Pomyślałem, że zapytam na forum, bo może komuś przytrafiła się podobna usterka.
Mam problem z kierunkowskazami (A6 C4) - wygląda to tak, że kierunkowskaz po włączeniu działa, a po chwili przestaje. Czasami też sytuacja wygląda tak, że raz kierunek normalnie działa (włącza się), a czasem nie. Najgorsze jest to, że oczywiście kierunkowskazy nie działają lub cudownie przestają działać w najmniej odpowiednich momentach :evil: :evil: :evil: Dodam, że zaglądałem już do przełącznika kierunkowskazów - pomyślałem, że coś może tam "nie kontaktuje" (kostki i styki elektryczne), nie rozbierałem go jednak dogłębnie, bo nie wiem szczerze mówiąc czy da się to potem ponownie złożyć.
Czy macie jakiś pomysł, co może być powodem tej usterki? Czy może to być wina przerywacza kierunkowskazów?
Z góry dziękuję za wszelkie porady.
[ALL] Problem z kierunkowskazami - raz działają, a raz nie
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 24 lis 2008, 17:03
- Imię: Radek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Świdnica
kolego ja tez tak mialem i wyciagalem ten przerywacz kilka razy bo myslalem zecos nietak ze stykami dopiero rozbiorka i czyszczczenie i podgiecie delikatne tych stykow w srodku pomoglo i od tej pory wszystko dziala jak nalezy
tam wsrodku masz cos takiego jak kiedys bylo w maluchach w mechanicznym regulatorze napiecia :lol:

- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
kuna i radek11 - wielkie dzięki za rady - zacznę od sprawdzenia przerywacza, może podstawię na próbę jakiś drugi egzemplarz. Mam nadzieję, że to faktycznie będzie jego wina, bo nie widzi mi się znowu zdejmowanie przełącznika kierunków (jeśli to nie przerywacz to chyba jednak wina przełącznika - może ma przypalone albo zabrudzone styki).
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Mozliwe że to brak kontaktu na złączu przerywacza jednak u mnie (w A6C5) dokładnie taki sam objaw wystąpił przy wypaleniu styku na przekaźniku . W przerywaczu są dwa przekaźniki jeden z podwójnym stykiem od awaryjnych i drugi z pojedynczym od kierunków. Dostep do styku jest cięzki ale da się podszlifować iglakiem . Po szlifie działa poprawnie ale zalecałbym wymianę przekaźnika . Taki piłowany styk wypali się ponownie .
W miejsce oryginalnego przekaźnika można wlutować ten od awaryjnych z innego uszkodzonego przerywacza.
W miejsce oryginalnego przekaźnika można wlutować ten od awaryjnych z innego uszkodzonego przerywacza.