Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

zestaw błędów

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
piotras_waw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 29 cze 2023, 15:56
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

zestaw błędów

Post autor: piotras_waw » 29 cze 2023, 16:02

Cześć wszystkim!

Po około 5 latach jazdy (przebieg: 96 tys.) w moim a6 C7 (rocznik 2017, listopad, 2.0 TFSI 252 KM, skrzynia S-Tronic, quattro, polski salon) zapalił się check-engine. Auto zachowuje się normalnie, nie widzę różnicy podczas jazdy, nie mniej zestaw błędów jest, a check po skasowaniu zapala się znów po około 10 km jazdy.

Warsztat nie ma pomysłu co się dzieje, więc proszę Was o pomoc. Robili test dymem, ale twierdzą, że układ dolot jest szczelny.

Oto wszystkie błędy:
1. P006800: Korelacja MAP/MAF <-> położenie przepustnicy.
2. P227900: Nieszczeln. ukł. pow. dolot.
3. C10A129: Układ podciśnieniowy hamulców, nieakceptowalny sygnał.
4. C110115: Przerwa w obwodzie / zwarcie z biegunem dodatnim akumulatora w obwodzie stabilizacji kierunkowej podgrzewacza przedniej szyby.

Chciałbym całościowo ogarnąć temat i wszystko ponaprawiać, ale na razie ani ja, ani warsztat nie mamy pomysłu co to za błędy i co one w praktyce oznaczają.

Wielkie dzięki za pomoc i jakiekolwiek sugestie czy rady.

piotras_waw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 29 cze 2023, 15:56
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Re: zestaw błędów

Post autor: piotras_waw » 28 lip 2023, 13:14

Może ktoś ma jednak jakąś koncepcję?

piotras_waw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 29 cze 2023, 15:56
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Re: zestaw błędów

Post autor: piotras_waw » 25 paź 2023, 10:34

Wymieniłem przepustnicę (warsztat podejrzewał, że to ona jest problemem), nowa przepustnica Pierburg + adaptacja nie pomogła. Dalej są 2 błędy po około 25 km + check engine.

Oto błędy:
1. P006800: Korelacja MAP/MAF <-> położenie przepustnicy.
2. P227900: Nieszczeln. ukł. pow. dolot.

Wklejam dane z VCDS-a:

Wtorek,24,PaYdziernik,2023,20:04:34:00009
Wersja VCDS: AKP 20.4.2 uruchomiony na Windows 7 x64
http://www.vcds.pl

Adres 01: Silnik Plik etykiet: 06L-907-115-V1.clb
Oznaczenie elementu: 4G5 907 115 B HW: 8T2 907 115
Komponent i/lub wersja: 2.0l R4 TFSI H13 0002
Kodowanie: 0A2500322466010B2002
Kod serwisu: WSC 02391 785 00200
Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TFS0204G5907115B 001003 (AU57)
ROD: EV_ECM20TFS0204G5907115B.rod
VCID: 295948A348F92BCE65-807C

2 - ilooa znalezionych b3edów. Oto one:

15101 - MAP/MAF -- powi1zanie z po3o?eniem przepustnicy
P0068 00 [101] - -
Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 00000001
Priorytet b3edu: 2
Czestooa b3edu: 1
Przebieg: 101412 km
Data: 2023.10.24
Czas: 19:37:58

Predkooa obrotowa silnika: 1122.25 /min
Unormowana wartooa obci1?enia: 12.5 %
Predkooa pojazdu: 31 km/h
Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 103 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 42 °C
Cionienie atmosferyczne: 990 mbar
Napiecie zacisku 30: 14.238 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Silnik: stan pracy: przedni lewy
STATE_LS_SAE[1]: OL_INTR
T_AST_SAE: 835 s
MAP_MES_SAE: 32 kPa
Napiecie sondy lambda: Z1: S1 (sonda szerokopasmowa): 2.222 V
FAC_TPS_1_SAE: 10.546875 %
FAC_LAM_LIM[1]: 0.000 %

26372 - Nieszczelnooa w uk3adzie dolotowym powietrza
P2279 00 [101] - -
Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów b3edów
Ramka zamro?ona:
Stan b3edu: 00000001
Priorytet b3edu: 2
Czestooa b3edu: 1
Przebieg: 101412 km
Data: 2023.10.24
Czas: 19:37:58

Predkooa obrotowa silnika: 1121.00 /min
Unormowana wartooa obci1?enia: 11.4 %
Predkooa pojazdu: 31 km/h
Temperatura p3ynu ch3odz1cego: 103 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 42 °C
Cionienie atmosferyczne: 990 mbar
Napiecie zacisku 30: 14.238 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
Silnik: stan pracy: przedni lewy
STATE_LS_SAE[1]: OL_INTR
T_AST_SAE: 835 s
MAP_MES_SAE: 30 kPa
Napiecie sondy lambda: Z1: S1 (sonda szerokopasmowa): 2.256 V
FAC_TPS_1_SAE: 10.546875 %
FUP_H_SAE: 11220.0 kPa

Kody gotowooci: 1010 0001

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 171
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: zestaw błędów

Post autor: vredota » 25 paź 2023, 12:10

piotras_waw pisze:
25 paź 2023, 10:34
Wymieniłem przepustnicę (warsztat podejrzewał, że to ona jest problemem), nowa przepustnica Pierburg + adaptacja nie pomogła. Dalej są 2 błędy po około 25 km + check engine.

Oto błędy:
1. P006800: Korelacja MAP/MAF <-> położenie przepustnicy.
2. P227900: Nieszczeln. ukł. pow. dolot.
Może czas zmienić warsztat?

Przepustnica elektroniczna może, w dość niewielkim stopniu, regulować kąt uchylenia na biegu jałowym, steruje tym ECU, dodatkowo podczas hamowania silnikiem nie działa to 0-1 tylko ECU, razem ze skrzynią, decydują, czy i kiedy odciąć paliwo lub je podlewać małymi dawkami, aby przejść w tzw. tryb żeglowania (czy jak tego nie nazwać).

Studium przypadku w mojej A6 C5 (zasada jednak ta sama).

Lewe powietrze w dolocie (skutek) spowodowane przekoszoną pokrywą zaworów na jednym banku (przyczyna, warsztat dociągnął śruby na pałę) sprawiło, że regulacyjne sondy lambda dawały sygnały, że paliwa jest za mało, za dużo, za mało, za dużo, ECU silnika reagował: dolewał paliwa i przymykał lub otwierał przepustnicę w dozwolonych widełkach wahań tak, aby lambda spalin się zgadzała, gdy korekty paliwowe STFT/LTFT szły w kosmos, ECU głupiał, wyświetlał błąd mieszanki, błąd przepustnicy i raportował to w VCDS (następstwa), finalnie blokował pracę przepustnicy do minimalnych nastaw (zmuszał właściciela do reakcji) ale jechać pozwalał.

Usuń lewe powietrze (masz ładny błąd na to!), zresetuj błędy i ciesz się autem.
Podpowiedź: sprawdzenie szczelności dymiarką/dymownicą/generatorem dymu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga