ponieważ raz już prałem DPF i bardzo szybko się zapchał - kupiłem zamiennik , który sam wymieniłem. Po tym powienienem przeprowadzić adaptację . Mój MINI VAG LITE nie był w stanie tego zrobić . U mechanianirów którzy mieli jakiś dziwny program tak samo . Twierdzili ,że nie potrafią sie do tego dobrac ani dostać , zreszta tak jak po wypraniu nie bardzo potrafili to zrobić ale cudem jakoś mi się udało .
Zakupiłem więc chińską wersję VCDS z kablem. Wszystko łądnie pięnie chodzi i pojawił sie problem.
NA kanale 068 grupa 2 - nie podaje żadnych danych nie łączy się - więc nie moge wybrać CArbon MASS replacement
Przy próbie zmiany wartości z 0 na 1 na kanale 108 - akceptuje ale nie zmienia nic . NAdal ma 100 g chociaz po którejś próbie pokazuje 95 g ...co i tak nadal utrzymuje "awaryjną mape: silnikę .
Zaczełem zczytywać dane z któejś podgrupy - nie wskazuje ciśnienia w tym ustrojstwie ani km . To nie ważne . Znalazł że mój DPF jest na kanałach :
097
102
103
104
gdzie 104 to filtr DPF a reszta to czujniki do niego itd.
Próba zmiany na 104 wartości i resetu nie wchodzi , nie ma opcji MASS CARBON FILTER REPLACEMENT w ogóle a wspomniany 068 nie odczytuje się i te dane 100 do 95 g zapchania uzyskałem zczytując inny kanał z wyżej wymienionych . Podaję to z pamięci . NIe próbowąłem uruchamiać dopalania DPF bo już jestem przed wymianą oleju i domniemam ,że może "dolać" za dużo ropy podczas tego procederu co może skutkować pożarem lub uszkodzeniem silnika . SIlnik odczytany jako CAN pewnie CAN-A . Domyślam się ,że jesli nikt nie miał podobnie to prawdopodobnie jest uszkodzenie programowe - stąd ten kanał 068 jest martwy . Myślę ,że stało się to po mechaniorach i ich dziwnym programie . Ostatnim razem nie udało im sie też zresteowac tych wartości - wmawiają mi ,że samochód jest zhakowany

Pytania więc sa dwa :
1. CZy ktoś ma podobnie i obszedł to jakoś w inny niż opisywany na forach sposobem ?
2. Jak powinno się i czym zrobić update tego software`u w ECU ? , bo może to pomoże, bo mogło się coś w nim posypać wg mojej teorii .
Także gorąca prośba o jakies materiały żródłowe , żebym cos poczytał z czym się je taką wymianę wsadu ECU ewentualnie poradnik lub jakies wskazówki lub jak ktoś ma to gotową procedurę , bo mnie szlag trafi a mój silnik ropa zaleje


Ponieważ to województwo opolskie - to "znafców" jest tu dużo ale takich co psują a nie naprawiają - jestem nauczony doświadczeniem przy pojeżdzie innej marki , pomimo że korzystałem z pomocy ASO , po której sam musiałem swój wóz naprawiać . W przypadku AUDI jestem jescze noobem i za mało wiem ,ale staram się uczyć chociaz narzekam na brak łatwo dostępnych manuali czy serwisowego oprogramowania jak dla przykłądu distepny dla Alfy ROmeo program EPER gdzie każda śrubka jest rozrysowana z elementami pojazdu oraz numerem fabrycznym. Nie wiem czy istnieje podobne oprogramowanie dla AUDI , jeśli tak to poprosze o link gdzie można dostać coś takiego - może być nawet pirat . ALe głownie prosze o pomoc w wyżej wymienionym temacie bo w samym VCDS i na stronie Ross TEch nie znalazłem odpowiedzi . MOże źle szukałem , nie wiem. Z góry dziękuję