Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Kalibracja licznika

Elektryka
ODPOWIEDZ
michoo01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 29 wrz 2012, 12:01
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Kalibracja licznika

Post autor: michoo01 » 10 lip 2013, 20:03

Witam!
Mam pytanie odnośnie kalibracji licznika. Wymieniłem sobie wyświetlacz FIS bo oryginalny już był do niczego a co się z tym wiąże musiałem rozebrać go na części. Po złożeniu VAG-COM'em zrobiłem test licznika żeby wyskalować obrotomierz licznik stan paliwa i temp wody. ÂŁadowania i temp oleju nie da się wyskalować programem. Przed zdjęciem wskazówek wydawało mi się że wszystkie były w tej samej pozycji tzn. Temp oleju i wody w spoczynku stały na 60 stopni a ładowanie i stan paliwa na pierwszej czerwonej kresce (8V i R).

Jednak po przekręceniu kluczyka na zimnym silniku wskaÂźnik pokazuje około 75 stopni co jest nieprawdą.
Wstawiłem więc wskazówki tak żeby po przekręceniu zapłonu ustawiły się w pierwszą wartość.
tzn woda i olej 60 stopni (na zimnym silniku) obrotomierz i prędkościomierz wiadomo 0 ładowanie 12V

Bo z tego co pamiętam to 60 to jest taka wartość startowa i od tej temperatury dopiero jest pokazywane.

Ale do rzeczy... Chodzi mi o to że wskaÂźniki teraz są poprzestawiane np. temp oleju na wyłączonym zapłonie sporo poniżej 60 stopni po przekręceniu zapłonu idealnie stoi na 60 stopni. WskaÂźnik temperatury wody w spoczynku stoi na 60 stopni i po przekręceniu zapłonu również na nim stoi (na zimnym silniku) ładowanie w spoczynku poniżej 8V minimalnie w stanie zapłonu 12V.

I teraz nie wiem czy to ja przekombinowałem czy tak było fabrycznie. A strasznie mi zależy na tem aby było tak jak z fabryki.

Miło by było gdyby ktoś wrzucił fotkę ze swoimi zegarami przed zapłonem i w czasie zapłonu i bym miał okno na świat i oczywiście dobrym słowem również nie pogardzę:)

Z góry dziękuję za poświęcony dla mnie czas!

Pozdrawiam!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Było Audi 100 C4 2.5 TDI
Jest A6 C5 1.9 TDI

Awatar użytkownika
nixev
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 06 wrz 2011, 20:29
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: nixev » 14 lip 2013, 18:32

Wszystko dobrze ustawiłeś, na wyłaczonym zapłonie wskazówki schodza ponizej skali, czyli na maxa do lewej str.

michoo01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 29 wrz 2012, 12:01
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: michoo01 » 10 paź 2013, 21:32

Dokopałem się do takiego oto filmiku:



Ciekawi mnie w jaki sposób uzyskał komunikację z dwoma zegarami od temp oleju i wskazanie ładowania.
Z tego co widzę to auto na filmie jest z 2000r. nie wiem czy po lifcie czy nie.
Ja u siebie diagnozowałem licznik bo zmieniałem sobie wyświetlacz fis i w celu kalibracji licznika (trzeba było ściągnąć wskazówki i ustawić je na nowo podłączylem go pod komputer) i nie miałem komunikacji z zegarami od temp oleju i wskaźnikiem ładowania. Obrotomierz prędkościomierz temp wody i poziom paliwa utawiłem a te dwa to tak mniej więcej i nie wiem czy nie przekłamuje wartości. Moje pytanie brzmi czy mój licznik też tak można zdiagnozować żeby wyskalować te dwa zegary Samochód mam z 1997r i diagnozowałem vagcom 311-2n a i licznik vdo.

artur434
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:14
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: artur434 » 16 paź 2013, 13:24

Jak na moje oko to zwykły test zegarów vagiem, ale to wszystkie wskazniki lecą jednakowo nie masz wpływu na nic.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 16 paź 2013, 18:14

podczas testu licznika vagiem w pewnym momencie wszystkie wskazówki stają idealnie pionowo i tylko w taki sposób można je wyregulować, metodą prób i testem

michoo01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 29 wrz 2012, 12:01
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: michoo01 » 01 lis 2013, 23:47

Witam ponownie. Odświeżam temat przy okazji wymiany wyświetlacza FIS u kolegi w aucie.
otóż sytuacja jest następująca. Puszczałem w tryb testowy 3 samochody A4 B5 i dwie A6 C5 (na filmiku jedna z nich) i na każdej ten sam rezultat więc nie ma możliwości że mój czy kolegi licznik uszkodzony badź jakiś problem z vagiem. Sami zobaczcie! :)

Porównajcie ten wcześniejszy filmik z tym moim i zobaczycie co mam na myślii o co mi chodzi.


ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl