) - na mierniku 0 (bardzo mała rezystancja)
= 2 pozycja w górę (wolne uruchomienie przednich wycieraczek) - na mierniku nieskończoność (bardzo duża rezystancja)
= 3 pozycja w górę (szybkie uruchomienie przednich wycieraczek) - na mierniku nieskończoność (bardzo duża rezystancja)
- druga sonda wędruje na styk nr 7 (53c) przewód czarno-liliowy. Po kolei przesuwasz manetkę i odczytujesz wartości z miernika
= pozycja wyjściowa - na mierniku nieskończoność (bardzo duża rezystancja)
= pozycja do siebie (włączenie spryskiwaczy) - na mierniku 0 (bardzo mała rezystancja)
= pozycja od siebie (uruchomienie tylnej wycieraczki) na mierniku nieskończoność (bardzo duża rezystancja)
= pozycja od siebie (spryskiwanie tylnej wycieraczki) na mierniku nieskończoność (bardzo duża rezystancja)
To chyba wszystkie kluczowe sygnały z manetki. Rozpiskę robiłem na szybko na podstawie schematu. Jeżeli zdecydujesz się pomierzyć u siebie, postaram się znaleźć jutro czas aby zrobić to u mnie jako porównanie
