Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Moje Logi dynamiczne silnik CDYA

Diagnostyka VAG
pelonek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Moje Logi dynamiczne silnik CDYA

Post autor: pelonek1 » 23 gru 2018, 15:03

Witam.

Z racji tego że to mój pierwszy post na tym forum na początek chciałbym Was serdecznie przywitać. Moje Audi posiadam od marca tego roku, aktualny przebieg to 231000km (jeśli nikt w Niemczech nie cofał licznika pomiędzy przeglądami w ASO to na 100% oryginalny), autem zrobiłem osobiście 24000km. Dzisiaj zrobiłem na rozgrzanym silniku (może nie po trasie ale rozgrzałem go na parkingu do 90 st. C płynu chłodzącego) logi dynamiczne wtrysków oraz sprawdziłem co tam ciekawego w DPF słychać.
Nie za bardzo się na tym znam, także prosiłbym o ocenę tych pomiarów tzn. o informację w jakim stanie mam wtryski oraz DPF.
Co jakiś czas mam zamiar robić takie odczyty toteż jeśli teraz jest wszystko dobrze to przy jakich wartościach w przyszłości mam już się martwić.
Może jeszcze coś mam sprawdzić, odczytać - proszę o rady.
Pisałem wcześniej podobny post na innym forum A6, ale tam jakieś małe zainteresowanie tematem i w ogóle chyba mało ludzi na tamtym forum jest, także postanowiłem założyć konto na tym forum a z tamtego zrezygnować.

Z góry dziękuję za pomoc.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 23 gru 2018, 18:22

To nie są logi dynamiczne

pelonek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Post autor: pelonek1 » 23 gru 2018, 18:39

No to może odczyty dynamiczne nie wiem już jak to nazwać (na pewno nie robiłem ich w postoju). A czy da się coś z tego odczytać i powiedzieć w jakim stanie jest DPF oraz wtryski?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 gru 2018, 19:20

Według odczytów wtryski delikatnie leją, ale naprawdę delikatnie. Na chwilę obecną filtr jest w bardzo dobrym stanie.

Zrobiłeś logi statyczne, ponieważ dynamiczne to zapis serii danych do pliku.

[ Dodano: 2018-12-23, 19:20 ]
Temat przeniosłem do działu związanego z diagnostyką.

pelonek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Post autor: pelonek1 » 23 gru 2018, 19:30

A kiedy mam już zacząć się martwić stanem moich wtrysków?
Przy jakich odczytach będzie źle? Może coś innego powinienem jeszcze odczytać?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 gru 2018, 19:37

Jak któryś z wtrysków przekroczy zakres +/- 25 ms, to wtedy trzeba obserwować czy auto nie zaczyna dymić albo przycinać przy odpalaniu, a jak przekroczy +/- 30 ms, to warto szukać już nowych wtysków. Nic więcej nie musisz sprawdzać :).

pelonek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Post autor: pelonek1 » 23 gru 2018, 19:54

Dzięki wielkie.
Tankuję na ORLENIE VERVĘ, myślę że jakość paliwa jest OK.
Mam dodatkowe pytanie czy coś powinienem robić co wydłuży żywotność moich wtrysków?
Jaki jest koszt wymiany wtryskiwaczy?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 gru 2018, 19:59

Nie musisz tankować vervy, ponieważ w przypadku diesla nie ma między nimi praktycznie żadnej różnicy (oprócz ceny), a sam orlen ma przeciętne paliwo :). Wiem co piszę, ponieważ siedzę w tej branży.
Na lejące wtryski nie ma żadnego sposobu. Zapieczone wtryski można jeszcze potraktować środkami wlewanymi do baku, aby je wyczyścić, ale przy lejących już nie.
Wymiana wszystkich wtrysków to ok. 7,5-8 tysięcy złotych. Mowa oczywiście o nowych, a nie regenerowanych.

pelonek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Post autor: pelonek1 » 23 gru 2018, 20:07

Poprzednim autem (golf IV AXR na PD) zrobiłem 300000km prawie tylko i wyłącznie tankując na ORLENIE zwykły ON. Mam go do tej pory, na liczniku ma powyżej 400000km i pompki oryginalne także jestem przekonany do paliwa ze stacji ORLEN. Jedynie to musze pomyśleć czy ma sens płacić więcej za VERVĘ, chociaż wydaje mi się że mniej pali trochę VERVY.

Na jakiej stacji wg Ciebie tankować i jaki rodzaj paliwo polecasz?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 gru 2018, 20:23

Wystarczy zwykły diesel. Dziennie widzę więcej oleju napędowego niż spalisz w ciągu całego swojego życia ;p. Polecam BP oraz Lotos. W przypadku benzyny warto lać 98, gdy ma się więcej niż 300 KM.
Pamiętaj, że nie każdy orlen to orlen. Sprawdź co jest na paragonie u jego góry.

[ Dodano: 2018-12-23, 20:23 ]
Jeśli różnica w spalaniu między zwykłym ON a Vervą jest większa niż 0,5 litra (na korzyść Vervy), to jeszcze się opłaca :p.
Ostatnio zmieniony 23 gru 2018, 20:28 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

pelonek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Post autor: pelonek1 » 23 gru 2018, 20:26

O tym że nie każdy ORLEN to ORLEN to wiem.
Pozostanę chyba jak na razie przy ORLENIE.

Dlaczego wg Ciebie to paliwo jest przeciętne? Bo już sam nie wiem co o nim myśleć?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 gru 2018, 20:48

Przecież pisałem, że siedzę w tej branży i mam styczność z paliwami każdego koncernu. Jedynie paliwa orlenu i lotosu mają inne bazy, ale pozostałe różni się tylko dodatkami. W sumie za niedługo lotos zostanie przejęty przez orlen, który będzie miał monopol.

Pewnie nie wiecie, że diesel powinien kosztować na stacjach maksymalnie 4,60-4,70 zł (góra 4,80 zł :p ), ale stacje chcą odrobić to, co straciły przed wyborami, bo wtedy miały małą marżę, aby było widać, że rząd dba o wyborców <brawo> . Teraz stacje zarabiają w okolicach złotówki na każdym sprzedanym litrze oleju napędowego, a latem było to jedynie 30-40 groszy.

[ Dodano: 2018-12-23, 20:48 ]
Na dzień dzisiejszy olej napędowy jest po 3741 zł netto za 1000 litrów. Stacje kupują z upustem ok. 250 zł netto, więc litr mają po (3741-250)/1000*1,23 &#8776; 4,29 zł brutto <luzik> .

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 29 gru 2018, 19:12

To nas pocieszyles z tą cena ;(

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 sty 2019, 01:00

Dzisiaj jest już po 3679 zł netto za 1000 litrów, więc diesel powinien stanieć o ok. 7-8 groszy na stacjach, a raczej tak się nie stało. Dodam, że cysterna paliwowa ma pojemność ok. 30 m3, więc taka obniżka przy zostawieniu starej ceny daje im prawie 2300 zł czystego zarobku :). Niektóre stacje sprzedają prawie beczkę dziennie...

[ Dodano: 2019-01-07, 01:00 ]
Chciałbym dopisać, że wprowadzony z nowym rokiem podatek emisyjny został pięknie doliczony do ceny hurtowej paliw, więc oczywiście koncerny nie pokrywają wzrostu cen, a zrobią to kierowcy.

pelonek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Post autor: pelonek1 » 07 sty 2019, 06:04

Nie wkurzaj już z tą ceną :)

Chociaż przyznam że w poprzednim tygodniu widziałem na jednym ORLENIE zwykły diesel za 4,9zł/litr.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga