Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C7 - Sprawdzenie dpf

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 04 lut 2018, 11:30

mat1324 pisze:T40178 . Trzeba go tylko wyregulować pod konkretny silnik.
Thx! Jest gdzieś opisana procedura regulacji? (tam chyba jest jakaś ruchoma blokada, którą trzeba przesunąć w odpowiednie miejsce?)
Ostatnio zmieniony 04 lut 2018, 12:42 przez damos, łącznie zmieniany 1 raz.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 lut 2018, 12:26

Ten bagnet wygląda tak:

Obrazek

Ustawiasz go u góry i dzięki temu bagnet wchodzi do rurki na odpowiednią głębokość. Oczywiście z tym bagnetem nie można jeździć, ponieważ nie jest on szczelny :). W końcu jest to bagnet serwisowy.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 04 lut 2018, 12:45

mat1324 pisze:Ustawiasz go u góry i dzięki temu bagnet wchodzi do rurki na odpowiednią głębokość.
Tak, jak pisałem. Pozostaje tylko pytanie - na jaką głębokość ustawić blokadę dla konkretnego silnika? jest gdzieś jakaś tabelka?
mat1324 pisze:Oczywiście z tym bagnetem nie można jeździć, ponieważ nie jest on szczelny
To też już wiedziałem :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 lut 2018, 13:01

Powinna być rozpiska dołączona do bagnetu. W necie można znaleźć różne wersje, ale wszystko zależy od budowy bagnetu, np.

Obrazek

partner91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 04 lut 2018, 13:03
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: partner91 » 04 lut 2018, 13:12

mat1324 pisze:W C7 jest już lepiej z DPFem :).
Witam. A czemu jest lepiej

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 lut 2018, 13:43

Rzadziej coś się z nimi coś dzieje :).

Awatar użytkownika
Andrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 174
Rejestracja: 28 paź 2017, 17:17
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Andrek » 04 lut 2018, 17:09

mat1324 pisze:Myślę, że sterownik jeszcze tego nie przerobił i takie dziwne coś wyszło :). Zobacz czy teraz też tak pokazuje.
Dzisiaj po przejechaniu kilku kilometrów dalej na minusie <mysli>

Obrazek

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 lut 2018, 17:16

Ale już mniej :). Możesz podesłać pomiary z czujnika różnicy ciśnienia. Może pokazuje ujemne ciśnienie i stąd takie odczyty. Jest to zmierzona wartość sadzy, a nie obliczona, więc może jest przekłamanie z czujnika.

Awatar użytkownika
Andrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 174
Rejestracja: 28 paź 2017, 17:17
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Andrek » 04 lut 2018, 18:49

mat1324 pisze:Ale już mniej :). Możesz podesłać pomiary z czujnika różnicy ciśnienia. Może pokazuje ujemne ciśnienie i stąd takie odczyty. Jest to zmierzona wartość sadzy, a nie obliczona, więc może jest przekłamanie z czujnika.
Tak to wygląda na uruchomionym silniku.

Obrazek

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 lut 2018, 19:10

Już wiadomo dlaczego tak jest :). Offset jest większy niż rzeczywista różnica ciśnienia i sterownik myśli, że jest ujemne ciśnienie, więc pokazuje -0,07 g sadzy :p.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 05 lut 2018, 10:57

mat1324 pisze: Offset jest większy niż rzeczywista różnica ciśnienia
Z czystej (wrodzonej) ciekawości (bo nie mam diesla) skąd bierze się ten offset? Jest ustawiany ręcznie, wyliczany, mierzony? W BMW był pomiar ciśnienia przed i za DPF'em - nie było żadnego offsetu.
mat1324 pisze:i sterownik myśli, że jest ujemne ciśnienie, więc pokazuje -0,07 g sadzy .
No tak - oszczędzali cykle zegarowe i nie klampowali wyniku :) Wyszła im ujemna masa - normalnie produkcja antymaterii - prawie jak LHC ;)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 lut 2018, 11:50

damos pisze:Z czystej (wrodzonej) ciekawości (bo nie mam diesla) skąd bierze się ten offset? Jest ustawiany ręcznie, wyliczany, mierzony? W BMW był pomiar ciśnienia przed i za DPF'em - nie było żadnego offsetu.
Offset jest skutkiem zużywania się czujnika. Dzięki temu można sprawdzić na ile wiarygodne są pomiary różnicy ciśnienia przed i za filtrem. W BMW miałeś pomiar przed i za, ale nie mogłeś sprawdzić na ile te wyniki są prawidłowe, bo skąd miałeś pewność, że czujnik pokazuje rzeczywiste dane <lol> .
damos pisze:mat1324 napisał/a:
i sterownik myśli, że jest ujemne ciśnienie, więc pokazuje -0,07 g sadzy .
No tak - oszczędzali cykle zegarowe i nie klampowali wyniku :) Wyszła im ujemna masa - normalnie produkcja antymaterii - prawie jak LHC ;)
Sterownik i tak bierze pod uwagę oba wskazania zapełnienia filtra (zmierzone i obliczone), więc gdy jeden z nich przekroczy pewną wartość, to i tak filtr zacznie się wypalać lub spowoduje wystąpienie błędu związanego z zapełnieniem DPFa.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 07 mar 2018, 18:19

mat1324 pisze:Offset jest skutkiem zużywania się czujnika.
a skąd bierze się wartośc widziana jako offset? Sam czujnik go raczej nie podaje? Elektronika go wylicza na podstawie... czego? Mierzy ciśnienia przed uruchomieniem silnika i porównuje ze sobą?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 mar 2018, 18:37

Dobre pytanie :).

Lukas472
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 12 sty 2018, 15:12
Lokalizacja: uk

Post autor: Lukas472 » 18 mar 2018, 13:05

Witam wszystkich :)

Zrobiłem pomiary rozszerzony filtra dpf i mam takie odczyty...

czas od ostatniej regeneracji 4936s
zawartość popiołu w oleju 0.07l
obliczona masa sadzy 8.33g
zamierzona masa sadzy 2.70g
kilometry od ostatniej regeneracji 27216m

Prosze o jakies wyjasnienie tych parametrow
Dziekuje i pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga