Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Kontrolka saplonej zarowki

Elektryka
digidong3541@gm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 25 kwie 2016, 17:35
Lokalizacja: Olecko

Kontrolka saplonej zarowki

Post autor: digidong3541@gm » 25 kwie 2016, 17:38

Z gory sory za to ze nie ten samochod ale na innych forach nikt nie potrafi mi pomoc. Szukam teraz gdzie sie da
Audi A8 D2 1995 r. 4.2l
Obrazek
Witam, tak jak w temacie pali mi sie ikonka spalonej żarówki. Stop i postojowe i wszystkie tylne swiatla normalnie sie swieca. Posprawdzałem wszystkie żarówki i żadna nie była przepalona, ale z czasem zaczęło to denerwować to zabrałem sie do wymiany żarówek na oryginalne, wymieniłem wszystkie jakie byly mozliwe tylne. I nadal to się świeci. Wiem ze to od stopu. Sprawdzałem przekaźnik pod nogami pasarzera, sprawny zimne luty cale. sprawdzalem kostki nad pedalami od stopu tez sa sprawne, poczyscilem styki w bagazniku. Mam hak i pomysllaem ze zwarcie robi od kabli z gniazda ale odlaczylem wszystkie kable co szly do haka i tez to nic nie dalo. Nie mam 3 stopu pomyslalem ze moze ktos kiedys wymienil polke ale po zdjeciu polki tam nic nie bylo i okazalo sie ze orginalnie przyciemniane szyby i nie wstawiali 3 stopu do nich.
Nie wiem co mogę z tym zrobić może ktoś ma jakiś pomysł ?

Fazzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 15 mar 2016, 21:51
Lokalizacja: Zbąszyń

Post autor: Fazzi » 25 kwie 2016, 19:20

A próbowałeś dać pin w liczniku od spalonej żarówki do masy? Bo być może wina leży po stronie zegarów. W a4 b5 miałem taki przypadek

digidong3541@gm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 25 kwie 2016, 17:35
Lokalizacja: Olecko

Post autor: digidong3541@gm » 26 kwie 2016, 16:06

nie za bardzo wiem ktory to kabel moze byc, ale to to samo by bylo jakby wymienic licznik ?

Fazzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 15 mar 2016, 21:51
Lokalizacja: Zbąszyń

Post autor: Fazzi » 27 kwie 2016, 01:22

Może nie od razu wymieniać, ale jakbyś miał drugi taki to wtedy można go podpiąć i sprawdzić czy to faktycznie zegary.

digidong3541@gm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 25 kwie 2016, 17:35
Lokalizacja: Olecko

Post autor: digidong3541@gm » 30 kwie 2016, 20:46

niestety nie mam, bede musial kupi. Zreszta i tak przydalo by sie kupic bo w dzein jak pojezdze troche to FIS ledwo co widac, przygasa.

[ Dodano: 2016-04-30, 20:46 ]
Licznik wymieniony i nie pomoglo. Macie jeszcze jakies ciekawe pomysly ?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 maja 2016, 11:51

sprawdź fizycznie przejście między przekaźnikiem a licznikiem , znajdź w sieci rozpiskę pinów licznika A8 i poszukaj poradnika zmiana półFis na FullFis ( dotyczy a4 B5 ale jest tam opisany układ kontroli żarówek i piny podstawki przekaźnika )

Fazzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 15 mar 2016, 21:51
Lokalizacja: Zbąszyń

Post autor: Fazzi » 01 maja 2016, 13:26


digidong3541@gm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 25 kwie 2016, 17:35
Lokalizacja: Olecko

Post autor: digidong3541@gm » 02 maja 2016, 13:33

a co by bylo jak bym po prostu przecia kabel co idzie do wtyczki do licznika ? chyba znikna by blad. Informacja o spalonej zarowce az tak bardzo mi nie jest potrzebna.

Fazzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 15 mar 2016, 21:51
Lokalizacja: Zbąszyń

Post autor: Fazzi » 02 maja 2016, 15:52

Jak go przetniesz to tym bardziej błąd się będzie palił. Musiałbyś dać ten pin do masy.

digidong3541@gm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 25 kwie 2016, 17:35
Lokalizacja: Olecko

Post autor: digidong3541@gm » 02 maja 2016, 18:31

Sory ale nie znam sie. Jak mial bym ten kabelek do masy dac ?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 02 maja 2016, 18:47

połączyć z masą

digidong3541@gm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 25 kwie 2016, 17:35
Lokalizacja: Olecko

Post autor: digidong3541@gm » 02 maja 2016, 22:00

aha, po prostu wyciagnac pin i przyczepic go do kabla gdzie jest masa w tej kostce ?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 02 maja 2016, 22:46

musisz podłączyć masę do pinu licznika który jest odpowiedzialny za spaloną żarówkę stopu - z tego co znalazłem to pin 19 zółtej wtyczki

skąd weźmiesz masę to już twoja inwencja ;) ( np. biała wtuczka pin 2 to masa )

digidong3541@gm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 25 kwie 2016, 17:35
Lokalizacja: Olecko

Post autor: digidong3541@gm » 04 maja 2016, 20:29

Witam, dzis troche posiedzialem przy samochodzie i rozebralem boczki w bagazniku i z prawej strony z wiazki do swiatel wychodzil taki kabelek

Obrazek

Widac ze urwany i nie wiem do czego on moze byc

Z ciekawosci dotknalem do plusa bo przy klemach mam klamerke z urwanym kablem ale posypaly sie tylko iskry wiec chyba nie to ale nic sie nie stalo chyba :P
Obrazek

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 04 maja 2016, 23:35

z tego co przeczytałem wynika żę przekażnik steruje kontrolką spalonej żarówki w liczniku
w takim układzie albo uwalony przekażnik
albo przekażnik dostaje błedne info o róznym poborze prądu lub oporności przez lewą lub prawą stronę stopu czy pozycji
wystarczy sprawdzić omomierzem lewą i prawą stronę i wszystko będzie jasne
być możę słaba masa lub przejście ,wilgoć lub żarówki nie mają zbliżonych parametrów a te wymienia się parami z jednego kartonika
dobrze kombinuję ?
mająć hak powinien być też moduł haka hol -możę on smrodzi ?
jak tak będziesz dotykał kabelkami na pałę to ci kiedyś poduchy wywali :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja