Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Ładowanie dziwne zachowanie

Elektryka
Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 06 mar 2017, 21:59

ja akurat nie użyłem chyba nigdy zamka w drzwiach <mysli>

nie mogę znaleźć nigdzie wzmianki o tym co piszesz że to jest w C5 , a A4B5 na pewno ale C5?

Na którym bezpieczniku masz ten pobór?

[ Dodano: 2017-03-06, 21:55 ]
Ok już znalazłem że na S17

[ Dodano: 2017-03-06, 21:59 ]
na bezpieczniku 17 podpięte są:

- sterownik zawieszenia
- sterownik kontroli ciśnienia w oponach
- sterownik PDC


Bezpiecznik ten wykorzystywany jest jeszcze w autach fabrycznie przygotowanych pod Taxi czy Policję

Kosmy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 07 sty 2015, 18:13
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Kosmy » 07 mar 2017, 08:44

Witam u mnie problem rozwiazany a przyczyna prozaiczna sruba króra trzyna taki pazur w regulatorze napiecia (ta druga obok plusa) była niedokrecona mała rzecz a wkurzyła na maxa <figielek>

Balcerwwk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 18 lut 2016, 22:38
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Balcerwwk » 01 sie 2017, 12:14

Witam .
Troche odkopuje kotleta bo nie chce zakladac nowego podobnego tematu.
W skrocie Auto to audi a6 c5 2.7 Biturbo BEL (wersja usa) 2004 rok

Alternator Valeo

Auto kupione od pierwszego wlasciciela w zime ladowanie bylo okej do momentu kiedy sie nie rozgrzal porzadnie motor ze o cieplych dniach nawet nie wspomne...

W cieple dni zanikalo mi ladowanie na wskazniku , schodzilo ponizej 12 V w miedzy czasie padl akumulator. Wymieniony na nowy i dalej ten sam problem. Przy wymianie turbin oddany alternator do sprawdzenia i ewenrtalnej naprawy test przeszedl wzorowo jedynie lozyska byly wymienione i dostalem info ze tam jest prawie wszystko nowe - wymienane nie dawno.

Temat ladowania dalej wystepowal na postoju gdzie jest wylaczone wszystko jest okolo 12,3v z wlaczona klima i swiatlami siega nawet ponizej 12 volt.
Przy obrotach dochodzi do 12,6
Jak silnik jest zimny to ladowanie nawet 13,4 volta.
Wyciagniety po raz kolejny do sprawdzenia i bylo wszystko okej dostal obciazenie rzedu 170 A i dalej ladowal ponad 14 volt na stole.
Pojechalem do innego warzsatu gdzie wzieli go dodatkowo podgrzewali opalarka zeby sprobowac wywolac zanik ladowania jednak bez skutecznie.

Teraz gdy jest na dworzu wrecz goraco ladowania praktycznie nie mam bo napiecie caly czas w okolicach 12 volt auto odpala "ostatkiem sil" fakt nie ladowalem akumulatora ale wydaje mi sie ze robiac trasy ponad 200 km to powinien on sie doladowac.
Doszlismy do wniosku ze poprzedni wlasciciel wymienial czesci po omacku z nadzieja ze trafi na przyczyne tej usterki jednak jemu sie to nie udalo a ja mam juz nowy stojan , wirnik , regulator napiecia i cala mase innych rzeczy wymienionych nie potrzebnie.

Czy ktos cos podpowie?
Przewod plusowy jest w bdb stanie wszystko wyczoszczone jak sie nalezy dolozona masa do silnika i druga bezposrednio do alternatora i nic. Dolozone zostal tez plus od akumulatora do plusa alternatora i tez bez efektu zadnego.
Juz mam z mechanikami brak pomyslu a na co drugim wyniku wyszukiwarki google czuytam "ten typ tak ma" ....

Awatar użytkownika
Krix0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 369
Rejestracja: 18 kwie 2015, 21:00
Imię: Artur
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KGR

Post autor: Krix0 » 06 sie 2017, 18:01

Balcerwwk pisze:Witam .
Troche odkopuje kotleta bo nie chce zakladac nowego podobnego tematu.
W skrocie Auto to audi a6 c5 2.7 Biturbo BEL (wersja usa) 2004 rok

Alternator Valeo

Auto kupione od pierwszego wlasciciela w zime ladowanie bylo okej do momentu kiedy sie nie rozgrzal porzadnie motor ze o cieplych dniach nawet nie wspomne...

W cieple dni zanikalo mi ladowanie na wskazniku , schodzilo ponizej 12 V w miedzy czasie padl akumulator. Wymieniony na nowy i dalej ten sam problem. Przy wymianie turbin oddany alternator do sprawdzenia i ewenrtalnej naprawy test przeszedl wzorowo jedynie lozyska byly wymienione i dostalem info ze tam jest prawie wszystko nowe - wymienane nie dawno.

Temat ladowania dalej wystepowal na postoju gdzie jest wylaczone wszystko jest okolo 12,3v z wlaczona klima i swiatlami siega nawet ponizej 12 volt.
Przy obrotach dochodzi do 12,6
Jak silnik jest zimny to ladowanie nawet 13,4 volta.
Wyciagniety po raz kolejny do sprawdzenia i bylo wszystko okej dostal obciazenie rzedu 170 A i dalej ladowal ponad 14 volt na stole.
Pojechalem do innego warzsatu gdzie wzieli go dodatkowo podgrzewali opalarka zeby sprobowac wywolac zanik ladowania jednak bez skutecznie.

