Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5] Centralny zamek - naprawa

Elektryka
Awatar użytkownika
marpi82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 09 kwie 2014, 06:40
Lokalizacja: Tychy

[A6 C5] Centralny zamek - naprawa

Post autor: marpi82 » 19 maja 2014, 13:15

Witam,

Niedawno stałem się posiadaczem A6 2001 przed liftem, po chwili użytkowania zauważyłem, że oświetlenie po otwarciu drzwi nie funkcjonuje we wszystkich drzwiach. Mam duży FIS bez "autka" dlatego zauważyłem z opóźnieniem :)

Ogólnie problemów z drzwiami mam więcej niż tylko z oświetleniem, a właściwie to jego brakiem.

Drzwi kierowcy: oświetlenie wnętrza zapala się, oświetlenie drzwi (dolne, tylne) także, lecz brak oświetlenia nóg i sygnału centrali otwarcia (VAG-COM) (sygnały lock i safe są)

Drzwi pasażera: nie zapala się oświetlenie wnętrza, brak oświetlenia drzwi (dolne, tylne), brak oświetlenia nóg i sygnału centrali otwarcia (VAG-COM) (sygnały lock i safe są)

Drzwi tył lewy: oświetlenie wnętrza zapala się, oświetlenie drzwi (dolne, tylne) także, jest oświetlenie nóg i nawet sygnał otwarcia drzwi (VAG-COM) (sygnały lock i safe są) - jedyne w pełni sprawne drzwi :)

Drzwi tył prawy: nie zapala się oświetlenie wnętrza, brak oświetlenia drzwi (dolne, tylne), brak oświetlenia nóg i sygnału centrali otwarcia, lock, safe (VAG-COM)

Klapa bagażnika: nie zapala się oświetlenie wnętrza, brak oświetlenia drzwi, sygnału centrali otwarcia (VAG-COM) (sygnały lock i safe są)


Jako, że nie lubię jak mi coś nie działa, zabrałem się za naprawę zaczynając od najgorszych drzwi czyli tylnych po stronie prawej. I w tym momencie napotkałem pierwszy problem. Pobrałem sobie schemat https://a6klub.pl/dload.php?action=file&id=2 lecz nic się na nim nie zgadza (odnośnie Power lock) - jeden silniczek w zamku i brak potwierdzeń... napotkałem drugi schemat umieszczony przez xoslox w tym temacie https://a6klub.pl/viewtopic.php?t=60780 właściwie wszystko było by ok, aczkolwiek dla M49 nie mam 8go pinu, nie wiem czy na schemacie jest błąd... u mnie wygląda to tak...
ObrazekObrazek

Wszystko przemierzone na stole miernikiem. Co śmieszne wszystkie styki w części elektrycznej zamka działają poprawnie :) Więc problem pewnie leży gdzieś dalej :/ Dziwi mnie też zachowanie drzwi kierowcy... dlaczego pomimo braku sygnału w centrali o otwarciu drzwi zapala się oświetlenie górne? Przecież nim steruje sama centrala?!

Miałbym z uwagi na to prośbę, jeśli miałby ktoś schematy do mojej Audiczki (centralny zamek) który zgadzał by się z tym co przedstawiłem wyżej byłbym wdzięczny. Prosił bym też o info którędy biegną przewody do centralki z tylnych drzwi i jak się dobrać do samej centralki?


Przedstawię później w tym temacie do czego doszedłem...

Pozdrawiam,
Marek

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 19 maja 2014, 15:22

Masz tu schemat dla rocznika > 2001 : http://chomikuj.pl/xoslox/A6+C5/Central ... 144127.pdf

Być może jak tyle problemów to siada powoli moduł komfortu ? Sprawdź czy masz sucho pod nogami kierowcy...

djmaly
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 21 maja 2014, 09:18
Lokalizacja: Żary

Post autor: djmaly » 21 maja 2014, 09:43

Witam. Nie chciałem zakładać nowego wątku odnośnie mojego problemu, mam nadzieję że autor tematu nie będzie miał nic przeciwko. Nie otwiera mi centralny zamek lewych tylnych drzwi czy to z kluczyka czy z pilota, reszta działa poprawnie. Po otworzeniu tylnych drzwi lewych i prawych brak podświetlania wnętrza, drzwi, nóg i na fisie tez nie wyświetla otwartych drzwi. Szyby działają prawidłowo, Sprawdzałem przewody czy nie są po przerywane w gumowych harmonijkach, są dobre i całe. Po przysłuchaniu się lewym drzwiom słychać że mechanizm pracuje od centralki, tylko że po jedno krotnym zamknięciu zamka próbuje je zamknąć dwa razy. Rozebrałem obicie drzwi, wszystko jest całe, dobrałem się do zamka drzwi. Wymontowałem go i rozebrałem, w środku wygląda wszystko dobrze nic nie po urywane a ie nie po wycierane. P0odczas zamykania czy otwieranie było słychać tyrkotanie, myślałem że może coś się ułamało. Jednak po rozkręceniu zamka i podłączeniu go i sprawdzenie co może powodować takie zachowanie dostrzegłem że silniczek który otwiera zamek i zamyka działa prawidłowo tylko na jego końcu obraca się jakiś mały plastikowy kwadracik coś w okolicach tego kwadracika stuka, zębatka jakby próbowała się obracać ale nie może. Jak ma działać to na silniku? To jest jakieś sprzęgiełko? Widzę w tym plastiku jest jakiś metalowy bolec a na zębatce drucik. Czy pod wpływem siły odśrodkowej polec ma się wysunąć i załączyć obracanie zębatki? Czy autor tematu doszedł u siebie do jakiegoś rozwiązania? Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 21 maja 2014, 18:16

marpi82, Ja na Twoim miejscu zacząłbym od początku ... od drzwi w których jest najmniej problemu.

Niech to będą drzwi kierowcy ... w nich nie działa tylko oświetlenie w nogach kierowcy oraz sygnał 'brzęczek' w liczniku.

Z tego co widziałem na schemacie ... do wszystkich lampek danego obwodu drzwi dochodzi stałe napięcie +12V podawane przez moduł komfortu, więc zacząłbym od sprawdzenia czy na jednym ze styków nie działającego oświetlenia jest +12V. Następnie przy okazji zerknij czy na pewno żarówki nie są przepalone.

Dalej skoro zapala Ci się oświetlenie w drzwiach, tzn że mikrostyk w zamku działa. Sygnał z niego powienien zostać dostarczony do wnętrza samochodu, a wygląda na to że może tak nie być. W związku z tym zerknij na przewody w harmonice drzwi, oraz sprawdź miernikiem, czy na 'drugim' styku oświetlenia w nogach kierowcy podaję się sygnał GND jak zamkniesz drzwi.

Tak samo działa oświetlenie wszystkich drzwi w samochodzie. Dlatego harmoniki wszystkich drzwi - przewody w tym elemencie dość często ulegają uszkodzeniom <okok>

Poza tym jak już masz wyciągnięte zamki - przelutuj wszystkie miejsca lutowania mikrostyków i silników. Po latach może występować zjawisko 'zimnych lutów'. Często mało widoczne a potrafi napsuć krwii <okok>

Awatar użytkownika
marpi82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 09 kwie 2014, 06:40
Lokalizacja: Tychy

Post autor: marpi82 » 22 maja 2014, 12:35

xoslox pisze:Masz tu schemat dla rocznika > 2001 : http://chomikuj.pl/xoslox...,3896144127.pdf
xoslox Dziękuję bardzo, a czy mógłbyś mi powiedzieć skąd go masz? Szukałem w Elsie, ale nie mam schematów dla mojego auta :/ upd. jest w elsie <cwaniak> żebym ja wcześniej wiedział, że wystarczy zmienić na język angielski :shock:
xoslox pisze:Być może jak tyle problemów to siada powoli moduł komfortu ? Sprawdź czy masz sucho pod nogami kierowcy...
Na szczęście moduł komfortu chyba żyje. Na chwilę obecną jest suchutko pod nogami :) Dziś w końcu zabrałem się za drzwi... dwa dni autko stało w warsztacie (ubytek G12 - jak sie okazało z chłodnicy)


Zrobiłem już...
Tylne prawe drzwi. Okazało się, że była to jedynie kwestia zimnych lutów, pęknięcia były widoczne gołym okiem na pinie 6 - stąd brak wszystkich sygnałów :) Wszystkie luty potraktowane lutownicą i "zwykłą" cyną z Pb
Przednie prawe drzwi. Zimne luty na płytce w części elektrycznej i zabrudzony mikrostyk otwarcia drzwi. Śmiga :)
Tylni (w klapie) zamek także jest już ok, tu akurat problem był bardzo błachy jak się okazało. Wyskoczyła jedynie wtyczka z gniazda w zamku, po włożeniu na miejsce wszystko ok <okok>

