Czujnik temperatury cieczy chłodzącej G2/G62
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej G2/G62
Aktualizacja dnia 23-09-2013r (Małe poprawki + Dodanie schematów elektrycznych)
Witam, ze względu na duży wysyp tematów związanych z czujnikiem temperatury cieczy chłodzącej G2/G62, zrobiłem specjalną instrukcję w formie PDFa, która obrazuje w jaki sposób sprawdzić dokładnie czujnik. Zarówno za pomocą programu VAG jak i za pomocą Miernika elektronicznego. Instrukcja na podstawie silnika V6, ale dla innych też może być bardzo przydatna.Dodatkowo kilka porad odnośnie wymiany i na co zwrócić uwagę przy tej czynności.
Kiedy dokonujemy analizy ?
• Temperatura na zegarach nie osiąga 90 °C.
• Zauważalne wahania wskazówki.
• Wskazówka w ogóle się nie podnosi.
• Nie załącza się ssanie po odpaleniu auta.
Pojawiają się nam błędy:
• 01039 - Czujnik temperatury dla wskaźnika temp. płynu chłodzącego (G2)
• 16500 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT
• 16501 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT - niskie napięcie
• 16502 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT- wysokie napięcie
• 16509 - System obiegu - zamknięty obieg > niska temperatura (G62)
• 17663 - Czujnik temp.silnika ECT - zwarcie do masy
• 17664 - Czujnik temp.silnika ECT - zwarcie do plusa, otwarty obwód
W bloku silnika przy Coolant Temperature może wam wyświetlać także stałe wartości:
- 48 °C → Przerwa w ciągłości przewodów
+ 143 °C → Zwarcie między przewodem 1 i 3.
I na ogół w module silnika Diesla logujemy w grupie 007 a Benzyniaka w 004
Proszę o ewentualne poprawki i sugestie.
Instrukcja w formie PDF: W załączniku poniżej.
Lub na moim chomiku: WEJDŹ Gdzie znajdziesz też pozostałe moje instrukcje.
Witam, ze względu na duży wysyp tematów związanych z czujnikiem temperatury cieczy chłodzącej G2/G62, zrobiłem specjalną instrukcję w formie PDFa, która obrazuje w jaki sposób sprawdzić dokładnie czujnik. Zarówno za pomocą programu VAG jak i za pomocą Miernika elektronicznego. Instrukcja na podstawie silnika V6, ale dla innych też może być bardzo przydatna.Dodatkowo kilka porad odnośnie wymiany i na co zwrócić uwagę przy tej czynności.
Kiedy dokonujemy analizy ?
• Temperatura na zegarach nie osiąga 90 °C.
• Zauważalne wahania wskazówki.
• Wskazówka w ogóle się nie podnosi.
• Nie załącza się ssanie po odpaleniu auta.
Pojawiają się nam błędy:
• 01039 - Czujnik temperatury dla wskaźnika temp. płynu chłodzącego (G2)
• 16500 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT
• 16501 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT - niskie napięcie
• 16502 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT- wysokie napięcie
• 16509 - System obiegu - zamknięty obieg > niska temperatura (G62)
• 17663 - Czujnik temp.silnika ECT - zwarcie do masy
• 17664 - Czujnik temp.silnika ECT - zwarcie do plusa, otwarty obwód
W bloku silnika przy Coolant Temperature może wam wyświetlać także stałe wartości:
- 48 °C → Przerwa w ciągłości przewodów
+ 143 °C → Zwarcie między przewodem 1 i 3.
I na ogół w module silnika Diesla logujemy w grupie 007 a Benzyniaka w 004
Proszę o ewentualne poprawki i sugestie.
Instrukcja w formie PDF: W załączniku poniżej.
Lub na moim chomiku: WEJDŹ Gdzie znajdziesz też pozostałe moje instrukcje.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2016, 21:06 przez xoslox, łącznie zmieniany 23 razy.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Informacje jak najbardziej przydatne - ogrom wiedzy dostępnej w różnych źródłach skompilowanych w sensowną jedną całość.
Jak najbardziej pozytywnie.
Co do Twojego pomysłu na temat sprawdzania termostatu. Cóż wydaje mi się że podobne sprawdzenia nie mają racji bytu. Termostat jest urządzeniem mechanicznym, więc jakakolwiek diagnoza VAGiem tudzież miernikiem jest niemożliwa. Jedyną możliwością zdiagnozowania termostatu jest"
1) 'macanie' węży - dość niebiezpieczna metoda zważywszy na pracujące wisko
2) demontaż termostatu, umieszczenie go w garnku z wodą a następnie podgrzewanie cieczy do momentu wrzenia
Jeżeli nawet już chciałbyś zdemontować termostat (mnóstwo czasu i nerwów), to gwarantuje Ci że za 50zł kupisz drugi aby mieć pewność że to nie on broi.
Jak najbardziej pozytywnie.
Co do Twojego pomysłu na temat sprawdzania termostatu. Cóż wydaje mi się że podobne sprawdzenia nie mają racji bytu. Termostat jest urządzeniem mechanicznym, więc jakakolwiek diagnoza VAGiem tudzież miernikiem jest niemożliwa. Jedyną możliwością zdiagnozowania termostatu jest"
1) 'macanie' węży - dość niebiezpieczna metoda zważywszy na pracujące wisko
2) demontaż termostatu, umieszczenie go w garnku z wodą a następnie podgrzewanie cieczy do momentu wrzenia
Jeżeli nawet już chciałbyś zdemontować termostat (mnóstwo czasu i nerwów), to gwarantuje Ci że za 50zł kupisz drugi aby mieć pewność że to nie on broi.
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Dodatkowe info do instrukcji. W bloku silnika przy Coolant Temperature może wam wyświetlać także stałe wartości:
- 48 °C → Przerwa w ciągłości przewodów
+ 143 °C → Zwarcie między przewodem 1 i 3.
- 48 °C → Przerwa w ciągłości przewodów
+ 143 °C → Zwarcie między przewodem 1 i 3.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez xoslox, łącznie zmieniany 2 razy.
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Mam pytanie, co jak blad mam sporadycznie od g62 ale zauwazylem,ze okolice tego czujnika sa w oleju takim starym po czesci zeschnietm. Mozliwe ze cos tam puszcza i tak to wyglada czy to raczej pozostalosci z przed wymiany uszczelki pokrywki z polksiezycami?
![Obrazek]()
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a