Witam.
Po wyłączeniu kontrolki pasów bezpieczeństwa w programie VCDS (przy użyciu cyfry 0) pozmieniały mi się ustawienia średniego zużycia paliwa (pokazywało mile na galon, a nie litry na 100 km). Przeglądając forum przeczytałem że wystarczy zmiana kodu kraju i wszystko wróci do normy. Niestety program nie pozwala mi wpisać ani cyfry 0 (Niemcy), ani cyfry 1 (reszta świata). Wyskakuje kod błędu 31 - polecenie poza zakresem. Kodowanie odrzucone.
Poszperałem znów na forum i znalazłem informację żeby wpisać 8. Wpisałem, kodowanie zostało przyjęte, l/km pojawiły się i po chwili wywaliło wszystko. Kontrolki parkingu i ilości w zbiorniku paliwa przestały działać. Dopiero wpisanie kodu, który był przy wyłączeniu kontroli pasów pozwoliło powrócić do ustawień z początku postu. Po wpisaniu cyfry 6 (Arabia Saudyjska) nastąpiła zmiana galonów na litry, ale zauważyłem że mój kod 2112255 zmienił się (po zamianie 2 na 6) na 2112703. Dlaczego skoro innym uczestnikom zmienia się tylko ta jedna podmieniana cyfra? Na domiar złego teraz na wyświetlaczu FIS moje prawe drzwi po otwarciu są pokazywane jako lewe. Jak to teraz zmienić? Proszę o porady.
Kodowanie VCDS - problemy z drzwiami i zmianą kraju
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1169
- Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
- Imię: Karol
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 DFBA 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Klony nie mają prawidłowych kontenerów danych.
Albo podpowiadają źle kodowanie albo udają że je zmieniają.
Jeśli masz komunikat o odrzuceniu kodowania znaczy to że próbujesz zmienić parametr sprzeczny z programem sterownika.
Miałem dużo przypadków z wywaleniem kodowania czy pilota przez autocomy czy inne klony testerów.
Niestety oryginalny VCDS zwłaszcza w nowych autach z komunikacją UDS również wprowadza w błąd przy long coding.
Do takich zabaw najlepszy jest odis, a do aut sprzed 2011 vas.
Albo podpowiadają źle kodowanie albo udają że je zmieniają.
Jeśli masz komunikat o odrzuceniu kodowania znaczy to że próbujesz zmienić parametr sprzeczny z programem sterownika.
Miałem dużo przypadków z wywaleniem kodowania czy pilota przez autocomy czy inne klony testerów.
Niestety oryginalny VCDS zwłaszcza w nowych autach z komunikacją UDS również wprowadza w błąd przy long coding.
Do takich zabaw najlepszy jest odis, a do aut sprzed 2011 vas.