Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[C4 1.9TDI 90hp] AKUMULATOR: Jakie wymiary i parametry ?

Elektryka
Awatar użytkownika
jaceqp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 11 lip 2009, 09:14
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

[C4 1.9TDI 90hp] AKUMULATOR: Jakie wymiary i parametry ?

Post autor: jaceqp » 04 sty 2010, 19:13

Witam. Zastanawiam się, jakie wymiary i wskazane parametry ma/powinien mieć aku do A6 C4 1.9TDI ?
Mam w 2gim klekocie (astra F 1997r. 1.7 TD) dość świeży (ok. 1 rok) aku VARTA BLUE (chyba taki jak na foto):
Obrazek

Jeśli będzie pasować - chętnie zamienię. Poprzedni właściciel podobno o mało nie spalił samochodu bo po wymianie okazało się, że 2gi jest trochę wyższy i zrobił zwarcie oparciem kanapy (?)... Musiał to jakąś gumą izolować :shock:

Awatar użytkownika
neo2k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 07 lut 2008, 16:56
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: neo2k » 04 sty 2010, 20:08

pomijając inne parametry wysokość akumulatora musi wynosić 17,5 cm.

Awatar użytkownika
jaceqp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 11 lip 2009, 09:14
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: jaceqp » 05 sty 2010, 18:43

Dzięx... Przy najbliższej okazji sprawdzę. Aha - o ile dobrze kojarzę, jednak nie mam Blue tylko czarny siakiś. I coś czuje że w takim razie był to 70Ah 640A.

A skoro już to może jeszcze przełożę żarówki H1 i będą Vision Plusy. :roll:

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 05 sty 2010, 19:43

Lechu pisze:wg Bosha powinieneś mieć taki sam

jak dla 2.5 TDI

278x175x190 70Ah, 640A, L-
278x175x190 74Ah, 680A, L-
353x175x190 100Ah, 830A, L-
coś ten Bosch namieszał, strasznie rozbieżny
dla 1.9 tdi to ok 70Ah spokojnie styka
dla 2.5 powinien być jednak ten powyżej 90Ah

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 06 sty 2010, 10:52

Lechu pisze:Ja mam ten 74Ah i uważam idealny dla 2.5 TDI
dziwnie uważasz, skoro np w 1.9TDI taki jest w standardzie
w wydaje mi się, że 2.5 troszkę większy
w autodacie w Twoim modelu jest podane 92Ah
zresztą jest podobny temat na forum i tam ktoś miał ok 72Ah w 2.5 w C4 i padł, to pytał jaki powinien być
no ale jeżeli 74Ah styka to spox :->

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 26 sty 2010, 08:14

Przyłączę się do tematu.
Jak kupiłem auto w tamtym roku miał 63Ah i aku był z 2003r.
Lecz miałem nowy ,kupiony rok temu i podmieniłem.
Nowy to nowy.
Drugie auto ,Audi 80TD, na tej 63-ce odpala, a mój zakręci chwilę i kaput.
Aku Quand 74Ah.
To chyba jakiś szajs.
A jaki powinien być fabryczny w moim aucie?
A6 C4 2.5TDI. 103KW.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 26 sty 2010, 08:20

robak26 pisze:A jaki powinien być fabryczny w moim aucie?
A6 C4 2.5TDI. 103KW.
92Ah podane przez autodatę
będzie coś w okolicy tej wartości to będzie ok

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 26 sty 2010, 08:35

goly191 ,dziękuję i pozdrawiam gorąco. <piwo>

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 26 sty 2010, 10:04

robak26 pisze:goly191 ,dziękuję i pozdrawiam gorąco. <piwo>
spox ;-)
kup coś w tej okolicy co podałem, najlepiej tez jakąś firmę np, centa, varta, moll, a będziesz długo zadowolony, bo poco płacić co 2 lata podobne pieniądze i się wpieniać
i radzę się dostosować do okolicy tych 92Ah, a nie jak ktoś wspominał ok 74Ah do 2.5 V6 to dla mnie katorga silnika, bo bez przesady, skoro 1.9 tdi ma taki na standardzie to gdzie do 2.5 V6, no ale jak kto woli, tylko moim zdaniem to wprowadzanie w błąd :-D

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 26 sty 2010, 19:47

2.5TDI, ale nie V6.
R5.
Jeszcze raz dzięki kolego. <piwo>

Awatar użytkownika
golob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 mar 2009, 23:22
Lokalizacja: Wro

Post autor: golob » 26 sty 2010, 20:31

Te 92Ah to za duża pojemność do AELa! Fabrycznie dawany jest 62 czy 64Ah, jest to we wlepce z kodami jaki jest fabryczny akumulator. Oczywiście prąd rozruchowy może być ja największy ale pojemności takiej wielkiej nie trzeba. W C4 tej elektroniki nie jest za dużo nawet przy pełnym wyposażeniu elektrycznym. Trzeba by było jeszcze sprawdzić jaki akumulator pociągnie alternator w AELu, może sobie poradzi z takim 92Ah ale to bez sensu taki aku "do kombajna" wpasowywać jak nie potrzeba.


U mnie fabrycznie jest taki kod:

J1A = Battery 380 a (64 ah)

przy standardowej elektryce (szyby,lusterka) oraz podgrzewanych fotelach.

Oczywiście prąd rozruchowy lepiej mieć większy, zresztą teraz nowe typy aku przy pojemnościach 60-80Ah mają prąd 640- do 800A

Awatar użytkownika
Kaskader_Mike
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 03 sty 2010, 02:13
Lokalizacja: Miasto Łódź

Post autor: Kaskader_Mike » 27 sty 2010, 10:04

no właśnie czytając temat nabrałem wątpliwości jaki w końcu ten aku powinien być :D

u mnie Centra Futura + CF07 12V 75Ah 760A która właśnie kończy się ładować ;)

stąd pojawiły się wątpliwości czy nie wymienić na inny...

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 27 sty 2010, 18:13

:roll: wydaje mi się, że w końcu raz na zawsze wypadałoby rozwiać wątpliwości jaki powinien być aku w C4
podane przezemnie wartości były z autodaty, ale wygląda jakby były złe, a nie chciałbym niekogo wprowadzać w błąd
może wypowie się większa rzesza posiadaczy C4 w tym temacie, to by rozwiało wątpliwości

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 27 sty 2010, 20:11

Na wlepce w kufrze ,jeśli chodzi o akumulator ,mam:
J1A , gdzie po rozkodowaniu = Battery 380 a (64 ah).
Autoklima, grzane fotele ,el.szyby i lust, radio- zmienniarka, 6 lampek sufit, gniazdo fabryczne do haka (oświetlenie przyczepy), halogeny, ogrzewane lusterka ,zamki i spryskiwacze i inne standardowe świecidełka.
Nie wymieniam tego wszystkiego ot tak.
Uważam ,że inżynierowie w AUDI, wyliczyli, że to wszystko może działać i jednocześnie doładować akumulator.
Nie wspominając że to diesel i świece też odgrywająswoją rolę w poborze prądu.
Byłem dzisiaj u szanowanego elektryka i sprawdził ładowanie i pobór prądu.
14,33V, a pobór 0,2A.
Powiedział "idealnie" i kazał reklamować akumulator (ma 1 rok).
Chcę sprawdzić jeszcze rozrusznik, chociaż jak już auto zapali to ponowny rozruch już jak igła.
Aku mam 74Ah 680.
Zastanawiam się ,czy alternator go powinien dać radę doładować.
Mamy zimę.
Wiadomo, dupkę się grzeje, świece długo pracują, pakiet zimowy całą parą ,rozruch utrudniony no i -27 w nocy.
Auto pod chmurką.
Ciekawe czy ci co się chwalą ,że im palą auta, nie mają ich czasem w garażu.
Nawet nie ogrzewany będzie miał z 15 stopni mniej ,niż pod chmurką.
Nasze auta są dobrze wyposażone co niesie konsekwencje.
Przemyślcie to.
Pozdrawiam. <ok>

matrixs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 19 cze 2009, 23:27
Lokalizacja: Łuków

Post autor: matrixs » 27 sty 2010, 23:29

Alternator jak i w Ael w C4 jak i w 1Z ma 120 A, także spokojnie naładuje akumulatory do 100Ah. Ja u siebie w 1Z mam 74 Ah już szósty rok ale zbliża się już jego koniec. Nie wyobrażam sobie u siebie w 1,9 Tdi 64Ah. W takie mrozy pewnie by nie odpalił. Pamiętajcie że akumulatory nie mają takiej pojemności jaka jest napisana na etykiecie. Do wykorzystania jest trochę mniej. Własnie się rozglądam za aku nowym i mam kilka na oku np. Bosch Silver 100 Ah, Centra Futura 85 Ah lub taki jak miałem dotychczas czyli Banner 74 Ah. Ale każdy z nich możecie spokojnie wkładać i nie martwić się o to że nie będzie doładowywał no chyba że jeździcie krótkie odcinki to wtedy warto raz w miesiącu podłączyć aku pod prostownik i ładować go niskim prądem. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja