[ A6 C6] Diagnostyka pracy wtrysków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1106
- Rejestracja: 15 mar 2010, 19:47
- Imię: hmm?
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2022
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk - DES Auto
- Kontakt:
Sprawdź swoje wtryski, mysle że będziesz miał wartości podobne do autora pytania powyżej, bardzo mało jest aut gdzie te wartosci są mniejsze jak 0,3mg. Sprawdziłem juz sporo aut, róznych marek, więc jakies tam doświadczenie mam, ale moze sie nie znamtmr pisze:rozumiem, że to wartości z grupy 13 i 14 ...cyl 1 odchylenie 0,80mg/h
cyl 2 odchylenie 0,50mg/h
cyl 3 Odchylenie -0,75mg/h
CYL4 odchylenie 0,00 i 5 i 6 cyl tez po 0
i te wartości są skalowane w mg/cykl (str) ... , a nie w mg/h
No i te wartości przy jakichś tam objawach nie są w żadnym razie prawidłowe.
... Więc jeśli mówimy o grupach 13 i 14 (a nie 71,72,73.... itd - bo tam są wtórnie wyliczane opóźnienia czasowe w ms), to...shaqal pisze:Bardzo dobre wyniki, widełki są +/- 2,8mg, tak naprawde dopóki wartość nie przekracza 1,5 nie ma co panikować.
wartość +1,5mg/str osiągana jest przez wtrysk zapchany w 100% , wartość -1,5mg str - przez wtrysk bez iglicy
+2,8 i -2,8mg/str to wartości tych samych wtrysków ale dodatkowo z Ecu silnika postrzelonym z dubeltówki
Wiecej praktyki, mniej teorii !
Hej kolego czyli tez sugerujesz ze to 1 wtrysk czy 1 i 3 dziś byłem na logach dynamicznych i nic nie widać wszędzie czysto podciśnienie ok i reszta też nadal sugestia jest zeby zamienić te wtryski miejscami i sprawdzić czy objawy się przeniosą na inny cylinder jeśli tak to wina wtrysków jeśli nie to prawdopodobnie spadki ciśnienia w cyl <szok> myślicie ze trzeba wywalić je na stół probierczy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
hehe - nie żartuj sobie ...shaqal pisze:Wyjęcie na stół i sprawdzenie metodą przelewową, pokażą faktyczny stan wtrysków.
diagnostyka wtrysków w serwisie to według praktyki - wyrzucenie kasy w błoto...
W chwili obecnej żaden serwis Bosch w PL nie oferuje stołu z emulacją wtrysku wielofazowego. A to czy wtrysk jest zapchany mysią kupą widać i bez płacenia za diagnostykę...
Co do i teorii i praktyki... - z obydwu jestem raczej kiepski
Wykonane mody :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
... widocznie dla "tłumacza" oprogramowania VAS skrót "str" to to samo co "std" - więc "streik" przetłumaczył jako "stunde" ...biskup pisze:wydruk jest w wartościach mg/h to nie jest pomyłka
Wykonane mody :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1106
- Rejestracja: 15 mar 2010, 19:47
- Imię: hmm?
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2022
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk - DES Auto
- Kontakt:
TMR, nie kombinuj tylko wrzuc swoje dawki korekcyjnetmr pisze:hehe - nie żartuj sobie ...shaqal pisze:Wyjęcie na stół i sprawdzenie metodą przelewową, pokażą faktyczny stan wtrysków.
diagnostyka wtrysków w serwisie to według praktyki - wyrzucenie kasy w błoto...
W chwili obecnej żaden serwis Bosch w PL nie oferuje stołu z emulacją wtrysku wielofazowego. A to czy wtrysk jest zapchany mysią kupą widać i bez płacenia za diagnostykę...
Co do i teorii i praktyki... - z obydwu jestem raczej kiepski
Zanim wrzuci tmr ja wrzucam swoje:
18:27:57 Group 013
0.28 mg/str Inj. Quantity
-0.24 mg/str Inj. Quantity
-0.05 mg/str Inj. Quantity
18:27:57 Group 014
-0.28 mg/str Inj. Quantity
0.19 mg/str Inj. Quantity
0.09 mg/str Inj. Quantity
Jak to zinterpretować?
18:27:57 Group 013
0.28 mg/str Inj. Quantity
-0.24 mg/str Inj. Quantity
-0.05 mg/str Inj. Quantity
18:27:57 Group 014
-0.28 mg/str Inj. Quantity
0.19 mg/str Inj. Quantity
0.09 mg/str Inj. Quantity
Jak to zinterpretować?
Post ten wyraża opinie autora w dniu dzisiejszym. Nie może on być wykorzystany przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po nim dniu. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany
poglądów, bez podawania przyczyny.
poglądów, bez podawania przyczyny.
tmr spoko co do tych oznaczeń
wydruk jest w wartościach mg/h to nie jest pomyłka
... widocznie dla "tłumacza" oprogramowania VAS skrót "str" to to samo co "std" - więc "streik" przetłumaczył jako "stunde" ... jak tak mówisz to tak jest nie znam sie za bardzo wiec pisze co mi dali na wydruku Powiedz mi jedno mój wtrysk ten z korekcja 0,80 taktuje tak wysoko przy odpaleniu silnika po jakimś czasie schodzi do korekcji 0,40 0,45 wysoka korekcja jest tylko po odpaleniu ok 2min może to być spowodowane sparkiem ciśnienia to nie jest tak ze jak cyl nie trzyma ciśnienia to taktowanie większe powinno być cały czas
wydruk jest w wartościach mg/h to nie jest pomyłka
... widocznie dla "tłumacza" oprogramowania VAS skrót "str" to to samo co "std" - więc "streik" przetłumaczył jako "stunde" ... jak tak mówisz to tak jest nie znam sie za bardzo wiec pisze co mi dali na wydruku Powiedz mi jedno mój wtrysk ten z korekcja 0,80 taktuje tak wysoko przy odpaleniu silnika po jakimś czasie schodzi do korekcji 0,40 0,45 wysoka korekcja jest tylko po odpaleniu ok 2min może to być spowodowane sparkiem ciśnienia to nie jest tak ze jak cyl nie trzyma ciśnienia to taktowanie większe powinno być cały czas
Witam Panowie jestem po eksperymencie czyli zamianie wtrysków miejscami w celu sprawdzenia czy korekcja podwyższona przeniesie się lub zniknie po zamianie 1 wtrysku który miał korektę 0,80 z drugim korekta 0,45 korekcje się wyrównały na 0,35 na 1i2 cyl zamienię jeszcze ten 3 wtrysk z korekta -0,70 przeczuwam ze tez zmieni się korekcja auto pracuje spokojniej choć delikatne falowanie jeszcze pozostało może po zamianie miejscami raz jeszcze 3 wtrysk z jakim innym wyrówna . Co myślicie o tym całym eksperymencie pewne jest to ze to nie problem z głowica i wtryskami miał ktoś tak z Was taki przypadek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
To normalne, że korekcje zmieniają się przy zmianie "miejsca" wtrysku - są one w końcu efektem pracy ecu silnika który odpowiednio "dolewa", lub ujmuje paliwa na określonym cylindrze, tak by uzyskać jak najbardziej stabilną pracę całości.
Dowodzi to tylko tego, że wkład cylindra 1 i 2 w pracę układu nie jest jednakowy ... i w sumie nigdy nie będzie. Chyba że w modelu teoretycznym.
Dowodzi to również tego, że zarówno 1 jak i 2 cylinder generuje zbyt małą pracę (według ecu), a 3 cylinder - zbyt dużą (też według ecu ).
Powodów może być sporo, a należy ich szukać wtedy kiedy istnieją jakieś tam obiektywne objawy niedomogi (tu - nierówne obroty, szarpanie ....)
Kiedyś Piotruś klarował mi jak chłop krowie na rowie, że diagnostyka wtrysków to nie same wartości z vas , czy ze stołu pomiarowego, ale kompleksowa ocena silnika. Ja już to przerobiłem na sobie i wiem, że gość miał rację
Dowodzi to tylko tego, że wkład cylindra 1 i 2 w pracę układu nie jest jednakowy ... i w sumie nigdy nie będzie. Chyba że w modelu teoretycznym.
Dowodzi to również tego, że zarówno 1 jak i 2 cylinder generuje zbyt małą pracę (według ecu), a 3 cylinder - zbyt dużą (też według ecu ).
Powodów może być sporo, a należy ich szukać wtedy kiedy istnieją jakieś tam obiektywne objawy niedomogi (tu - nierówne obroty, szarpanie ....)
Kiedyś Piotruś klarował mi jak chłop krowie na rowie, że diagnostyka wtrysków to nie same wartości z vas , czy ze stołu pomiarowego, ale kompleksowa ocena silnika. Ja już to przerobiłem na sobie i wiem, że gość miał rację
Wykonane mody :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
tmr dzięki za objaśnienie ale nie wiem kto i gdzie jest wstanie przeprowadzić taka kompleksową diagnostykę bo mechanicy i ASO tak naprawdę nie wiedza z parametrów ich diagnozy wszystko jest ok a objaw na zimnym silniku najbardziej jest jaki jest czyli falowanie obrotów i tak jak by bujanie motorem ale bez kopcenia przy tem 90 objaw wycisza sie i jest prawie nie widoczny może jakieś wskazówki jakie logi porobić gdzie szukać bo to mogę zasugerować natomiast moja wiedza nie jest wystarczająca do tego PS przy przekładaniu był błąd za bogatej mieszanki na stronie 1 z sondy lamba może to da jakaś wskazówkę
Jak to oceniacie?
159 Injector 1; rail pressure calibration point 1 -19.90 µs
160 Injector 1; rail pressure calibration point 2 -6.15 µs
161 Injector 1; rail pressure calibration point 3 3.45 µs
162 Injector 2; rail pressure calibration point 1 -23.10 µs
163 Injector 2; rail pressure calibration point 2 25.10 µs
164 Injector 2; rail pressure calibration point 3 13.20 µs
165 Injector 3; rail pressure calibration point 1 -34.80 µs
166 Injector 3; rail pressure calibration point 2 -14.20 µs
167 Injector 3; rail pressure calibration point 3 -11.05 µs
168 Injector 4; rail pressure calibration point 1 -19.10 µs
169 Injector 4; rail pressure calibration point 2 0.85 µs
170 Injector 4; rail pressure calibration point 3 -6.15 µs
159 Injector 1; rail pressure calibration point 1 -19.90 µs
160 Injector 1; rail pressure calibration point 2 -6.15 µs
161 Injector 1; rail pressure calibration point 3 3.45 µs
162 Injector 2; rail pressure calibration point 1 -23.10 µs
163 Injector 2; rail pressure calibration point 2 25.10 µs
164 Injector 2; rail pressure calibration point 3 13.20 µs
165 Injector 3; rail pressure calibration point 1 -34.80 µs
166 Injector 3; rail pressure calibration point 2 -14.20 µs
167 Injector 3; rail pressure calibration point 3 -11.05 µs
168 Injector 4; rail pressure calibration point 1 -19.10 µs
169 Injector 4; rail pressure calibration point 2 0.85 µs
170 Injector 4; rail pressure calibration point 3 -6.15 µs
Ostatnio zmieniony 13 sty 2015, 12:49 przez wuemfoto, łącznie zmieniany 1 raz.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga