ÂŁaduje aku po dodaniu gazu
ÂŁaduje aku po dodaniu gazu
Witam mam dziwny objaw odpalam samochód i ładowania nie ma wogóle to znaczy napięcie na aku jest prawie takie samo jak przed odpaleniem. Gdy dodam gazu powyżej ok 1.8 tys od razu ładuje prawidłowo napięcie ok 14 V. Dodam że regulator ok 8 miesięcy temu wymieniany z łożyskami w alternatorze. Miałem też wtedy poprawiane masy bo miałem spadki napięć.
Stało się to po wymianie licznika czy to zbieg okoliczności czy coś w kodowaniu nie ustawiłem. Licznik wcześniej miałem magneti morelli wyieniłem na vdo po lifcie. Stary świrował
proszę o pomoc
pozdrawiam
Stało się to po wymianie licznika czy to zbieg okoliczności czy coś w kodowaniu nie ustawiłem. Licznik wcześniej miałem magneti morelli wyieniłem na vdo po lifcie. Stary świrował
proszę o pomoc
pozdrawiam
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Kodowanie licznika nie ma tu nic do rzeczy. Jednakże wydaje mi się że licznik może być przyczyną problemu. Po przekręceniu zapłonu na regulator napięcia podawane jest 12V wzbudzenia, które podłączone jest równolegle do licznika (konektor 12 w zielonym złączu). Możnaby spróbować odłączyć ten pin - na pewno zapali się kontrolka ładowania, jednakże regulator powinien pracować normalnie.darksys pisze:Dzięki za pomoc. Zastanawiam się tylko dlaczego po wymianie licznika tak się stało. Dlatego pytałem czy to nie jest problem np kodowania licznika. Będę sprawdzał
pozdrawiam
Ponadto przyczyna może tkwić tak jak wspomnieli Koledzy w regulatorze napięcia, szczotkach|komutatorze alternatora oraz słabo naciągniętym paskiem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Mam dokładnie taki sam problem z tym że u mnie występuje po nocy lub jak stoi kilka godzin w zimny dzień. Latam tak od 1.5 roku i na razie nie znam przyczyny bo nic z tym nie robiłem.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
Witam sprawdziłem dokładniej i:
* prze zapaleniem na akumlatorze ok 12.5V
* po zapaleniu napięcia spada do ok 11.5 V
* na desce nie świeci się że nie ładuje wskażnik napięcia pokazuje ponizej 12V
* dodaje gazu powyżej ok 1.6 tys i wskaźniki się podświetlają napięcie na akumlatorze ok 14V i na wskażnikach to samo.
* gdy puszcze nogę z gazu to alternator na wolnych obrotach już ładuje normalnie
Wygląda że wogóle nie ładuje gdy nie dodam gazu powyżej 1.8 tys obrotów.
Sprawdze z tym przewodem od licznik o którym wspomniał kolega powyżej ale muszę mieć na wyjęcie licznika chwile więcej czasu. Zobacze co będzie się wtedy działo
pozdrawiam
* prze zapaleniem na akumlatorze ok 12.5V
* po zapaleniu napięcia spada do ok 11.5 V
* na desce nie świeci się że nie ładuje wskażnik napięcia pokazuje ponizej 12V
* dodaje gazu powyżej ok 1.6 tys i wskaźniki się podświetlają napięcie na akumlatorze ok 14V i na wskażnikach to samo.
* gdy puszcze nogę z gazu to alternator na wolnych obrotach już ładuje normalnie
Wygląda że wogóle nie ładuje gdy nie dodam gazu powyżej 1.8 tys obrotów.
Sprawdze z tym przewodem od licznik o którym wspomniał kolega powyżej ale muszę mieć na wyjęcie licznika chwile więcej czasu. Zobacze co będzie się wtedy działo
pozdrawiam
Witam kolega kot919 pisał o pinie 12. Z tego co sprawdziłem pin 12 jest opisany jako "Terminal 61" rozpiske piną znalazłem tutaj 14635.htm . Nie bardzo rozumiem co może mieć wspólnego z rozrusznikiem. Sprawdzałem i nie wyświetla mi na desce braku ładowania tylko widzę po wskazówce ile woltów jest.
Czy wymiana tego regulatora sam dam sobie rade umiąc się posługiwać kluczem, śrubokrętem i młotkiem czy jest wymagany jakiś ekstra sprzęt. Pozdrawiam
Czy wymiana tego regulatora sam dam sobie rade umiąc się posługiwać kluczem, śrubokrętem i młotkiem czy jest wymagany jakiś ekstra sprzęt. Pozdrawiam
Witam kontrolka ładowania się wogóle nie świeci. Zrobiłem test wskażników i tam też wogóle nie widzę wskażnika braku ładowania. Mam licznik po lifcie.
Nagrałem filmik tak będzie lepiej widać Nagrywane było w nocy i nie wiem czy wszystko będzie widoczne. Sprawdziłem w blokach pomiarowych napięcie i wygląda że przed dodaniem gazu wogóle nie ładuje. Co więcej rozładowuje akumlator bo jak zostawiłem na chwilkę bez dodania gazu to napięcie powoli spadało. Dziwne trochę, że po wymianie licznika tak sie stało z ładowaniem. Na starym liczniku nie mam jak sprawdzić bo nie odpale go teraz. Czy wymieniać ten regulator ?
Nagrałem filmik tak będzie lepiej widać Nagrywane było w nocy i nie wiem czy wszystko będzie widoczne. Sprawdziłem w blokach pomiarowych napięcie i wygląda że przed dodaniem gazu wogóle nie ładuje. Co więcej rozładowuje akumlator bo jak zostawiłem na chwilkę bez dodania gazu to napięcie powoli spadało. Dziwne trochę, że po wymianie licznika tak sie stało z ładowaniem. Na starym liczniku nie mam jak sprawdzić bo nie odpale go teraz. Czy wymieniać ten regulator ?
Witam Andi właśnie nie mam jak sprawdzić na starym liczniku bo przy zmienie licznika przeklejałem w kluczyku crypto które jest jednokrotnego programowania. Gdy wstawiłem stary licznik i przekleiłem krypto stare to od razu gaśnie bo immo blokuje. Sprawdze jeszcze dokładniej w sobote jak będzie jasno bo przy latarce to nie jest robota. Możesz mi wyjaśnić o co chodzi w tym wzbudzeniu jak to sprawdzić ? Bo ten pin 12 o którym kolega wyżej wspomniał z rospiska pinów mi się nie zgadza ?
pozdrawiam
pozdrawiam
Witam andi dzięki za wyjaśnienie posprawdzam i napisze co i jak
Edycja: Dzięki pomocy częściowo rozwiązałem problem. Obenie już mam na desce działającą kontrolkę braku ładowania. Problem był z połączeniem przy liczniku. Sprawdzone na alternatorze po przekręceniu stacyjki wzbudzenie jest tylko co ciekawe ok 10.5V nie wiem dlaczego nie 12V ?
Obenie mam tak:
* przekręcam kluczyk jest kontrolka brak ładowania
* zapalam dalej świeci się brak ładowania
* dodaje gazu do ok 1.5 ładowanie się pojawia.
pozdrawiam
Edycja: Dzięki pomocy częściowo rozwiązałem problem. Obenie już mam na desce działającą kontrolkę braku ładowania. Problem był z połączeniem przy liczniku. Sprawdzone na alternatorze po przekręceniu stacyjki wzbudzenie jest tylko co ciekawe ok 10.5V nie wiem dlaczego nie 12V ?
Obenie mam tak:
* przekręcam kluczyk jest kontrolka brak ładowania
* zapalam dalej świeci się brak ładowania
* dodaje gazu do ok 1.5 ładowanie się pojawia.
pozdrawiam