Jutro jak starczy sił przed pracą zajmę się ostatnim zamkiem, czyli od kierowcy :)

kot919 pisze:kot919
Z tego co widziałem na schemacie ... do wszystkich lampek danego obwodu drzwi dochodzi stałe napięcie +12V podawane przez moduł komfortu, więc zacząłbym od sprawdzenia czy na jednym ze styków nie działającego oświetlenia jest +12V. Następnie przy okazji zerknij czy na pewno żarówki nie są przepalone.
Dalej skoro zapala Ci się oświetlenie w drzwiach, tzn że mikrostyk w zamku działa. Sygnał z niego powienien zostać dostarczony do wnętrza samochodu, a wygląda na to że może tak nie być. W związku z tym zerknij na przewody w harmonice drzwi, oraz sprawdź miernikiem, czy na 'drugim' styku oświetlenia w nogach kierowcy podaję się sygnał GND jak zamkniesz drzwi.
Oczywiście wszystkie zarówki sprawdzone w pierwszej kolejności, nim jeszcze napisałem posta na forum :) Sprawdzałem tak jak pisałeś czy do żarówki pod nogami dostarczone jest +12V - jest, problem jest z masą. GND powinien być po otwarciu (nie po zamknięciu - jak piszesz), a go nie ma właśnie, tylko dlaczego pali się światło górne po ich otwarciu skoro centralka nie wie że drzwi się otwarły :/
djmaly pisze:Witam. Nie chciałem zakładać nowego wątku odnośnie mojego problemu, mam nadzieję że autor tematu nie będzie miał nic przeciwko.
Oczywiście, że nie
djmaly pisze:Jednak po rozkręceniu zamka i podłączeniu go i sprawdzenie co może powodować takie zachowanie dostrzegłem że silniczek który otwiera zamek i zamyka działa prawidłowo tylko na jego końcu obraca się jakiś mały plastikowy kwadracik coś w okolicach tego kwadracika stuka, zębatka jakby próbowała się obracać ale nie może. Jak ma działać to na silniku? To jest jakieś sprzęgiełko? Widzę w tym plastiku jest jakiś metalowy bolec a na zębatce drucik. Czy pod wpływem siły odśrodkowej polec ma się wysunąć i załączyć obracanie zębatki?
Szczerze Ci powiem, że sam się zastanawiałem po co to jest :) Pierwsza myśl była taka, że może jest swego rodzaju czujnik obrotów - pod spodem tego białego ustrojstwa nad którym jest wspomniany przez Ciebie drucik jest cewka co wyraźnie widać jak się tam zaglądnie - ale nie ma żadnago odprowadzenia przewodów od tego więc na pewno to nie jest czujnik obrotów. ale możesz spróbować przełączyć położenie zamknięty/otwarty tym kawałkiem metalu który wystaje z części elektrycznej i wchodzi on w to miejsce w części mechanicznej w której xoslox trzyma klucz w tym temacie pkt.3 pierwsza fotka - powinien się wtedy swobodnie obrócić silniczek... może masz jakąś mechaniczną usterkę w części elektrycznej...

Najlepiej by było jak byś sobie sprawdził VAGiem jakie sygnały zamka widzi centralka a jakich nie - co również jest opisane w tamtym temacie xoslox, może być tak, że nie masz potwierdzenia zamknięcia zamka bądź zabezpieczenia i dlatego dwa razy zamyka zamek...

Dziękuję bardzo za podpowiedzi <brawo>

djmaly
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 21 maja 2014, 09:18
Lokalizacja: Żary

Post autor: djmaly » 23 maja 2014, 10:17

O to chodzi że jak palcami ruszam cały mechanizm to wszystko chodzi jak należy. Na silniku od zamykania i otwierania zamka na końcu jego ośki jest ten plastik i on się obraca. Widocznie musi się z tego plastiku coś wysuwać aby zahaczyć ten drucik na zębatce aby mogło go obracać i zamknąć i otworzyć drzwi. A tak to tylko obraca się ten plastik na końcu ośki silnika słychać metalowe uderzanie zębatką szarpie tak jakby dobrze się nie zablokowało coś o ten drucik. Wszystko sprawdzane po rozkręceniu całego mechanizmu. Więc nie wiem czy wymieniać cały mechanizm zamka czy reanimować ten tylko jak dokładnie działa ten mechanizm który powoduje obracanie zębatki aby spowodować zamknięcie/otwarcie zamka.

pako361
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 21 mar 2014, 18:57
Imię: Piotr
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Czarnków

Post autor: pako361 » 23 maja 2014, 21:02

marpi82 mam taki sam problem z drzwiami tylnymi lewymi tzn. po otwarciu zapala się oświetlenie brak tylko podświetlenia nóg (i oczywiście brak na FIS info o otwartych drzwiach) tak jak napisałeś na żarówce oświetlenia nóg jest +12 brak GND
dodam że na prawidłowo działających drzwiach przy zamkniętych +12 jest na dwóch wtyczkach, a na otwartych na jednej pojawia się GND

Awatar użytkownika
marpi82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 09 kwie 2014, 06:40
Lokalizacja: Tychy

Post autor: marpi82 » 26 maja 2014, 17:29

pako361 pisze:marpi82 mam taki sam problem z drzwiami tylnymi lewymi tzn. po otwarciu zapala się oświetlenie brak tylko podświetlenia nóg (i oczywiście brak na FIS info o otwartych drzwiach) tak jak napisałeś na żarówce oświetlenia nóg jest +12 brak GND
dodam że na prawidłowo działających drzwiach przy zamkniętych +12 jest na dwóch wtyczkach, a na otwartych na jednej pojawia się GND
Mam dokładnie tak samo w przednich lewych, doszedłem jak na razie do złączek za dolną lewą osłoną do tego momentu GND z przełącznika dociera. Dalej musiał bym lecieć w stronę sterownika centralnego zamka - jeszcze się do tego nie zabierałem, ale zastanawiam się jak mi pójdzie demontaż fotela. Bałem się ramy z szybą w tylnych drzwiach ale diabeł okazał się nie taki straszny i przynajmniej wyregulowałem przy okazji drzwi :)

pako361
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 21 mar 2014, 18:57
Imię: Piotr
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Czarnków

Post autor: pako361 » 27 maja 2014, 06:00

wiesz może gdzie idą te przewody? (nie sądzę aby wszystkie były podłączone do modułu komfortu, niestety nie mam schematów i nie mogę sprawdzić kolejnych połączeń). Demontaż fotela polega na odkręceniu (z przodu fotela) dwóch śrub ogranicznika, i wyjechaniem fotela do tyłu

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 27 maja 2014, 14:47

marpi82 pisze: Dalej musiał bym lecieć w stronę sterownika centralnego zamka - jeszcze się do tego nie zabierałem
Przewód o którym wspominasz idzie do:
- brązowego 17pin złącza w słupku w nogach pasażera (konektor 3 - przewód zielono-żółty)
- do modułu komfortu na konektor nr 1 w 5 złączu (przewód zielono-żółty)
- do licznika na konektor nr 21 w złączu niebieskim (przewód zielono-żółty)
- do czarnego 17pin złącza w nogach kierowcy (konektor nr 3 - przewód zielono-żółty)
- do lampki w nogach kierowcy

Ilość przewodów oczywiście może się różnić w zależności od wyposażenia.
Dziś wieczorem będę w garażu i mam tam pociętą wiązkę deski rozdzielczej ... może uda mi się zlokalizować jak idzie ten przewód przynajmniej od złącza w nogach kierowcy, do licznika i do lampki w nogach kierowcy. Będę dawał znaki <okok>

pako361 - schemacik masz tu: http://chomikuj.pl/kot919/Centralny+zam ... 827523.pdf

pako361
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 21 mar 2014, 18:57
Imię: Piotr
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Czarnków

Post autor: pako361 » 27 maja 2014, 15:22

kot919 dzięki za schemat

Awatar użytkownika
marpi82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 09 kwie 2014, 06:40
Lokalizacja: Tychy

Post autor: marpi82 » 27 maja 2014, 15:58

kot919 Dokładnie podobnie to prześledziłem... aczkolwiek zastanawia mnie czy dobrze przetłumaczyłem te punkty połączeniowe przewodów (pochyłe i pogrubione w tekście poniżej) czy tak to faktycznie jest, że połączenia są robione "w środku wiązki"?

U mnie z tego co prześledziłem schemat wyglądało by to następująco.
1. od złącza w zamku (pin 4) zielony z żółtym paskiem do czarnego 5 pinowego złącza w drzwiach kierowcy (pin 2)
2. stamtąd rozdziela się do żarówek w drzwiach (pomijam - działają) oraz brązowego 15 pinowego złącza w nogach kierowcy (tu jeszcze jest GND)
3. następnie jeśli dobrze rozumiem (Connection, in central locking wiring harness) łączy się w wiązce (gdzieś w środku) z innym przewodem zielonym z żółtym paskiem prowadzącym do sterownika (pin 1 w 5 pinowym złączu) i do brązowego złącza 17 pinowego w nogach pasażera (pin 3) -- tu może być problem bo do sterownika już nie dociera
4. dalej jeśli dobrze rozumiem (Connection, in dash panel wiring harness) łączy się z trzema innymi przewodami tego samego koloru gdzieś w wiązce za deską rozdzielczą
6. rozdziel się tam na:
  • - pin 21 w niebieskim złączu 32 pinowym licznika (gong którego nie ma)
    - podświetlenie nóg kierowcy (które nie działa)
    - złącze czarne 17 pinowe (pin 3) w nogach kierowcy (stąd prowadzić powinno do sterowania fotela z pamięcią - pomijam)
    - złącze brązowe 17 pinowe (pin 5) w nogach pasażera (stąd powinno prowadzić do sterownika czujników ultradźwiękoweych oraz do podświetlenia otwierania tylnej klapy)
Jeśli tak, to podejrzewam, że gdzieś na tych złączeniach "wewnątrzwiązkowych" będzie problem :/

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 27 maja 2014, 19:42

marpi82, Dokładnie tak jak napisałeś ... Przed momentem byłem w garażu i zerkałem na wiązkę deski rozdzielczej ... gdzieś w okolicach deski rozdzielczej (oryginalnie pod izolacją) jest łączenie 4 przewodów - jeden idzie w nogi kierowcy, jeden idzie do licznika, jeden idzie do oświetlenia w nogach kierowcy, a jeden w nogi pasażera (tak podejrzewam - bo jest wycięty - posłużył jako dawca do modów :P )

Na Twoim miejscu nie szukałbym przerwy - bez sensu rozwijać całą wiązkę, a pociągnąłbym przewód od brązowego złącza 15pin bezpośrednio do lampki w nogach kierowcy (to chyba najprostrzy dostęp do reszty wiązki) <okok>

pako361
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 21 mar 2014, 18:57
Imię: Piotr
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Czarnków

Post autor: pako361 » 27 maja 2014, 21:28

dzięki za pomoc, problem rozwiązany - połączenie 3 przewodów w głównej wiązce pod fotelem kierowcy

Awatar użytkownika
marpi82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 09 kwie 2014, 06:40
Lokalizacja: Tychy

Post autor: marpi82 » 28 maja 2014, 05:23

kot919 pisze:marpi82, Dokładnie tak jak napisałeś ... Przed momentem byłem w garażu i zerkałem na wiązkę deski rozdzielczej ... gdzieś w okolicach deski rozdzielczej (oryginalnie pod izolacją) jest łączenie 4 przewodów - jeden idzie w nogi kierowcy, jeden idzie do licznika, jeden idzie do oświetlenia w nogach kierowcy, a jeden w nogi pasażera (tak podejrzewam - bo jest wycięty - posłużył jako dawca do modów :P )

Na Twoim miejscu nie szukałbym przerwy - bez sensu rozwijać całą wiązkę, a pociągnąłbym przewód od brązowego złącza 15pin bezpośrednio do lampki w nogach kierowcy (to chyba najprostrzy dostęp do reszty wiązki) <okok>
pako361 pisze:dzięki za pomoc, problem rozwiązany - połączenie 3 przewodów w głównej wiązce pod fotelem kierowcy
I u mnie będzie ten sam problem - tak myślę. Wychodzi na to połączenie w wiązce centralnego pod fotelem z tym, że od przednich drzwi. Tam nie powinno być problemów z dostaniem się i zlokalizowaniem usterki, tylko wyciągnąć fotel i podnieść dywanik :) Jak nie będzie znów dziś padać to się tym zajmę :)

-- EDIT --

Dziś co prawda pogoda nie zbyt do prac na dworze przy autku ale udało mi się dokończyć zmagania z zamkami.
Wysunąłem fotel na maksa do tyłu. odchyliłem wykładzinę ile się dało, ale nie dotarłem do tego połączenia. Musi ono być w tej części wiązki która leci bezpośrednio pod fotelem a tam już nie miałem dostępu więc zrobiłem to trochę idąc na łatwiznę. Złączyłem przewód od centrali z tym który idzie od drzwi przez kostkę brązową w słupku A. Co bardzo mnie zdziwiło, nie miałem na fisie autka z kontrolą otwartych drzwi a po tym zabiegu zaczęło się pojawiać?! Wszystkie drzwi już były poprawnie wyświetlane pod VAGiem i na fisie :D ale nie świeciło nadal oświetlenie nóg i brzęczek :/ więc znów najmniejszą linią oporu... od kostki w słupku A do żarówki w nogach i wróciły ostatnie dwie zguby. Tak że temat załatwiony pomyślnie :D

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję wszystkim za podpowiedzi!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl