witam, mam następujący problem, auto jeździło normalnie, zgasiłem i od tego czasu nie mogę odpalić audi (po przekręceniu stacyjki wszystko działa lecz rozrusznik nie kręci), podłączyłem komputer i mnóstwo błedów związanych z komunikacją z ECU.
Czy ktoś miał podobny problem ? załączam logi z VCDS
Problem z A6 C6 3.0 TDI nie odpala LOGI DO SPRAWDZENIA
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 575
- Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
- Imię: Leszek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Miałem podobnie u kolegi w A6 3.0. Nie mógł odpalić a gdy podłączyłem kompa, nie mogłem połączyć się z ECU. Pokazywało stały błąd PC100 - Sterownik silnika, brak komunikacji. Po sprawdzeniu pinów na wtyczce ECU okazało się, że nie ma zasilania. Przyczyną okazał się uszkodzony jeden z przekaźników za kolumną kierowniczą. Niestety, nie pamiętam już o który chodziło.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 16 paź 2017, 07:56
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polska Krasnystaw
Koledzy podpowiedzcie w mojej sprawie. Podobnie jak wyżej kolega:
żadnych objawów rano chcę odpalić i cisza, wszystko świeci radio gra rozrusznik nie gada.
Myślałem że akumulator więc podłączyłem na szybko prostownik z rozruchem i o dziwo rozrusznik zaczął kręcić i odpalił, lecz po zgaszeniu autka już nie mogłem odpalić mimo podłączonego prostownika z rozruchem.
Przy przekręceniu kluczykiem nie zawsze ale czasem słychać "klik lub pyk" z bendiksu automatu, wypiąłem wtyczkę i podałem 12v i też tylko "pyk". Wskazuje mi to na rozrusznik raczej.
Przeskanowałem VCDS i taki oto błąd P3054-000 rozrusznik mechanicznie zablokowany , po skasowaniu i próbie ponownego zapalenia pojawia się ponownie.
Jak myślicie jak to ogarnąć? Rozrusznik padł czy przekaźnik jakiś, a może czepić się akumulatora nowego?
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/43a690b9a1d9a565
https://images89.fotosik.pl/71/1475fdf41218a5c9med.jpg
Ogarnąłem.
Po walczyłem trochę i wydarłem rozrusznik.
Uszkodzony automat zawiesił się tak dziwnie że małokto by się spodziewał.
żadnych objawów rano chcę odpalić i cisza, wszystko świeci radio gra rozrusznik nie gada.
Myślałem że akumulator więc podłączyłem na szybko prostownik z rozruchem i o dziwo rozrusznik zaczął kręcić i odpalił, lecz po zgaszeniu autka już nie mogłem odpalić mimo podłączonego prostownika z rozruchem.
Przy przekręceniu kluczykiem nie zawsze ale czasem słychać "klik lub pyk" z bendiksu automatu, wypiąłem wtyczkę i podałem 12v i też tylko "pyk". Wskazuje mi to na rozrusznik raczej.
Przeskanowałem VCDS i taki oto błąd P3054-000 rozrusznik mechanicznie zablokowany , po skasowaniu i próbie ponownego zapalenia pojawia się ponownie.
Jak myślicie jak to ogarnąć? Rozrusznik padł czy przekaźnik jakiś, a może czepić się akumulatora nowego?
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/43a690b9a1d9a565
https://images89.fotosik.pl/71/1475fdf41218a5c9med.jpg
Ogarnąłem.
Po walczyłem trochę i wydarłem rozrusznik.
Uszkodzony automat zawiesił się tak dziwnie że małokto by się spodziewał.