Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[C5 1.8T LPG] Kodowanie ECU - aktywacja FIS/MFA

Elektryka
ODPOWIEDZ
wonsik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 20 lis 2009, 14:34
Lokalizacja: Strzebiń/Śląsk

[C5 1.8T LPG] Kodowanie ECU - aktywacja FIS/MFA

Post autor: wonsik » 20 lis 2009, 15:27

Witam wszystkich.

Audi A6 1.8T Quattro 150KM APU 1999r

Po zgromadzeniu wszystkich informacji, schematów i potrzebnych części, kilka dni temu wymieniłem licznik z standardowego na taki z pełnym wyświetlaczem FIS.
Obydwa liczniki z numerami 4B0919xxx.
Wszystko działa poprawnie za wyjątkiem wskazań wartości spalania chwilowego, tzn cały czas pokazuje 51,3L/100km - 51,9/100km.

Wszystkie połączenia (za wyjątkiem Light Control Module do którego podłączone są światła stopu, bo nie potrafię go zlokalizować) wykonałem według schematu:
http://www.sendspace.pl/file/1817c291e104333307892fd

Zmiana kodowania w funkcji 17 (Kombiinstrument / Instrument Cluster) na kanale 03 (Verbrauchsanzeige) nic nie pomaga.
Tak jakby ECU w ogóle nie podawał sygnałów spalania.


Przeszukałem już "cały internet" w poszukiwaniu podobnego problemu i niestety nic nie znalazłem dlatego proszę o pomoc.

Z góry dzięki ;-)
Ostatnio zmieniony 24 lis 2009, 14:56 przez wonsik, łącznie zmieniany 2 razy.
Armin van Buuren - A State of Trance

Tune in every Thursday at 20:00 Central European time for a fresh episode on DI.fm Trance channel.

mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 427
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Rocznik: 2010
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 21 lis 2009, 08:09

Rozumiem że kolega dobrze podłączył ecu pin 18 (bodaj że kolor żółty kabla) i fis pin1 czerwona kostka 20 pin-owa a już nie wspomnę o masie pin 16 fis.

wonsik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 20 lis 2009, 14:34
Lokalizacja: Strzebiń/Śląsk

Post autor: wonsik » 21 lis 2009, 10:37

18 pin z ECU był pusty i nie był z niego wyprowadzony żaden kabelek, musiałem go dołożyć i poprowadzić do FISa. Co do pinu 16 z FISa, z schematu wynika że jest to Light Control Module, o którym wyżej pisałem. Nie podłączyłem go jeszcze, bo nie wiem gdzie jest... Dowiedziałem się jedynie że jest to przekaźnik, którego podobno u mnie nie ma ponieważ występował jedynie w wersjach z FISem. Spróbuje podłączyć do masy...
Myślisz że to może być przyczyną ? Dziś dokończę całą robotę i napiszę co z tego wyszło.

[ Dodano: 2009-11-21, 18:40 ]
Niestety podłączenie do masy nie wniosło nic nowego.
Na innym forum znalazłem info że sygnały spalania podawane są w postaci impulsów 1V, licznik je odbiera i przetwarza na wartości wyświetlanie na FISie.
U mnie 18 pin ECU, miernik cały czas wskazuje 1V (w czasie postoju i jazdy). Wnioskuje z tego że cały czas podaje do licznika maksymalną wartość? Może jest uszkodzony, albo nie posiada takiej funkcji?
Armin van Buuren - A State of Trance

Tune in every Thursday at 20:00 Central European time for a fresh episode on DI.fm Trance channel.

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 23 lis 2009, 17:41

Ja raczej nic konstruktywnego nie wniosę jednak u mnie był podobny problem z wyświetlanym spalanie. ÂŚrednia z trasy wychodziła mi między 17-18 l/100km a w mieście FIS pokazywał spalanie na poziomie 18-20 l. Winę za taki stan rzeczy poniosła zła adaptacja w pozycji Instruments-17. Powróciłem do pierwotnego kodowania (oryginalny kod jaki był przed zmianą) i FIS wyświetla takie spalanie jak kiedyś tzn miasto 10,8 a trasa 7,4+.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

wonsik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 20 lis 2009, 14:34
Lokalizacja: Strzebiń/Śląsk

Post autor: wonsik » 23 lis 2009, 23:49

W serwisie AUDI powiedzieli że na 90% przyczyną jest złe kodowanie w ECU, należy je zmienić na takie które uaktywni obsługę FIS/MFA. Niestety szczegółów nie podali...
Czy ktoś posiada jakieś głębsze info na temat kodowania tego sterownika?
Armin van Buuren - A State of Trance

Tune in every Thursday at 20:00 Central European time for a fresh episode on DI.fm Trance channel.

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 21 lip 2011, 15:44

grzeje kotleta pod post wyzej ;)

Sayler
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 03 cze 2009, 20:44
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Sayler » 16 lut 2012, 19:32

Witam!
Mam ten sam problem co kolega wonsik,czy ktoś moze nam doradzic jak to ogarnąc?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja