kierunki świecą na stałe
kierunki świecą na stałe
Witam, mam problem z kierunkami, załączyły się i świecą na stałe. Pierwsze kroki to wyszukiwarka na forum i po radach tam uzyskanych:
- wyczyszczony odpływ koło serwa pod aku, drugi był suchy.
- osuszane miejsce pod nogami pasażera od strony kierowcy ( jest mokro a nawet bardzo mokro, wydaje mi się że od walniętego przewodu na tylny spryska, ale go nie używam a mokro jest, raz już suszyłem ale wtedy wszystko działało )
- wyciągnięty bezpiecznik nr 14, bez niego kierunki i włącznik od awaryjnych chodzą normalnie, tj załącza się i nawet załączanie i wyłączanie awaryjnych działa.
- na wyjętym bezpieczniku sterowanie szybami, centralny z pilota działa działa, brak tylko podświetlenia w środku
Po jednodniowym suszeniu wsadzam bezpiecznik 14 i przez kilka minut jest ok potem znowu się załączaja na stałe kierunki
mokro było tylko z tyłu, z przodu tam gdzie moduł komfortu sucho
Co wiec może byc do cholery
Czyszcząc odpływy koło serwa wystawał mi węzyk plastykowy przeźroczysty z zakończeniem / łącznikiem typu L i wchodzacy w czarną rurkę, niestety chciałem go lekko pociągnąć i wyrwał się, długość około 30 cm, nie wiecie od czego mógł byc?
[ Dodano: 2013-10-12, 12:30 ]
Czyżby jednak przerywacz na awaryjnych, tylko dlaczego włącznik działa bez bezpiecznika 14? Wczoraj poskładana całość działała 6 godzin i znow to samo.
- wyczyszczony odpływ koło serwa pod aku, drugi był suchy.
- osuszane miejsce pod nogami pasażera od strony kierowcy ( jest mokro a nawet bardzo mokro, wydaje mi się że od walniętego przewodu na tylny spryska, ale go nie używam a mokro jest, raz już suszyłem ale wtedy wszystko działało )
- wyciągnięty bezpiecznik nr 14, bez niego kierunki i włącznik od awaryjnych chodzą normalnie, tj załącza się i nawet załączanie i wyłączanie awaryjnych działa.
- na wyjętym bezpieczniku sterowanie szybami, centralny z pilota działa działa, brak tylko podświetlenia w środku
Po jednodniowym suszeniu wsadzam bezpiecznik 14 i przez kilka minut jest ok potem znowu się załączaja na stałe kierunki
mokro było tylko z tyłu, z przodu tam gdzie moduł komfortu sucho
Co wiec może byc do cholery
Czyszcząc odpływy koło serwa wystawał mi węzyk plastykowy przeźroczysty z zakończeniem / łącznikiem typu L i wchodzacy w czarną rurkę, niestety chciałem go lekko pociągnąć i wyrwał się, długość około 30 cm, nie wiecie od czego mógł byc?
[ Dodano: 2013-10-12, 12:30 ]
Czyżby jednak przerywacz na awaryjnych, tylko dlaczego włącznik działa bez bezpiecznika 14? Wczoraj poskładana całość działała 6 godzin i znow to samo.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Włącznik|przekaźnik|przerywacz (nazwij go jak chceszdjwaldee pisze:Nie działa, najlepsze jest to, że co 2 dzień wkładam nieszczęsny bezpiecznik i przez 5-6 godzin jest ok. zgłupiałem juz co może być

- włącznika kierunkowskazów
- od modułu komfortu (włączenie podczas zamknięcia - otwarcia samochodu)
- od sterownika silnika (szczerze to nie wiem po co

Bezpiecznik nr 14 odpowiada właśnie za oświetlenie wnętrza i napięcie przez niego przechodzące dostarczane jest do modułu komfortu. Dlatego na Twoim miejscu spróbowałbym odłączyć przewód nr 6 oraz nr 8 (najpierw spróbuj tylko z tym pierwszym) od wtyczki podłączanej do przełącznika świateł awaryjnych. Jeżeli problem ustanie tzn że masz ewidentnie problem z modułem komfortu co zrobić dalej - cóż sprawdzić czy nie ma zwarcia w przewodach (wtyczka nr 1 modułu komfortu - przepraszam ale nie wiem która to dokładnie - tak opisuje to ELSA) sprawdź czy nie ma zwarcia pomiędzy konektorem nr 7 a 9 w tej właśnie wtyczce. Możesz też sprawdzić po odłączeniu przełącznika awaryjnych czy nie ma zwarcia pomiędzy bezpiecznikiem nr 14 a konektorem nr 6 wtyczki przełącznika.
Możesz spróbować deaktywować potwierdzenie zamykania|otwierania samochodu kierunkowskazami - zajrzyj do instrukcji Kolegi xoslox w nagłówku działu Elektronika. Jest mała szansa że to pomoże - moim zdaniem jeżeli jest uszkodzenie w module komfortu to tkwi po stronie elementu wykonawczego (jakiś przekaźnik, tranzystor) a nie po stronie sterowanie, jednakże sprawdzić nie zaszkodzi
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
- pastaldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 358
- Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
- Imię: Janusz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Jako małe OT podejrzewam że po to że na wyłączonym silniku/zapłonie wrzucenie powiedzmy lewego kierunku powoduje świecenie lewej postojówki i z prawymi analogicznie.kot919 pisze:Włącznik|przekaźnik|przerywacz (nazwij go jak chceszdjwaldee pisze:Nie działa, najlepsze jest to, że co 2 dzień wkładam nieszczęsny bezpiecznik i przez 5-6 godzin jest ok. zgłupiałem juz co może być) kierunkowskazów ma za zadanie sterować oświetleniem kierunkowskazów na podstawie dostarczonych informacji od:
- włącznika kierunkowskazów
- od modułu komfortu (włączenie podczas zamknięcia - otwarcia samochodu)
- od sterownika silnika (szczerze to nie wiem po co)
Bezpiecznik nr 14 odpowiada właśnie za oświetlenie wnętrza i napięcie przez niego przechodzące dostarczane jest do modułu komfortu. Dlatego na Twoim miejscu spróbowałbym odłączyć przewód nr 6 oraz nr 8 (najpierw spróbuj tylko z tym pierwszym) od wtyczki podłączanej do przełącznika świateł awaryjnych. Jeżeli problem ustanie tzn że masz ewidentnie problem z modułem komfortu co zrobić dalej - cóż sprawdzić czy nie ma zwarcia w przewodach (wtyczka nr 1 modułu komfortu - przepraszam ale nie wiem która to dokładnie - tak opisuje to ELSA) sprawdź czy nie ma zwarcia pomiędzy konektorem nr 7 a 9 w tej właśnie wtyczce. Możesz też sprawdzić po odłączeniu przełącznika awaryjnych czy nie ma zwarcia pomiędzy bezpiecznikiem nr 14 a konektorem nr 6 wtyczki przełącznika.
Możesz spróbować deaktywować potwierdzenie zamykania|otwierania samochodu kierunkowskazami - zajrzyj do instrukcji Kolegi xoslox w nagłówku działu Elektronika. Jest mała szansa że to pomoże - moim zdaniem jeżeli jest uszkodzenie w module komfortu to tkwi po stronie elementu wykonawczego (jakiś przekaźnik, tranzystor) a nie po stronie sterowanie, jednakże sprawdzić nie zaszkodzi
dzieki trzeba bedzie tak zrobic, tylko dlaczego czasami przez kilka godzin jest ok, przelaczam kierunki, jezdze i tak dalej i wszystko trybi. ostatnio nawet po wielkich nierównosciach i dziurach jezdzilem aby wytrzaslo i bylo ok. nie wiem czy to zwiazane ale jakis czas temu radio mi glupialo tj gralo i wylaczalo sie samo, czasami samo radio gralo tylko mp i cd nie chialy i plyta nie wyjezdzala, a podswietlenie lekko przygasalo, ale po 1 dniu wariowania a dokladniej nocy wszystko wrocilo do normy. czyli z komfortem czas zaczac dzialac. co bedzie jak tylko sam przewod nr 6 odepne, dokladnie co nie bedzie dzialac? bez bezpiecznika nr 14 przy wlaczaniu alarmu kirunki nie swieca ale przy deaktywacji mrugaja 3 razy. to tez z powyzszym zwiazane?
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Przewód nr 6 i 8 odpowiada za przekazywanie sygnału otwarcia /zamknięcia samochodu. Na tej podstawie przekaźnik awaryjnych wyzwala zapalenie świateł awaryjnych (mignięcie).
U mnie po wyciągnięciu bezpiecznika kierunkowskazy zachowują się normalnie również podczas zamykania i otwierania samochodu.
Czy uszkodzenie radia może być powiązane z Twoją usterka? Cóż ciężko będzie to stwierdzić ale pisałeś że miałeś mokro pod wykladziną więc może to jest bezpośredni powód Twoich problemów ... Może powstał jakiś nalot wewnątrz modułu komfortu który czasowo powoduje niesprawność. Może dopiero po rozgrzaniu następuje zwarcie
... Ciężko coś tak rokować.
Moim zdaniem zanim zaczniesz coś grzebać wyciągnij przełącznik awaryjnych i zmierz napięcia na poszczególnych konektorach po i przed przekeceniem zapłonu ... Oczywiście jak się objawi Twój problem ... Na tej podstawie pomyślimy co dalej robić
U mnie po wyciągnięciu bezpiecznika kierunkowskazy zachowują się normalnie również podczas zamykania i otwierania samochodu.
Czy uszkodzenie radia może być powiązane z Twoją usterka? Cóż ciężko będzie to stwierdzić ale pisałeś że miałeś mokro pod wykladziną więc może to jest bezpośredni powód Twoich problemów ... Może powstał jakiś nalot wewnątrz modułu komfortu który czasowo powoduje niesprawność. Może dopiero po rozgrzaniu następuje zwarcie

Moim zdaniem zanim zaczniesz coś grzebać wyciągnij przełącznik awaryjnych i zmierz napięcia na poszczególnych konektorach po i przed przekeceniem zapłonu ... Oczywiście jak się objawi Twój problem ... Na tej podstawie pomyślimy co dalej robić

- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Może miałeś zawilgotniałe któreś ze złącz co powodowało zwarcie objawiające się takim a nie innym zachowaniem - teraz sobie spokojnie wyschło i wszystko wróciło do normydjwaldee pisze:zabierałem sie do sprawdzania wszystkiego podanego przez was 3 dni temu ale na poczatek wsadziłem bezpiecznik 14 i o dziwo już 3 dzień wszystko działa
.cud normalnie

- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Takie zachowanie wskazuje głównie na dwie możliwości - wilgoć, albo 'zimne' luty w którymś ze sterowników. Elementy elektroniczne (tranzystory, rezystory, diody) albo działają, albo nie. U ciebie mogło być to pierwsze - gdzieś dostała się wilgoć i dość długo odparowywała. Moim zdaniem to najbardziej prawdodpobne, aczkolwiek nie jedyne rozwiązanie. Cóż czas pokaże czy usterka powróci.djwaldee pisze:Też tak myslałem, ale wczesniej suszylem wszystko i raz działało raz nie działało tz świeciło cały czas. Nawet na myjni byłem dzisiaj i dalej jest ok. normalnie cuda
W tej chwili najważniejsze że działa - a to chyba główne o to chodziło. Daj znać jakby problem powrócił

Witam
Podobne dolegliwości zostały już opisane na tym forum, aczkolwiek nadal po przeczytaniu kilku wątków jestem w kropce.
Parę dni temu podczas jazdy zapaliły mi się kierunki w A6 C5 2004 1.9 TDI 130 KM i paliły się ciągle, nawet po wyjęciu kluczyka z stacyjki. Odłączyłem włącznik świateł awaryjnych oraz kupiłem nowy, bo myślałem, że to w nim leży problem. Niestety objawy pojawiły się od razu po założeniu nowego włącznika. Dodam, iż u mnie ten problem nie znika chociaż na chwile jak to wyczytałem u innych. Wyjęcie bezpiecznika nr 14 również nie pomaga. Na chwile obecną wyjąłem bezpiecznik 39 od świateł awaryjnych i mam jedynie kierunki, które po włączeniu migają z dużą częstotliwością. Próbowałem się poradzić u elektromechaników. Jedni mówią, że trzeba wymienić moduł komfortu, a inni zaś, że trzeba rozbierać całą podłogę i sprawdzać wiązki przewodów.
Nie wiem czy to będzie miało jakiś związek, ale kilka dni przed tą pojawieniem się tej usterki włamano mi się do samochodu. Celem włamania było ewidentnie odjechanie tym autem, gdyż stacyjka była przekręcona na I bez klucza oraz nic z środka nie zginęło. Po tym włamaniu mam uszkodzony zamek oczywiście od strony kierowcy (nie idzie kluczykiem przekręcić w żadną stronę) oraz była niedomknięta maska czyli na pewno coś tam było grzebane.
Utknąłem w martwym punkcie i nie wiem jak dalej się do tego zabrać oraz gdzie szukać przyczyny.
Auto było kiedyś suszone w środku, a dokładnie z tyłu z powodu dostania się pod podłogę dużej ilości wody, Na chwile obecną auto również jest wilgotne przy podłodze, gdyż jest używane jako taxi i masa ludzi mi wsiadała z śniegiem na butach.
Jeżeli ktoś miał taką usterkę, a co więcej pozbył się jej, albo jeżeli ktoś zna przyczynę takiego zachowania się kierunków to bardzo prosiłbym o pomoc. Mam nadzieję, że uda mi się dojść na własną rękę co się stało zanim ostatecznie odstawie auto do elektromechanika, który zaraz pewnie będzie wymieniał metodą prób i błędów wszystkie podzespoły elektroniczne w tym aucie.
Podobne dolegliwości zostały już opisane na tym forum, aczkolwiek nadal po przeczytaniu kilku wątków jestem w kropce.
Parę dni temu podczas jazdy zapaliły mi się kierunki w A6 C5 2004 1.9 TDI 130 KM i paliły się ciągle, nawet po wyjęciu kluczyka z stacyjki. Odłączyłem włącznik świateł awaryjnych oraz kupiłem nowy, bo myślałem, że to w nim leży problem. Niestety objawy pojawiły się od razu po założeniu nowego włącznika. Dodam, iż u mnie ten problem nie znika chociaż na chwile jak to wyczytałem u innych. Wyjęcie bezpiecznika nr 14 również nie pomaga. Na chwile obecną wyjąłem bezpiecznik 39 od świateł awaryjnych i mam jedynie kierunki, które po włączeniu migają z dużą częstotliwością. Próbowałem się poradzić u elektromechaników. Jedni mówią, że trzeba wymienić moduł komfortu, a inni zaś, że trzeba rozbierać całą podłogę i sprawdzać wiązki przewodów.
Nie wiem czy to będzie miało jakiś związek, ale kilka dni przed tą pojawieniem się tej usterki włamano mi się do samochodu. Celem włamania było ewidentnie odjechanie tym autem, gdyż stacyjka była przekręcona na I bez klucza oraz nic z środka nie zginęło. Po tym włamaniu mam uszkodzony zamek oczywiście od strony kierowcy (nie idzie kluczykiem przekręcić w żadną stronę) oraz była niedomknięta maska czyli na pewno coś tam było grzebane.
Utknąłem w martwym punkcie i nie wiem jak dalej się do tego zabrać oraz gdzie szukać przyczyny.
Auto było kiedyś suszone w środku, a dokładnie z tyłu z powodu dostania się pod podłogę dużej ilości wody, Na chwile obecną auto również jest wilgotne przy podłodze, gdyż jest używane jako taxi i masa ludzi mi wsiadała z śniegiem na butach.
Jeżeli ktoś miał taką usterkę, a co więcej pozbył się jej, albo jeżeli ktoś zna przyczynę takiego zachowania się kierunków to bardzo prosiłbym o pomoc. Mam nadzieję, że uda mi się dojść na własną rękę co się stało zanim ostatecznie odstawie auto do elektromechanika, który zaraz pewnie będzie wymieniał metodą prób i błędów wszystkie podzespoły elektroniczne w tym aucie.
Kolego wymień przerywacz i bedzie dobrze mialem ten sam problem ale przerywacz zalatwił wszystko
lub tam jak masz przycisk do swiatel awaryjnych powinien znajdowac sie opornik on tez moze byc walniety i dlatego tak sie dzieje 


Ostatnio zmieniony 12 gru 2013, 18:16 przez marcinacm, łącznie zmieniany 1 raz.