[a6 c5 ] czerwony wykrzyknik przy zakretach ???
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 21 maja 2010, 14:01
- Lokalizacja: uk
[a6 c5 ] czerwony wykrzyknik przy zakretach ???
witam mam problem na zakretach lub na radzie zaswieca mi sie czerwony wykrzyknik i jest sygnal dzwiekowy czy ktos z was mial taaki problem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 21 maja 2010, 14:01
- Lokalizacja: uk
Pozwolę sobie dołączyć się z pytaniem by nie robić 2 podobnych tematów.
W moim przypadku na fis-ie pojawia się znak hamulców z wykrzyknikiem (czerwony) któremu towarzyszy sygnał dźwiekowy. Pierwszy raz pojawiło się to gdy ostro przyhamowałem latem gdy ktoś mi wymusił... Bylo to przy większej prędkości.
Niedawno w deszczowe dni gdy szybciej ruszyłem i przyhamowałem mocniej też się to pojawiało. Teraz pojawia się to sporadycznie (czyżby niska temp. lub ślisko). Płynu hamulcowego jest ok. O co więc tu chodzi? Nie jest to czasem jakieś ostrzeżenie by tak nie hamować bo jest ślisko itp.?
W moim przypadku na fis-ie pojawia się znak hamulców z wykrzyknikiem (czerwony) któremu towarzyszy sygnał dźwiekowy. Pierwszy raz pojawiło się to gdy ostro przyhamowałem latem gdy ktoś mi wymusił... Bylo to przy większej prędkości.
Niedawno w deszczowe dni gdy szybciej ruszyłem i przyhamowałem mocniej też się to pojawiało. Teraz pojawia się to sporadycznie (czyżby niska temp. lub ślisko). Płynu hamulcowego jest ok. O co więc tu chodzi? Nie jest to czasem jakieś ostrzeżenie by tak nie hamować bo jest ślisko itp.?
...z olejem w zalezności od sposobu użytkowania samochodu. Jeśli często wykorzystywane są wysokie obroty silnika, auto jeździ przeważnie z dużymi prędkościami po autostradach lub porusza się po górskich terenach - wskazane jest dolanie oleju tak, aby nie przekroczyć poziomu MAX. W pozostałych przypadkach wystarczy pilnować, żeby nie było poniżej MIN.
Skoro podobnie uważasz to po co ta uwaga we wcześniejszym pości?gembas pisze:Nic sie nie stanie ale kadego plynu zawsze powinno byc nie na max tylko pomiedzy max a min,wyjatek stanowi plyn do spryskiwaczy :lol: pozdrawiam
Widzę, że zawsze znajdzie się tu ktoś, kto nie pomoże, nic nowego do wątku nie wniesie, ale MUSI "wtrącić swoje dwa grosze".
Kolego gembas, piszesz w tym przypadku o rzeczy mało istotnej,wręcz bez znaczenia.
Ja nikomu nie kazałem nalewać czegokolwiek ponad "max"!
Kol. sylwesterUK pytał o coś zupełnie innego, a za Twoją przyczyną zmienił się temat tego wątku.
Pozdrawiam
ja tez mam taki wykrzyknik i z tego co sie orientowałem to jest kilka mozliwosci:
1.klocki sie zurzyły (w moim przypadku są do wymiany)
2.Padł czujnik poziomu płynu hamulcowego (mozna to sprawdzić odpinając wtyczkę od zbiorniczka jak wykrzyknik nie bedzie sie pokazywał to sprawa prosta) ale trzeba samemu co jakiś czas skontrolować poziom płynu dla własnego bezpieczeństwa
3.czujnik przy klockach (w przednich kołach)
Proponuję sprawdzić najpierw to a później jeżeli to nie pomorze to sprawdzić czy nie wyskoczyły jakieś błędy.
1.klocki sie zurzyły (w moim przypadku są do wymiany)
2.Padł czujnik poziomu płynu hamulcowego (mozna to sprawdzić odpinając wtyczkę od zbiorniczka jak wykrzyknik nie bedzie sie pokazywał to sprawa prosta) ale trzeba samemu co jakiś czas skontrolować poziom płynu dla własnego bezpieczeństwa
3.czujnik przy klockach (w przednich kołach)
Proponuję sprawdzić najpierw to a później jeżeli to nie pomorze to sprawdzić czy nie wyskoczyły jakieś błędy.
KRÓL LEWEGO PASA
!

Generalnie kontrolka o której mowa sygnalizuje problem z układem hamulcowym. Jeśli po sprawdzeniu płynu hamulcowego okaże się, że jest on w odpowiedniej ilości producent nakazuje skontaktowanie się z serwisem specjalistycznym w celu dalszej diagnozy. W związku z tym, że w samochodzie kolegi płynu nie ubyło dobrym rozwiązaniem jest podłączenie pod VAG-a i odczytanie ewentualnych błędów.
Zurzyte klocki (okładziny) sygnalizuje inna kontrolka.
Nie wiem jak jest z tym czujnikiem poziomu, natomiast gdzieś czytałem, że przetarte przewody do czujników w klockach mogą być sygnalizowane przez zaświecenie się wspominanej kontrolki.
Zurzyte klocki (okładziny) sygnalizuje inna kontrolka.
Nie wiem jak jest z tym czujnikiem poziomu, natomiast gdzieś czytałem, że przetarte przewody do czujników w klockach mogą być sygnalizowane przez zaświecenie się wspominanej kontrolki.
Prawdopodobnie nie powtórzyło się, bo poziom płynu w zbiorniczku po wymianie na nowe klocki wrócił do stanu pomiędzy min, a max.
Ostatnio zmieniony 26 lis 2010, 18:54 przez Ninja_, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja przy wymianie zawsze mam zalane pod max. Zawsze tak zalewam i nigdy nic się nie działo. Myślę, że to nic złegoNinja_ pisze:...z olejem w zalezności od sposobu użytkowania samochodu. Jeśli często wykorzystywane są wysokie obroty silnika, auto jeździ przeważnie z dużymi prędkościami po autostradach lub porusza się po górskich terenach - wskazane jest dolanie oleju tak, aby nie przekroczyć poziomu MAX. W pozostałych przypadkach wystarczy pilnować, żeby nie było poniżej MIN.

Mój problem rozwiązany. Jak się okazało lepiej sprawdzić stan płynu hamulcowego za dnia niż przy słabym świetle. Dolałem troszkę płynu i jest ok.
Dzięki za pomoc
Nigdy nie słyszałem żeby pompować palcem w zbiorniczku płyn. Tym bardziej żeby go przelewać w samochodzie. A wiadomo jak płyn działa na karoserię...
Byc może to jest jakiś sposób by szybciej przelał się dalej.
Dzięki za pomoc

Nigdy nie słyszałem żeby pompować palcem w zbiorniczku płyn. Tym bardziej żeby go przelewać w samochodzie. A wiadomo jak płyn działa na karoserię...
Byc może to jest jakiś sposób by szybciej przelał się dalej.