Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Lokalizacja przekaźnika wycieraczek 4B0955531E

Elektryka
ODPOWIEDZ
tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Lokalizacja przekaźnika wycieraczek 4B0955531E

Post autor: tomciar » 26 cze 2014, 12:23

Koledzy proszę o pomoc w lokalizacji przekaźnika wycieraczek w A6C5 po lifcie, wyczytałem na forum że taki oto numer on ma - 4B0955531E. Musze się nim zainteresować ponieważ mam dziwną przypadłość z wycieraczkami przednimi, jeśli potrzebuję ich użyć to zazwyczaj się nie załączą. Jak spryskam szybę (spryskiwanie działa) powachluję dźwignią wycieraczek parę razy w górę i w dół to zaskoczą i działają jakiś czas, potem muszę znowu wykonywać takie czynności.
Nie są to na pewno zapieczone sworznie bo jak już działają to działają ok.
Zauważyłem też że czasem samoczynnie załączają się spryskiwacze ksenonów. Więc albo jest to manetka (chyba mniejsze prawdopodobieństwo bo jak już wycieraczki rusza to manetka pracuje ok) albo właśnie przekaźnik wycieraczek o którym wyczytałem na forum.
Gdzie on jest? :)

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 26 cze 2014, 12:44

Z tego co mi się wydaje to musisz się dostać pod schowek po lewej stronie pod kierownicą
Fuck Fuel Economy

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 26 cze 2014, 13:18

tomciar, opisana przez Ciebie usterka pasuje zarówno do przekaźnika jak i manetki ... Silniczek wycieraczek przednich raczej bym wykluczył (sygnał przejścia prze '0'), ponieważ wariują Ci też spryskiwacze.
Może też że jest uszkodzenie w przewodach od manetki (jakieś przetarcie), które wygląda z punktu widzenia przekaźnika jak ruchy manetki.

Tak jak napisał Kolega Toperz, przekaźnik zlokalizowany jest po kierownicą, a dostaniesz się do niego pod okręceniu osłony deski rozdzielczej pomiędzy pedałami a kierownicą. Moim zdaniem najprościej będzie podmienić ten przekaźnik.

Przekaźniki te mają różne oznaczenia: 377, 378, 389, 602, 603. Zakładam że opisują one wersję. Do testów możesz zastosować jakikolwiek - najwyżej nie będą działać spryskiwacze i tylna wycieraczka. Ale przednie powinny działać jak trzeba. Docelowo bezpieczniej będzie kupić taki sam numer jak masz u siebie <okok>

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 26 cze 2014, 13:46

Dzięki. Dostałem się do przekaźnika wycieraczek. Zdjąłem jego obudowę, są tam dwa przekaźniki ale już nierozbieralne, jedyne co mogłem zrobić to przelutować luty :) To nic nie dało ponieważ wycieraczki działają jak działały, skłaniam się już jednak do manetki wycieraczek. Czy aby ja wymontować konieczne jest zdjęcie kierownicy?

EDIT: Ok doczytałem że zdjęcie kierownicy konieczne :(

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 26 cze 2014, 15:11

Na Twoim miejscu na początek starałbym się wykluczyć przekaźnik (to nie tylko elementy zwierne ale i elektronika w nim umieszczona - wszystko mogło ulec uszkodzeniu) - tzn zamienić na moment z innego samochodu ...

Odezwij się do Kolegów z Twojego miasta - może któryś z nich będzie życzliwy (to 10min pracy) a wtedy będziesz miał pewność że to wina manetki

Można też spróbować pomierzyć sygnały z manetki bezpośrednio na gnieździe przekaźnika

Jedną sondę podpinasz pod styk br 13 (15) przewód niebiesko-czerwony, miernik ustawiasz w tryb pomiaru rezystancji i dalej:
- druga sonda wędruje na styk nr 2 (53b) przewód zielono-liliowy. Po kolei przesuwasz manetkę i odczytujesz wartości z miernika
= pozycja wyjściowa - na mierniku nieskończoność (bardzo duża rezystancja)
= pozycja w dół (chwilowe uruchomienie przednich wycieraczek) - na mierniku nieskończoność (bardzo duża rezystancja)
= 1 pozycja w górę (przerywane uruchomienie przednich wycieraczek) - na mierniku nieskończoność (bardzo duża rezystancja)
= 2 pozycja w górę (wolne uruchomienie przednich wycieraczek) - na mierniku nieskończoność (bardzo duża rezystancja)
= 3 pozycja w górę (szybkie uruchomienie przednich wycieraczek) - na mierniku 0 (bardzo mała rezystancja)

- druga sonda wędruje na styk nr 8 (53) przewód szaro-czarny. Po kolei przesuwasz manetkę i odczytujesz wartości z miernika
= pozycja wyjściowa - na mierniku nieskończoność (bardzo duża rezystancja)
= pozycja w dół (chwilowe uruchomienie przednich wycieraczek) - na mierniku 0 (bardzo mała rezystancja)
= 1 pozycja w górę (przerywane uruchomienie przednich wycieraczek) - na mierniku nieskończoność (bardzo duża rezystancja)
= 2 pozycja w górę (wolne uruchomienie przednich wycieraczek) - na mierniku 0 (bardzo mała rezystancja)
= 3 pozycja w górę (szybkie uruchomienie przednich wycieraczek) - na mierniku nieskończoność (bardzo duża rezystancja)

- druga sonda wędruje na styk nr 12 (INT) przewód biało-zółty. Po kolei przesuwasz manetkę i odczytujesz wartości z miernika
= pozycja wyjściowa - na mierniku nieskończoność (bardzo duża rezystancja)
= pozycja w dół (chwilowe uruchomienie przednich wycieraczek) - na mierniku nieskończoność (bardzo duża rezystancja)
= 1 pozycja w górę (przerywane uruchomienie przednich wycieraczek) - na mierniku 0 (bardzo mała rezystancja)
= 2 pozycja w górę (wolne uruchomienie przednich wycieraczek) - na mierniku nieskończoność (bardzo duża rezystancja)
= 3 pozycja w górę (szybkie uruchomienie przednich wycieraczek) - na mierniku nieskończoność (bardzo duża rezystancja)

- druga sonda wędruje na styk nr 7 (53c) przewód czarno-liliowy. Po kolei przesuwasz manetkę i odczytujesz wartości z miernika
= pozycja wyjściowa - na mierniku nieskończoność (bardzo duża rezystancja)
= pozycja do siebie (włączenie spryskiwaczy) - na mierniku 0 (bardzo mała rezystancja)
= pozycja od siebie (uruchomienie tylnej wycieraczki) na mierniku nieskończoność (bardzo duża rezystancja)
= pozycja od siebie (spryskiwanie tylnej wycieraczki) na mierniku nieskończoność (bardzo duża rezystancja)

To chyba wszystkie kluczowe sygnały z manetki. Rozpiskę robiłem na szybko na podstawie schematu. Jeżeli zdecydujesz się pomierzyć u siebie, postaram się znaleźć jutro czas aby zrobić to u mnie jako porównanie <okok>

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 20 lip 2014, 20:28

kot919 dziekuję za pomoc, finał sprawy jest taki iż usterkę powodował przekaźnik wycieraczek, oznaczenie *603 a nr 4B0955531E. I tu uwaga zakupiłem zamiennik o identycznym oznaczeniu i wtedy dopiero wycieraczki zaczęły wariować :| Postanowiłem ostatecznie zakupić nowy oryginał - ten numer zamienia się obecnie na 4B0955531C. Po założeniu wszystko działa jak powinno. Pozdrawiam!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl