Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Dziwne zachowanie napięcia ładowania

Elektryka
ODPOWIEDZ
Blusik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 08 lip 2016, 13:12
Imię: Bartek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ruda Śląska

Dziwne zachowanie napięcia ładowania

Post autor: Blusik » 01 gru 2020, 09:55

Witam

Audi A6 C5 1.9TDI 130KM 2004

Rok temu wymieniałem akumulator na nowy. Ładowanie na wolnych to 14.5V razem z światłami i innymi rzeczami. Ale problem jest taki ,ze jak dojeżdżam do świateł to ładowanie spada na desce do 12V i znowu rośnie.

Czy tutaj jest winny regulator czy może akumulator pada. Auto robi codziennie z 15km bez weekendów w weekend więcej lub mniej albo stoi 2 dni

Łukasz1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin

Re: Dziwne zachowanie napięcia ładowania

Post autor: Łukasz1981 » 16 gru 2020, 00:42

Przyczyn może być kilka , i nie do końca może to tak być prosto do zdiagnozowania , ... ale :

patrząc po roczniku 2004 to masz już zamontowany ten nowszy alternator , tak myślę .
stan napięcia , który pokazuje voltomierz na liczniku , to jest stan napięcia z alternatora jak się nie mylę jaki dochodzi na akumulator . Niektóre regulatory napięcia owszem w początkowej fazie ładują napięciem 14,5 v - 14.4 v gdy auto jest nie rozgrzane , tudzież gdy akumulator jest nie doładowany - można by rzec , że w pewnym sensie taki regulator napięcia z alternatorem zachowuje się jak prostownik - widzi nie doładowany początkowo akumulator , i dowala wyższe napięcie , by go doładować . "niby" w poprawnie działającym regulatorze napięcia , gdy akumulator już się troszkę podładuje , to ten regulator obniża troszkę napięcie ładowania - tak jak w prostowniku .
i zakładając , że proces ładowania przebiega poprawnie , to wszystko jest ok , .. ale to też niby tak z pozoru , gdyż .....
często - gęsto umiera właśnie ten regulator napięcia w alternatorze , jednym z objawów nie doładowania wtedy akumulatora jest śniedzenie się - tworzenie białego nalotu na dodatniej klemie akumulatora - jeżeli tego nie stwierdziłeś u siebie , to wstępnie jest ok
druga sprawa tyczy się stanu głównego kabla prądowego , czystości - przejścia na punktach masowych - tłumacząc to łopatologicznie to :
należało by przeczyścić punkty masowe na aucie , oraz wszelakie punkty pod które jest podłączony główny przewód prądowy - ten gruby kabel z alternatora - weź pod uwagę że taki kabel z biegiem czasu traci swe właściwości , i nie przewodzi już tak dobrze prądu - napięcia , są na nim straty . Gdy wzrasta jego opór to wiadomo że przepływ napięcia - prądu na nim spada .
Przeczyść to wszystko , pojeździ , i zaobserwuj - jeżeli problem ustał , to rozwiązałeś usterkę .
Natomiast jeżeli problem nie ustał to kolejnymi krokami jest : jeżeli znów będziesz miał ładowanie na poziomie 14,5 volta , i drastycznie spadnie ono do 12 voltów to postaraj się w takim stanie zatrzymać się gdzieś , i nie wyłączając silnika zmierz bezpośrednio jakie napięcie masz na alternatorze . Jak masz 1.9 tdi to alternator masz na wierzchu - czyli miernik w rękę , włączasz voltomierz i mierzysz napięcie z głównego kabla prądowego , który wychodzi z alternatora - z tej grubej śruby na alternatorze z masą auta - np z silnika - jeżeli nadal masz 14.5 v lub coś w tych granicach , to regulator napięcia jest ok .
Wówczas obstawiałbym połączenia masowe , i główny przewód prądowy , rozwiązaniem na to jest dołączenie nowego przewodu masowego na aucie np. takie coś :
https://allegro.pl/oferta/plecionka-prz ... 4291fbf951

natomiast problemem może być główny przewód prądowy , i tutaj niby jest większy problem bo nowego takiego nie kupisz - znaczy się kupisz , ale tylko w aso audi , i pewnie on będzie kosztował hmm strzelam z 500 - 600 zł , ale i na to jest rozwiązanie , tutaj na tym filmiku gość sobie dołożył dodatkowy przewód prądowy - miał takie same objawy jak u Ciebie , i zobacz jak mu się poprawiło napięcie :
https://www.youtube.com/watch?v=kHs98gjFYL4

ja prawdopodobnie tę całą zabawę będę przerabiał też u siebie teraz na dniach .
jestem po wymianie regulatora napięcia , czeka mnie czyszczenie syków na kablach , i zobaczymy co dalej .
miłej zabawy ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga