
[A6 C5 2.8+LPG] Czujnik ABS
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 30 maja 2009, 12:11
- Lokalizacja: Kowalewo k/Szubina
[A6 C5 2.8+LPG] Czujnik ABS
Witam! ÂŚwieci mi się w moim A6 kontrolka ABS (cały czas od momentu wlaczenia zaplonu) podjechalem na kompa i po podpieciu pokazało że "nie widzi" tylnego czujnika abs z prawej strony - kilka dni minelo i inny mechanik jak mi wymienial tarcze z przodu i klocki sprawdzil czujnik ABS i mówil mi " że raczej jest dobry bo ma przejście..." spr miernikiem teraz pytanko jak to jest z tymi czujnikami jest opcja ze ktos wlozyl tam czujnik ktory nie wspolpracuje z tym sterownikiem abs?? wiem ze byla wymieniana piasta tego kola przez poprzedniego wlasciciela jakie macie pomysly ? sterownik abs mam o numerze 8E0 614 111 AB i fachowiec od naprawy sterownikow z allegro stwierdzil ze o tym numerze sie nie psuja a na allegro sa dostepne z pompa juz od 100zl czyli raczej sterownik jest dobry bo vag nie wywala bledów o braku komunikacji tylko konkretnie ze w prawym tyle jest lipa
od czego zacząć bo bardzo denerwuje mnie niedzialający ABS????

Czujnik ABS czyta piaste, jak jest zabrudzony, lub jest za bardzo wysuniety, wtedy wywala błąd. W każdym razie ewentualne wyczyszczenie lub wbicie czujnika na miejsce wymaga skasowania błędu. Gdybyś wpadł na pomysł robić to samemu nie bij młotkiem tylko przez jakaś deseczke. Miałem podobny problem po wymianie górnych wachaczy w lewym przodzie. Podczas wybijania przekletej śruby, wysunal się o jakieś 0,5 cm. czujnik, swiecila kontroli od ABS i ESP. Na VAGu odczytano błąd o braku komunikacji z czujnikiem. ÂŻyczę żeby to tylko to tez u Ciebie...
Ostatnio zmieniony 23 cze 2009, 08:35 przez Quick, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam, Quick.
czy wlancza sie tobie czujnik ESP?? jezeli tak to musisz wymienic czujni ktory znajduje sie pod kierownica,zdejmujesz ten caly plastik(poleczke)i tam jest czujnik ktory jest odpowiedizalny od ABS I ESP iparu innych rzeczy.
Najlepiej jakby go wymienil kto sie na tym zna bo trzeba go wyregulowac, jak za mocno wcisniesz to nie bedzie dzialal.Nastepnie podlanczasz waga i kasujesz blad,przynajmniej u mnie tak bylo
Najlepiej jakby go wymienil kto sie na tym zna bo trzeba go wyregulowac, jak za mocno wcisniesz to nie bedzie dzialal.Nastepnie podlanczasz waga i kasujesz blad,przynajmniej u mnie tak bylo
Witam po wymianie przegubu lewego zacząła zapalac się kontrolka ABS
,ALE NIE ZAWSZE w czasie jazdy gasła , to jak się jej przypomniało to zapaliła się na nowo i tak sobie zapalała się i gasła kiedy chciała,Po podłączeniu komputa nie wywaliło błędu
a kontrolka ABS świeci na stałe
pojechałem do innego mechanika i to samo komputer nie czyta błędu A KONTROLKA ÂŚWIECI CAÂŁY CZAS




CZYZYK
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 147
- Rejestracja: 30 lis 2009, 22:34
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2016
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Hrubieszów
Niech mechanik się przejedzie z testerem i sprawdzi czy sterownik widzi równe prędkości na wszyskich kołach. Zapewne czujnik jest delkatnie za daleko i nie widzi wszystkich zębów ale to pokaże tester, trzeba wolno jechać bo sterownik abs-u powyżej jakiejś prędkości zrywa komunikację. Jeżeli będzie już wiedział na którym kole jest problem (zapewne przy tym gdzie był zmieniany przegub), to auto na podnośnik i trzeba przyłożyć gumowym młotkiem w czujnik.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Podepnę się pod temat. Padł mi sterownik ABS, brak komunikacji. Zresztą już drugi raz. Wysłałem do naprawy, wrócił no i komunikacja jest ale po zapłonie świeci się abs a jak przejadę parę metrów to też wywala też wykrzynik. No i z błędów stałych to zwarcie lub przerwa w obwodzie lewy przód. Później wyskakuje jeszcze prawy tył że sygnał nie taki. Na vagu jak jest test to nie widać prędkości właśnie tych dwóch kół. Podpiąłem oscyloskop we wtykę przy sterowniku i wszystkie ładnie pokazują sinusoidę z tym że właśnie ten lewy przód ma strasznie słaby sygnał. Wykresy pozostałych kół wyglądają tak samo. Sam nie wiem czy sterownik wrócił nie sprawny czy uszkodzony lewy przód powoduje ogłupienie prawego tyłu. Sprawa dość pilna bo auto na majówkę potrzebne.