[A6 c5] jak przerobić xenon na bixenon
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 28 lis 2008, 19:37
- Lokalizacja: Tarnów
[A6 c5] jak przerobić xenon na bixenon
Witam. Jak w temacie . Mam oryginalne ksenony a chciałbym miec biksenony. Jak to zrobić Panowie?
Witam kolego.
Obawiam się ,że nie jest to możliwe tzn. nie da się przerobić normalnego reflektora z żarnikiem xenonowym na bi.
Reflektor Bi-xenonowy to nic innego jak jeden żarnik z "ruchomymi" soczewkami które załączają sie w zależności od włączenia świateł. Poprostu wykonanie tego w warunkach warsztatowych nie jest możliwe.
Jedynie kupno nowych reflektorów Bi-xenonowych załatwi sprawę.
Obawiam się ,że nie jest to możliwe tzn. nie da się przerobić normalnego reflektora z żarnikiem xenonowym na bi.
Reflektor Bi-xenonowy to nic innego jak jeden żarnik z "ruchomymi" soczewkami które załączają sie w zależności od włączenia świateł. Poprostu wykonanie tego w warunkach warsztatowych nie jest możliwe.
Jedynie kupno nowych reflektorów Bi-xenonowych załatwi sprawę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 28 lis 2008, 19:37
- Lokalizacja: Tarnów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 936
- Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
- Kontakt:
censored, zabiłeś mi gwoździa troszke-ja mam od świateł drogowych zwykłe zarówki i jak je zapalam to nie widze nadzwyczajnej rożnicy czy cos sie zmienia w ustawieniu światel mijania albo poprostu nie zwrociłem uwagi bo świeca naprawde super.
Czy możliwe jest tez że nie posiadam bixenonow i jest to zwykła lampa xenonowa ? :shock: <hmm>
Jutro wyciągne zarowki od drogowych to będzie widac :roll:

Czy możliwe jest tez że nie posiadam bixenonow i jest to zwykła lampa xenonowa ? :shock: <hmm>
Jutro wyciągne zarowki od drogowych to będzie widac :roll:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
dokladnie tak jest ze bi xenon to w sumie jest ta sama zarowka ("dlugie" i"krotkie")w soczewce jest przyslona ktora jest ruchoma (otwiera sie lub zamyka strumien swiatla)
co do zarowek dowiedzialem sie ostatnio ze do lamp bez soczewek sa specjalne zarowki ktore sie roznia tylko paskiem na srodku.
co do zarowek dowiedzialem sie ostatnio ze do lamp bez soczewek sa specjalne zarowki ktore sie roznia tylko paskiem na srodku.
Ostatnio zmieniony 08 mar 2009, 14:28 przez wariat_nj, łącznie zmieniany 1 raz.
OOOO<=wladca pierscieni!!!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 15 mar 2009, 13:05
- Lokalizacja: kielce
witam tak troszke sprostuje kolege w audi a6 c5 lw lampie bixenonowej zapala sie takze zwykla zarowka wraz z przysłoną soczewki
a co do przerobki to pewnie ze sie da kupujesz soczewke bixenonowa rozklejasz lampe w brew pozorom jest to bardzo proste wystarczy pudelko kartonowe i opalarka
lub piekarnik elektryczny z termoobiegiem
przekrecasz soczewke podlanczasz cewke przyslony do dlugich swiatel i juz cieszysz sie bixenonem za jakies 200zeta a nie 1500 zl
jakby ktos chcial to posiadam 6 kompletow soczewek bixenonowych do audi a6 c5
a co do przerobki to pewnie ze sie da kupujesz soczewke bixenonowa rozklejasz lampe w brew pozorom jest to bardzo proste wystarczy pudelko kartonowe i opalarka
lub piekarnik elektryczny z termoobiegiem
przekrecasz soczewke podlanczasz cewke przyslony do dlugich swiatel i juz cieszysz sie bixenonem za jakies 200zeta a nie 1500 zl
jakby ktos chcial to posiadam 6 kompletow soczewek bixenonowych do audi a6 c5
Kolego podeślij mi na PW cenę kompletu takich soczewek.przemo6208 pisze:witam tak troszke sprostuje kolege w audi a6 c5 lw lampie bixenonowej zapala sie takze zwykla zarowka wraz z przysłoną soczewki
a co do przerobki to pewnie ze sie da kupujesz soczewke bixenonowa rozklejasz lampe w brew pozorom jest to bardzo proste wystarczy pudelko kartonowe i opalarka
lub piekarnik elektryczny z termoobiegiem
przekrecasz soczewke podlanczasz cewke przyslony do dlugich swiatel i juz cieszysz sie bixenonem za jakies 200zeta a nie 1500 zl
jakby ktos chcial to posiadam 6 kompletow soczewek bixenonowych do audi a6 c5
A no i troszkę sprostuje twoją wypowiedź. Prawdę jest, że wystarczy zamienić tylko soczewkę, ale niestety nie jest to tak łatwe, bo mocowania soczewki bixenon'owej są trochę inaczej rozmieszczone i popracować tam trzeba. Pierwsze co to trzeba powiększyć otwór w odbłyśniku bo soczewka z bixenon jest większa. Dopiero ta po lifcie jest taka sama w przypadku xenona i bixenona.
Ogólnie da się to wszystko zrobić za około 250 - 300 zł, ale odrobinę pojęcia o tym trzeba mieć. A jeśli się nie ma to zawsze można zapytać ile będą chcieli za taką usługę tu:
http://www.regeneracja-hc.com/xenony.html
Cena nie powinna przekroczyć w przypadku a6 z xenonem 1/4 ceny gotowych bixenonów na allegro.
Odczytaj literki jakie są na reflektorze i napisz tutaj to ci powiemy.Czy możliwe jest tez że nie posiadam bixenonow i jest to zwykła lampa xenonowa ?
Wyrafinowany? ładne słowo, ale przesadzone. Wyrafinowania w takim reflektorze nie ma, dopóki nie ma np. systemu doświetlania zakrętów, zmiennej geometri światła itp.censored pisze:Reflektor biksenonowy to wyrafinowany system ksenonowy.
Niezwykle szerokie, intensywne światło drogowe zapewnia lepszą widoczność na pustych odcinkach szosy.
Nie ma zatem mozlwiości jego przeróbki.
Poz
I wbrew pozorom światło drogowe w bixenonie nie jest szerokie, tylko z racji mocy świeci daleko. Szeroko świecą tylko światła mijania (choć to zależy od producenta reflektora)
Dla przykładu tak świeci soczewka bixenon z a6 w trybie świateł mijania (z 15 metrów):
A tak w trybie świateł drogowych:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 15 mar 2009, 13:05
- Lokalizacja: kielce
censored pisze:JohnZ racji mocy ? 35 Watt ? Guzil prawda. Moc nie ma tu akurat nic do jasności świecenia.I wbrew pozorom światło drogowe w bixenonie nie jest szerokie, tylko z racji mocy świeci daleko.
Nie chce mi sie pisac na temat jednostek ale proponuje przeczytaj od czego to zależy.
Analogicznie - H z moca 100 Watt - oczywiscie nie chiński - powinien świecić 3 razy jaśniej od palnika - tak ?
Oj chciałem napisać prostym językiem.censored pisze:Z racji mocy ? 35 Watt ? Guzil prawda. Moc nie ma tu akurat nic do jasności świecenia.
Nie chce mi sie pisac na temat jednostek ale proponuje przeczytaj od czego to zależy.
Analogicznie - H z moca 100 Watt - oczywiscie nie chiński - powinien świecić 3 razy jaśniej od palnika - tak ?
Napiszę to dokładniej, ponieważ mocą można również opisać światło. Ogólnie rzecz biorąc do światła mamy przypisane 4 jednostki: Strumień świetlny (lumen), światłość (kandela), luminancja (nit), natężenie oświetlenia (luks). I właśnie ta pierwsza czyli strumień świetlny jest mocą promieniowania świetlnego wysyłanego przez źródło światła, liczoną według ludzkiego oka. Jej jednostką jest lumen, czyli mniej więcej 1/670[W] dla światła o długości fali 555 [nm] (zielonożółta)
Tak więc moc strumienia świetlnego dla np. żarówki h1 55W zasilanej 12V wynosi około 1800 [lumen'ów], a dla ksenona mamy od 3000 [lm] do ultrafioletu.
Więc myślę, że nie muszę czytać na ten temat, bo dość sporo już wiem, chciałem użyć prostego języka tak by wszyscy zrozumieli, ale każdy ma prawo czytać i rozumieć jak potrafi, więc powstrzymam się od tekstów w stylu: "Dla ksenona stosunek strumienia świetlnego wypromieniowanego w danym kierunku do kąta przestrzennego obejmującego ten kierunek jest większy niż w przypadku halogenu..." bo mnie nie zrozumie nikt.
Peace

odswieze troszke temat... bo przeczytalem wszytsko ale niemam jasne odpowiedzi... kolega chce mi sprzedac soczewki bixenonowe, mam dwie oryginalne lampy z normalnym xenonem wiec niebedzie zadnego problemu jesli tylko zamienie cale soczewki na Bi przeloze zarowke i motorek od przeslony wepne w kable od dlugich...? czy dobrze zrozumielm ...? jesli jest to do zrobienia to zaraz je kupuje.
- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
Chyba w połowie 99roku w autach przedliftowych, w przednich lampach zastosowano większe soczewki, oraz już żarówki H7 (o ile nie było ori xenonu) także zastosowano nakładki na żarówki przednich kierunkowskazów tak więc masz autko z 2001r i lampy jeszcze "stare-skośne" ale środek lamp masz taki jak w autach po lifcieDoRuS pisze:auto mam przed liftem ale soczewki sa wieksze niz normalne ale na[pewno n iejest to bi. soczewki mam tej samej wielkosci co poliftowe A6
takie małe OT

A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem