Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5] Czujnik prędkości problem...

Elektryka
ODPOWIEDZ
MISIEK_A6

[A6 C5] Czujnik prędkości problem...

Post autor: MISIEK_A6 » 22 kwie 2010, 12:17

Witam... Miesiąc temu opisywałem moj problem tak:

Dzisiaj miałem problem z przełączaniem biegów w automacie.... Jednak samo sie naprawiło więc postanowiłem podpiąc pod kompa... Wywaliło mi taki błąd:

671 Wlącznik w układzie GRA - 45

Podejżewam ,że jest to związane z tempomatem... Bo raz da sie włączyc raz nie... No i to by tłumaczyło to wariowanie obrotów... i włączanie drugiego biegu dopiero od 70km/h :shock:

Całe szczęscie przeszło i błąd skasowany... Po skasowaniu pochodziło autko troche podłączyłem i nic nie wyskoczylo... Jeszcze jutro to sprawdze... Co mogło spowodować ze wywala ten błąd i tempomat raz działa raz nie??

Po miesiącu wczoraj jadąc problem się pojawił ponownie...Znów skrzynia załączała 2-gi bieg przy 70km/h. Tym razem na VAG-u wystąpił błąd czujnika prędkości... Oczywiście po skasowaniu błedu autko jezdzi normalnie... Nie wiem może czy to zbieg okoliczności ale oby dwie sytuacje stały się po umyciu samochodu...

Miał ktoś podobny problem??

Awatar użytkownika
vipkwiecien
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
Lokalizacja: radom

Post autor: vipkwiecien » 23 sie 2010, 13:35

podziele sie z Wami moimi doswiadczeniami zwiazanymi z czujnikiem predkosci...
Otóż na poczatku sprawdzamy czy mamy dobry czujnik - wyjmujemy go od dołu najlepiej poprzez przekrecenie o 90 stopni w lewo (patrzac w kierunku jazdy) wyciagamy go i czyscimy z oleju. /przykładamy do czujnika magnes w sposob przerywany - w tym czasie druga osoba musi obserowac czy cos predkosciomierz drgnie. Jesli nie drgnał to lecimy dalej i rozpinamy wtyczke. We wtyczce kabla idacego do ECU robimy zworeke poprzez wkładanie i wyjmowanie kawałka drucika. Jezeli okaze sie ze licznik drgnie to znaczy ze wina lezy po stronie czujnika, jesli nie drgnie to wina kabla idacego do ECU lub samego ECU.
Sam czujnik sprawdzamy poprzez podłaczenie go do multimetru i sprawdzenie ciagłosci obwodu - gdy przyłozymy magnez do koncowki obwód powinien sie zamykac a podczas oddalania otwierac.
Jesli bedzie wszystko działac po stronie ECU,Kabla oraz czujnika wina bedzie lezała p ostronie skrzyni biegów - u mnie tak własnie sie stało. Prawdopodobnie urwał sie magnez w skrzyni przez co nie odbiera sygnału.

PS mam taki czujnik do sprzedania w cenie 40zł plus wysyłka
prędkość była dobra tylko zakręt za ciasny

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl