Witam, czy miał ktoś styczność z tym urządzeniem, mianowicie - AUTOPHIX ES680. Zaznaczam, że to pierwsza moja styczność z nim, same opcje dotyczące diagnostyki są dość jasne i przejrzyste. Znalazłem jednak kodowanie do mojego modelu samochodu, chodzi konkretnie o opuszczające się lusterko boczne pasażera podczas cofania. Podążając za instrukcją, wszedłem w drzwi elektryczne pasażera - długie kodowanie i instrukcja każe mi wybrać bajt 04 po czym aktywować bit 2 i bit 3. Czego nie jestem w stanie zrobić, bo jedyne co wyświetla się to jest to co widać na załączonym obrazku. Rozumie ktoś coś z tego? Dziękuje i pozdrawiam.
https://ibb.co/dPF4790
Autophix - zapytanie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Autophix - zapytanie.
A nie lepiej uruchomić VCDSem?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Autophix - zapytanie.
Czyli masz VCDSa? Podłącz pod kompa i jazda .
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7154
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Września
Re: Autophix - zapytanie.
Nie ma vcdsa ten autophix to taki "standalone" - propnuje nic nie grzebać i znaleźć kogoś z vcdsem ( tam jest pomocnik długiego kodowania i możesz te bity zaznaczyć )
dziwne że masz same 000000 w kodowaniu , druga sprawa że w modułach drzwi w C6 nie ma długiego kodowania więc ta twoja instrukcja z tymi bajtami do niczego się Tobie nie przyda , no i wydaje mi się to lusterko uruchomisz tylko w aucie z pamięcią lusterek
dziwne że masz same 000000 w kodowaniu , druga sprawa że w modułach drzwi w C6 nie ma długiego kodowania więc ta twoja instrukcja z tymi bajtami do niczego się Tobie nie przyda , no i wydaje mi się to lusterko uruchomisz tylko w aucie z pamięcią lusterek
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 499
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: Autophix - zapytanie.
Tzw. długie kodowanie występuje w A6 C6 ale w sterownikach drzwi modeli poliftowych.
Opuszczanie prawego lusterka po włączeniu wstecznego działa również w autach (piszę na przykładzie modelu poliftowego) nie wyposażonych w pamięć foteli.
Z tego, co pamiętam funkcja opuszczania lusterka po włączeniu wstecznego, wymaga zaznaczenia tylko jednego bitu w odpowiednim bajcie *.
Funkcja ta w autach niewyposażonych w pamięć foteli (a co za tym idzie również lusterek) "jest bo jest" - jest absolutnie niepraktyczna :
-lusterko nie obniża się(automatycznie) tak, abyśmy mogli obserwować ewentualny krawężnik tuż przy tylnym kole
-po kilku automatycznych obniżeniach i oczywiście powrotach lusterka, trzeba dokonać korekcji jego ustawienia, powód : lusterko nie wraca dokładnie do pozycji wyjściowej, wracając zatrzymuje się troszkę wyżej.
Uciecha z uruchomionej funkcji trwa krótko, do momentu odkrycia tego, co napisałem powyżej. Nie polecam tej funkcji.
*Bit nr 2 w bajcie nr 4.
Bajty i bity liczymy od zera, czyli pierwszy widoczny bajt od lewej strony, to bajt "0", następny to bajt "1", kolejny to "2" itd. Szukany bajt w tym przypadku jest to bajt 4 -piąty kolejny od lewej.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga