Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[a6 c5 ] czerwony wykrzyknik przy zakretach ???

Elektryka
sylwesterUK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 21 maja 2010, 14:01
Lokalizacja: uk

[a6 c5 ] czerwony wykrzyknik przy zakretach ???

Post autor: sylwesterUK » 24 lis 2010, 12:13

witam mam problem na zakretach lub na radzie zaswieca mi sie czerwony wykrzyknik i jest sygnal dzwiekowy czy ktos z was mial taaki problem

sylwesterUK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 21 maja 2010, 14:01
Lokalizacja: uk

Post autor: sylwesterUK » 25 lis 2010, 03:16

wszystkie plyny sa w porzadku musi to byc cos innego

LeszekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 16 sie 2010, 22:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: LeszekA6 » 25 lis 2010, 20:01

Pozwolę sobie dołączyć się z pytaniem by nie robić 2 podobnych tematów.
W moim przypadku na fis-ie pojawia się znak hamulców z wykrzyknikiem (czerwony) któremu towarzyszy sygnał dźwiekowy. Pierwszy raz pojawiło się to gdy ostro przyhamowałem latem gdy ktoś mi wymusił... Bylo to przy większej prędkości.
Niedawno w deszczowe dni gdy szybciej ruszyłem i przyhamowałem mocniej też się to pojawiało. Teraz pojawia się to sporadycznie (czyżby niska temp. lub ślisko). Płynu hamulcowego jest ok. O co więc tu chodzi? Nie jest to czasem jakieś ostrzeżenie by tak nie hamować bo jest ślisko itp.?

Jaro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 05 sty 2008, 09:54
Lokalizacja: śląskie

Post autor: Jaro » 25 lis 2010, 21:02

Moim zdaniem również to oznacza zbyt niski poziom płynu hamulcowego.
Czy płynu jest na max?
Przy skręcaniu, ostrym hamowaniu i ruszaniu poziom płynu się "przesuwa".

Jaro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 05 sty 2008, 09:54
Lokalizacja: śląskie

Post autor: Jaro » 25 lis 2010, 22:41

Chodziło mi o to czy jest go na tyle dużo, że przy przechyłach zbytnio się nie obniża.
Ponadto nic się nie stanie jak będzie do kreski "max".
Pozdrawiam

mart73301

Post autor: mart73301 » 26 lis 2010, 01:08

gembas pisze:kadego plynu zawsze powinno byc nie na max tylko pomiedzy max a min
A co z olejem ??

Ninja_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 207
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:36
Lokalizacja: łodzkie

Post autor: Ninja_ » 26 lis 2010, 09:31

...z olejem w zalezności od sposobu użytkowania samochodu. Jeśli często wykorzystywane są wysokie obroty silnika, auto jeździ przeważnie z dużymi prędkościami po autostradach lub porusza się po górskich terenach - wskazane jest dolanie oleju tak, aby nie przekroczyć poziomu MAX. W pozostałych przypadkach wystarczy pilnować, żeby nie było poniżej MIN.

Jaro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 05 sty 2008, 09:54
Lokalizacja: śląskie

Post autor: Jaro » 26 lis 2010, 13:39

gembas pisze:Nic sie nie stanie ale kadego plynu zawsze powinno byc nie na max tylko pomiedzy max a min,wyjatek stanowi plyn do spryskiwaczy :lol: pozdrawiam <ok>
Skoro podobnie uważasz to po co ta uwaga we wcześniejszym pości?
Widzę, że zawsze znajdzie się tu ktoś, kto nie pomoże, nic nowego do wątku nie wniesie, ale MUSI "wtrącić swoje dwa grosze".
Kolego gembas, piszesz w tym przypadku o rzeczy mało istotnej,wręcz bez znaczenia.
Ja nikomu nie kazałem nalewać czegokolwiek ponad "max"!
Kol. sylwesterUK pytał o coś zupełnie innego, a za Twoją przyczyną zmienił się temat tego wątku.
Pozdrawiam

woyak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 05 sie 2010, 20:44
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: woyak » 26 lis 2010, 17:17

ja tez mam taki wykrzyknik i z tego co sie orientowałem to jest kilka mozliwosci:
1.klocki sie zurzyły (w moim przypadku są do wymiany)
2.Padł czujnik poziomu płynu hamulcowego (mozna to sprawdzić odpinając wtyczkę od zbiorniczka jak wykrzyknik nie bedzie sie pokazywał to sprawa prosta) ale trzeba samemu co jakiś czas skontrolować poziom płynu dla własnego bezpieczeństwa
3.czujnik przy klockach (w przednich kołach)

Proponuję sprawdzić najpierw to a później jeżeli to nie pomorze to sprawdzić czy nie wyskoczyły jakieś błędy.
KRÓL LEWEGO PASA !!!

Ninja_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 207
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:36
Lokalizacja: łodzkie

Post autor: Ninja_ » 26 lis 2010, 18:23

Generalnie kontrolka o której mowa sygnalizuje problem z układem hamulcowym. Jeśli po sprawdzeniu płynu hamulcowego okaże się, że jest on w odpowiedniej ilości producent nakazuje skontaktowanie się z serwisem specjalistycznym w celu dalszej diagnozy. W związku z tym, że w samochodzie kolegi płynu nie ubyło dobrym rozwiązaniem jest podłączenie pod VAG-a i odczytanie ewentualnych błędów.

Zurzyte klocki (okładziny) sygnalizuje inna kontrolka.
Nie wiem jak jest z tym czujnikiem poziomu, natomiast gdzieś czytałem, że przetarte przewody do czujników w klockach mogą być sygnalizowane przez zaświecenie się wspominanej kontrolki.

carlos666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 414
Rejestracja: 29 cze 2010, 06:24
Imię: Karol
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos666 » 26 lis 2010, 18:28

płyn hamulcowy powinien być na MAXA!
Zwłaszcza jeśli są nowe klocki.
W miarę ich zużywania się cylinderki przesuwają się i płynu "ubywa"

woyak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 05 sie 2010, 20:44
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: woyak » 26 lis 2010, 18:31

Może i tak ale u mnie pojawił sie problem podczas gwałtownego hamowania a po wymianie klocków nic takiego się nie powtórzyło choć przed wymianą problem pojawił się kilkakrotnie.
KRÓL LEWEGO PASA !!!

Ninja_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 207
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:36
Lokalizacja: łodzkie

Post autor: Ninja_ » 26 lis 2010, 18:52

Prawdopodobnie nie powtórzyło się, bo poziom płynu w zbiorniczku po wymianie na nowe klocki wrócił do stanu pomiędzy min, a max.
Ostatnio zmieniony 26 lis 2010, 18:54 przez Ninja_, łącznie zmieniany 1 raz.

mart73301

Post autor: mart73301 » 26 lis 2010, 18:52

Ninja_ pisze:...z olejem w zalezności od sposobu użytkowania samochodu. Jeśli często wykorzystywane są wysokie obroty silnika, auto jeździ przeważnie z dużymi prędkościami po autostradach lub porusza się po górskich terenach - wskazane jest dolanie oleju tak, aby nie przekroczyć poziomu MAX. W pozostałych przypadkach wystarczy pilnować, żeby nie było poniżej MIN.
Ja przy wymianie zawsze mam zalane pod max. Zawsze tak zalewam i nigdy nic się nie działo. Myślę, że to nic złego :)

LeszekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 16 sie 2010, 22:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: LeszekA6 » 26 lis 2010, 21:44

Mój problem rozwiązany. Jak się okazało lepiej sprawdzić stan płynu hamulcowego za dnia niż przy słabym świetle. Dolałem troszkę płynu i jest ok.
Dzięki za pomoc <ok>

Nigdy nie słyszałem żeby pompować palcem w zbiorniczku płyn. Tym bardziej żeby go przelewać w samochodzie. A wiadomo jak płyn działa na karoserię...
Byc może to jest jakiś sposób by szybciej przelał się dalej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl