[A6 C6 ALL] Ciekawe kodowania
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 164
- Rejestracja: 27 kwie 2011, 20:58
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dolnośląskie
mnie się zdaje, że to tak nie działa jak przełącznik w domu - cyk ksenon cyk dzienne.
W trybie Auto z tego co tak zauważyłem jadąc przykładowo A4 na swiatłach dziennych, dopiero gdy sie przekroczy 130, ewentualnie utrzymuje sie tą predkośc stałą, zmiana swiateł dziennych na ksenon nastapi bodajże po 15 minutach lub jazdy przynajmniej 15 minut z tą prędkością.
Nawet jeśli się zwolni poniżej tej prędkości to nadal się palą ksenony mimo iż jedziemy w bezchmurny biały dzień. Zmiana na dzienne też nastąpi ale też po iluś tam minutach
Przyczyną może być czujnik zmierzchu w lusterku
W trybie Auto z tego co tak zauważyłem jadąc przykładowo A4 na swiatłach dziennych, dopiero gdy sie przekroczy 130, ewentualnie utrzymuje sie tą predkośc stałą, zmiana swiateł dziennych na ksenon nastapi bodajże po 15 minutach lub jazdy przynajmniej 15 minut z tą prędkością.
Nawet jeśli się zwolni poniżej tej prędkości to nadal się palą ksenony mimo iż jedziemy w bezchmurny biały dzień. Zmiana na dzienne też nastąpi ale też po iluś tam minutach
Przyczyną może być czujnik zmierzchu w lusterku
predki pisze:Witam mam pytanko mam taki kod 141886 w kodowaniu czujnika zmierzchu ,co mam powłanczane ma ktoś rozpiske ?
Podpinam się pod pytanie. Ja mam taki sam i czujnik nie działa tak jak należy. W trybie auto cały czas świecą ksenony, a na pozycji nr 1 w wycieraczkach cały czas pracują, nawet jak deszczu nie ma
[ Dodano: 2015-12-08, 19:29 ]
U mnie temat chyba się wyjaśnił, kolega podpiął kompa, sczytał parametry i wyszło, że czujnik światła reaguje prawidłowo (wartości zmieniają się od 0 do 7), natomiast czujnik deszczu cały czas widzi wodę (cały czas pokazuje 7). Także czujniczek do wymiany
Cześć wszystkim, prześledziłem calutki temat i zanotowałem kilka fajnych kodowań, które będę testował u siebie - dzięki! Zainteresował mnie temat sterownika przednich drzwi, który umożliwi efekt opuszczania lusterka przy cofaniu (mam c6 sprzed liftu). Wszystko na temat montażu, włączania/wyłączania jest już dla mnie jasne ale chciałbym zapytać o "efekt uboczny".
Wydaje mi się że częściej cofam wciskając się gdzieś aniżeli parkując przy krawężniku. Idąc tą ścieżką, jeżeli nie chcę aby podczas cofania z takim sterownikiem lusterko zostało obniżone to muszę mieć ustawiony przełącznik na pozycji neutralnej, prawda?
Jednakże mając przełącznik na pozycji neutralnej (przez większość czasu) lusterka są ciągle podgrzewane. Czy to nie stanowi jakiegoś problemu dla tego małego układu grzewczego (typu przegrzanie/przepalenie)?
Dzięki za wasze zdanie.
Wydaje mi się że częściej cofam wciskając się gdzieś aniżeli parkując przy krawężniku. Idąc tą ścieżką, jeżeli nie chcę aby podczas cofania z takim sterownikiem lusterko zostało obniżone to muszę mieć ustawiony przełącznik na pozycji neutralnej, prawda?
Jednakże mając przełącznik na pozycji neutralnej (przez większość czasu) lusterka są ciągle podgrzewane. Czy to nie stanowi jakiegoś problemu dla tego małego układu grzewczego (typu przegrzanie/przepalenie)?
Dzięki za wasze zdanie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1157
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
Dzięki wielkie za odpowiedź! Czyli jeśli dobrze rozumiem to w lato lusterka nie powinny być grzane przez ten układ grzewczy tak (nigdy tego nie sprawdzałem)? Natomiast w zimę mogą grzać cały czas biorąc pod uwagę temperaturę zewnętrzną, tak (no chyba że czujnik temperatury jest na lusterkach?)?
Dzięki
[ Dodano: 2016-02-17, 10:33 ]
Cześć, oczywiście podtrzymuje swoje pytanie odnośnie czujników temperatury - czy są one gdzieś na lusterkach czy to jest brane z "głównego" czujnika temperatury zewnętrznej? Ewentualnie czy komuś kiedyś się zepsuł taki układ grzewczy lusterek (przypuszczam że jest tak jak camelllcamelll mówi)?
Drugie pytanie dotyczy już kodowania. Mam włączony system czujników ciśnienia ale nie mam czujników w kołach od a6 c6 co powoduje ciągłe piszczenie i zgłaszanie błędu TPMS na desce. Chciałem wyłączyć to sprawdzanie w zielonym menu:
Sprawdziłem również przez vcds:
Czy żeby "uciszyć" ten system muszę zrobić coś jeszcze (innego niż kupienie czujników )?
Dzięki za pomoc
Dzięki
[ Dodano: 2016-02-17, 10:33 ]
Cześć, oczywiście podtrzymuje swoje pytanie odnośnie czujników temperatury - czy są one gdzieś na lusterkach czy to jest brane z "głównego" czujnika temperatury zewnętrznej? Ewentualnie czy komuś kiedyś się zepsuł taki układ grzewczy lusterek (przypuszczam że jest tak jak camelllcamelll mówi)?
Drugie pytanie dotyczy już kodowania. Mam włączony system czujników ciśnienia ale nie mam czujników w kołach od a6 c6 co powoduje ciągłe piszczenie i zgłaszanie błędu TPMS na desce. Chciałem wyłączyć to sprawdzanie w zielonym menu:
Jednakże po zapisaniu zmian (nawet resecie mmi), po wyłączeniu i włączeniu zapłonu sprawdzanie dalej się odbywało.DIAG SETTINGS -> APK 0x01, 0x0B, 0x0C -> Tyre Pressure
Sprawdziłem również przez vcds:
I wartość ta była faktycznie odjęta po operacji w zielonym menu.adaptacja modułu 07, kanał 1, odjęcie wartości 16
Czy żeby "uciszyć" ten system muszę zrobić coś jeszcze (innego niż kupienie czujników )?
Dzięki za pomoc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Mi ostanio padło prawe lusterko, tzn. nie grzało. Efekt taki, że podczas deszczu nic nie było widać z prawej strony. Koszt nowego lustra (podgrzewane, ściemniane, sferyczne) to koszt w ASO ok. 1800 zł :shock:. Kupiłem używane konkretnie pod moje auto, koszt ok. 200 zł. Założone i śmiga. Ogólnie łatwo sprawdzić czy lustro jest uszkodzone. Wystarczy wziąć multimetr i ustawić go na badanie ciągłości obwodu. U mnie była przerwa na zaciskach od grzania (ruszały się lewo-prawo). Ogólnie grzanie jest zależne od ustawienia pokrętła, temperatury i czy wycieraczki są włączone - gdyby tak nie było, to w czasie deszczu i wysokiej temperatury lusterka by nie grzały.
mat1324 1800 to jakiś hardcor za lusterko
W temacie wyłączania czujników ciśnienia znalazłem odpowiedź na swoje pytanie tutaj (zostawiam linka z wytłumaczeniem do kolejnych poszukiwaczy):
a6-c6-jak-wylaczyc-system-kontroli-cisn ... 526,15.htm
[ Dodano: 2016-02-18, 11:24 ]
Czy udało siękomuś zakodować inny dźwięk otwartych drzwi (przy włączonym zapłonie) w c6 - a dokładniej taki miły dla ucha gong?
W temacie wyłączania czujników ciśnienia znalazłem odpowiedź na swoje pytanie tutaj (zostawiam linka z wytłumaczeniem do kolejnych poszukiwaczy):
a6-c6-jak-wylaczyc-system-kontroli-cisn ... 526,15.htm
[ Dodano: 2016-02-18, 11:24 ]
Czy udało siękomuś zakodować inny dźwięk otwartych drzwi (przy włączonym zapłonie) w c6 - a dokładniej taki miły dla ucha gong?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga