Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

3.2 FSI AUK objaśnienie wartości bloku pomiarowego 093.

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
Hehu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 lut 2018, 20:45
Lokalizacja: Wrocław

3.2 FSI AUK objaśnienie wartości bloku pomiarowego 093.

Post autor: Hehu » 06 lut 2018, 11:44

Witam proszę o fachowe wytłumaczenie wskazań z bloku pomiarowego 093 VCDS. Audi a6 c6 2005r, 3.2 fsi kod silnika AUK. Na drugim kanale bardzo duże odchylenie 7,9 kw.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 06 lut 2018, 13:23

W 3,2 masz zmianne fazy rozrządu na dolocie oraz wylocie. Dla odmiany w 2,4 tylko na dolocie.
Pierwsze dwie wartości pokazują synchronizację rozrządu obu głowic na dolocie. Dwie ostatnie na wylocie. Widać, że masz problem na dolocie z prawdopodobnie napinaczem w głowicy 2 lub elektrozawór wyprzedzenia/opóźnienia nie działa prawidłowo. Tolerancja osobno dla każdej pary dolotu/wylotu wynosi +/- 4 z zaznaczeniem, że różnica między bankami nie większa niż 4.

Hehu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 lut 2018, 20:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Hehu » 06 lut 2018, 15:03

Wielkie dzięki za fachową odpowiedź, czy bank 2 to głowica lewa?

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 06 lut 2018, 15:20

Bank 2 to strona kierowcy, czyli lewa.

Hehu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 lut 2018, 20:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Hehu » 07 lut 2018, 21:06

Najgorsze jest to że przy zapalaniu na zimnym silniku z lewej głowicy wydobywa się głośny hałas prawdopodobnie łańcucha.Klient zakupił te Audi pare dni temu od handlarza który zarzekał się że rozrząd był wymieniany w ASO, po uzyskaniu informacji okazało że nic nie było wymieniane. Nie wiem czy to łańcuch czy napinacz lub nastawnik wałka rozrządu tak hałasuje.....?

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 07 lut 2018, 21:31

Handlarz w ryj.
Jak ujawniła się wada po paru dniach to obowiązuje rękojmia. Od razu z tym lecieć do tego cwela co to sprzedał i go poinformoawć o zaistaniłej sytuacji.
To zdecydowanie łańcuch skacze, bo napinacz nie trzyma. Nastawnik nie chałasuje.

[ Dodano: 2018-02-07, 21:31 ]
Jaki przebieg?

Hehu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 lut 2018, 20:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Hehu » 07 lut 2018, 22:10

275 tys.km kupiony ze Szwecji, ciekawe jest to że jak mój klient przyjechał oglądnąć auto to silnik już był zagrzany.....czy sama wymiana napinacza pomoże???

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 07 lut 2018, 22:14

Rozgrzany bo wtedy nie powinien wykazywać objawów uszkodzenia. Przynajmniej w pierwszym etapie usterki. Obawiam się że przebieg też kombinowany. Sama wymiana napinacza pomoże. Są zwolennicy i przeciwnicy bo z jednej strony jak robić rozrząd to cały. Z drugiej jak wymienisz tylko napinacze gorne to też będzie działać. Pytanie jak długo.

Hehu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 lut 2018, 20:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Hehu » 07 lut 2018, 22:19

Przebieg raczej autentyczny sprawdzałem na szwedzkiej stronie.Do wymiany napinacza nie trzeba demontować silnika z tego co wiem ????

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 08 lut 2018, 08:35

Podobno da się bez wyjmowania silnika, skrzynie łatwiej zdjąć.

COrel1308
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 18 lis 2017, 20:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: COrel1308 » 17 cze 2018, 08:36

U mnie pierwsze dwie wartości w blokach wynoszą 1.5 i 5.3 a kolejne 0.8 i 2.6 .Wartości w blokach 90-92 wynoszą 0. Powiecie
mi prosz w jakim stanie jest mój rozrząd? Podczas rozruchu na zimnym silniku lekki grzechot słychać może przez pół sekundy.

W blokach 208 i 209 wartości wynoszą 0 z wyjątkiem ostatniego w 209. Tam wartość wynosi 12. Powiecie mi co to znaczy?

[ Dodano: 2018-06-01, 17:55 ]
Chodzi mi o interpretację wyników: znalazłem informacjęz że suma z banków 1 i 2 ma nie przekraczać 8. W moim przypadku 2.6 i 5.3 daje 7.9 więc blisko granicy. Wy mówicie, że różnie nie powinny wynosić więcej niż 4 czyli 5.3 i 2.6 daje 2.7. Dajcie znać jak to odczytać i liczyć.

[ Dodano: 2018-06-02, 22:13 ]
Hej. Pomoże ktoś i wytłumaczy mi co oznaczają poszczególne wartości w blokach i ile powinny wynosić?

[ Dodano: 2018-06-17, 08:36 ]
Dziękuję wszystkim za pomoc :).

miniutek88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 09 sie 2021, 16:14
Imię: Artur
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gromnik

Re: 3.2 FSI AUK objaśnienie wartości bloku pomiarowego 093.

Post autor: miniutek88 » 21 kwie 2023, 16:48

Witam jestem tu nowy, mam do was doświadczonych ludzi pytanie. Jestem po wymianie rozrządu w a6c6 3.2 auk i chyba coś nie zagrało, bo telepi na wolnych obrotach, i czasem strzela przy odpaleniu i w grupie 93 mam taki obraz czy tak powinno być na nowym rozrządzie. Proszę o pomoc Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga