Witam
Co myślicie o parametrach DPFa ze zdjęcia?
Zastanawia mnie zmierzona masa sadzy, trochę dziwny wynik.
Parametry DPF
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 sie 2023, 19:52
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Parametry DPF
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- KKgg
- Moderator
- Posty: 523
- Rejestracja: 19 gru 2018, 15:32
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0.TDI 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
Re: Parametry DPF
Wg mojej wiedzy wygląda to idealnie. Miałeś wymieniany/czyszczony DPF? Masa popiołu jest aż nieprawdopodobnie niska przy Twoim przebiegu. Może resetowane były te wartości? Ja w moim 2.0 CNHA mam ponad 78g przy 275k km. W każdym razie - różnica ciśnienia wygląda książkowo (8hPa). Zmierzona masa sadzy chyba jest okej. Jeśli wypala się normalnie co kilkaset kilometrów (u mnie co 600-700) to chyba ok jest.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 sie 2023, 19:52
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Re: Parametry DPF
Tak był czyszczony 30tys km temu i pewnie wówczas zresetowany. To i tak jest pomiar podczas spokojnej jazdy, na luzie na postoju ciśnienie jest 2 hPa. Po wciśnięciu gazu do dechy i przytrzymaniu co najmniej 5-7 sec ciśnienie rośnie do 300 hPa.
Pytam, bo mimo dobrych parametrów po przejechaniu 100km końcówki wydechu są lekko brudne tak jakby nie zatrzymywał wszystkiego.
To był zrzut zrobiony kilka dni temu teraz od ostatniego wypalania mam już grubo ponad 1000km. Prawda jest taka, że robi 95% trasę.
Pytam, bo mimo dobrych parametrów po przejechaniu 100km końcówki wydechu są lekko brudne tak jakby nie zatrzymywał wszystkiego.
To był zrzut zrobiony kilka dni temu teraz od ostatniego wypalania mam już grubo ponad 1000km. Prawda jest taka, że robi 95% trasę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: Parametry DPF
I nie zatrzymuje... Filtr w Twoim aucie przepuszcza sadzę. Jego zadanie to jej akumulacja, po przejechaniu ponad tysiąca km, sadza mierzona nie powinna wynosić 0,25. Nawet jeśli weźmiemy pod uwagę tzw, bierną regenerację, która jest "aktywna" przy około 350st w filtrze, a taką nie osiąga się ot tak sobie...
Dowodem na tą niesprawność filtra, są właśnie brudne końcówki wydechu, brudne od sadzy.
Jeszcze jedna uwaga - te ponad tysiąc kilometrów może być wynikiem kilku prób regeneracji zakończonych zbyt wcześnie(niedokończonych), aby program wyzerował licznik.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 sie 2023, 19:52
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Re: Parametry DPF
Doprecyzowując, zmierzona sadza 0,25g po przejechaniu 1000km jest zbyt niska co oznacza, że przelatuje przez DPF, a nie zostaje na nim tak?
To ma sens, ciekawi mnie tylko powód takie sytuacji, co takie mogło wydarzyć się w filtrze, że jej nie zatrzymuje i na jakiej podstawie w ogóle podawana jest wartość zmierzona przecież tam nie ma wagi.
Jeśli chodzi o ew. niedokończone wypalanie to takiej sytuacji nie było, jeżdżę od kilku dni z VAGdpf cały czas włączonym i nie zaobserwowałem takiej sytuacji. Pojawia się chwilowo wypalanie bierne podczas dłuższego ciśnienia w pedał gazu.
Zakładam, że wypalanie zacznie się gdzie ok. 100% masy kalkulacyjnej wówczas postaram się opisać jej przebieg.
Tak czy inaczej wychodzi na to, że jeśli chciałbym utrzymać końcówki wydechu w czystości to nie unikne wymiany DPFa na inny
Dzięki!
To ma sens, ciekawi mnie tylko powód takie sytuacji, co takie mogło wydarzyć się w filtrze, że jej nie zatrzymuje i na jakiej podstawie w ogóle podawana jest wartość zmierzona przecież tam nie ma wagi.
Jeśli chodzi o ew. niedokończone wypalanie to takiej sytuacji nie było, jeżdżę od kilku dni z VAGdpf cały czas włączonym i nie zaobserwowałem takiej sytuacji. Pojawia się chwilowo wypalanie bierne podczas dłuższego ciśnienia w pedał gazu.
Zakładam, że wypalanie zacznie się gdzie ok. 100% masy kalkulacyjnej wówczas postaram się opisać jej przebieg.
Tak czy inaczej wychodzi na to, że jeśli chciałbym utrzymać końcówki wydechu w czystości to nie unikne wymiany DPFa na inny
Dzięki!
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: Parametry DPF
Tak.
Widziałbym to : obserwujesz brudne końcówki wydechu, sprawdzasz szmatką/palcem, stwierdzasz czarną substancję, wiadomo sadza. Filtr przepuszcza. I to wystarczy do decyzji, o jego ewentualnej wymianie. Dodatkowo diagnoza, przegląd danych, co tylko potwierdza obserwację organoleptyczną.
Na podstawie danych z czujnika różnicy ciśnienia.
Regeneracja zarządzana jest przy osiągnięciu progu ale też i przed, jeśli algorytm uzna tzw. sprzyjające warunki. Jeśli próg w Twoim aucie (przy tej wartości popiołu) to, zagaduję, około 32, to regener. może być rozpoczęta nawet przy osiągnięciu 29-30.
Każda ingerencja "zewnętrzna" (pisałeś o czyszczeniu filtra) może być tego powodem. Nie chcę napisać, że odpowiedzialnym za tą sytuację jest zakład, który przeprowadzał zabieg ale mogło się to zdarzyć (nie znamy metody, która się posługiwał).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 sie 2023, 19:52
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Re: Parametry DPF
Dzięki za odpowiedź.
Wczoraj przy zapchaniu ok 85% wcisnąłem mu porządnie na autostradzie i tak jak piszesz uznał że to dobry moment i zaczął wypalać. Oto efekt: Po wypalaniu sądza zmierzona równa 0g... Zastanawiam się jesczce czy czujnik ciśnienia nie będzie walnięty i w jakiś sposób oszukuje sterownik silnika.
Różnica ciśnień max odczytana 332hPa jak widać na załączonym screenie była uzyskana z butem w podłodze przy prędkości ok 190km/h, pytanie czy to duże ciśnienie czy jeśli DPF przypuszcza to może małe. Najlepiej byłoby poznać ten parametr u kogoś z podobnym silnikiem.
Zaznaczę ze obecnie przywróciłem do oryginalnego softu, żeby sprawdzić czy to chip nie ma wpływu na kopcenie. Jest zauważalny spadek kopcenia natomiast jak wiemy nadal brudzi. Przy chipie i prędkości powyżej 200km/h (testowo) ciśnienie roslo do 480hPa.
Wczoraj przy zapchaniu ok 85% wcisnąłem mu porządnie na autostradzie i tak jak piszesz uznał że to dobry moment i zaczął wypalać. Oto efekt: Po wypalaniu sądza zmierzona równa 0g... Zastanawiam się jesczce czy czujnik ciśnienia nie będzie walnięty i w jakiś sposób oszukuje sterownik silnika.
Różnica ciśnień max odczytana 332hPa jak widać na załączonym screenie była uzyskana z butem w podłodze przy prędkości ok 190km/h, pytanie czy to duże ciśnienie czy jeśli DPF przypuszcza to może małe. Najlepiej byłoby poznać ten parametr u kogoś z podobnym silnikiem.
Zaznaczę ze obecnie przywróciłem do oryginalnego softu, żeby sprawdzić czy to chip nie ma wpływu na kopcenie. Jest zauważalny spadek kopcenia natomiast jak wiemy nadal brudzi. Przy chipie i prędkości powyżej 200km/h (testowo) ciśnienie roslo do 480hPa.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga