Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] Słabe światła

Elektryka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kubistyczny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 26 gru 2007, 17:17
Lokalizacja: Warszawa

[A6 C4] Słabe światła

Post autor: kubistyczny » 02 sty 2008, 15:39

Witam,

Mam audi a6 c4 z 96 roku,model 97. Jak wiemy są; tu żarówki H1...Światła słabo świeciły,więc kupiłem nowe żarówki,ale niestety też nie dają; rady, szczególnie ucią;żliwe jest to na trasie, troszkę brudu przy deszczowej pogodzie i już nic nie widać. Czy ktoś z Was założył może ksenony do takiego auta i czy to pomogło?a może założyć spryskiwacze?Pzdr
Ostatnio zmieniony 02 sty 2008, 23:38 przez kubistyczny, łącznie zmieniany 1 raz.
kubistyczny

Awatar użytkownika
asior
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 11 gru 2007, 16:20
Imię: Artur
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI 105KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: asior » 02 sty 2008, 22:34

Po pierwsze wyczysc lampy i soczewke od srodka... Uwierz, ze to dziala... zyskasz ok 30-50proc swiatla. Xenon tez polecam...sam dzisiaj zalozylem... po poprzedniej coupecie wiedzialem, ze bez tego bedzie kiepsko...

Jak bedziesz sie zabieral za rozbiorke lamp, to moge Ci opisac co i jak. Robilem to juz wiele razy sobie i innym.
ABC 2.6 v6 150 KM 1997 silnik nie odpala --> a6-c4/abc-2-6-v6-150-km-1997-silnik-nie ... 01514.html

Awatar użytkownika
kubistyczny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 26 gru 2007, 17:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kubistyczny » 02 sty 2008, 23:23

No właśnie. Myślałem też o wymianie całych lamp na nowe,bo może w tych klosze są; już po prostu wypalone...ale jeśli mówisz,że czyszczenie też coś daje to chętnie się dowiem jak to się robi. Pzdr
kubistyczny

Awatar użytkownika
asior
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 11 gru 2007, 16:20
Imię: Artur
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI 105KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: asior » 03 sty 2008, 22:59

Czyszczenie daje naprawde baaaardzo duzo... Zarezerwuj sobie ok2 godz czasu i kilka kluczy.
Klucze potrzebne do roboty. krzyzak maly i wiekszy, dobry plaski srubokret z duzym lbem, jakis duzy klucz, ktorym mozna scisnac i wyciagnac wtyczki z obudowy.Przydadza sie tez klucze nasadkowe z grzechotka lub cos podobnegi... bedzie latwiej...

opisze mniej wiecej jak to zrobic...:

1. Wyjac lampy z autka (sa na 4 sruby. Dwie u gory i dwie pod listwa, ktora jest pod lampa) Kiedy je wysuniemy odlaczyc wszystkie kostki i wyciagnac cala lampe z migaczami i isc do domku.
2. Rozdziel migacze, a nastepnie sciagnij ta gume, ktora jest wokol szkla reflektora. Aby to zrobic sciagnij ten drucik, ktory jest od wewnetrznej strony lampy.
3. Sciagnij zaczepy szkla (plaskim srubokretem malym), a nastepnie bardzo delikatnie rozdziel szklo od obudowy. Tutaj sie nie spiesz...rob powoli, bez nerwow... podwazaj dobrym srubokretem z wiekszym lebkiem. Musi sie odessac. Nie jest to latwe gdy lampa byla szczelna i nie byla rozbierana. Uwazaj, aby nie odprysnelo szklo. Jak to zrobisz to zdejmij takze uszczelke lampy
4. Nastepnij wyjmij ta ramke co jest wokol odblysnika. po prostu do siebie pociagnij. Uwazaj, aby nie zlamac jej zaczepow.
5. Wyjmij silniczek regulacji wysokosci. Aby to zrobic przekrec go tak aby byl ze tak powiem luzny(nie pamietam w ktora strone). Nastepnie zrob tak aby bolec tego silniczka idacy dop odblysnika wyczepil sie z odblysnika. Bolec ten musi isc jakby w dol (do obudowy lampy).
6. Po wyjeciu silniczka, srubkami do regulacji krec tak aby wkrecic sroby z odblysnika... aby je wykrecic krec tak jakbys chcial je zakrecic (w prawo)
7. Kiedy odblysnik bedzie juz oddzielony od obudowy nalezy wyjac wtyczki z obudowy przekrecajac i juz. nastepnie powyjmuj wszystkie zarowki itp.
8. Nastepnie kluczem nasadowym (najlepiej) odkrecic soczewke od odblysnika. gdy to zrobisz odkrec szklo soczewki od jej odblysnika.

Masz juz w sumie wszystko odkrecone. Halognow nie ruszalem, bo za duzo zabawy aby rozebrac na czesci.
Mozesz zabierac sie do mycia. Badz jednak bardzo ostrozny. Odblysnik bardzo szybko mozna zetrzec. Uwazaj na chemikalia i lekko scieraj. Wymyj porzadnie szkla soczewki od zewnatrz i wewnatrz.

Nastepnie zloz wszystko w odwrotnej kolejnosci. i w przeciwnych kierunkach :P Patrz pkt 6 :)
ABC 2.6 v6 150 KM 1997 silnik nie odpala --> a6-c4/abc-2-6-v6-150-km-1997-silnik-nie ... 01514.html

Awatar użytkownika
kubistyczny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 26 gru 2007, 17:17
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kubistyczny » 04 sty 2008, 22:30

Wielkie,wielki dzięki!!! pozdrawiam!!!
kubistyczny

Awatar użytkownika
asior
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 11 gru 2007, 16:20
Imię: Artur
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI 105KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: asior » 04 sty 2008, 23:35

lepiej daj znac jaki efekt koncowy :)
ABC 2.6 v6 150 KM 1997 silnik nie odpala --> a6-c4/abc-2-6-v6-150-km-1997-silnik-nie ... 01514.html

Awatar użytkownika
grzejanc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 01 sty 2008, 14:20
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: grzejanc » 05 sty 2008, 18:39

Ja mam ten sam problem. Naczytałem się na różnych forach o słabych światłach w A6. Po prostu Audi w tym miejscu się nie popisało. Czytałem nawet o wymianie żarówek z 55 na 100W, wg mnie najmniej poczytalny pomysł z uwagi na instalację, no i świadczy o lenistwie kierowcy. Rozważałem także wymianę soczewek, też się zastanawiałem nad zabiegiem czyszczenia, opis bomba, zamierzam zrobić to niedługo w swoim A6, 2000r. Odpiszę jak tylko skończę.

Awatar użytkownika
asior
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 11 gru 2007, 16:20
Imię: Artur
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI 105KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: asior » 07 sty 2008, 11:28

Niestety w kwestii innych modeli jak c4 i coupe jesli chodzi o lampy, to nie pomoge...

Podejrzewam, ze rozklada sie je w podobny sposob... jednak nie wiem i tu prosze sie nie smiac, ale sie nie przyjzalem... czy czasem szklo w modelach wyzszych nie jest klejone?
ABC 2.6 v6 150 KM 1997 silnik nie odpala --> a6-c4/abc-2-6-v6-150-km-1997-silnik-nie ... 01514.html

Forum Audi A6 i A7

Post autor: Forum Audi A6 i A7 » 07 sty 2008, 17:18

Panowie zerknijcie tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=21280.0
Jest tu pokazane jak zregenerować odbłyśników może się to przyda autorowi tematu aby poprawić lampy. Tutaj jest pokazane w a4 ale regeneracja polega na tym samym.


Są;dzę że właśnie po takim zabiegu lampy zaczną; ładniej i lepiej świecić. Sposób który podał Asior również jest dobry. Nie zaszkodzi spróbować i wykonać powyższe wskazówki.

Awatar użytkownika
asior
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 11 gru 2007, 16:20
Imię: Artur
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI 105KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: asior » 07 sty 2008, 19:39

ja zaproponowalem mycie, nie regenracje...

U mnie regeneracja nie byla jeszcze potrzebna... lustra nie byly matowe, ani wyplowiale... w zwiazku z tym tego nie robilem... ale pomysle nad tym w przyszlosci... tak dla swietego spokoju
ABC 2.6 v6 150 KM 1997 silnik nie odpala --> a6-c4/abc-2-6-v6-150-km-1997-silnik-nie ... 01514.html

Forum Audi A6 i A7

Post autor: Forum Audi A6 i A7 » 07 sty 2008, 20:55

asior pisze:ja zaproponowalem mycie, nie regenracje...
Wiem o tym napisałem tylko, że nie zaszkodzi spróbować Twojego sposobu, a nigdzie nie napisałem że ty regenerowałeś.

Awatar użytkownika
asior
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 11 gru 2007, 16:20
Imię: Artur
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI 105KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: asior » 07 sty 2008, 23:37

:-D No jasne :) Nieistotne... wazne, aby bylo dobrze... Mysle, ze mycie spokojnie powinno starczyc...a potem juz tylko zenonik do zalozenia :)
ABC 2.6 v6 150 KM 1997 silnik nie odpala --> a6-c4/abc-2-6-v6-150-km-1997-silnik-nie ... 01514.html

Awatar użytkownika
grzejanc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 01 sty 2008, 14:20
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: grzejanc » 09 sty 2008, 09:46

Z uwagi na ostatnie mroziki w wawie, operację czyszczenia kloszy i soczewek przełożę chyba na sobotę, wolny dzień, no i chyba cieplej troszeczkę będzie, prognoza zapowiada +4C, więc już mogę się pokusić :)

Awatar użytkownika
grzejanc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 01 sty 2008, 14:20
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

A6 C5

Post autor: grzejanc » 12 sty 2008, 21:29

No i jak obiecałem, dzisiaj czyściłem lampy i soczewki. Ale wszystko po kolei.
Do całej zabawy potrzebujemy wykrętarki z nasadką; gwiazdki i jakiś płaski zwyłky śrubokręt.

Lampy trzymają; się na 3 śrubach. 2 są; centralnie na górze, jedna jest po zewnętrznej stronie auta, na dole, obok lampy. Na górze będzie widać otwór do wykręcenia. Przyda się przedłużka, chyba że macie dłuuugi śrubokręt gwiazdkę.
Po odkręceniu 3 śrub, zostaje jeszcze bolec, na którym wisi lampa. Znajduje się
on na dole, po wewnętrznej stronie.
1 - wyczepić lampę z bolca trzymają;cego (trochę wprawy i zejdzie, warto podważyć zaczep dużym płaskim śrubokrętem, pomaga. Nie powinno się złamać, jest solidne.
2 - odczepić wią;zkę przewodów i wycią;gną;ć lampę.

Teraz do domku i zaczynamy zabawę.
1 - czarna guma na górze lampy, uwaga na 3 zatrzaski plastikowe, można łatwo połamać.
2 - zdejmujemy 4 zatrzaski blaszane, które trzymają; klosz i resztę lampy.
3 - szkło lampy. Podważamy delikatnie śrubokrętem i wycią;gamy szkło, umieszczone jest w jakiejś czarnej lepkiej mazi. Przy wycią;ganiu szkła pomagałem sobie nożykiem i odcinałem to czarne coś, szybciej odchodzi.
4 - zdejmij czarną; osłonę z tyłu lampy, umocowana jest na dwa druty.
5 - odłą;czamy przewody i wycią;gamy żarówki, nie dotykają;c :)
6 - wycią;gnij odbłyśniki. Kierunkowskaz umocowany jest na 2 śruby, z większym jest jazda. Umocowany jest na trzech kulkach (zatrzaskach). 2 można podważyć śrubokrętem i wycią;gną;ć z niej odbłyśnik, zostawiają;c plastik z kulką;, ale z 3cim należy uważać, gdyż zbyt duże naprężenie może uchwyt połamać i wtedy tylko super-glue :)
7. Jak już mamy wszystko na wierzchu, odbłyśnik z soczewką; jest umocowany na 3 śrubach kontrują;cych, na gumkach.
8. Jeśli ktoś chce, można odkręcić obudowę z soczewką;. Ale sprawne ręce na tym etapie spokojnie wyczyszczą; wewną;trz odbłyśnik i soczewkę.
9. Do czyszczenia używałem płynu do LCD, bardzo delikatny, nie niszczy odbłyśnika, także specjalnej szmatki z mikrofibry. Można użyć b.miękkiego papieru toaletowego lub ręcznika papierowego, pomalutku, na sucho.
10. Wyczyściłem także delikatnie odbłyśniki.
11. Czyścimy wewnętrzną; i zewnętrzną; część klosza wraz z wą;skimi odbłyśnikami wewną;trz (są; przygrzane do klosza, więc proszę uważać przy czyszczeniu).
12. Składamy lampę i mocujemy w samochodzie.

Czas na drugą; lampę.
Całość zajmuje trochę czasu (indywidualnie).
Ja skończyłem jakieś 30 minut temu, zajęło mi wszystko około 90 minut.

Podsumowanie.

Skończyłem jak już było ciemno, więc przejechałem się kawałek w celu sprawdzenia efektów.
Już na parkingu po włą;czeniu świateł widać było lekką; smugę światła wychodzą;cą; z soczewek, czego nie było widać poprzednio, gdyż soczewka była przybrudzona.
Zauważyłem poprawę na światłach, ale z całą; odpowiedzialnością; powiem, że
mnie to nie satysfakcjonuje. Uważam, że soczewki w połą;czeniu ze zwykłymi żarówkami halogenowymi to LIPA do kwadratu i niewypał AUDI, niestety.

Ale chciałem taki zabieg wykonać, poprawa jest, lekka.
Myślę że powinniście to zrobić. Ja decyzję już podją;łem - KSENONY na bank, bez
tego normalnych świateł nie będzie. No i przynajmniej przed zainstalowanie ksenonów będę już miał czyste soczewki, odbłyśniki i klosze :)

Awatar użytkownika
asior
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 11 gru 2007, 16:20
Imię: Artur
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI 105KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: asior » 12 sty 2008, 23:18

Zapomnialem dodac fotek... sa u mnie w prodilu... jaka byla u mnie roznica... Co do swiatel w audi, niestety to prawda... niewypal.. dlatego u mnie juz tez siedza xenoniki :)

a tutaj beda zdjecia
ABC 2.6 v6 150 KM 1997 silnik nie odpala --> a6-c4/abc-2-6-v6-150-km-1997-silnik-nie ... 01514.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga