Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej G2/G62

Elektryka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej G2/G62

Post autor: xoslox » 10 lut 2013, 16:59

Aktualizacja dnia 23-09-2013r (Małe poprawki + Dodanie schematów elektrycznych)


Witam, ze względu na duży wysyp tematów związanych z czujnikiem temperatury cieczy chłodzącej G2/G62, zrobiłem specjalną instrukcję w formie PDFa, która obrazuje w jaki sposób sprawdzić dokładnie czujnik. Zarówno za pomocą programu VAG jak i za pomocą Miernika elektronicznego. Instrukcja na podstawie silnika V6, ale dla innych też może być bardzo przydatna.Dodatkowo kilka porad odnośnie wymiany i na co zwrócić uwagę przy tej czynności.

Kiedy dokonujemy analizy ?

• Temperatura na zegarach nie osiąga 90 °C.

• Zauważalne wahania wskazówki.

• Wskazówka w ogóle się nie podnosi.

• Nie załącza się ssanie po odpaleniu auta.

Pojawiają się nam błędy:

• 01039 - Czujnik temperatury dla wskaźnika temp. płynu chłodzącego (G2)

• 16500 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT

• 16501 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT - niskie napięcie

• 16502 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT- wysokie napięcie

• 16509 - System obiegu - zamknięty obieg > niska temperatura (G62)

• 17663 - Czujnik temp.silnika ECT - zwarcie do masy

• 17664 - Czujnik temp.silnika ECT - zwarcie do plusa, otwarty obwód


W bloku silnika przy Coolant Temperature może wam wyświetlać także stałe wartości:

- 48 °C → Przerwa w ciągłości przewodów
+ 143 °C → Zwarcie między przewodem 1 i 3.


I na ogół w module silnika Diesla logujemy w grupie 007 a Benzyniaka w 004

Proszę o ewentualne poprawki i sugestie.

Instrukcja w formie PDF: W załączniku poniżej.
Lub na moim chomiku: WEJDŹ
Gdzie znajdziesz też pozostałe moje instrukcje.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2016, 21:06 przez xoslox, łącznie zmieniany 23 razy.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 11 lut 2013, 23:41

Informacje jak najbardziej przydatne - ogrom wiedzy dostępnej w różnych źródłach skompilowanych w sensowną jedną całość.
Jak najbardziej pozytywnie.

Co do Twojego pomysłu na temat sprawdzania termostatu. Cóż wydaje mi się że podobne sprawdzenia nie mają racji bytu. Termostat jest urządzeniem mechanicznym, więc jakakolwiek diagnoza VAGiem tudzież miernikiem jest niemożliwa. Jedyną możliwością zdiagnozowania termostatu jest"
1) 'macanie' węży - dość niebiezpieczna metoda zważywszy na pracujące wisko
2) demontaż termostatu, umieszczenie go w garnku z wodą a następnie podgrzewanie cieczy do momentu wrzenia

Jeżeli nawet już chciałbyś zdemontować termostat (mnóstwo czasu i nerwów), to gwarantuje Ci że za 50zł kupisz drugi aby mieć pewność że to nie on broi.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 13 lut 2013, 15:18

Dodatkowe info do instrukcji. W bloku silnika przy Coolant Temperature może wam wyświetlać także stałe wartości:

- 48 °C → Przerwa w ciągłości przewodów
+ 143 °C → Zwarcie między przewodem 1 i 3.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez xoslox, łącznie zmieniany 2 razy.

fomek5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 03 kwie 2011, 18:06
Lokalizacja: białystok

Post autor: fomek5 » 14 lut 2013, 14:40

Bardzo dobry opis :) <brawo>

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 23 wrz 2013, 16:28

Dziś tj. 23.09.3013 instrukcja została aktualizowana.
Wniosłem parę poprawek i dołączyłem schematy elektryczne.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 24 lis 2014, 18:50

zamiast vag można zastosować kanał 57 i 58 w klimatroniku też pokazuje temp zegarów i ecu

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 11 sie 2015, 12:59

Dorzucę może info bo jestem świeżo po wymianie czujnika - pokazywał jak chciał , raz 60 , raz 90.

Numer czujnika od VIN 4B-Y-0000001 - 059 919 501A zielony wtyczka półokrągła
Oring - N 903 168 01 jego rozmiar to 19,6 x 3,65



Do VIN 4B-X-200000 - 059 919 501 zielony , wtyczka kwadratowa
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 885
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 03 cze 2016, 18:50

Mam pytanie, co jak blad mam sporadycznie od g62 ale zauwazylem,ze okolice tego czujnika sa w oleju takim starym po czesci zeschnietm. Mozliwe ze cos tam puszcza i tak to wyglada czy to raczej pozostalosci z przed wymiany uszczelki pokrywki z polksiezycami?
Obrazek
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 03 cze 2016, 19:55

wyczyść i obserwuj
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 885
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 03 cze 2016, 23:21

to zapowiada sie pracujaca niedziela :)
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

michaal85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 21 paź 2015, 22:57
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: michaal85 » 09 cze 2016, 19:53

Witam.

Czy ten czujnik ma coś wspólnego gdy ssanie załącza się praktycznie za każdym razem?
(za każdym odpaleniem auta za wyjątkiem bardzo krótkiego postoju np. 15 min)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga