Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6C5] Ksenon nie działa, żarnik dobry, co jest ?

Elektryka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

[A6C5] Ksenon nie działa, żarnik dobry, co jest ?

Post autor: Motostacja pl » 25 cze 2010, 22:21

Mam problem, dzisiaj podczas jazdy po wyjątkowo koszmarnych dziurach (nie wiem czy to ma znaczenie dlatego napisałem) zapaliła się kontrolka "żarówka" żółta przekreślona (czyli wg instrukcji obsługi:"niesprawne światła mijania lub tylne"). ÂŻarniki ori Philips maja jakieś 20 000 km przejechane, przełozyłem tą z niedziałającej lampy do drugiej i działa normalnie.
Dla pewności żarnik z lampy sprawnej włozyłem do niedziałającej i nie działa. Na tej podstawie wnioskuje, że żarniki są sprawne.

Więc co ?

Przetwornica ? Jest jakaś metoda sprawdzenia ? czy tylko metodą wymiany na inną ?
Padają tak znienacka ?(wcześniej absolutnie żadnych niedomagań nie było),

Jakieś połączenia przewodów ? Ma ktoś może rozpiskę pinów kostki przyłaczenia wiązki do lampy ? (bo moze na tych dziurach cos "po drodze" padło ?) sprawdziłbym sobie w tej kostce czy mam napięcie tam gdzie byc powinno ;-)

Włącznik swiateł ? czy od włącznika odchodzi oddzielnie napięcie na lewą i prawą lampę ? tzn. czy z oddzielnych styków ?

Bezpieczniki sprawdziłem, są OK.

Macie jakieś pomysły ? Głównie myslę o tych pinach w kostce lampy i o włączniku świateł bo przetwornicy pewnie sam nie dam rady sprawdzić <smuty>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 25 cze 2010, 23:32

Andi 2.5 tdi, faktycznie bezpieczniki sprawdziłem tylko optycznie i dotykowo, ale dla pewnosci zamieniłem je między sobą (od lewej i prawej lampy) i nic się nie zmieniło. Wiec analogicznie jak z żarnikami przyjmuje, że są OK.

Chodziło mi o rozpiskę pinów we wtyczce lampy, schemat bezpieczników mam w instrukcji obsługi ;-)

Właśnie po to mi potrzebne te piny abym mógł stwierdzic, czy z napięciem nie mam problemów. Kupowanie przetwornicy dla podmiany to ostatni krok który chcę zrobic. Wiadomo, koszty ;-)

A jak z włącznikiem? czy rozdział na stronę prawą/lewą nastepuje juz tam (wydaje mi się, że tak, bo potem bezpieczniki juz są rozdzielne).
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 25 cze 2010, 23:59

Andi 2.5 tdi pisze:sprawdzic mozna jedynie czy przetwornica dostaje zasilanie
No właśnie to chciałbym sprawdzić we wtyczce lampy. Jesli byłoby zasilanie, to wiadomo już że przetwornica padła. Po prostu tylko jeden pomiar, nie musiałbym już szukac gdzie indziej :lol: (wiem ,wygodny jestem, ale może akurat ktoś ma te piny ?)
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 26 cze 2010, 00:16

Andi 2.5 tdi pisze:
RomanS pisze:Po prostu tylko jeden pomiar, nie musiałbym już szukac gdzie indziej :lol: (wiem ,wygodny jestem, ale może akurat ktoś ma te piny ?)
skucha myslalem ze masz taka
http://www.motoallegro.pl/item106082965 ... ml#gallery
No bo mam <ok> Ale teraz nie rozumiem czemu skucha, przecież ona jest zasilana właśnie z kostki lampy :roll: wiec jak stwierdze, czy mam tam zasilanie to włąściwie jestem w domu <ok> tak mi to przynajmniej wyglada. Dobrze kombinuje :?: :mrgreen:
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 26 cze 2010, 00:44

Andi 2.5 tdi pisze:przeciez mozna sprawdzic ,czy jest napiecie bezposrednio na wtyczce przetwornicy latwiej
Niebardzo łatwiej, bo przetwornica jest pod lampą i lampe musiałbym wyciągnąć aby tam mierzyc.

Tak przetwornica jest zasilana z lampy, a kostkę lampy mozna odpiąć bez demontazu lampy.

