Witam
W moim C7, diesel 2.0TDI, jest aktywne opcja uruchamiania silnika tylko
z wciśnietym sprzegłem i jest ok, pasuje mi to ze względów bezpieczeństwa jak i chrony dwumasy.
Teraz pytanie, jak zrobic zaby procedura gaszenia tez wymagała wcisniętego sprzegła.
Wiem skąd inąd, że dla dwumasy bezpieczniej jest jeżeli silnik gasi sie z wcisnietym sprzegłem.
Z góry dzieki
pozdrawiam
Uruchamianie ze sprzęgłem, a jak zrobić gaszenie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 160
- Rejestracja: 07 paź 2013, 08:49
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 160
- Rejestracja: 07 paź 2013, 08:49
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
- Imię: Artur
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witkowo
Wystarczy kodowaniem odwrócić działanie przycisku i system będziesz miał domyślnie wyłączony. Naciśnięcie przycisku przywraca działanie start-stop.Jarecki001 pisze: oczywiscie jest guzik, ale nie pamieta stanu po wyłaczeniu zapłonu i wraca jak zły szelong.

Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 160
- Rejestracja: 07 paź 2013, 08:49
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
- Kontakt:
Do Carlos777
Czesc,
Byc może masz rację, jednak ja słyszałem ze podczas gaszenia na wciśniętym sprzęgle dwumasa nie jest tak obciązana i dłużej pożyje.Taką teorie także podaje Michu, z programu na Youtubie : Miłośnicy czterech kółek.
Byc może jest to nie prawda, a moze prawda.
Cytat z forum Mazdy :
Ja bym się na chwilę zatrzymał przy... dwumasie, a więc kole zamachowym. Ze względu na sporą wagę i delikatną konstrukcję taki strzał z gaszenia diesla na pewno nie wydłuża jej życia..... reszta dalej ładnie przyjmie nadmiar energii kinetycznej.
Z mojego doswiadczenia, kiedy gasze bez wciśniętego sprzęgła to czuje delikatne, bardzo delikatne szarpnięcie co nawet opisano na innym forum :
"Gasimy na sprzęgle ponieważ wał zawsze się cofa (kompresja). Następuje to w dosyć gwałtowny sposób. Teraz, jeżeli mamy złączone sprzęgło tak samo zachowuje się wałek w skrzyni, na którym jest zamontowany zespół; przesuwki, synchronizatory, zębatki biegów. następują duże przeciążenia, co prowadzi do szybkiego zużywania łożysk, trybów i tulei wałka. A tak jedynym elementem który łapie się na taką zmianę kierunku obrotów jest łożysko oporowe sprzęgła. "
A jeżeli gaszę na wciśniętym to tego delikatnego szarpnięcia juz nie ma.
pozdrawiam
[ Dodano: 2018-12-07, 09:15 ]
do archi0044
A czy mogłbys mi podesłać jakie kodowanie, ja próbowąłem to zrobic u siebie ale mój rydwan jest cwaniak, pomimo ze po zapaleniu silnika , LED tego przycisku sie świeci, to start-stop nadal działa i muszę wcisnąc przycisk, LED gaśnie i start-stop nie działa. Czyli nadal musze to przekleństwo naciskać.
dzieki z góry
pozdrawiam
Czesc,
Byc może masz rację, jednak ja słyszałem ze podczas gaszenia na wciśniętym sprzęgle dwumasa nie jest tak obciązana i dłużej pożyje.Taką teorie także podaje Michu, z programu na Youtubie : Miłośnicy czterech kółek.
Byc może jest to nie prawda, a moze prawda.
Cytat z forum Mazdy :
Ja bym się na chwilę zatrzymał przy... dwumasie, a więc kole zamachowym. Ze względu na sporą wagę i delikatną konstrukcję taki strzał z gaszenia diesla na pewno nie wydłuża jej życia..... reszta dalej ładnie przyjmie nadmiar energii kinetycznej.
Z mojego doswiadczenia, kiedy gasze bez wciśniętego sprzęgła to czuje delikatne, bardzo delikatne szarpnięcie co nawet opisano na innym forum :
"Gasimy na sprzęgle ponieważ wał zawsze się cofa (kompresja). Następuje to w dosyć gwałtowny sposób. Teraz, jeżeli mamy złączone sprzęgło tak samo zachowuje się wałek w skrzyni, na którym jest zamontowany zespół; przesuwki, synchronizatory, zębatki biegów. następują duże przeciążenia, co prowadzi do szybkiego zużywania łożysk, trybów i tulei wałka. A tak jedynym elementem który łapie się na taką zmianę kierunku obrotów jest łożysko oporowe sprzęgła. "
A jeżeli gaszę na wciśniętym to tego delikatnego szarpnięcia juz nie ma.
pozdrawiam
[ Dodano: 2018-12-07, 09:15 ]
do archi0044
A czy mogłbys mi podesłać jakie kodowanie, ja próbowąłem to zrobic u siebie ale mój rydwan jest cwaniak, pomimo ze po zapaleniu silnika , LED tego przycisku sie świeci, to start-stop nadal działa i muszę wcisnąc przycisk, LED gaśnie i start-stop nie działa. Czyli nadal musze to przekleństwo naciskać.
dzieki z góry
pozdrawiam