Jak włączyć rds w fis
- dawid77
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 140
- Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
- Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń
Jak włączyć rds w fis
Witam mam problem po wymianie licznika mianowicie nie wyświetla rds na fisie licznik z99r z analogowym zegarkiem i wywala błąd na vagu że nie można się połączyć ze zmieniarką zaznaczę że nigdy nie miałem zmieniarki a przed wymianą licznika wszystko śmigało
link do licznika;
http://allegro.pl/audi-a4-2-5-2-5-tdi-z ... 50563.html
Jak mam się do tego zabrać co trzeba zrobić żeby znów śmigało. Z góry dzięki.
link do licznika;
http://allegro.pl/audi-a4-2-5-2-5-tdi-z ... 50563.html
Jak mam się do tego zabrać co trzeba zrobić żeby znów śmigało. Z góry dzięki.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 08 lis 2010, 20:42
- Lokalizacja: Gorzów wlkp Senden Bawaria
co do RDS-a który wyswietla sie na duzym fisie, to trzeba jesze zakodować zegary w taki sposób:
kodowanie zegarów: grupa 17->adaptacja 10 ->kanał 62->
00001 - Kombiinstrument und Radio tyle znalazlem na forum
[ Dodano: 2012-05-27, 15:45 ]
ja mam trochę inny problem przekopalem chyba całe forum i nie wiem gdzie wpiąć te przewody z magicznej szarej kostki connector for multifunction display, 32-pin, grey
1 -Switch menu guide (menu)
2 -Switch menu guide (out A)
3 -Switch menu guide (out B)
4 -Switch menu guide (Enter)
5 -CAN high speed Display (high +)
6 -CAN high speed Display (low -)
7 -CAN high speed Display (screen)
kodowanie zegarów: grupa 17->adaptacja 10 ->kanał 62->
00001 - Kombiinstrument und Radio tyle znalazlem na forum

[ Dodano: 2012-05-27, 15:45 ]
ja mam trochę inny problem przekopalem chyba całe forum i nie wiem gdzie wpiąć te przewody z magicznej szarej kostki connector for multifunction display, 32-pin, grey
1 -Switch menu guide (menu)
2 -Switch menu guide (out A)
3 -Switch menu guide (out B)
4 -Switch menu guide (Enter)
5 -CAN high speed Display (high +)
6 -CAN high speed Display (low -)
7 -CAN high speed Display (screen)
Niestety od kodowania powinieneś chyba zacząć, jeśli jesteś w stanie odczytać je ze starych zegarów, powinieneś wpisać to samo do nowych. Jeśli nie da się odczytać ze starych to spróbowałbym zmienić dwie pierwsze cyfry, dodać lub odjąć 16 zależy co tam masz, bo 16 oznacza nawigację, która ma się wyświetlać na fis.
Przykład: 16160 oznacza 16-nawigacja, 1-europa, 6-6 cylindrów, 0-TDI. Pierwsze 2 cyfry moga byc jeszcze zwiększone o 1-czujniki zużycia klocków, 2-czujnik zapięcia pasów, 4-czujnik płynu chłodniczego.
21160 bedzie oznaczało, że jest nawigacja, czujnik płynu i klocków.
alex38 te liczniki z analogowym zegarkiem nie maja CAN, szarej wtyczki ani kanałów 60, 61 i 62,
CAN display to np. do radia, jeśli wyświetlanie radia na fis idzie szyną CAN a nie przewodami data/clock/enable (piny 11,12,13).
Przykład: 16160 oznacza 16-nawigacja, 1-europa, 6-6 cylindrów, 0-TDI. Pierwsze 2 cyfry moga byc jeszcze zwiększone o 1-czujniki zużycia klocków, 2-czujnik zapięcia pasów, 4-czujnik płynu chłodniczego.
21160 bedzie oznaczało, że jest nawigacja, czujnik płynu i klocków.
alex38 te liczniki z analogowym zegarkiem nie maja CAN, szarej wtyczki ani kanałów 60, 61 i 62,
Switch menu to będą wyprowadzenia do przełącznika menu, który bywa czasem w środkowej konsoli poniżej przełącznika lusterek, pozwala to zmieniac opcje w fis, co ma sie wyświetlać itp.1 -Switch menu guide (menu)
2 -Switch menu guide (out A)
3 -Switch menu guide (out B)
4 -Switch menu guide (Enter)
5 -CAN high speed Display (high +)
6 -CAN high speed Display (low -)
7 -CAN high speed Display (screen)
CAN display to np. do radia, jeśli wyświetlanie radia na fis idzie szyną CAN a nie przewodami data/clock/enable (piny 11,12,13).
- dawid77
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 140
- Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
- Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń
Dzięki i jeszcze jedno jakie to jest kodowanie ? 01160
bo na tym fis wyświetla się i rds działa.
jakie powinno być kodowanie do mojego auta?
niema nawi, zmieniarki
A jest tak;
europa
6 cylindrów
tdi
czujnik zużycia klocków
czujnik cieczy chłodzącej.
Przy kodowaniu;01160 nie działa czujnik cieczy i czujnik zużycia klocków.
bo na tym fis wyświetla się i rds działa.
jakie powinno być kodowanie do mojego auta?
niema nawi, zmieniarki
A jest tak;
europa
6 cylindrów
tdi
czujnik zużycia klocków
czujnik cieczy chłodzącej.
Przy kodowaniu;01160 nie działa czujnik cieczy i czujnik zużycia klocków.
dawid77, z tego kodowania wynika, że masz włączony czujnik zużycia klocków (01), 05160 powinno być dla klocków i płynu. Jak sprawdzasz, że nie działa czujnik klocków przy 01?
alex38 często po prostu nigdzie, u mnie np. w ogóle nie ma do tego przełącznika i piny są nie podłączone, jest on zależnie od wyposażenia, np. jak są czujniki ciśnienia w kołach to można tym w menu je włączyć lub wyłączyć, wybrać język menu i inne takie... ostatnio miałem ochotę sprawdzić czy mój licznik takie menu posiada podłączając przewody do tych pinów i podając im np. masę i na pewno sprawdzę w wolnej chwili (choć to pewnie nie prędko). Na schematach w ElsaWin nie znalazłem połączeĂą z tym przełącznikiem.
alex38 często po prostu nigdzie, u mnie np. w ogóle nie ma do tego przełącznika i piny są nie podłączone, jest on zależnie od wyposażenia, np. jak są czujniki ciśnienia w kołach to można tym w menu je włączyć lub wyłączyć, wybrać język menu i inne takie... ostatnio miałem ochotę sprawdzić czy mój licznik takie menu posiada podłączając przewody do tych pinów i podając im np. masę i na pewno sprawdzę w wolnej chwili (choć to pewnie nie prędko). Na schematach w ElsaWin nie znalazłem połączeĂą z tym przełącznikiem.
To tak chyba nie do koĂąca.. O ile się nie mylę, a nie mam teraz pod ręką żadnych materiałów, żeby to potwierdzić, czujniki zużycia klocków w audi maja 2 przewody, ktore są złączone w czujniku. Z licznika z pinu 7 zielonego gniazda wychodzi przewód do pierwszego czujnika, dalej szeregowo do drugiego i na koĂącu do masy. Więc jesli pin 7 ma masę to jest ok i kontrolka nie świeci. Przerwanie tego obwodu powoduje zapalenie się kontrolki.
Tylko w tym wypadku, już jak wypiąłeś któryś z czujników to powinna zapalić sie kontrolka.
Możesz sprawdzić ten 7 pin w zielonej wtyczce, czy ma mase jak sa czujniki wpięte i czy jej nie ma po wypięciu.
Jeśli jednak to działało na starym liczniku to wygląda, że z nowym coś nie tak.. można wypiąć ten kabelek z wtyczki przy liczniku i wtedy na pewno powinna palić sie kontrolka zużycia klocków.
Odnośnie kodowania to nie mam innego pomysłu, w tym liczniku na pewno dodanie 01 powinno włączyć opcję kontrolki zużycia klocków...
Tylko w tym wypadku, już jak wypiąłeś któryś z czujników to powinna zapalić sie kontrolka.
Możesz sprawdzić ten 7 pin w zielonej wtyczce, czy ma mase jak sa czujniki wpięte i czy jej nie ma po wypięciu.
Jeśli jednak to działało na starym liczniku to wygląda, że z nowym coś nie tak.. można wypiąć ten kabelek z wtyczki przy liczniku i wtedy na pewno powinna palić sie kontrolka zużycia klocków.
Odnośnie kodowania to nie mam innego pomysłu, w tym liczniku na pewno dodanie 01 powinno włączyć opcję kontrolki zużycia klocków...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
Na pewno nie jest tak jak piszę dawid77, zatopione czujniki w klockach dają zwarcie. Ich przetarcie powoduje przerwę w obwodzie, a to pojawienie się komunikatu zużytych klocków... . Gdyby było tak jak przedstawił to kolega, to ile była by warta ta sygnalizacja w sytuacji gdyby np. zaśniedziała nam wtyczka od czujników, albo się po prostu urwała 