Demontaz lampy w C5 to.... no tego to nie lubie. I szkoda czasu ;-)
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 30 cze 2010, 20:59

Jako założyciel tego tematu chcę napisać jak sie sprawa zakończyła. Otóż sprawdziłem kolejno: bezpieczniki, napięcie na bezpiecznikach i napięcie na wejściu przetwornicy. Właśnie w takiej kolejności i wszystko było OK.
Dodatkowe spostrzeżenie: na żrniku podłączonym do kabla ale poza lampą było widać, że po włączeniu lamp żarnik rozświetla się na krótko (2-3 sekundy) i z mocą mniejszą niż normalnie, po czym dalszego ciągu juz nie było :evil:

Zapachniało brzydko :-x przetwornicą.
Wyciągnąłem lampę i zawiozłem do Xenon -serwis. Pan otworzył przetwornicę, powiedział, że jakaś dioda jest dobra bo świeciła, tranzystory dobre bo się nie gotują więc padnięta jest cewka, a tej się nie wymienia. Wymienia się całą przetwornicę.

Jako, że akurat na przetwornicach się nie znam, więc nie pozostało mi nic innego jak zakupic u pana nową (używaną) przetwornicę oryginalną (250 zł) i jak na razie lampa działa (dzisiaj w sumie 1-2 godziny tylko ale miejmy nadzieję, że tak pozostanie) - odpukać, tfu tfu i w ogóle :mrgreen:
Części samochodowe online - Motostacja pl

michal801
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 06 lip 2010, 21:57
Lokalizacja: Radom

Post autor: michal801 » 25 lip 2010, 21:57

A ja mam tak ze swoimi światłami że jak rano go odpale i włącze światła to działają bez problemu ale po pewnym czasie lewa lampa gaśnie i już nie chce się zapalić i niema znaczenia czy jade po równej drodze czy nie dzień w dzień mam tak samo, samochód postoi ok 5-6 godzin i znowu działa ale jak przejade jakiś odcinek to znowu gaśnie i nie wiem co z tym zrobić dojście kiepskie bo gaz przeszkadza, ale zazwyczaj gaśnie jak się wszystko pod maską rozgrzeje może coś z przetwornicą się dzieje po nagrzaniu.
A wiecie może czy przetwornice da się przełożyć z drugiej lampy, czy wszystko bedzie pasowało kostki mocowania itd.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 25 lip 2010, 22:56

carlos pisze:oczywiscie wykluczam przepalenie żarnika.... jak zdjąłem obudowę kloszą pod maską tejże lampy zauważyłem że jedna kostka lata sobie luźno.. taka malutka koloru żółtego z dwoma kabelkami (białym i brązowym) podpinana jest pod żarnikiem, najprawdopodobniej w przetwornicę.... jak włączam lampy to ta prawa blysnie jak stroboskop pare razy i nie pali...
Czemu wykluczasz żarnik ? sprawdzileś go w drugiej lampie ?

Przetwornica jest mocowana pod obudową lampy i o ile dobrze pamietam kolory kabli zasilających to był to żółty i brązowy. Poza tym jesli byłoby wypiete zasilanie przetwornicy to by Ci nic nie błysnęło ani razu.

carlos, Ty masz biksenon ? jesli tak, to może przewody są od poruszania przesłony ?
Inne zasilania napisałes, że są OK więc ich nie biorę pod uwagę ;-)

michal801, najpierw zamień żarniki (przełóz z lewej lampy do prawej i na odwrót). Jesli dalej lewa będzie niedomagać to pewnie wina przetwornicy a jesli się zmieni, tzn. że będzie źle w prawej to masz winowajcę - żarnik <ok>

To dużo łatwiej niż przekładać przetwornice ;-)
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 25 lip 2010, 23:40

carlos, wyjęcie żarnika jest proste ;-)

Najpierw zdejmujesz nasadkę wysokiego napięcia (oczywiście na wyłączonych światłach :mrgreen: ) poprzez obrót (nie cały, tylko kawałek) w którą strone to nie pamiętam, da się tylko w jedną. Potem obracasz taki czarny plastikowy pierścien mocujacy palnik (też częściowy obrót) i wyjmujesz palnik. Tyle. Nie dotykaj bańki gołymi palcami.

Gdyby te kable były zasilaniem przetwornicy to na odlączonych nic by nie mrugneło bo to jedyne 2 przewody zasilające przetwornicę. Poza nimi z przetwornicy wychodzi tylko przewód wysokiego napięcia, ten do żarnika.
Części samochodowe online - Motostacja pl

michal801
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 06 lip 2010, 21:57
Lokalizacja: Radom

Post autor: michal801 » 05 sie 2010, 22:40

No i okazało się że przetwornica była uszkodzona, wymieniłem i jeżdze już pare dni i działa bez problemu.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 05 sie 2010, 23:35

No to carlos, miał lajtowo a ja i michal801, nie bardzo <ok>

Mam na mysli większe koszty i koniecznośc wyciągania lampy :-/
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
gregor1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 07 maja 2010, 18:33
Lokalizacja: sandefjord
Kontakt:

Post autor: gregor1981 » 21 sie 2010, 20:45

dzis wymieniłem przetwornice bo i u mnie siadła , co ciekawe w bmw jest taka sama
witam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl