Witam!
Mam pytanie odnośnie kalibracji licznika. Wymieniłem sobie wyświetlacz FIS bo oryginalny już był do niczego a co się z tym wiąże musiałem rozebrać go na części. Po złożeniu VAG-COM'em zrobiłem test licznika żeby wyskalować obrotomierz licznik stan paliwa i temp wody. ÂŁadowania i temp oleju nie da się wyskalować programem. Przed zdjęciem wskazówek wydawało mi się że wszystkie były w tej samej pozycji tzn. Temp oleju i wody w spoczynku stały na 60 stopni a ładowanie i stan paliwa na pierwszej czerwonej kresce (8V i R).
Jednak po przekręceniu kluczyka na zimnym silniku wskaÂźnik pokazuje około 75 stopni co jest nieprawdą.
Wstawiłem więc wskazówki tak żeby po przekręceniu zapłonu ustawiły się w pierwszą wartość.
tzn woda i olej 60 stopni (na zimnym silniku) obrotomierz i prędkościomierz wiadomo 0 ładowanie 12V
Bo z tego co pamiętam to 60 to jest taka wartość startowa i od tej temperatury dopiero jest pokazywane.
Ale do rzeczy... Chodzi mi o to że wskaÂźniki teraz są poprzestawiane np. temp oleju na wyłączonym zapłonie sporo poniżej 60 stopni po przekręceniu zapłonu idealnie stoi na 60 stopni. WskaÂźnik temperatury wody w spoczynku stoi na 60 stopni i po przekręceniu zapłonu również na nim stoi (na zimnym silniku) ładowanie w spoczynku poniżej 8V minimalnie w stanie zapłonu 12V.
I teraz nie wiem czy to ja przekombinowałem czy tak było fabrycznie. A strasznie mi zależy na tem aby było tak jak z fabryki.
Miło by było gdyby ktoś wrzucił fotkę ze swoimi zegarami przed zapłonem i w czasie zapłonu i bym miał okno na świat i oczywiście dobrym słowem również nie pogardzę:)
Z góry dziękuję za poświęcony dla mnie czas!
Pozdrawiam!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było Audi 100 C4 2.5 TDI
Jest A6 C5 1.9 TDI
Kalibracja licznika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 29 wrz 2012, 12:01
- Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Dokopałem się do takiego oto filmiku:
Ciekawi mnie w jaki sposób uzyskał komunikację z dwoma zegarami od temp oleju i wskazanie ładowania.
Z tego co widzę to auto na filmie jest z 2000r. nie wiem czy po lifcie czy nie.
Ja u siebie diagnozowałem licznik bo zmieniałem sobie wyświetlacz fis i w celu kalibracji licznika (trzeba było ściągnąć wskazówki i ustawić je na nowo podłączylem go pod komputer) i nie miałem komunikacji z zegarami od temp oleju i wskaźnikiem ładowania. Obrotomierz prędkościomierz temp wody i poziom paliwa utawiłem a te dwa to tak mniej więcej i nie wiem czy nie przekłamuje wartości. Moje pytanie brzmi czy mój licznik też tak można zdiagnozować żeby wyskalować te dwa zegary Samochód mam z 1997r i diagnozowałem vagcom 311-2n a i licznik vdo.
Ciekawi mnie w jaki sposób uzyskał komunikację z dwoma zegarami od temp oleju i wskazanie ładowania.
Z tego co widzę to auto na filmie jest z 2000r. nie wiem czy po lifcie czy nie.
Ja u siebie diagnozowałem licznik bo zmieniałem sobie wyświetlacz fis i w celu kalibracji licznika (trzeba było ściągnąć wskazówki i ustawić je na nowo podłączylem go pod komputer) i nie miałem komunikacji z zegarami od temp oleju i wskaźnikiem ładowania. Obrotomierz prędkościomierz temp wody i poziom paliwa utawiłem a te dwa to tak mniej więcej i nie wiem czy nie przekłamuje wartości. Moje pytanie brzmi czy mój licznik też tak można zdiagnozować żeby wyskalować te dwa zegary Samochód mam z 1997r i diagnozowałem vagcom 311-2n a i licznik vdo.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 29 wrz 2012, 12:01
- Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Witam ponownie. Odświeżam temat przy okazji wymiany wyświetlacza FIS u kolegi w aucie.
otóż sytuacja jest następująca. Puszczałem w tryb testowy 3 samochody A4 B5 i dwie A6 C5 (na filmiku jedna z nich) i na każdej ten sam rezultat więc nie ma możliwości że mój czy kolegi licznik uszkodzony badź jakiś problem z vagiem. Sami zobaczcie!
Porównajcie ten wcześniejszy filmik z tym moim i zobaczycie co mam na myślii o co mi chodzi.
otóż sytuacja jest następująca. Puszczałem w tryb testowy 3 samochody A4 B5 i dwie A6 C5 (na filmiku jedna z nich) i na każdej ten sam rezultat więc nie ma możliwości że mój czy kolegi licznik uszkodzony badź jakiś problem z vagiem. Sami zobaczcie!

Porównajcie ten wcześniejszy filmik z tym moim i zobaczycie co mam na myślii o co mi chodzi.