Cześć,
Mam Audi A6 C7 3.0 TFSI 310 KM z końcówki 2011 roku, automat S tronic, sprowadzone ze Stanów. Auto do 2020 roku nie ma danych o przebiegu, a w 2020 pojawił się wpis 100 000 km.
Ostatnio podczas diagnostyki wyszło, że 3. cylinder jest delikatnie porysowany. Ciśnienie oleju jest w normie, kompresja również wydaje się w porządku, chociaż nie mam dokładnych wyników pomiarów. Mechanik stwierdził, że jeśli chciałbym zrobić to porządnie, to koszt remontu kapitalnego wyniesie około 35 tys. zł.
Czy ktoś z Was miał podobny przypadek z tym silnikiem? Czy warto iść w pełny remont, czy może są jakieś alternatywne rozwiązania, które pomogą uniknąć tak dużych kosztów?
Każda opinia będzie dla mnie cenna. Dzięki za pomoc!
A6c7 rysy na cylindrze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 73
- Rejestracja: 26 lis 2024, 10:07
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: A6c7 rysy na cylindrze
jak nie bierze oleju , kompresja w normie itd to się nie ma co martwić chyba na zapas?
niech sprawdzi jeszcze kompresje przez zalanie cylindra lekko olejem czy się doszczelni ...
może spróbuj zalać CERATEC od LM .... cięzki temat
niech sprawdzi jeszcze kompresje przez zalanie cylindra lekko olejem czy się doszczelni ...
może spróbuj zalać CERATEC od LM .... cięzki temat

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 216
- Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
- Imię: Szajn
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: A6c7 rysy na cylindrze
Kolego jak nie wypada ci zapłon na tym cylindrze to nie szukaj sobie problemów. Pytanie raczej skąd te rysy i w jakim stanie są prowadnice zaworowe.
Obecnie przerabiam ten temat w silniku 1,4 tfsi z gównolitu. Rysy na drugim cylindrze z wytartych prowadnic zaworowych. Coś podeszło pod pierścienie. Kompresja na tym cylindrze o 4 bary niższa niż w pozostałych no i robię teraz kapitalkę.
Trzeba się raczej skupić na przyczynach tego problemu. Zrób test szczelności cylindrów, będziesz wiedział w jakim stanie są głowice, a w jakiej kondycj dół. Może wystarczy zrobić regenerację głowicy/głowic. Ato nie jest taki koszt jak nie trzeba ruszać dołu.
Pozdrawiam
Obecnie przerabiam ten temat w silniku 1,4 tfsi z gównolitu. Rysy na drugim cylindrze z wytartych prowadnic zaworowych. Coś podeszło pod pierścienie. Kompresja na tym cylindrze o 4 bary niższa niż w pozostałych no i robię teraz kapitalkę.
Trzeba się raczej skupić na przyczynach tego problemu. Zrób test szczelności cylindrów, będziesz wiedział w jakim stanie są głowice, a w jakiej kondycj dół. Może wystarczy zrobić regenerację głowicy/głowic. Ato nie jest taki koszt jak nie trzeba ruszać dołu.
Pozdrawiam
[/quote]Rysa90 pisze: ↑23 lut 2025, 11:34Cześć,
Mam Audi A6 C7 3.0 TFSI 310 KM z końcówki 2011 roku, automat S tronic, sprowadzone ze Stanów. Auto do 2020 roku nie ma danych o przebiegu, a w 2020 pojawił się wpis 100 000 km.
Ostatnio podczas diagnostyki wyszło, że 3. cylinder jest delikatnie porysowany. Ciśnienie oleju jest w normie, kompresja również wydaje się w porządku, chociaż nie mam dokładnych wyników pomiarów. Mechanik stwierdził, że jeśli chciałbym zrobić to porządnie, to koszt remontu kapitalnego wyniesie około 35 tys. zł.
Czy ktoś z Was miał podobny przypadek z tym silnikiem? Czy warto iść w pełny remont, czy może są jakieś alternatywne rozwiązania, które pomogą uniknąć tak dużych kosztów?
Każda opinia będzie dla mnie cenna. Dzięki za pomoc!