Quatro7 pisze:u mnie są wartości:
grupa 13: 0.52 | 0.28 | 0.52
grupa 14: -1.08 | -0.09 | -0.14
grupa 72: -44.0 | -8.0 | 0.0
grupa 73: -34.0 | -4.0 | -4.0
grupa 74: -36.0 | -6.0 | 0.0
grupa 75: -20.0 | 0.0 | 0.0
grupa 76: -42.0 | -8.0 | -2.0
grupa 77: -36.0 | -2.0 | -2.0
przybywania oleju nie zaobserwowałem (sprawdzam regularnie), czasami przy odpalaniu następuje przycięcie (niecała sekunda pauzy przy rozruchu)
do wymiany komplet? czy szukać używek w dobrym stanie i podmienić tylko nie które?
nr wg których powinienem szukać wtrysków mogę sprawdzić VCDSem czy trzeba odczytać z wtrysku?
Wtryski już dość mocno leją (ujemne korekty)
. Jeśli rozważasz wymianę, to tylko i wyłącznie na komplet nieregenerowanych, czyli fabrycznie nowych. Oczywiście nie polecam używanych, ponieważ ich stan nie jest do końca znany i po ich założeniu może być jeszcze gorzej. Na allegro można kupić nowe nieregenerowane Boscha w żółtych opakowaniach. W necie krążą wtryski Boscha po regeneracji w niebieskich opakowaniach, a przecież są one teoretycznie nienaprawialne
. Krótko po wymianie należy je zakodować, aby sterownik mógł nimi optymalnie sterować. Wtedy korekty będą zerowe i gra zaczyna się od nowa
.
spawn_mateo pisze:A co powiecie o moich
Grupa 13 0.05 -0.69 -0,24
14 0.24 0.00 0.33
72 16.0 16.0 6.0
73 38.0 30.0 20.0
74 32 32 6
75 22 22 16
76 30 32 20
Tutaj natomiast wtryski są dosyć mocno zapieczone (dodatnie korekty). Warto byłoby zastosować środek czyszczący układ wtryskowy, np. Liqui Moly 2666 Diesel Spulung. Po zapaleniu się rezerwy wystarczy wlać go do baku i wyjechać paliwo do zera. Następnie należy zatankować do pełna i wlać kolejne opakowanie środka. Oczywiście można uruchomić silnik podając tylko i wyłącznie ten środek, ale w ten sposób zapowietrzy się układ, który później trudno odpowietrzyć, a pompa nie może pracować na sucho
. W starszych silnikach nie ma żadnego problemu, ale w nowszych nie warto ryzykować. Nie oszukujmy się, ale środek całkowicie nie uzdrowi wtrysków
.