Witam, potrzebuje pomocy. Moja a6 zaniemogła, juz piszę co sie dzieje.
Od paru dni kilka razy miałem problem z odpalaniem, co się działo?, przy przekręceniu kluczyka nic się nie działo, rozrusznik wogóle nie kręcił ale po paru próbach zaskakiwał i odpalał.
Niestety do dziś. czasami tylko coś stuka delikatnie w rozruszniku jak by bendex nie załączał.
Podpiełem pod vagine i pokazało mi bład
Saturday,13,November,2010,19:00:06:13314
VCDS Version: Release 908.0
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 038 906 012 AB
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 2821
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 02325
1 Fault Found:
17946 - Fuel Shutoff Solenoid (N109): Open or Short to Ground
P1538 - 35-10 - - - Intermittent
Hmm i to mnie dziwni, myślałem ze błąd pojawił się bo auto zapaliłem na "pych". ale po skasowaniu niestety zapisuje się ponownie.
Jak odpaliłem auto zauważyłem też nie nie mam ładowania.
Hmm dziwne coś zwiera gdzieś do masy ale co??
Ma ktoś jakiś pomysł. Proszę o jakieś rady co gdzie i jak szukać.
Kolejne odkrycia:
Wyczytałem ze na zaworku n109 przy pompie powinno pojawić się 12 V po przekręceniu zapłonu u mnie pokazuje 8.5 V, ale dopiero jak go odłączę od czujnika, na podłączonym zwarcie do masy, czyli zaworek n109 na 99% uwalony. Bezpieczniki sprawdzone.
Panowie dopomóżcie coś.
[A6 C5] 1,9 tdi avg nie kręci rozrusznik bład 17946
[A6 C5] 1,9 tdi avg nie kręci rozrusznik bład 17946
Ostatnio zmieniony 14 lis 2010, 10:15 przez Sycko, łącznie zmieniany 1 raz.
Znalezione na forum VW Golf
+ rada kolegi:P1538 17946 -Zawór N109 odcinający paliwo.Przerwa lub zwarcie z masą.
Na fotce zaznaczony jest zawór N109
N109 jest umieszczony w pompie wtryskowej (szukaj go w okolicy rurek ciśnieniowych idących do wtryskiwaczy) wychodzi z zaworka jeden (pojedynczy ) kabel na którym po przekręceniu zaplonu musi pojawić się +12V - w innym przypadku nie zapalisz silnika
sprawdź czy kabel nie ma zaśniedzialego "oczka" które jest przykręcone do elektrozaworka - wyczyść je i posmaruj wazeliną techniczną ...
co do zaworka to profilaktycznie wym go wykrecił, wymoczył w benzynie wyczyscił i zobaczyl czy dalej bedzie wysypywac jego błąd