A6 C5 podgrzewanie foteli
A6 C5 podgrzewanie foteli
Witam, mam problem z pogrzewaniem foteli. Bezpieczniki są sprawne. Po odpięciu zielonych wtyczek pod fotelami sprawdzilem napiecie. Na grubych kablach po wlaczeniu grzania pokazuje 1.8V na kazdym stopniu grzania. Gdzie powinienem szukac dalej?
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: A6 C5 podgrzewanie foteli
Kolego, dlatego jest 1,8V bo do poprawnej regulacji niezbędny jest w obwodzie czujnik temperatury umieszczony w każdym z siedzeń.argo pisze:Witam, mam problem z pogrzewaniem foteli. Bezpieczniki są sprawne. Po odpięciu zielonych wtyczek pod fotelami sprawdzilem napiecie. Na grubych kablach po wlaczeniu grzania pokazuje 1.8V na kazdym stopniu grzania. Gdzie powinienem szukac dalej?
Sprawdź, czy nie są uszkodzone maty (sprawdź rezystancję na 2 'grubych' przewodach). Możesz sprawdzić również czyjnik temperatury (sprawdź rezystancję na 2 'cienkich' przewodach). Pamiętaj, że maty w siedzeniach i oparciach są podłączone równolegle, zatem uszkodzenie 1 z nich nie będzie sygnalizowane przerwą w obwodzie.
Przejrzyj posty dotycząc pogrzewania foteli (z nadejściem zimy ich liczba znacząco wzrosła), a na pewno znajdziesz rozwiązanie Twojego problemu.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Nie mogę zlokalizować dokładnej charakterystyki czujników, ale coś mi się kojarzy że powinna ona maleć z temperaturą. W żadnym wypadku nie powinna wynosić 0 - to może być powód braku podgrzewania.argo pisze:sprawdzilem wlasnie rezystancje na matach oraz na czujnikach.
fotel kierowcy- mata 15ohm, czujnik 0
fotel pasażera- mata 3 ohm, czujnik 0
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Musiałbyś przyjrzeć się dokładnie instalacji w fotelu, gdyż bardziej prawdopodobne jest jej uszkodzenie (termistor zastosowny jako czujnik może być sprawny). Poza tym jak rozbierzesz fotel to będziesz mógł sprawdzić czy obwody mat grzewczych również nie są uszkodzone.argo pisze:Znalazlem kilka tematow i pisza ludzie o dwoch wielkosciach 10k albo 20k ohm tak ze czujniki wygladaja na padniete. Trzeba by wymienic je i potem ewentualnie grzebac w matach tylko jakie zamienniki czujnikow wlozyc.
Problem rozwiązany okazało się ze chyba coś źle mierzyłem w temacie czujników. Oba są sprawne ok 15 kOhm w spoczynku. Po rozebraniu fotela uszkodzona okazała się być mata w oparciu, w jedym miejscy była wyraźnie przepalona a w 6 był złamany kabel tak że nie było widać tego w pierwszej chwili. Fotele już działają. Można sprawdzić która mata jest uszkodzona bez ściągania tapicerki. Pod fotelem oprócz kolorowych wtyczek jest też jeszcze dodatkowo 2 pinowa z kolorami kabla brązowo- niebieski i brązowy. To jest mata w oparciu. Temat do zamknięcia.
cześć, trochę odkopałem temat ponieważ u siebie mam podobny problem. Tzn nie działa podgrzewanie pasażera (kierowca jest ok, bezpieczniki w porządku). Zmierzyłem dzisiaj napięcie na obydwu kostkach na zapłonie i przy włączonym grzaniu na max. Wygląda tak samo. Nie wiem gdzie tam jest masa ale pomiędzy pinami 1-2 i 2-3 miałem 9V. Na 2-4 około 3,6V.
Jak ktoś zasugerował zmierzyłem rezystancję pomiędzy 1-4 i 2-3 na kostce (1-4 grube przewody, 2-3 cienkie). Na sprawnym fotelu uzyskałem wynik 700ohm na grubych przewodach oraz około 5-6Kohm na cienkich. Wadliwy fotel na grubych miał podobną wartość, zaś na cienkich nieskończoność.
Przypuszczam, że tak jak u kolegi walnął gdzieś przewód do tego czujnika albo sam czujnik.
Dałem sobie już spokój na dzisiaj, ale chciałbym rozebrać ten fotel, w związku z tym zapytanko kieruję do drogich zgromadzonych tutaj:
Czy dotarcie do wnętrzności fotela skutkuje zniszczeniem jakiś części poszycia czy jest to proces całkowicie odwracalny? Czy ktoś mógłby dać kilka wskazówek jak zabrać się za rozmontowanie fotela?
Z góry dzięki za wszelką pomoc. Pozdrawiam!
Jak ktoś zasugerował zmierzyłem rezystancję pomiędzy 1-4 i 2-3 na kostce (1-4 grube przewody, 2-3 cienkie). Na sprawnym fotelu uzyskałem wynik 700ohm na grubych przewodach oraz około 5-6Kohm na cienkich. Wadliwy fotel na grubych miał podobną wartość, zaś na cienkich nieskończoność.
Przypuszczam, że tak jak u kolegi walnął gdzieś przewód do tego czujnika albo sam czujnik.
Dałem sobie już spokój na dzisiaj, ale chciałbym rozebrać ten fotel, w związku z tym zapytanko kieruję do drogich zgromadzonych tutaj:
Czy dotarcie do wnętrzności fotela skutkuje zniszczeniem jakiś części poszycia czy jest to proces całkowicie odwracalny? Czy ktoś mógłby dać kilka wskazówek jak zabrać się za rozmontowanie fotela?
Z góry dzięki za wszelką pomoc. Pozdrawiam!