DPF - błąd 009263 - jak rozwiązać problem ??
DPF - błąd 009263 - jak rozwiązać problem ??
Witam.
Na VCDSie mam taki błąd:
009263 - Filtr cząstek stałych
P242F - 000 - zapełniony/zablokowany
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 188424 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2013.10.01
Czas: 16:42:07
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Prędkość: 0.0 km/h
(bez jednostek): 1.0
(bez jednostek): 21.0
Przebieg: 160 km
Czas: 0.00 s
(bez jednostek): 5.0
Jak można rozwiązać problem tego błędu??
Próbowałem przegonienia ale błąd dalej wraca.
Czytałem że temp przed dpf musi mieć 700 stopni ale osiągnięcie tego jest małoprawdopodobne. Temperatura rośnie podczas przyspieszania ale jak puszczam gaz to od razu temp spada. Przyspieszanie cały czas jest nie możliwe.
Na VCDSie mam taki błąd:
009263 - Filtr cząstek stałych
P242F - 000 - zapełniony/zablokowany
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 188424 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2013.10.01
Czas: 16:42:07
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Prędkość: 0.0 km/h
(bez jednostek): 1.0
(bez jednostek): 21.0
Przebieg: 160 km
Czas: 0.00 s
(bez jednostek): 5.0
Jak można rozwiązać problem tego błędu??
Próbowałem przegonienia ale błąd dalej wraca.
Czytałem że temp przed dpf musi mieć 700 stopni ale osiągnięcie tego jest małoprawdopodobne. Temperatura rośnie podczas przyspieszania ale jak puszczam gaz to od razu temp spada. Przyspieszanie cały czas jest nie możliwe.
Wypalanie, jeśli robisz wymuszone, robi się na miejscu tzn. stojąc. Silnik musi trochę popracować przy obrotach rzędu 2,5-3000 obrotów. DPF przy postoju bez większego problemu osiągnie tą temperaturę. Dopiero jak będzie przy około 700-800 stopniach możesz uruchomić procedurę wypalania. Robiłem to ale nie VCDS'em. Przy takim wypalaniu rośnie jednak ryzyko uszkodzenia silnika, jeżeli nie jest "pierwszej młodości". Raz byłem świadkiem jak przy takim wypalaniu nastąpił przedmuch oleju i samozapłon i pomimo wyłączenia kluczyka silnik dalej chodził na maksymalnych obrotach. Trzeba wtedy szybko wrzucić jak najwyższy bieg i na hamulcu go zdusić bo panewka może opuścić swoje miejsce pracy.
- stinger
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 783
- Rejestracja: 20 mar 2011, 07:42
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Landsberg/Lubuskie
Procedurę wypalanie robisz albo podczas jazdy:
-gdy DPF osięgnie temperaturę pracy jedziesz z obrotami od 2200 do 2800 (osiągniesz to w multi zapodając ręcznie np 4 bieg), przez ok 10-15 min. Filtr powinien zostać wypalony. Dobra jest do tego autostrada lub ekspresówka.
-stacjonarne wypalenie - przez podpięcie interfejsu diagnostycznego (np VAS lub VDCS) i wymuszenie w autku takowego wypalenia - wówczas obroty rosną i odbywa sie owe stacjonarne wypalenie.
Z tego co pamiętam to jeśli czujnik przy filtrze wykryje jego calkowite zapelnienie to zablokuje obie powyższe procedury aby przy wypalaiu filtra nie doszlo do zaplonu sadzy nagromadzonej w nim. Wtedy pozostaje tylko demontaż i ręczne (specjelistyczne) oczyszczenie tego dziadostwa, lub wywalenie tego w diabły z wyprogramowaniem w ECU.
Tyle na temat tego rewelacyjnego ekologicznego wynalazku
-gdy DPF osięgnie temperaturę pracy jedziesz z obrotami od 2200 do 2800 (osiągniesz to w multi zapodając ręcznie np 4 bieg), przez ok 10-15 min. Filtr powinien zostać wypalony. Dobra jest do tego autostrada lub ekspresówka.
-stacjonarne wypalenie - przez podpięcie interfejsu diagnostycznego (np VAS lub VDCS) i wymuszenie w autku takowego wypalenia - wówczas obroty rosną i odbywa sie owe stacjonarne wypalenie.
Z tego co pamiętam to jeśli czujnik przy filtrze wykryje jego calkowite zapelnienie to zablokuje obie powyższe procedury aby przy wypalaiu filtra nie doszlo do zaplonu sadzy nagromadzonej w nim. Wtedy pozostaje tylko demontaż i ręczne (specjelistyczne) oczyszczenie tego dziadostwa, lub wywalenie tego w diabły z wyprogramowaniem w ECU.
Tyle na temat tego rewelacyjnego ekologicznego wynalazku

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 62
- Rejestracja: 22 paź 2012, 12:55
- Imię: Radosław
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Na forum jest opis jak się wypala DPFa w silnikach 3.0 ( bo inaczej jest w 2.0 a inaczej w 3.0).
najlepiej wypalać z VCDS poprzez komendę, bo dokładnie wiadomo co tam się dzieje, jako ciekawostkę powiem że z silnika 3.0 DPFa wycina się bardzo łatwo z 2.0 duuuzo trudniej. I według mnie jest to najlepsza opcja jak już się filtr do niczego nie nadaje.
najlepiej wypalać z VCDS poprzez komendę, bo dokładnie wiadomo co tam się dzieje, jako ciekawostkę powiem że z silnika 3.0 DPFa wycina się bardzo łatwo z 2.0 duuuzo trudniej. I według mnie jest to najlepsza opcja jak już się filtr do niczego nie nadaje.
A może być uszkodzony czujnik różnicy ciśnienia g450 i wtedy będzie wyskakiwał taki błąd??x4n pisze:Na forum jest opis jak się wypala DPFa w silnikach 3.0 ( bo inaczej jest w 2.0 a inaczej w 3.0).
najlepiej wypalać z VCDS poprzez komendę, bo dokładnie wiadomo co tam się dzieje, jako ciekawostkę powiem że z silnika 3.0 DPFa wycina się bardzo łatwo z 2.0 duuuzo trudniej. I według mnie jest to najlepsza opcja jak już się filtr do niczego nie nadaje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 127
- Rejestracja: 19 mar 2011, 14:18
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A8 D3
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ARS 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Saint germain sur Morin
Kolego ja w A6 z silnikiem2.7 tdi zalatwilem to tak.Wszedlem w opcje "wymiana filtra dpf" podalem aktualny przebieg;190000 tys. i "zatwierdz".Na fisie pojawila sie kontrolka filtra i cheja na autostrade.Po okolo 15 min jazdy kontrolka zgasla.Kolega jezdzi z tym filtrem juz drugi rok ok.40 tys.km i spokoj.Tak udalo mi sie zrobic komputer w konia i zaoszczedzic pare groszy. Pozdrawiam.
Ja usunąłem to dziadostwo w serwisie w Koziegłówkach pół roku temu i mam spokój. Ktoś na tym forum pisał, że nie liczyłby na lepsze osiągi po usunięciu DPF-a. Uważam to za nieprawdę - ja odczułem różnicę. Dziękuję za taką ekologie. To tak jak hybrydowe auta - ekologiczne dopóki nie wyrzuca się z nich akumulatorów gdzie bądź (pomijając sprawy finansowe)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 62
- Rejestracja: 22 paź 2012, 12:55
- Imię: Radosław
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Bo prawda jest taka kolego że jak jest zapchany to po usunięciu jest duża różnica, przy sprawnym DPFie aż takiej różnicy nie będzie.hitler pisze:Ja usunąłem to dziadostwo w serwisie w Koziegłówkach pół roku temu i mam spokój. Ktoś na tym forum pisał, że nie liczyłby na lepsze osiągi po usunięciu DPF-a. Uważam to za nieprawdę - ja odczułem różnicę. Dziękuję za taką ekologie. To tak jak hybrydowe auta - ekologiczne dopóki nie wyrzuca się z nich akumulatorów gdzie bądź (pomijając sprawy finansowe)
Nie zmienia to faktu że po usunięciu jeździ się dużo lepiej i nie zalewa paliwem silnika co jakiś czas

pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 16 paź 2017, 07:56
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polska Krasnystaw
Witam.
Koledzy możecie podzielić się wiedzą
Dziś przeskanowałem autko VCDSem i wyszło mi o taki błąd.
Żadna kontrolka się nie zapaliła, moc jest bez zmian.
Aktualnie przebieg 275640km , a błąd jest z przed dwóch miesięcy.
Po skasowaniu i ponownym skanowaniu dalej jest ten błąd.
Na VCDSie mam taki błąd:
009263 - Filtr cząstek stałych
P242F - 000 - zapełniony/zablokowany
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 272391 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2018.08.03
Czas: 16:03:39
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Prędkość: 0.0 km/h
(bez jednostek): 16.0
(bez jednostek): 17.0
Przebieg: 880 km
Czas: 0.00 s
(bez jednostek): 19.0
Czy to oznacza zapchany DPF?
Dodam jeszcze że wywaliło też błąd świec 5 i 6.
Podpowiedzcie jak to zinterpretować bo nie bardzo wiem co z tym dalej robić skoro auto dalej jeździ bez problemu, żadna kontrolka dpf się nie zapaliła.
Koledzy możecie podzielić się wiedzą

Dziś przeskanowałem autko VCDSem i wyszło mi o taki błąd.
Żadna kontrolka się nie zapaliła, moc jest bez zmian.
Aktualnie przebieg 275640km , a błąd jest z przed dwóch miesięcy.
Po skasowaniu i ponownym skanowaniu dalej jest ten błąd.
Na VCDSie mam taki błąd:
009263 - Filtr cząstek stałych
P242F - 000 - zapełniony/zablokowany
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 272391 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2018.08.03
Czas: 16:03:39
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Prędkość: 0.0 km/h
(bez jednostek): 16.0
(bez jednostek): 17.0
Przebieg: 880 km
Czas: 0.00 s
(bez jednostek): 19.0
Czy to oznacza zapchany DPF?
Dodam jeszcze że wywaliło też błąd świec 5 i 6.
Podpowiedzcie jak to zinterpretować bo nie bardzo wiem co z tym dalej robić skoro auto dalej jeździ bez problemu, żadna kontrolka dpf się nie zapaliła.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 16 paź 2017, 07:56
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2008
- Moje auto: Allroad C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polska Krasnystaw
mat1324 Ok. Jutro to zrobię i wrzucę tu.
Tylko zastanawia mnie jedno bo przeskanowalem ponownie silnik po przejechaniu 80km i dalej jest ten błąd z datą dzisiejszą i aktualnym przebiegiem. Czyli wskazuje na to że coś jest nie tak. Tylko czemu żadna kontrolka się nie pali? Czy w polifcie nie ma kontrolki dpf? A i błędu z świec już nie ma po skasowaniu i pytanie czy wymieniać je czy odpuścić?
Tylko zastanawia mnie jedno bo przeskanowalem ponownie silnik po przejechaniu 80km i dalej jest ten błąd z datą dzisiejszą i aktualnym przebiegiem. Czyli wskazuje na to że coś jest nie tak. Tylko czemu żadna kontrolka się nie pali? Czy w polifcie nie ma kontrolki dpf? A i błędu z świec już nie ma po skasowaniu i pytanie czy wymieniać je czy odpuścić?
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 548
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Błąd ten informuje o przekroczeniu wartości zapełnienia filtra popiołem.idek pisze:Dziś przeskanowałem autko VCDSem i wyszło mi o taki błąd...
Wartość ta znajduje się :
104.1 - zawartość popiołu(nie sadzy !) w DPF. Wartość tą kontroluje sterownik silnika. Jest naliczana/doliczana wraz z liczbą przejechanych kilometrów. Nie jest zerowana po przeprowadzonej regeneracji- popiół nie jest usuwalny z filtra.
Ma ścisły związek z częstotliwością przeprowadzanych przez sterownik silnika regeneracji filtra DPF. Im więcej popiołu w filtrze tym częstsze procesy regeneracji.
Błąd ten jest informacją, o konieczności wymiany filtra na nowy.
W zależności od ilości popiołu (pokaż wartość 104.1), a co za tym idzie (co napisałem wyżej) częstotliwością procesów regeneracji, zaczniesz odnotowywać zwiększony stan oleju silnikowego. Zwróć na to uwagę. Rozrzedzony olej paliwem, pogarsza jego właściwości smarne. A to z kolei prowadzi do zatarcia silnika.
Napisz do mnie na PW.
Dedykowane Moduły LED oświetlenia wnętrza-niezawodne/bezawaryjne Kontakt : PW/Mail prolumo@yahoo.com