Moje Logi dynamiczne silnik CDYA
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
- Imię: Przemek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
Moje Logi dynamiczne silnik CDYA
Witam.
Z racji tego że to mój pierwszy post na tym forum na początek chciałbym Was serdecznie przywitać. Moje Audi posiadam od marca tego roku, aktualny przebieg to 231000km (jeśli nikt w Niemczech nie cofał licznika pomiędzy przeglądami w ASO to na 100% oryginalny), autem zrobiłem osobiście 24000km. Dzisiaj zrobiłem na rozgrzanym silniku (może nie po trasie ale rozgrzałem go na parkingu do 90 st. C płynu chłodzącego) logi dynamiczne wtrysków oraz sprawdziłem co tam ciekawego w DPF słychać.
Nie za bardzo się na tym znam, także prosiłbym o ocenę tych pomiarów tzn. o informację w jakim stanie mam wtryski oraz DPF.
Co jakiś czas mam zamiar robić takie odczyty toteż jeśli teraz jest wszystko dobrze to przy jakich wartościach w przyszłości mam już się martwić.
Może jeszcze coś mam sprawdzić, odczytać - proszę o rady.
Pisałem wcześniej podobny post na innym forum A6, ale tam jakieś małe zainteresowanie tematem i w ogóle chyba mało ludzi na tamtym forum jest, także postanowiłem założyć konto na tym forum a z tamtego zrezygnować.
Z góry dziękuję za pomoc.
Z racji tego że to mój pierwszy post na tym forum na początek chciałbym Was serdecznie przywitać. Moje Audi posiadam od marca tego roku, aktualny przebieg to 231000km (jeśli nikt w Niemczech nie cofał licznika pomiędzy przeglądami w ASO to na 100% oryginalny), autem zrobiłem osobiście 24000km. Dzisiaj zrobiłem na rozgrzanym silniku (może nie po trasie ale rozgrzałem go na parkingu do 90 st. C płynu chłodzącego) logi dynamiczne wtrysków oraz sprawdziłem co tam ciekawego w DPF słychać.
Nie za bardzo się na tym znam, także prosiłbym o ocenę tych pomiarów tzn. o informację w jakim stanie mam wtryski oraz DPF.
Co jakiś czas mam zamiar robić takie odczyty toteż jeśli teraz jest wszystko dobrze to przy jakich wartościach w przyszłości mam już się martwić.
Może jeszcze coś mam sprawdzić, odczytać - proszę o rady.
Pisałem wcześniej podobny post na innym forum A6, ale tam jakieś małe zainteresowanie tematem i w ogóle chyba mało ludzi na tamtym forum jest, także postanowiłem założyć konto na tym forum a z tamtego zrezygnować.
Z góry dziękuję za pomoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Nie musisz tankować vervy, ponieważ w przypadku diesla nie ma między nimi praktycznie żadnej różnicy (oprócz ceny), a sam orlen ma przeciętne paliwo . Wiem co piszę, ponieważ siedzę w tej branży.
Na lejące wtryski nie ma żadnego sposobu. Zapieczone wtryski można jeszcze potraktować środkami wlewanymi do baku, aby je wyczyścić, ale przy lejących już nie.
Wymiana wszystkich wtrysków to ok. 7,5-8 tysięcy złotych. Mowa oczywiście o nowych, a nie regenerowanych.
Na lejące wtryski nie ma żadnego sposobu. Zapieczone wtryski można jeszcze potraktować środkami wlewanymi do baku, aby je wyczyścić, ale przy lejących już nie.
Wymiana wszystkich wtrysków to ok. 7,5-8 tysięcy złotych. Mowa oczywiście o nowych, a nie regenerowanych.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
- Imię: Przemek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
Poprzednim autem (golf IV AXR na PD) zrobiłem 300000km prawie tylko i wyłącznie tankując na ORLENIE zwykły ON. Mam go do tej pory, na liczniku ma powyżej 400000km i pompki oryginalne także jestem przekonany do paliwa ze stacji ORLEN. Jedynie to musze pomyśleć czy ma sens płacić więcej za VERVĘ, chociaż wydaje mi się że mniej pali trochę VERVY.
Na jakiej stacji wg Ciebie tankować i jaki rodzaj paliwo polecasz?
Na jakiej stacji wg Ciebie tankować i jaki rodzaj paliwo polecasz?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Wystarczy zwykły diesel. Dziennie widzę więcej oleju napędowego niż spalisz w ciągu całego swojego życia . Polecam BP oraz Lotos. W przypadku benzyny warto lać 98, gdy ma się więcej niż 300 KM.
Pamiętaj, że nie każdy orlen to orlen. Sprawdź co jest na paragonie u jego góry.
[ Dodano: 2018-12-23, 20:23 ]
Jeśli różnica w spalaniu między zwykłym ON a Vervą jest większa niż 0,5 litra (na korzyść Vervy), to jeszcze się opłaca .
Pamiętaj, że nie każdy orlen to orlen. Sprawdź co jest na paragonie u jego góry.
[ Dodano: 2018-12-23, 20:23 ]
Jeśli różnica w spalaniu między zwykłym ON a Vervą jest większa niż 0,5 litra (na korzyść Vervy), to jeszcze się opłaca .
Ostatnio zmieniony 23 gru 2018, 20:28 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Przecież pisałem, że siedzę w tej branży i mam styczność z paliwami każdego koncernu. Jedynie paliwa orlenu i lotosu mają inne bazy, ale pozostałe różni się tylko dodatkami. W sumie za niedługo lotos zostanie przejęty przez orlen, który będzie miał monopol.
Pewnie nie wiecie, że diesel powinien kosztować na stacjach maksymalnie 4,60-4,70 zł (góra 4,80 zł ), ale stacje chcą odrobić to, co straciły przed wyborami, bo wtedy miały małą marżę, aby było widać, że rząd dba o wyborców . Teraz stacje zarabiają w okolicach złotówki na każdym sprzedanym litrze oleju napędowego, a latem było to jedynie 30-40 groszy.
[ Dodano: 2018-12-23, 20:48 ]
Na dzień dzisiejszy olej napędowy jest po 3741 zł netto za 1000 litrów. Stacje kupują z upustem ok. 250 zł netto, więc litr mają po (3741-250)/1000*1,23 ≈ 4,29 zł brutto .
Pewnie nie wiecie, że diesel powinien kosztować na stacjach maksymalnie 4,60-4,70 zł (góra 4,80 zł ), ale stacje chcą odrobić to, co straciły przed wyborami, bo wtedy miały małą marżę, aby było widać, że rząd dba o wyborców . Teraz stacje zarabiają w okolicach złotówki na każdym sprzedanym litrze oleju napędowego, a latem było to jedynie 30-40 groszy.
[ Dodano: 2018-12-23, 20:48 ]
Na dzień dzisiejszy olej napędowy jest po 3741 zł netto za 1000 litrów. Stacje kupują z upustem ok. 250 zł netto, więc litr mają po (3741-250)/1000*1,23 ≈ 4,29 zł brutto .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Dzisiaj jest już po 3679 zł netto za 1000 litrów, więc diesel powinien stanieć o ok. 7-8 groszy na stacjach, a raczej tak się nie stało. Dodam, że cysterna paliwowa ma pojemność ok. 30 m3, więc taka obniżka przy zostawieniu starej ceny daje im prawie 2300 zł czystego zarobku . Niektóre stacje sprzedają prawie beczkę dziennie...
[ Dodano: 2019-01-07, 01:00 ]
Chciałbym dopisać, że wprowadzony z nowym rokiem podatek emisyjny został pięknie doliczony do ceny hurtowej paliw, więc oczywiście koncerny nie pokrywają wzrostu cen, a zrobią to kierowcy.
[ Dodano: 2019-01-07, 01:00 ]
Chciałbym dopisać, że wprowadzony z nowym rokiem podatek emisyjny został pięknie doliczony do ceny hurtowej paliw, więc oczywiście koncerny nie pokrywają wzrostu cen, a zrobią to kierowcy.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga