[ A6 C5] ÂŚwiatła do jazdy dziennej
[ A6 C5] ÂŚwiatła do jazdy dziennej
Tak jak w temacie... chce zamontowac światełka do jazdy dziennej tylko nie wiem pod co się najlepiej podpiąć ... musze mieć tak mase, plus po zapłonie, i plus z postojówki, i tu pytanie skad wziąść to zasilanie całe, bo te z postojówek to chciałbym wpiąć się w kostke co z lampy już wychodzi tylko nie wiem który to jest kabel dokładnie od postojówek, a plus po zapłonie nie mam pojęcia skad wziaść, z góry dzięki za pomoc
Kolego w naszych autkach jest coś takiego jak pin TFL w przełączniku świateł zapraszam tutaj 33285.htm?sid=2add8c9690f0bf49452122c63983d3ed ostatnie posty. Wtedy podłączasz plus do dziennych pod ten pin, mase do aku, pomijasz podłączenie kabla który ma być podłączony do postojówek i musi działać. Konektor do pinu możesz kupić w aso lub kupić przedłużkę ISO do radia za 4-5 PLN i ją rozmontować.
Jeżeli jednak chcesz podłączyć tak jak w intrukcji to:
- minus do aku
- plus, odkręcasz osłonę nad nogami kierowcy aby dostać się do bezpieczników od tyłu i tam podłączasz się pod przewód od bezpiecznika np 36 na którym zasilanie pojawia się po przekręceniu stacyjki (rozpiska bezpieczników tutaj a6-c5wykaz-bezpiecznikow-vt2537.htm)
- a plus od postojówki to 7 pin kostki od reflektora (prawa pozycja siwo czerwony,
lewa siwo czarny)
Aby przeciągnąć przewód plusowy z komory silnika do wnętrza auta zdejmujesz podszybie i na wprost kierowcy znajdziesz gumową uszczelkę (przegroda komora silnika/wnętrze auta) wyjmujesz ją robisz w niej dziurkę i przeciągasz przez nią kabel. Dodatkowo możesz w koło przewodu uszczelnić silikonem na wszelki wypadek tak aby woda nie lała się do wnętrza.
Ogólnie polecam pierwszy sposób jest szybszy, mniej przewodów do ciągnięcia i mniej ingerencyjny.
Jeżeli jednak chcesz podłączyć tak jak w intrukcji to:
- minus do aku
- plus, odkręcasz osłonę nad nogami kierowcy aby dostać się do bezpieczników od tyłu i tam podłączasz się pod przewód od bezpiecznika np 36 na którym zasilanie pojawia się po przekręceniu stacyjki (rozpiska bezpieczników tutaj a6-c5wykaz-bezpiecznikow-vt2537.htm)
- a plus od postojówki to 7 pin kostki od reflektora (prawa pozycja siwo czerwony,
lewa siwo czarny)
Aby przeciągnąć przewód plusowy z komory silnika do wnętrza auta zdejmujesz podszybie i na wprost kierowcy znajdziesz gumową uszczelkę (przegroda komora silnika/wnętrze auta) wyjmujesz ją robisz w niej dziurkę i przeciągasz przez nią kabel. Dodatkowo możesz w koło przewodu uszczelnić silikonem na wszelki wypadek tak aby woda nie lała się do wnętrza.
Ogólnie polecam pierwszy sposób jest szybszy, mniej przewodów do ciągnięcia i mniej ingerencyjny.
Ja przeciągnąłem kabel przez skrzynkę od komputera na podszybiu trzeba zdjac ta obudowe plastikową i zrobic dziure w gumie przez która wchodza kable do niej i przeciagnac kabel dalej w dół do kabiny po zdjeciu tapicerki pod kierownica tam sie wpinamy minus wpiołem pod śrubkę do ramy a plus po stacyjce jest za bezpiecznikami pod śrubą na klucz 10ke pierwszy z lewej bodajże ida do niego kable czarno żółte na wprost jak sie patrzy.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Kolego arczi1987, domyślam się ze chcesz podłączyć światła ze standardowym modułem sterującym zawartym w komplecie. Możesz zrobić tak jak proponowali Koledzy wyżej, jednakże ja proponuję podpiąć się prosto pod reflektor (wpinasz się bezpośrednio w przewody idące do lampy)
- GND (przykręć pod którąś ze śrub tak aby przekazywana ona była z karoserii samochodu), możesz ewentualnie się podpiąć pod przewód brązowy konektor 4 złącza reflektora
- +12V po stacyjce - podepnij się pod przewód silnika regulacji reflektorów - żółto zielony przewód wchodzący na konektor nr 2 wtyczki lampy)
- +12V świateł postojowych - podepnij się pod przewód szaro czarny na konektor nr 7 wtyczki reflektora.
Proponuję podpiąć się pod lewy reflektor wtedy będziesz w stanie schować moduł pod plastyk osłaniający złącza koło zbiornika płynu od wspomagania.
Ja miałem tak zrobioną instalację przez około 1,5 roku, i wszystkie bezpieczniki bez problemu wytrzymywały. Zmieniłem ją tylko dlatego, że potrzebowałem wysterować LED z wnętrza samochodu (funkcja CLH), w przeciwnym wypadku chodziła by w takim stanie po dziś dzień
- GND (przykręć pod którąś ze śrub tak aby przekazywana ona była z karoserii samochodu), możesz ewentualnie się podpiąć pod przewód brązowy konektor 4 złącza reflektora
- +12V po stacyjce - podepnij się pod przewód silnika regulacji reflektorów - żółto zielony przewód wchodzący na konektor nr 2 wtyczki lampy)
- +12V świateł postojowych - podepnij się pod przewód szaro czarny na konektor nr 7 wtyczki reflektora.
Proponuję podpiąć się pod lewy reflektor wtedy będziesz w stanie schować moduł pod plastyk osłaniający złącza koło zbiornika płynu od wspomagania.
Ja miałem tak zrobioną instalację przez około 1,5 roku, i wszystkie bezpieczniki bez problemu wytrzymywały. Zmieniłem ją tylko dlatego, że potrzebowałem wysterować LED z wnętrza samochodu (funkcja CLH), w przeciwnym wypadku chodziła by w takim stanie po dziś dzień

- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Możliwe, że u mnie zachowuje się inaczej z racji świateł xenonowych (automatyczne samopoziomowanie). Możesz też podpiąć się pod alternator, pod przewód od wzbudzenia alternatora (niebieski przewód podłączony do regulatora alternatora). W takim przypadku światła załączą Ci się automatycznie dopiero po uruchomieniu silnika.BykuA6 pisze:niestety ten + od przewodu sterowania silniczkami to pojawia się tylko na 2 chwile żeby wysterować lampą i potem nie ma tam napięcia.
Możesz też sprawdzić, czy w czarnym 14pin złączu (koło zbiorniczka spryskiwaczy) na konektorze 12 (przewód szaro/czerwony) pojawia się +12V po stacyjce (według schematu powinno)
Możesz też dostać się do czarnej skrzynki komputera silnika znajdującego się pod podszybiem. Tam w kilku miejscach znajduje się napięcie +12V do których mógłbyś się bezpiecznie podpiąć

Daj znać czy które rozwiązanie Ci podeszło - jeżeli wybierzesz opcję ze skrzynką, to napiszę Ci dokładnie co i jak

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 02 gru 2012, 09:05
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Inowrocław
Dzięki za pomoc, już sobie poradziłem w ten sposób, że pociągnąłem plus z szyny za bezpiecznikami pod osłoną nóg kierowcy, masa z aku a plus postojowych bezpośrednio z wtyczki przy lampie.
Tak sobie myślałem, że ten plus z regulacji reflektorów, to może jest na stałe tylko przy zwykłych lampach jak jest zwykła regulacja a jak jest samopoziomowanie to tylko impulsowo, ale mogę sie mylić.
[ Dodano: 2013-08-06, 20:00 ]
Koledzy jak już piszemy o xenonach też to nie chcę zakładać niepotrzebnego tematu ale mam problem z lewą lampą, otóż świeci ona słabiej dużo słabiej niż prawa. Dodam, że było już tak jak kupiłem samochód, żarniki ostatnio wymienione na nowe i nic to nie dało, regulowałem lampę pokrętłami i regulacja działa ale nic się nie zmienia. Po prostu świeci słabiej, można spokojnie spojrzeć okiem w soczewkę
Prośba o pomoc co może być przyczyna?
Tak sobie myślałem, że ten plus z regulacji reflektorów, to może jest na stałe tylko przy zwykłych lampach jak jest zwykła regulacja a jak jest samopoziomowanie to tylko impulsowo, ale mogę sie mylić.
[ Dodano: 2013-08-06, 20:00 ]
Koledzy jak już piszemy o xenonach też to nie chcę zakładać niepotrzebnego tematu ale mam problem z lewą lampą, otóż świeci ona słabiej dużo słabiej niż prawa. Dodam, że było już tak jak kupiłem samochód, żarniki ostatnio wymienione na nowe i nic to nie dało, regulowałem lampę pokrętłami i regulacja działa ale nic się nie zmienia. Po prostu świeci słabiej, można spokojnie spojrzeć okiem w soczewkę

- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Sposób równie dobry, tylko czasochłonnyBykuA6 pisze:Dzięki za pomoc, już sobie poradziłem w ten sposób, że pociągnąłem plus z szyny za bezpiecznikami pod osłoną nóg kierowcy, masa z aku a plus postojowych bezpośrednio z wtyczki przy lampie.

Ja u sobie tez mam ori poziomowanie, i podawane jest napięcie stałe po stacyjce. Myślę że ja mam zainstalowany system statyczny - tzn poziomuje tylko raz, podczas gdy Ty masz zamontowany system dynamiczny (masz nowszy rocznik), stąd też może różnica w obecności napięciaBykuA6 pisze:Tak sobie myślałem, że ten plus z regulacji reflektorów, to może jest na stałe tylko przy zwykłych lampach jak jest zwykła regulacja a jak jest samopoziomowanie to tylko impulsowo, ale mogę sie mylić.

Jak już wspomniał Kolega darooe36 może być zmatowiony odbłyśnik, soczewka bądź zżółkłe szkło reflektora, również może być problem przetwornicy (zgodnie z sygestiami możesz zamienić je miejscami), możesz sprawdzić czy napięcie podawane do reflektorów jest takie samo w obu złączach (konektor nr 5)BykuA6 pisze:Koledzy jak już piszemy o xenonach też to nie chcę zakładać niepotrzebnego tematu ale mam problem z lewą lampą, otóż świeci ona słabiej dużo słabiej niż prawa.