Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] Diagnostyka pracy wtrysków

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 cze 2017, 22:17

Quatro7 pisze:u mnie są wartości:

grupa 13: 0.52 | 0.28 | 0.52
grupa 14: -1.08 | -0.09 | -0.14
grupa 72: -44.0 | -8.0 | 0.0
grupa 73: -34.0 | -4.0 | -4.0
grupa 74: -36.0 | -6.0 | 0.0
grupa 75: -20.0 | 0.0 | 0.0
grupa 76: -42.0 | -8.0 | -2.0
grupa 77: -36.0 | -2.0 | -2.0

przybywania oleju nie zaobserwowałem (sprawdzam regularnie), czasami przy odpalaniu następuje przycięcie (niecała sekunda pauzy przy rozruchu)

do wymiany komplet? czy szukać używek w dobrym stanie i podmienić tylko nie które?

nr wg których powinienem szukać wtrysków mogę sprawdzić VCDSem czy trzeba odczytać z wtrysku?
Wtryski już dość mocno leją (ujemne korekty) <uoee> . Jeśli rozważasz wymianę, to tylko i wyłącznie na komplet nieregenerowanych, czyli fabrycznie nowych. Oczywiście nie polecam używanych, ponieważ ich stan nie jest do końca znany i po ich założeniu może być jeszcze gorzej. Na allegro można kupić nowe nieregenerowane Boscha w żółtych opakowaniach. W necie krążą wtryski Boscha po regeneracji w niebieskich opakowaniach, a przecież są one teoretycznie nienaprawialne <mysli> . Krótko po wymianie należy je zakodować, aby sterownik mógł nimi optymalnie sterować. Wtedy korekty będą zerowe i gra zaczyna się od nowa <radocha>.
spawn_mateo pisze:A co powiecie o moich
Grupa 13 0.05 -0.69 -0,24
14 0.24 0.00 0.33
72 16.0 16.0 6.0
73 38.0 30.0 20.0
74 32 32 6
75 22 22 16
76 30 32 20
Tutaj natomiast wtryski są dosyć mocno zapieczone (dodatnie korekty). Warto byłoby zastosować środek czyszczący układ wtryskowy, np. Liqui Moly 2666 Diesel Spulung. Po zapaleniu się rezerwy wystarczy wlać go do baku i wyjechać paliwo do zera. Następnie należy zatankować do pełna i wlać kolejne opakowanie środka. Oczywiście można uruchomić silnik podając tylko i wyłącznie ten środek, ale w ten sposób zapowietrzy się układ, który później trudno odpowietrzyć, a pompa nie może pracować na sucho <uoee> . W starszych silnikach nie ma żadnego problemu, ale w nowszych nie warto ryzykować. Nie oszukujmy się, ale środek całkowicie nie uzdrowi wtrysków <zalamka> .

trzysiek6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 27 mar 2012, 14:31
Lokalizacja: Gdańsk

diagnostyka wtrysków

Post autor: trzysiek6 » 07 wrz 2017, 20:04

Witam czy mógł by ktoś napisać w jakiej kondycji są moje wtryski oto moje logi

19:26:49 Group 014
-0.05 mg/str Inj. Quantity
0.52 mg/str Inj. Quantity
0.00 mg/str Inj. Quantity


19:26:49 Group 072
-8.0 ms Time Corr.
-3.0 ms Time Corr.
-1.0 ms Time Corr.


19:26:49 Group 073
-9.0 ms Time Corr.
-8.0 ms Time Corr.
-10.0 ms Time Corr.

19:28:57 Group 074
-8.0 ms Time Corr.
-5.0 ms Time Corr.
0.0 ms Time Corr.


19:28:57 Group 075
-9.0 ms Time Corr.
-4.0 ms Time Corr.
5.0 ms Time Corr.


19:28:57 Group 076
8.0 ms Time Corr.
0.0 ms Time Corr.
5.0 ms Time Corr.

19:29:44 Group 077
8.0 ms Time Corr.
0.0 ms Time Corr.
5.0 ms Time Corr.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 wrz 2017, 20:34

Pierwsze cztery minimalnie leją, a dwa ostatnie są trochę zapieczone, ale ogólnie jest <okok> .

trzysiek6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 27 mar 2012, 14:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: trzysiek6 » 08 wrz 2017, 18:34

Dziękuję bardzo czyli niedługo będę musiał się szykować na wymiane :(

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 wrz 2017, 19:59

Bez przesady :p. Jeszcze trochę pojeździsz na tych wtryskach. Podobne korekty mam od dwóch lat i przez ten czas zrobiłem prawie 150 tysięcy km <okok>. W poliftach trochę dłużej wytrzymują, np. moje przejechały już prawie 380 tysięcy km i są to fabryczne wtryski.

trzysiek6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 27 mar 2012, 14:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: trzysiek6 » 08 wrz 2017, 22:06

Pocieszyłeś mnie,jeśli u Ciebie tak długo wytrzymały to pewnie ja ich nie będę robił szybciej samochód sprzedam :] Dziękuje za wszystkie informacje teraz jestem spokojniejszy :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 wrz 2017, 22:41

Dopiero jak pierwsza pozycja w grupach 72-77 przekracza +/- 20 ms, to można zaczynać się martwić, ale nawet wtedy można jeszcze trochę pojeździć.

[ Dodano: 2017-09-08, 22:41 ]
W pierwszym poście na tej stronie odpowiadałem koledze Quatro7, który miał takie korekty:
grupa 13: 0.52 | 0.28 | 0.52
grupa 14: -1.08 | -0.09 | -0.14
grupa 72: -44.0 | -8.0 | 0.0
grupa 73: -34.0 | -4.0 | -4.0
grupa 74: -36.0 | -6.0 | 0.0
grupa 75: -20.0 | 0.0 | 0.0
grupa 76: -42.0 | -8.0 | -2.0
grupa 77: -36.0 | -2.0 | -2.0
i nawet przy tak lejących wtryskach miał jedynie występujący objaw w postaci przycinania przy odpalaniu.

Klejk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 20 wrz 2016, 17:59
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.6 ADP 101KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Klejk » 03 lis 2017, 18:34

Panowie a co powiecie o moich, auto dosyc mocno szarpie podczas ruszania bez gazu, oraz czasami jak chodzi na jalowym efekt jest taki jakby zaplony wypadaly :/ dodam ze sprzeglo u dwumas nowe, a z tego co zdazylem przeczytac i co widze u siebie to nie jest ciekawie :/

13: -0.28 mg/suw |-0.52 mg/suw | 0.00 mg/suw
14: -0.47 mg/suw | 0.33 mg/suw | 0.99 mg/suw

72: 2.0 ms |28.0 ms | 14.0 ms
73: 12.0 ms |34.0 ms | 20.0 ms
74: 30.0 ms |38.0 ms | 22.0 ms
75: 30.0 ms |44.0 ms | 32.0 ms
76: 24.0 ms |36.0 ms | 18.0 ms
77: 20.0 ms |34.0 ms | 22.0 ms

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 lis 2017, 19:14

Pomiary z grup 13 i 14 należy wykonywać na rozgrzanym silniku, a pozostałe bez różnicy, ponieważ są one odczytywane z pamięci sterownika. Pierwsze dwa wtryski są średnie, ale następne 4 są dość mocno zapieczone. Na próbę można wlać butelkę Liqui Moly Diesel Spulung do baku, w którym jest już rezerwa i wyjeździć to do końca. Potem zatankować do pełna i wlać kolejną butelkę. Po opróżnieniu całego baku można sprawdzić znów korekty czy spadły.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

Klejk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 20 wrz 2016, 17:59
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.6 ADP 101KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Klejk » 03 lis 2017, 19:32

a ze tak zapytam po czym dokladnie wnosisz ze tylko 1 i 2? w takim razie 4 tez wyglada oki

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 lis 2017, 21:25

Patrzę tylko na odczyty z grup 72-77, ponieważ nie wiadomo kiedy zostały wykonane z grup 13-14 (rozgrzany czy zimny silnik). Pierwsze dwa mają znośne korekty, ale nie są idealne. Patrzysz głównie na pierwszo okno w danej grupie. Reszta ma wysokie dodatnie korekty, co skutkuje ich zapieczeniem. Jeśli po oczyszczeniu korekty nie spadną, to pozostaje ich wyczyszczenie w myjce albo wymiana.

Klejk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 20 wrz 2016, 17:59
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.6 ADP 101KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Klejk » 03 lis 2017, 22:09

nie nie, wszystko bylo robione na rozgrzanym siniku

Arturekk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 08 lis 2017, 21:27
Lokalizacja: DW

Post autor: Arturekk » 04 gru 2017, 18:06

2.7 TDI BPP w A6
Mam problemy z DPF jak auto jeździ głównie po mieście. Może ktoś spojrzeć w logi wtrysków? Nie wiem czy to wtryski czy wina paliwa. Logi robione na zagrzanym silniku
Pozdrawiam i dzięki z góry

https://goo.gl/8g3esX

https://goo.gl/HdsPGQ

https://goo.gl/GAfGdd

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 gru 2017, 18:30

Wrzuć normalne logi, bo tych nie da się czytać <uoee> .

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 955
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 gru 2017, 19:21

Arturekk, wrzuć na vaglog.pl <okok>
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga