Witam was,
Postanowiłem teraz wziąć się za kontrolkę od ciśnienia oleju(nie mylić temperatury z ciśnieniem)
Zrobiłem pewien test
odłączyłem kabel od czujnika ciśnienia oleju odpaliłem i kontrolka się nie pojawia na desce rozdzielczej.
Po przekręceniu kluczyka w poz. zapłon pojawia się ona i po chwili znika(test wsz. kontrolek)
Odpaliłem Vaga i tam w bloku pomiarowym w liczniku jest na dole informacja "Ciśnienie oleju 2<minimum następnie odpaliłem (na odłączonym czujniku) i nic się nie zmieniło(nadal nie wywala kontrolka oleju), ale gdy podłączyłem z powrotem kabel to wówczas po odpaleniu pojawia się Ciśnienie oleju w porządku.
Co jest przyczyna takiego zachowania?
Brak ciśnienia oleju a kontrolka na liczniku sie nie świeci!
- molodecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 23 cze 2014, 21:52
- Lokalizacja: Teratyn (Hrubieszów-Chełm)
To jest jak najbardziej prawidłowe zjawisko występujące w większości aut z grupy vag.
nawet jak byś spuścił olej z silnika i go od palił to pewnie prędzej byś go zatarł niż kontrolka by się zaświeciła.
Ale już wyjaśniam
Sytuacja dzieje się tylko na wolnych obrotach tak do 2000 obr/min
Ktoś pisząc soft do liczników tak to sobie wymyślił ze jeżeli obroty będą powyżej 2000 i dopiero wtedy nie wystąpi niskie ciśnienie oleju to dopiero wtedy zadziała sygnał dźwiękowy i zaświeci kontrolki od oleju.
Nie raz już widziałem silnik w którym była taka sytuacja ze po podłączeni manometru pod filtr oleju wykazywał ze jest za małe ciśnienie i tylko w blokach pomiarowych pokazywało ze jest poniżej minimum a na desce kontrolki brak.
i tylko od czasu do czasu podczas jazdy tak powyżej 2000 obrotów kontrolka się zaświecała wystarczyło włączyć i wyłączyć zapłon a kontrolka znikała.
Po rozebraniu silnika okazało się ze panewek już prawie niema i to powodowało ubytku ciśnienia a licznik oczywiście nic nie komunikował
Tylko podziękować twórcy licznika i softu
nawet jak byś spuścił olej z silnika i go od palił to pewnie prędzej byś go zatarł niż kontrolka by się zaświeciła.
Ale już wyjaśniam
Sytuacja dzieje się tylko na wolnych obrotach tak do 2000 obr/min
Ktoś pisząc soft do liczników tak to sobie wymyślił ze jeżeli obroty będą powyżej 2000 i dopiero wtedy nie wystąpi niskie ciśnienie oleju to dopiero wtedy zadziała sygnał dźwiękowy i zaświeci kontrolki od oleju.
Nie raz już widziałem silnik w którym była taka sytuacja ze po podłączeni manometru pod filtr oleju wykazywał ze jest za małe ciśnienie i tylko w blokach pomiarowych pokazywało ze jest poniżej minimum a na desce kontrolki brak.
i tylko od czasu do czasu podczas jazdy tak powyżej 2000 obrotów kontrolka się zaświecała wystarczyło włączyć i wyłączyć zapłon a kontrolka znikała.
Po rozebraniu silnika okazało się ze panewek już prawie niema i to powodowało ubytku ciśnienia a licznik oczywiście nic nie komunikował
Tylko podziękować twórcy licznika i softu

Kolego bardzo mi pomogłeś za co bardzo ci dziękuje, bałem się, że będzie to głębsza elektryka bądź licznik zepsuty
w życiu bym się tego nie domyślił, że te systemy(tak samo z płynem chłodniczym) działają po przekroczeniu 2000obr/min silnika, głupota kompletna ale najważniejsze, że działa! Rozumiem, że nie idzie jakoś tego przeprogramować?
Serdecznie pozdrawiam i humor od razu mam poprawiony heh

Serdecznie pozdrawiam i humor od razu mam poprawiony heh
