Problem podczas zapalania samochodu , na ciepłym silniku (Tylko)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 03 wrz 2022, 23:03
- Imię: Arkadiusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ANK 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Problem podczas zapalania samochodu , na ciepłym silniku (Tylko)
Cześć , jestem nowym jak na razie szczęśliwym posiadaczem Audi A6 C6 4.2FSI o mocy 350KM i kodzie silnika BVJ.
Do tej pory w tym aucie zrobiłem tak : nowe opony , klocki przód same ( bo sprężyna odpadła i klocki latały ) kompletne zawieszenie prawa strona , wymiana oleju w skrzyni , wszystkie filtry , nowe oleje , płyny , hamulce kompletnie nowe. Pompa prawa wysokiego ciśnienia paliwa . Nowe cewki wraz świecami , uszczelka pod klawiatura . No w sumie to na tyle a auto mam od maja .
Wiec teraz opisze swój problem. W oleju było lekko czuć benzyna. W dobre chwili zareagowałem i zobaczyłem ze pompa wysokiego ciśnienia paliwa strona prawa delikatnie paliwo przepuszcza wiec ja wymieniłem na nowo po numerze na części która jest na starej . Dziwnym trafem Auto po pewnym czasie jak się pompę wymieniło (marka pompy Ridex) zaczęło dziwnie palić . To wyglada tak jak zapalam na zimnym wszystko jest super żadnych problemów ale jeśli przejadę tym samochodem tak ze silnik osiągnie swoje temperatury i samochód na chwile odstawię to pali tak jak by się dławił , słychać lekki trzask i jak by tak jakaś sekundę dłużne kręcił . Auto nie traci mocy . Sprawdziłem pod VCDS . Żadnych błędów , czujnik temperatury wody jest dobrze (przypadłość VAGow ) Sondy lambda tez dobrze . Nie dawało mi to spokoju , zacząłem szukać , nie znalazłem nic ale okazało Się dzisiaj przy większym nasłuchu ze pompa lewa wydaje inne dzięki niż prawa ( prawa jest nowa ) i ta prawa właśnie wydaje głośne dźwięki . Zacząłem szukać i sprawdzać czy ta pompa jest dobra bo kosztowała 700zl a są takie same po 1500 w górę . Jak się okazało ja miałem numer 079127026C później jest jeszcze 079127026AB i jeszcze AC . Są między tym jakieś różnice ? Ma ktoś pomysły czy to może być pompa czy może być to coś innego ? Nie wiem z której strony to dobiega , bo jak byłem na kanale i kolega był pod autem to mówił ze to chyba z dołu jest i na środku silnika . Niemniej jednak jeśli się jest u góry to słychać to bardziej od góry .
JeszcE numer części której zamówiłem 3918H0089.
Proszę was o pomoc .
Pozdrawiam Arek
Do tej pory w tym aucie zrobiłem tak : nowe opony , klocki przód same ( bo sprężyna odpadła i klocki latały ) kompletne zawieszenie prawa strona , wymiana oleju w skrzyni , wszystkie filtry , nowe oleje , płyny , hamulce kompletnie nowe. Pompa prawa wysokiego ciśnienia paliwa . Nowe cewki wraz świecami , uszczelka pod klawiatura . No w sumie to na tyle a auto mam od maja .
Wiec teraz opisze swój problem. W oleju było lekko czuć benzyna. W dobre chwili zareagowałem i zobaczyłem ze pompa wysokiego ciśnienia paliwa strona prawa delikatnie paliwo przepuszcza wiec ja wymieniłem na nowo po numerze na części która jest na starej . Dziwnym trafem Auto po pewnym czasie jak się pompę wymieniło (marka pompy Ridex) zaczęło dziwnie palić . To wyglada tak jak zapalam na zimnym wszystko jest super żadnych problemów ale jeśli przejadę tym samochodem tak ze silnik osiągnie swoje temperatury i samochód na chwile odstawię to pali tak jak by się dławił , słychać lekki trzask i jak by tak jakaś sekundę dłużne kręcił . Auto nie traci mocy . Sprawdziłem pod VCDS . Żadnych błędów , czujnik temperatury wody jest dobrze (przypadłość VAGow ) Sondy lambda tez dobrze . Nie dawało mi to spokoju , zacząłem szukać , nie znalazłem nic ale okazało Się dzisiaj przy większym nasłuchu ze pompa lewa wydaje inne dzięki niż prawa ( prawa jest nowa ) i ta prawa właśnie wydaje głośne dźwięki . Zacząłem szukać i sprawdzać czy ta pompa jest dobra bo kosztowała 700zl a są takie same po 1500 w górę . Jak się okazało ja miałem numer 079127026C później jest jeszcze 079127026AB i jeszcze AC . Są między tym jakieś różnice ? Ma ktoś pomysły czy to może być pompa czy może być to coś innego ? Nie wiem z której strony to dobiega , bo jak byłem na kanale i kolega był pod autem to mówił ze to chyba z dołu jest i na środku silnika . Niemniej jednak jeśli się jest u góry to słychać to bardziej od góry .
JeszcE numer części której zamówiłem 3918H0089.
Proszę was o pomoc .
Pozdrawiam Arek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 391
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Problem podczas zapalania samochodu , na ciepłym silniku (Tylko)
Zapewne lewa ci wtryski. Wrzuć zdjęcie z grup 32 i 33 (nie wiem czy V8 ma dwa sterowniki silnika jak V10, jeśli tak to z obu sterowników silnika wrzuć) i po rozgrzaniu auta do temperatury oleju 90+ stopni (oleju a nie płynu, to ważne!) zgas auto, daj na zapłon, grupa 140 i patrz czy ciśnienie paliwa nie spada. Powinno rosnąć
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 03 wrz 2022, 23:03
- Imię: Arkadiusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ANK 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Re: Problem podczas zapalania samochodu , na ciepłym silniku (Tylko)
Ale jest to możliwe ? W sensie tez o tym myślałem , ale to było za raz po wymianie pompy i te pompy wydają dwa różne odgłosy . Postaram się dzisiaj lub jutro zrobić .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 391
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Problem podczas zapalania samochodu , na ciepłym silniku (Tylko)
Nie ma możliwości, żeby pompa wywołała zanieczyszczenie oleju paliwem. A co do odgłosów to ridex to śmietnik, tam się zakłada tylko hitachi
I to parami
I to parami
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 03 wrz 2022, 23:03
- Imię: Arkadiusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ANK 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Re: Problem podczas zapalania samochodu , na ciepłym silniku (Tylko)
Rozumiem , tyle ze w tym wszystkim zaczęło się to dziać po tym jak wymieniłem pompę i zatankowałem benzynę 100 oktanów . Chyba to było trochę za dużo . Problem w tym ze benzyna w oleju nie rośnie , w sensie stan oleju się nie podnosi . Dlatego wykluczałem wtryski . Postaram się te wyniki ogarnąć .
I te grupy w VCDS gdzie znajdę ? Bo ja nie jestem jakimś tam lotnikiem w tym programie . Wchodzę w silnik i tam później te grupy szukać tak ?
I te grupy w VCDS gdzie znajdę ? Bo ja nie jestem jakimś tam lotnikiem w tym programie . Wchodzę w silnik i tam później te grupy szukać tak ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 391
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Problem podczas zapalania samochodu , na ciepłym silniku (Tylko)
Bloki pomiarowe w silniku
Dodano po 7 minutach 43 sekundach:
Sprawdź sobie na szybko nawet na zgaszonym bloki 032 i 033, 032 to są korekcje paliwowe które się zapisują w sterowniku. Tylko nie kasuj w silniku żadnych błędów, czy są czy ich nie ma, bo kasowanie błędów resetuje te wartości
Dodano po 7 minutach 43 sekundach:
Sprawdź sobie na szybko nawet na zgaszonym bloki 032 i 033, 032 to są korekcje paliwowe które się zapisują w sterowniku. Tylko nie kasuj w silniku żadnych błędów, czy są czy ich nie ma, bo kasowanie błędów resetuje te wartości
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 03 wrz 2022, 23:03
- Imię: Arkadiusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ANK 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Re: Problem podczas zapalania samochodu , na ciepłym silniku (Tylko)
Dobrze , dzięki wielkie . Postaram się nagrać tez jak startuje silniki i jak chodzą te dwie różne pompy . Zaliczasz tez ta jedna pompę wymienić z ridex na HT?
Na szybko to jest z wczoraj ;
https://www.dropbox.com/sh/6yaceigfoa2d ... axd0a?dl=0
Na szybko to jest z wczoraj ;
https://www.dropbox.com/sh/6yaceigfoa2d ... axd0a?dl=0
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 391
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Problem podczas zapalania samochodu , na ciepłym silniku (Tylko)
W kwestii problemu niestety nic to nie mówi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 03 wrz 2022, 23:03
- Imię: Arkadiusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ANK 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Re: Problem podczas zapalania samochodu , na ciepłym silniku (Tylko)
Ale tutaj tez wpisuje te bloki co wyżej pisałeś po lewej stronie tak ? Zeby je otworzyć na VCDS 32/33?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 391
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Problem podczas zapalania samochodu , na ciepłym silniku (Tylko)
Tak, dokładnie. tylko pamiętaj że numer bloku musi mieć 3 cyfry, więc 032 i 033
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 03 wrz 2022, 23:03
- Imię: Arkadiusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ANK 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Re: Problem podczas zapalania samochodu , na ciepłym silniku (Tylko)
Super wielkie dzięki , mam coś jeszcze sprawdzić bo potem wjadę na firmę i to ogarnę jakoś . Są jakieś wartości dla Ciebie ważne ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 391
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Problem podczas zapalania samochodu , na ciepłym silniku (Tylko)
Sprawdź sobie na rozgrzanym silniku grupę 140 tak jak mówiłem. W 3 polu na zgaszonym rozgrzanym silniku powinny rosnąć. Jeśli będą stały w miejscu albo spadały to będzie dowód na lejący wtrysk. Tylko to musi być rozgrzany na 90 stopni albo więcej olej, a nie płyn chłodniczy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 03 wrz 2022, 23:03
- Imię: Arkadiusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ANK 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Re: Problem podczas zapalania samochodu , na ciepłym silniku (Tylko)
To 140 wpisuje tam gdzie wpisuje np 033 ? Ja teraz zrobię autem 30 km pojadę na warsztat wiesz i wtedy odczyt zrobię jako pierwsze potem resztę . Nagram dźwięk pompy silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 391
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Problem podczas zapalania samochodu , na ciepłym silniku (Tylko)
Tak, w to samo miejsce wpisujesz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 03 wrz 2022, 23:03
- Imię: Arkadiusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ANK 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Re: Problem podczas zapalania samochodu , na ciepłym silniku (Tylko)
Dodałem nowe zdjęcia teraz z tego co pisałeś
Ciśnienie tez rośnie jak pisałeś .
https://www.dropbox.com/home/Audi%20A6
Ciśnienie tez rośnie jak pisałeś .
https://www.dropbox.com/home/Audi%20A6
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga