[A6 C5] Kierunkowskazy w przyczepce + moduł
[A6 C5] Kierunkowskazy w przyczepce + moduł
Witam wszyskich.
Mam w swoim autku oryginalny niemiecki hak. Po podłączeniu przyczepki (nawet z oryginalnym niemiecką wtyczką) nie działają kierunkowskazy, ani w przyczepce, ani tylne w samochodzie. Wszystkie pozostałe światła dzialają.
Po kablach doszedłem do specjalnego modułu w bagażnika (lewa strona koło zmieniarki CD) i zauważyłem, że sygnał do niego dochodzi, ale na wyjściu kierunków przyczepki już go nie ma.
Może ktoś miał już podobny problem ?
Czy moduł jest do wymiany, czy może jest jakiś błąd w podłączeniu i dlatego po podłączeniu przyczepki kierunkowskazy w aucie dziełają szybciej (jek przy spalonej żarówce) i tylne kierunki w aucie nie działają wcale.
Pozdrawiam
Artur
przywitaj się najpierw w dziale "powitania"
Mam w swoim autku oryginalny niemiecki hak. Po podłączeniu przyczepki (nawet z oryginalnym niemiecką wtyczką) nie działają kierunkowskazy, ani w przyczepce, ani tylne w samochodzie. Wszystkie pozostałe światła dzialają.
Po kablach doszedłem do specjalnego modułu w bagażnika (lewa strona koło zmieniarki CD) i zauważyłem, że sygnał do niego dochodzi, ale na wyjściu kierunków przyczepki już go nie ma.
Może ktoś miał już podobny problem ?
Czy moduł jest do wymiany, czy może jest jakiś błąd w podłączeniu i dlatego po podłączeniu przyczepki kierunkowskazy w aucie dziełają szybciej (jek przy spalonej żarówce) i tylne kierunki w aucie nie działają wcale.
Pozdrawiam
Artur
przywitaj się najpierw w dziale "powitania"
Ostatnio zmieniony 29 cze 2008, 19:02 przez gass1, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 222
- Rejestracja: 29 maja 2008, 15:11
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
możesz mieć zwarcie w przyczepce gdzieś na kablach albo w kloszach. ja bym zaczął od niej bo zakładam że przed podpięciem przyczepki z twoimi kierunkami w aucie jest ok.
druga opcja to weź miernik (może być za 10 zł byleby mógł 12V zmierzyć) lub żarówkę na 12V i sprawdź czy masz napięcie na samym wtyku koło haka.
musisz eksperymentalnie sprawdzić które łączki.
najlepiej sprawdzać napięcie przez wzięcie jednego bieguna z budy (jakaś odsłonięta, przewodząca nakrętka) - masz masę, a drugim kablem (od miernika/żarówki) macać po kolei po pinach złączki. oczywiście przy włączonych kierunkach staraj się sprawdzać kiedy będą świecić.
jak ci się uda to daj znać
ps. nie wiem czy to do końca zadziała. możliwe że modół się załącza dopiero po wpięciu wtyku do złączki...
druga opcja to weź miernik (może być za 10 zł byleby mógł 12V zmierzyć) lub żarówkę na 12V i sprawdź czy masz napięcie na samym wtyku koło haka.
musisz eksperymentalnie sprawdzić które łączki.
najlepiej sprawdzać napięcie przez wzięcie jednego bieguna z budy (jakaś odsłonięta, przewodząca nakrętka) - masz masę, a drugim kablem (od miernika/żarówki) macać po kolei po pinach złączki. oczywiście przy włączonych kierunkach staraj się sprawdzać kiedy będą świecić.
jak ci się uda to daj znać
ps. nie wiem czy to do końca zadziała. możliwe że modół się załącza dopiero po wpięciu wtyku do złączki...
Quattro 
RNS-e + Bluetooth Tel Interface
Shark Fin
DVD VST + kamera cofania

RNS-e + Bluetooth Tel Interface
Shark Fin
DVD VST + kamera cofania
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 222
- Rejestracja: 29 maja 2008, 15:11
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
tutaj wrzuciłem schematy podłączeniowe
trailer - przczepa
http://www.speedyshare.com/339705698.html
przyczepka_99 - schemat połączenia w modelach od 1999 r
przyczepka+DIS_99 - schemat połączenia w modelach od 1999 r wyposażonych w DIS
przyczepka_02 - schemat połączenia w modelach od września 2002 r
przyczepka+DIS_02 - schemat połączenia w modelach od września 2002 r wyposażonych w DIS
pozdro
ps. schematy z wersji sedan ale nie sądzę żeby się różniło coś w avancie. co najwyżej położenie modułu...
ps2. co ciekawe nie ma nic na temat dodatkowego modułu przyczepy...
[ Dodano: 2008-07-02, 13:37 ]
a tu instrukcje ze strony westfalie:
mechaniczna:
http://www.westfalia-automotive.de/file ... ar-101.pdf
elektryka (dla 7 pin i dla 13 pin):
http://www.westfalia-automotive.de/file ... 102-01.pdf
niestety nie ma schematu tylko sam opis.
trailer - przczepa
http://www.speedyshare.com/339705698.html
przyczepka_99 - schemat połączenia w modelach od 1999 r
przyczepka+DIS_99 - schemat połączenia w modelach od 1999 r wyposażonych w DIS
przyczepka_02 - schemat połączenia w modelach od września 2002 r
przyczepka+DIS_02 - schemat połączenia w modelach od września 2002 r wyposażonych w DIS
pozdro
ps. schematy z wersji sedan ale nie sądzę żeby się różniło coś w avancie. co najwyżej położenie modułu...
ps2. co ciekawe nie ma nic na temat dodatkowego modułu przyczepy...
[ Dodano: 2008-07-02, 13:37 ]
a tu instrukcje ze strony westfalie:
mechaniczna:
http://www.westfalia-automotive.de/file ... ar-101.pdf
elektryka (dla 7 pin i dla 13 pin):
http://www.westfalia-automotive.de/file ... 102-01.pdf
niestety nie ma schematu tylko sam opis.
Quattro 
RNS-e + Bluetooth Tel Interface
Shark Fin
DVD VST + kamera cofania

RNS-e + Bluetooth Tel Interface
Shark Fin
DVD VST + kamera cofania
[A6 C5] Kierunkowskazy w przyczepce + moduł (eksperymenty)
Witam ponownie.
Auto to rocznik 97/98 sedan.
Hak był założony już w Niemczech, pewnie przez autoryzowany serwis, bo nie ma tam żadnych lutowanych kabli, żadnych izolacji, tylko same oryginalne złączki i przejściówki.
Myslę więc że założyli odpowiedni dla tego rocznika, ale po stanie haka, widzę, że nikt go nigdy nie używał.
Przeprowadziłem kilka eksperymentów:
eksperyment 1:
Sprawdziłem miernikiem wszystkie gniazdka, przy włączonych kierunkach nie ma napięć nigdzie, przy stopie czy pozycyjnych - napięcia są - we własciwych miejscach (czyli dla stopu i pozycyjnych)
eksperyment 2:
Przy włączonym kierunku podłączyłem przejściówkę (z niemieckiego gniazdka na polskie). Kierunki z tyłu przestały mrugać, działały tylko z przodu i boczne (2 rzy szybciej) i ze wspomnianego modułu słychać było charakterystyczne dla spalonej zarówki pykanie w rytm mrugających szybciej kierunków.
eksperyment 3:
Pomyślałem, że przyjściówka może być felerna, tym bardziej, ze po "stronie niemieckiej" miała tyklo 9 pinów a moje gniazdo w aucie ma podłączone wszystkie i podłączyłem niemiecki bagażnik rowerowy (taki na hak) z oryginalną niemiecką wtyczką. Rezultat identyczny jak przy przyjściówce.
eksperyment4:
Dobrałem się do modułu.
Z przebiego kabli wynika, ze z auta wszystkie przewody idą do tylnych lamp, ale przewód kierunkowskaza nie dochodzi tam, ale przez dołożoną przejściówkę puszczany jest prosto do modułu. Z modułu wychodzą (dla kierunków ) 4 kabelki - dwa na lampy(jest na nich napięcie) i dwa do haka (bez napięcia).
Wnioskuję z tego że moduł może być uszkodzony.
Zastanawiałem się jeszcze, czy nie wpiąć się przewodami z haka bezpośrednio w przewody idące do lamp, ale nie chciałbym uszkodzić jakiegoś przekaźnika.
Mojemu bratu (AUDI A6, 2001, 3,0 QUATTRO, również sedan), zakładali ostatnio hak w Polsce i tak właśnie zrobili ze wszystkimi światłami (wpieli bezpośrednio w przewody idące do tylnych lamp - i jak na razie wszystko mu działa - ale to 2001 rok, już po "lifcie" , więc może ma jakieś zmiany i zabezpieczenia w elektryce.
Pewnie wybiorę się do jakiegoś elektryka z tym problemem, ale myślę, że pójdzie na łatwiznę i zrobi to samo.
Na razie czekam na Wasze posty. Może ktoś się wstrzeli w 100% w problem.
Pozdrawiam
Artur
Auto to rocznik 97/98 sedan.
Hak był założony już w Niemczech, pewnie przez autoryzowany serwis, bo nie ma tam żadnych lutowanych kabli, żadnych izolacji, tylko same oryginalne złączki i przejściówki.
Myslę więc że założyli odpowiedni dla tego rocznika, ale po stanie haka, widzę, że nikt go nigdy nie używał.
Przeprowadziłem kilka eksperymentów:
eksperyment 1:
Sprawdziłem miernikiem wszystkie gniazdka, przy włączonych kierunkach nie ma napięć nigdzie, przy stopie czy pozycyjnych - napięcia są - we własciwych miejscach (czyli dla stopu i pozycyjnych)
eksperyment 2:
Przy włączonym kierunku podłączyłem przejściówkę (z niemieckiego gniazdka na polskie). Kierunki z tyłu przestały mrugać, działały tylko z przodu i boczne (2 rzy szybciej) i ze wspomnianego modułu słychać było charakterystyczne dla spalonej zarówki pykanie w rytm mrugających szybciej kierunków.
eksperyment 3:
Pomyślałem, że przyjściówka może być felerna, tym bardziej, ze po "stronie niemieckiej" miała tyklo 9 pinów a moje gniazdo w aucie ma podłączone wszystkie i podłączyłem niemiecki bagażnik rowerowy (taki na hak) z oryginalną niemiecką wtyczką. Rezultat identyczny jak przy przyjściówce.
eksperyment4:
Dobrałem się do modułu.
Z przebiego kabli wynika, ze z auta wszystkie przewody idą do tylnych lamp, ale przewód kierunkowskaza nie dochodzi tam, ale przez dołożoną przejściówkę puszczany jest prosto do modułu. Z modułu wychodzą (dla kierunków ) 4 kabelki - dwa na lampy(jest na nich napięcie) i dwa do haka (bez napięcia).
Wnioskuję z tego że moduł może być uszkodzony.
Zastanawiałem się jeszcze, czy nie wpiąć się przewodami z haka bezpośrednio w przewody idące do lamp, ale nie chciałbym uszkodzić jakiegoś przekaźnika.
Mojemu bratu (AUDI A6, 2001, 3,0 QUATTRO, również sedan), zakładali ostatnio hak w Polsce i tak właśnie zrobili ze wszystkimi światłami (wpieli bezpośrednio w przewody idące do tylnych lamp - i jak na razie wszystko mu działa - ale to 2001 rok, już po "lifcie" , więc może ma jakieś zmiany i zabezpieczenia w elektryce.
Pewnie wybiorę się do jakiegoś elektryka z tym problemem, ale myślę, że pójdzie na łatwiznę i zrobi to samo.
Na razie czekam na Wasze posty. Może ktoś się wstrzeli w 100% w problem.
Pozdrawiam
Artur
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 222
- Rejestracja: 29 maja 2008, 15:11
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
puszczenie bezpośrednio kabli od kierunków nie jest takie głupie. powinno działać dobrze (kierunki powinny poprawnie migać) ale będziesz miał informację o spalonej żarówce na DIS-ie. ja też odradzam elektryka. jeśli już to wymontuj moduł i do elektronika (serwis RTV). powinni zrobić ci dobrze 

Quattro 
RNS-e + Bluetooth Tel Interface
Shark Fin
DVD VST + kamera cofania

RNS-e + Bluetooth Tel Interface
Shark Fin
DVD VST + kamera cofania
[A6 C5] Kierunkowskazy w przyczepce + moduł
Witam.
Dziękuję Wszystkim za posty.
Znalazłem powód odcinania tylnych kierunkowskazów w samochodzie.
(po podłączeniu już samej przejściówki kierunki z tyłu auta przestwały mrugać, działały tylko z przodu i boczne (2 rzy szybciej) i ze wspomnianego modułu słychać było charakterystyczne dla spalonej zarówki pykanie w rytm mrugających szybciej kierunków).
Powodem jest mini przełącznik w gniazdku, który po wsunięciu czegokolwiek w gniazdko był automatycznie (mechanicznie) zwierany. Rozłączyłem przewody (chyba jakaś masa na dodatkowym styku w gniazdku), które ten przełącznik łaczył i choć kierunki w przyczepce nadal nie działały, to działały już wszystkie w aucie.
Z pracy modułu wnioskuję zaś, że może być uszkodzony, bo zarówno przed jak i po podłączeniu przyczepki, nie daje napięć na przewody kierunkowskazów idących do przyczepki. Zmostkowałem więc w module wyjścia na tylne lampy z wyjściem na przyczepkę i jak na razie działa.
Na DIS-ie mam co prawda komunikat o spalonej żarówce, ale zaóważyłem, że tylne lewe postojowe nie świeci, więc może to powód....
Oczywiście to rozwiązanie tymczasowe, mam nadzieję, że znajdę bowiem fachowca, który miał już z tym do czynienia.
Pozdrawiam wszystkich.
Artur
Dziękuję Wszystkim za posty.
Znalazłem powód odcinania tylnych kierunkowskazów w samochodzie.
(po podłączeniu już samej przejściówki kierunki z tyłu auta przestwały mrugać, działały tylko z przodu i boczne (2 rzy szybciej) i ze wspomnianego modułu słychać było charakterystyczne dla spalonej zarówki pykanie w rytm mrugających szybciej kierunków).
Powodem jest mini przełącznik w gniazdku, który po wsunięciu czegokolwiek w gniazdko był automatycznie (mechanicznie) zwierany. Rozłączyłem przewody (chyba jakaś masa na dodatkowym styku w gniazdku), które ten przełącznik łaczył i choć kierunki w przyczepce nadal nie działały, to działały już wszystkie w aucie.
Z pracy modułu wnioskuję zaś, że może być uszkodzony, bo zarówno przed jak i po podłączeniu przyczepki, nie daje napięć na przewody kierunkowskazów idących do przyczepki. Zmostkowałem więc w module wyjścia na tylne lampy z wyjściem na przyczepkę i jak na razie działa.
Na DIS-ie mam co prawda komunikat o spalonej żarówce, ale zaóważyłem, że tylne lewe postojowe nie świeci, więc może to powód....
Oczywiście to rozwiązanie tymczasowe, mam nadzieję, że znajdę bowiem fachowca, który miał już z tym do czynienia.
Pozdrawiam wszystkich.
Artur
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 222
- Rejestracja: 29 maja 2008, 15:11
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
no dzięki za sprostowanie...
a wracając do tematu to jeśli spalona żarówka będzie po wymianie świecić dalej na FIS-ie (:-P) to masz tylko tą centralkę do wymiany a złączkę musisz doprowadzić do stanu pierwotnego. prawdopodobnie moduł powinien się załączać właśnie w momencie wpięcia kabla...
a wracając do tematu to jeśli spalona żarówka będzie po wymianie świecić dalej na FIS-ie (:-P) to masz tylko tą centralkę do wymiany a złączkę musisz doprowadzić do stanu pierwotnego. prawdopodobnie moduł powinien się załączać właśnie w momencie wpięcia kabla...
Quattro 
RNS-e + Bluetooth Tel Interface
Shark Fin
DVD VST + kamera cofania

RNS-e + Bluetooth Tel Interface
Shark Fin
DVD VST + kamera cofania
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 745
- Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
- Imię: Robert
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
censored pisze:Jest schemat jak sie wpiąć w instalacje.
Bez problemów sam to zrobisz.
ÂŻaden samochód Audi seryjnie nie jest wyposażony w ten moduł.
Kosztuje około 350 zł.
Ja u siebie dokupilem hak westfalii i sam dokladalem modul. Kupilem najtanszy na allegro za 170 pln. Dziala super. Montaz tak by wszystko bylo w kostki wpiete, polutowane, i wygladalo na profesjonalna robote zajal okolo 5 godzin. 3 godziny kierunki swiatla itd a 2 godziny na odciecie PDC by nie brzeczal jak cofasz z przyczepa i znalezienie swiatla przeciwmgielnego (zeby przy podlaczonej przyczepie swiecilo tylko na koncu skladu)
Moge smialo ten najtanszy modul polecic jest o tyle lepszy od tego orginalnego ze zadnego mikrostyku w gniezdzie nie masz a dziala jak ma dzialac i bardzo dobrze oszukuje kompa w samochodzie bo nie swieca sie zadne komunikaty o spalonej zarowce.
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Witam,
Jestem użytkownikiem innej marki (SEATA) ale proszę o pomoc w następującym temacie:
Założyłem hak z modułem który podczas kontroli w zakładzie montażowym działał poprawnie ( Panowie podłączyli atrapę świateł przyczepki). Natomiast w moim kempingu nie działają światła a z modułu wydobywa się sygnał dźwiękowy (pewno alarm sygnalizujący zwarcie lub zbyt duże obciążenie elektryki przyczepy). Sprawdzałem działanie przyczepy w samochodach starszego typu nie wyposażonych w moduł i tam wszystko działa. Co może być przyczyną moich problemów?
Pozdrawiam
Rembis
Jestem użytkownikiem innej marki (SEATA) ale proszę o pomoc w następującym temacie:
Założyłem hak z modułem który podczas kontroli w zakładzie montażowym działał poprawnie ( Panowie podłączyli atrapę świateł przyczepki). Natomiast w moim kempingu nie działają światła a z modułu wydobywa się sygnał dźwiękowy (pewno alarm sygnalizujący zwarcie lub zbyt duże obciążenie elektryki przyczepy). Sprawdzałem działanie przyczepy w samochodach starszego typu nie wyposażonych w moduł i tam wszystko działa. Co może być przyczyną moich problemów?
Pozdrawiam
Rembis