Teraz gdy jest na dworzu wrecz goraco ladowania praktycznie nie mam bo napiecie caly czas w okolicach 12 volt auto odpala "ostatkiem sil" fakt nie ladowalem akumulatora ale wydaje mi sie ze robiac trasy ponad 200 km to powinien on sie doladowac.
Doszlismy do wniosku ze poprzedni wlasciciel wymienial czesci po omacku z nadzieja ze trafi na przyczyne tej usterki jednak jemu sie to nie udalo a ja mam juz nowy stojan , wirnik , regulator napiecia i cala mase innych rzeczy wymienionych nie potrzebnie.

Czy ktos cos podpowie?
Przewod plusowy jest w bdb stanie wszystko wyczoszczone jak sie nalezy dolozona masa do silnika i druga bezposrednio do alternatora i nic. Dolozone zostal tez plus od akumulatora do plusa alternatora i tez bez efektu zadnego.
Juz mam z mechanikami brak pomyslu a na co drugim wyniku wyszukiwarki google czuytam "ten typ tak ma" ....
Mam dokładnie taki sam problem
Wymieniony alternator, akumulator, pasek, napinacz, i dalej to samo
Pomoglem ?
Daj pomógł Ciebie nic nie kosztuje a mnie motywuje.
Nie zapomnij napisać czy problem znikł po otrzymanych radach, dla potomnych :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 sie 2017, 18:21

A jakie jest napięcie na alternatorze po rozgrzaniu?

Awatar użytkownika
Krix0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 369
Rejestracja: 18 kwie 2015, 21:00
Imię: Artur
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KGR

Post autor: Krix0 » 08 wrz 2017, 16:31

Ma ktoś schemat jak dokładnie idą te kable plusowe?

[ Dodano: 2017-09-08, 16:31 ]
Jako że jestem w Polsce i mam dostęp do auta to tak:
Napiecie ładowania przy rozgrzanym silniku
Przy włączonej klimie 13,28 V
Przy klimie i xenon 12,58 V

Jak mierzylem na odpalonym aucie miernik przylozony do śruby bezpośrednio z alternatora i masa do masy silnika.

Winny alternator?
Pomoglem ?
Daj pomógł Ciebie nic nie kosztuje a mnie motywuje.
Nie zapomnij napisać czy problem znikł po otrzymanych radach, dla potomnych :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 wrz 2017, 16:59

Musisz zregenerować alternator, ponieważ napięcie jest za niskie :(.

Awatar użytkownika
Krix0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 369
Rejestracja: 18 kwie 2015, 21:00
Imię: Artur
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KGR

Post autor: Krix0 » 29 wrz 2017, 14:23

Winny był alternator kupiłem nowy i po kłopocie. Ładuje jak ma ladowac <rotfl>

Obrazek
Pomoglem ?
Daj pomógł Ciebie nic nie kosztuje a mnie motywuje.
Nie zapomnij napisać czy problem znikł po otrzymanych radach, dla potomnych :)

MrDarcy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 03 maja 2010, 15:06
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: MrDarcy » 05 lut 2018, 12:13

Witajcie,

pozwolę sobie odświeżyć temat bo przekopałem się przez forum i nie znalazłem rozwiązania.
Mam identyczny problem jak Balcerwwk i właściwie identyczne auto. Pytanie zatem kieruje do Balcerwwk. Czy udało się rozwiązać problem i jaka była przyczyna?


Aktualizacja 06.02.2018
Temat już ogarnięty. Pomogło położenie dodatkowych kabli.
Pomiar pomiędzy alternatorem i aku wykazał spadek napięcia o 1,2 volta. Dodatkowy kabel od alternatora do akumulatora o przekroju 35mm2 w peszlu i masa od silnika do aku wzmocniona kablem 16mm2. Nareszcie mam prąd w aucie. Walczyłem z tym od jakiegoś roku i przymierzałem się do regeneracji alternatora. Teraz pod pełnym obciążeniem tj. klima, grzanie foteli światła, i kilka innych rzeczy a na aku mam 14-14,1 volta. A wystarczy częściej zaglądać na forum i skorzystać z doświadczeń innych.

pozdrawiam
Jest - A6 C5 2.7t BEL, Allroad 2005, Tiptronic
Było - A6 C5 3.0 Quattro 2004, Avant, Tiptronic -skradzione
Było - B4 80 2.0 1992

Awatar użytkownika
Krix0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 369
Rejestracja: 18 kwie 2015, 21:00
Imię: Artur
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KGR

Post autor: Krix0 » 15 sie 2018, 11:03

U mnie temat też ogarnięty.
Winny kabel elektromechanik powiedział że ktoś nie przewidział temperatur tego silnika i kabel z alternatora do akumulatora będzie szybko się kończył że względu na jego położenie (blisko źródła ciepła kolektor turbina itp. Wymienił kabel poprowadził go innym miejscem i problem ładowania znikł na zimnym 14,2 na ciepłym przy 35 w cieniu 13,78.
Każdemu z silnikiem 2.7 pierw radzę wymienić kabel i znalesc mu inne miejsce prowadzenia jak najdalej od źródeł ciepła.
Pozdrawiam
Pomoglem ?
Daj pomógł Ciebie nic nie kosztuje a mnie motywuje.
Nie zapomnij napisać czy problem znikł po otrzymanych radach, dla potomnych :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga