Witam wszystkich,
Szukam odpowiedzi ale nie mogę nigdzie znaleźć. Mógłby ktoś podpowiedzieć co oznaczają te bloki w sterowniku silnika??
wartości jakie mam to:
104.1 - 0.47
104.2 - 45
104.3 – 45
104.4 – 1.543 km
dzięki za odpowiedź
Bloki pomiarowe silnika 104, co oznaczają??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 437
- Rejestracja: 27 sty 2017, 11:44
- Imię: marek
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ketrzyn
Re: Bloki pomiarowe silnika 104, co oznaczają??
Musisz wypalić DPF bo jeżdżąc z takimi wartościami po mieście będzie przybywać ci oleju
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 15 mar 2021, 01:51
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Bloki pomiarowe silnika 104, co oznaczają??
Dzięki wielkie. Mam pytanie jeszcze, czy jest gdzieś ta informacja w jakiejś serwisówce, albo etce. Ponieważ mam duży spór w pewną firmą X. Której zarzuciłem wykasowanie błędów z sterownika silnika a oni w odpowiedzi mi napisali:
„W odpowiedzi został podniesiony argument, że w czasie odczytu zostały wykasowane dane ze sterownika silnika. Podczas odczytu zabezpieczono wartości bieżące ze sterownika silnika. Wśród tych parametrów znajdują się ilość cykli jazdy od ostatniego kasowania danych oraz ilość km pokonanych przez pojazd od ostatniego kasowania. Odczytana ilość cykli wynosi 45 cykli, a pokonany dystans to 1543 km - wartości 104.3 oraz 104.4.”
„ ...po wykonaniu 1 protokołu ostanie kasowanie błędów ze sterownika silnika miało miejsce ponad 1 tys km temu wyklucza jakoby Zleceniobiorca dokonał usuwania pamięci błędów ze sterownika silnika - zakres błędów w tym sterowniku w obu protokołach jest taki sam. Należy mieć na uwadze również, iż sesja diagnostyczna prowadzona była autoryzowanym oprogramowaniem koncernu Volkswagen AG (właściciel marki Audi) w trybie on-line. Jeśli skarżący podjął uzasadnione wątpliwości co do autentyczności przedstawionych protokołów czy zakresu wykonanych czynności, istnieje możliwość wystosowania zapytania do koncernu, który przechowuje dane na temat wykonanych sesji diagnostycznych. Zleceniobiorca zauważa, że licznik cykli jazdy zwiększany jest po osiągnięciu przez silnik parametrów pracy. Oznacza to, że krótkotrwałe uruchomienie silnika, a z całą pewnością włącznie jedynie zapłonu nie powoduje jego zwiększenia.”
Potrzebowałbym bym taką informacje o tych blokach właśnie w jakim dokumencie z serwisu najlepiej, ewentualnie może ktoś się orientuje czy BOK Volkswagena takie informacje byłby w stanie podać?
„W odpowiedzi został podniesiony argument, że w czasie odczytu zostały wykasowane dane ze sterownika silnika. Podczas odczytu zabezpieczono wartości bieżące ze sterownika silnika. Wśród tych parametrów znajdują się ilość cykli jazdy od ostatniego kasowania danych oraz ilość km pokonanych przez pojazd od ostatniego kasowania. Odczytana ilość cykli wynosi 45 cykli, a pokonany dystans to 1543 km - wartości 104.3 oraz 104.4.”
„ ...po wykonaniu 1 protokołu ostanie kasowanie błędów ze sterownika silnika miało miejsce ponad 1 tys km temu wyklucza jakoby Zleceniobiorca dokonał usuwania pamięci błędów ze sterownika silnika - zakres błędów w tym sterowniku w obu protokołach jest taki sam. Należy mieć na uwadze również, iż sesja diagnostyczna prowadzona była autoryzowanym oprogramowaniem koncernu Volkswagen AG (właściciel marki Audi) w trybie on-line. Jeśli skarżący podjął uzasadnione wątpliwości co do autentyczności przedstawionych protokołów czy zakresu wykonanych czynności, istnieje możliwość wystosowania zapytania do koncernu, który przechowuje dane na temat wykonanych sesji diagnostycznych. Zleceniobiorca zauważa, że licznik cykli jazdy zwiększany jest po osiągnięciu przez silnik parametrów pracy. Oznacza to, że krótkotrwałe uruchomienie silnika, a z całą pewnością włącznie jedynie zapłonu nie powoduje jego zwiększenia.”
Potrzebowałbym bym taką informacje o tych blokach właśnie w jakim dokumencie z serwisu najlepiej, ewentualnie może ktoś się orientuje czy BOK Volkswagena takie informacje byłby w stanie podać?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 437
- Rejestracja: 27 sty 2017, 11:44
- Imię: marek
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ketrzyn
Re: Bloki pomiarowe silnika 104, co oznaczają??
w bloku 104.2 masz zawartosc sadzy obliczoną przez sterownik , w 104,3 masz rzeczywista zawartosc sadzy a w ostatnim 104,4 masz przebyty dystans od ostatniej zakonczonej regeneracji czyli ostatnia zakonczona sukcesem regeneracja miala miejsce 1543 km wstecz ,
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 15 mar 2021, 01:51
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Bloki pomiarowe silnika 104, co oznaczają??
Dzięki wielkie, bardzo mi się przydadzą te informacje. Pozdro 

- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 545
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: Bloki pomiarowe silnika 104, co oznaczają??
Te informacje nie zawierają wszystkiego, co powinieneś wiedzieć, są niepełne.
Wartość w 104.1 w podanym przykładzie wskazuje na zapełnienie filtra nieusuwalnym popiołem. Filtr jest zużyty, niesprawny. W pamięci usterek sterownika silnika powinien być widoczny i niemożliwy do usunięcia (w tym momencie) błąd - 009263 - Diesel Particulate Filter (Bank 1): Restricted/Clogged P242F
Sterownik silnika cały czas próbuje zregenerować filtr. W tych 1530 km zostały wielokrotnie inicjowane próby regeneracji.
Prawdopodobnie wartość w 104.2/104.3 doszła już do wartości granicznej, przy której regeneracja nie będzie już przeprowadzana.
Filtr z auta trzeba zdemontować i poddać próbie jego wyczyszczenia (z "nieusuwalnego" popiołu). Po tej czynności sprawdzić jego działanie obserwując grupę 104, 102. Jeśli 104.2 i 104.3 (zwłaszcza 104.3) spadnie do niskich wartości (prawdopodobnie po montażu przeczyszczonego filtra zainicjowana zostanie regeneracja, jeśli nie został przekroczony próg zapełnienia sadzą przy tym zapełnieniu popiołem), proszę zresetować 104.1 (poinformowanie sterownika o montażu nowego filtra).
Proszę sprawdzić olej w silniku na okoliczność jego podwyższonego stanu !
W cytowanej przez Ciebie odpowiedzi firmy X jest pewna...nieścisłość - "Wśród tych parametrów znajdują się ilość cykli jazdy od ostatniego kasowania danych oraz ilość km pokonanych przez pojazd od ostatniego kasowania. Odczytana ilość cykli wynosi 45 cykli, a pokonany dystans to 1543 km - wartości 104.3 oraz 104.4.” - 45 to nie ilość cykli (?!), a zawartość sadzy (w 104.2 obliczona, w 104.3 "rzeczywista" ) w filtrze DPF.
Tak na marginesie - czego dotyczy Twój spór z firmą X, jakie masz/miałeś obiekcje ?
Ten temat napisany został w nieodpowiednim dziale. Proszę o przeniesienie do "Diagnostyka".