Airbag się zapala a złącze zlutowane?
Kolego - Schemat przełącznika masz narysowany - to ten pierwszy od góry. Idź do sklepu elektronicznego i wybierz taki jaki ci się podoba i powiedz że ma przełączać a nie włączać i wyłączać.
Do lampki najlepiej zastosować przekaźnik i w ten sposób wysterować ją. Dlaczego? Ano dlatego, że jeśli zepsuje się wyłącznik - np. będzie ciągle wyłączony, to będziesz miał pewność że nie będzie dawał mylnego sygnału na lampkę. Poza tym zasilanie lampki powinno być odseparowane od zasilania poduchy.
Tu masz przykład:
http://sklepelektroniczny.com/product-p ... -3pin.html
Z jednego pinu dajesz sygnał na cewkę przekaźnika który wysterowuje lampkę.
Można niby zrobić to na sztywno, natomiast nie wiem czy jest to dobry pomysł.
Do lampki najlepiej zastosować przekaźnik i w ten sposób wysterować ją. Dlaczego? Ano dlatego, że jeśli zepsuje się wyłącznik - np. będzie ciągle wyłączony, to będziesz miał pewność że nie będzie dawał mylnego sygnału na lampkę. Poza tym zasilanie lampki powinno być odseparowane od zasilania poduchy.
Tu masz przykład:
http://sklepelektroniczny.com/product-p ... -3pin.html
Z jednego pinu dajesz sygnał na cewkę przekaźnika który wysterowuje lampkę.
Można niby zrobić to na sztywno, natomiast nie wiem czy jest to dobry pomysł.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2014, 22:01 przez mrporpoise, łącznie zmieniany 1 raz.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Oryginalnie kluczowanie działania poduszki pasażera jest sterowane przełącznikiem na kluczyk umieszczonym w schowku pasażera. Działa to tak, że w jednym położeniu przekazywany jest sygnał GND na konektor nr 81 sterownika AirBag, a w drugim położeniu jest po prostu przerwa w obwodzie. Sterownik sam odpowiednio reaguje i włącza i wyłącza poduszkę dodatkowo informując stosownym ostrzeżeniem w lampce zainstalowanej w panelu oświetlenia w podsufitce.
O ile o ile wyłącznik (nr 4B0 919 237) da radę zlokalizować i kupić, to niestety pozostaje jeszcze kwestia dopasowania wkładki, aby pasowała do Twojego klucza. Reszta elementów jest do dopasowania - tak przynajmniej podaje instrukcja ELSY (mogę Ci podesłać, jeżeli wyrazisz taką chęć)
O ile o ile wyłącznik (nr 4B0 919 237) da radę zlokalizować i kupić, to niestety pozostaje jeszcze kwestia dopasowania wkładki, aby pasowała do Twojego klucza. Reszta elementów jest do dopasowania - tak przynajmniej podaje instrukcja ELSY (mogę Ci podesłać, jeżeli wyrazisz taką chęć)
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
TU znajdziesz wszystko co trzeba:odbiorca pisze:Poproszę o instrukcję
http://turbobit.net/y8p6ooqxdd6z.html
(rysunki mechaniczne oraz elektryczne)
Bardzo dziękujęTU znajdziesz wszystko co trzeba:
http://turbobit.net/y8p6ooqxdd6z.html
(rysunki mechaniczne oraz elektryczne)
[ Dodano: 2014-03-22, 23:35 ]
Mam teraz trochę więcej czasu i chcę zrobić przełącznik poduszki ON/OFF
Kot919 w takim razie po co stosuje się stosuje opornik skoro wystarczy przerwać obwód ?Oryginalnie kluczowanie działania poduszki pasażera jest sterowane przełącznikiem na kluczyk umieszczonym w schowku pasażera. Działa to tak, że w jednym położeniu przekazywany jest sygnał GND na konektor nr 81 sterownika AirBag, a w drugim położeniu jest po prostu przerwa w obwodzie.
Pytam bo mam przełącznik AIRBAG od renówki i nie wiem czy podejdzie - tam jest zasada zwiera lub nie zwiera ...
Opornik jako symulacje poduszki - czyli aby ci nie świeciła kontrolka w oczy że jest problem z airbagami. W oryginalnym systemie świeci kontrolka ostrzegająca o wyłączonym airbagu przy świetle w podufitce.
W przypadku braku instalacji oryginalnej, system uzna przerwanie obwodu za awarie poduchy.
Tak ja przynajmniej to rozumiem
W przypadku braku instalacji oryginalnej, system uzna przerwanie obwodu za awarie poduchy.
Tak ja przynajmniej to rozumiem
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
W dokladanych nieorginalnych rozwiązaniach przełącznik po prostu fizycznie odcina połączenie z poduszką i tak jak napial Kolega mrporpoise, jeżeli nie zastosujesz opornika symulujacego poduszkę sterownik wypluje Ci bladodbiorca pisze:Kot919 w takim razie po co stosuje się stosuje opornik skoro wystarczy przerwać obwód ?
Oryginalnie sterownik airbag zastosowany w a6tce został tak zaprojektowany ze jak podepnie się do niego sygnał gnd pod odpowiedni konektor to sterownik odcina wewnętrznie poduszkę ... Ori kluczyk ma właśnie taką funkcję
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Moim zdaniem tak ... W elsie jest instrukcja doposażenia samochodu w te funkcje, i nie ma ani słowa o wymaganiach typu specjalna wersja sterownika ... Poza tym o ile mnie pamięć nie myli to nie trzeba było nic kodowac w sterowniku ale to musiałbym sprawdzić ... Dziś jestem poza domem Ale jutro do tego zerknemrporpoise pisze:kot919, czyli rozumiem że w każdej jednej A6tce sterownik jest gotowy do podłączenia przełącznika
Najprościej kupić przełącznik ale jeśli będzie on umieszczony w schowku to łatwo go przez przypadek włączyć wyłączyć (schowek zawalony).
A ten od Renault trzeba wcisnąć i obrócić. Obrazowo też wiadomo kiedy włączona poduszka a kiedy nie.
Tak wygląda płytka od spodu
Płytka kompletna z opornikami
Tak wygląda przełącznik
A ten od Renault trzeba wcisnąć i obrócić. Obrazowo też wiadomo kiedy włączona poduszka a kiedy nie.
Tak wygląda płytka od spodu
Płytka kompletna z opornikami
Tak wygląda przełącznik
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga