[ A6 C5] Poziomowanie ksenonów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 kwie 2017, 12:38
- Lokalizacja: Elbląg
Ja z kolei mam inny problem z poziomowaniem. Błędów w kompie brak, adaptacja przebiega bez problemów, czujniki działają, bo wartości w zależności od uginania auta zmieniają się. Fizycznie na ścianie widać, że lampy zmieniają położenie (nie są dynamiczne), ale działa to... ODWROTNIE. Tzn., że jeśli wejdę na chwilę do bagażnika imitując obciążenie to lampy idą w górę (normalne). Jednak po chwili zamiast się obniżyć to idą jeszcze wyżej. Jeśli natomiast usiądę na błotniku z przodu to lampy obiżają się i po chwili wracają to poziomu ustawionego (czyli idą w górę tak jak powinny). Problem występuje więc jedynie przy obciążeniu bagażnika.
Vag-Com:
Lampy xenon niedynamiczne
Soft Coding: 00006
Ustawianie lamp i zapamiętanie położenia przebiega bez przeszkód.
Brak błędów.
Bloki pomiarowe (08): grupa 2: przód 1,92V ; tył 1,82V
Adaptacja (10) - niedostępne na każdym kanale
Audi A6 C5 Avant 2.5 TDI prod 1999
Auto sprowadzone z Norwegii. Mam je niecały rok i wczesniej nie zauważyłem tego problemu. Nie grzebałem też nigdy wczesniej w kompie w pozycji xenoni.
Zmiana soft coding na inne wartości nic nie zmienia.
Może ktoś ogarnia ten temat?
Vag-Com:
Lampy xenon niedynamiczne
Soft Coding: 00006
Ustawianie lamp i zapamiętanie położenia przebiega bez przeszkód.
Brak błędów.
Bloki pomiarowe (08): grupa 2: przód 1,92V ; tył 1,82V
Adaptacja (10) - niedostępne na każdym kanale
Audi A6 C5 Avant 2.5 TDI prod 1999
Auto sprowadzone z Norwegii. Mam je niecały rok i wczesniej nie zauważyłem tego problemu. Nie grzebałem też nigdy wczesniej w kompie w pozycji xenoni.
Zmiana soft coding na inne wartości nic nie zmienia.
Może ktoś ogarnia ten temat?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 kwie 2017, 12:38
- Lokalizacja: Elbląg
Zmiana kodowania na 00005 i ponowna adaptacja lamp - problem rozwiązany. Teraz po obciążeniu bagażnika lampy obniżają się do "nauczonego" poziomu. Przód jakby nie reaguje na obciążenie, ale chyba to nic złego, bo przecież normalnie nikt na błodniku nie siedzi.
Napięcia na czujnikach przy obciążaniu obniżały się.
Odnośnie kodowania zastanawia mnie tylko ta lista z ross-tech (mam A6 a kodowanie do Superb...):
![Obrazek]()
Napięcia na czujnikach przy obciążaniu obniżały się.
Odnośnie kodowania zastanawia mnie tylko ta lista z ross-tech (mam A6 a kodowanie do Superb...):
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 kwie 2017, 12:38
- Lokalizacja: Elbląg
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 128
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:13
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Małopolska
Witam. Mam problem. Napisałem owy post w innym temacie, lecz zbyt się pośpieszyłem. Post był stary i związany z A6 c5 quattro. Nie udało mi się usunąć postu. Wolę nie kombinować dalej z tym, więc przenoszę post tutaj.
"Hej wam. Witam serdecznie. Podłączę się pod ten temat, ponieważ nie chcę robić 100 identycznych tematów za każdym razem. To jest problem dla Was i dla innych użytkowników.
Na początek powiem że szukałem info. lecz mój problem jest.... dość "specyficzny"
Mam problem z samopoziomowaniem ksenonów. Mam 2 błędy-
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Wednesday, 26 April 2017, 21:32:44.
Control Module Part Number: 4Z7 907 357
Component and/or Version: dynamische LWR D07
Software Coding: 00040
Work Shop Code: WSC 02325
VCID: 047B0F130703
2 Faults Found:
00774 - Level Control System Sensor; Left Rear (G76)
28-00 - Short to Plus
00776 - Shareware Version. To Decode all DTCs
28-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Tutaj błąd dotyczy tylnego czujnika, ale ale.
Zanim ten błąd wyskoczył, i lampy (chyba) jeszcze działały. Teraz jest więcej dnia, więc trudno powiedzieć czy ksenony regulują się czy nie.
Więc, jechałem samochodem, musiałem nagle hamować, po tym nic się nie działo, wszystko było OK.
Kilka dni później, podczas jazdy po nierównej drodze zacząłem słyszeć jakiś dziwny dźwięk.
Tak jakbym miał złamaną sprężynę (?) Tak jakbym miał jakiś poważny luz w zawieszeniu, ale tylko podczas gdy zawieszenie pracowało. Nie na prostej drodze, nie przy skręcaniu.
Zaciekawiło mnie to, i jednocześnie zszokowało, bo nie wiedziałem o co chodzi, a jakiś czas temu zmieniałem opony na letnie. Zdemontowałem każde koło z osobna, i sprawdzałem czy wszystko jest OK, czy nie mam żadnych luzów, czegoś złamanego. Nie jestem "szpecem", więc robiłem to tak jak umiałem
Gdy dotarłem do lewego przedniego koła, gdy zacząłem podnosić tę stronę, pojawił się dźwięk przypominający "chrupanie" (?), tak jakby złamana sprężyna/ łożysko w kolumnie Macphersona było uszkodzone. Stal się przesuwała.
Podniosłem samochód do góry, zdemontowałem koło, oglądnąłem wizualnie to i tamto, nic uszkodzonego nie zauważyłem, "łomem" i kleszczami posprawdzałem luzy, nic nie znalazłem. Gdy skręciłem koło, i poodciągałem resztę kół, ten dziwny dźwięk podczas jazdy po prostu zniknął, lecz za jakiś czas zaczął mi wyskakiwać sporadycznie błąd poziomowania ksenonów. Czasami tylko zapiszczało i zniknęło, teraz odrazu po przekręceniu stacyjki już się świeci, i nie znika.
Stawiałbym że "może" mam uszkodzony czujnik na przodzie, ale błąd mam na tylnym (?)
Wyjąłem bezpiecznik nr. 10 (od poziomowania ksenonów), błąd znika, wkładam bezpiecznik, błąd się natychmiast pojawia.
Kable do czujników raczej nie są uszkodzone. Jak tylko mogłem sprawdziłem wizualnie, nie widziałem żadnych zagięć. Jeśli są uszkodzone, to już pod główną izolacją, lub w gnieździe.
Mierzyłem napięcie, ale nie wiem w jakich gniazdach ma być dane napięcie.
Czy problem mógłby leżeć też po stronie modułu sterującego ksenonami?
Chciałem przez program sprawdzić czy silniczki przynajmniej chodzą, ale nie mogłem tego wykonać.
VCDS-Lite używałem ostatnio, i jeśli dobrze pamiętam, wtedy mogłem sprawdzić to.
Wybieram "55-xenon range" i coś z prawej strony by przeprowadzić test poziomowania ksenonów (góra dół).
Wtedy (jeśli dobrze pamiętam, że ten przycisk był z tamtej strony) wciskałem ten przycisk, i lampy chodziły góra- dół. Teraz gdy próbuję to zrobić, pojawia mi się błąd.
[ Dodano: 2017-05-27, 23:19 ]
Witam. Problem rozwiązany.
Wymieniłem najpierw tylny czujnik od poziomowania świateł. Błąd na tyle zniknął, lecz pojawił się nowy na przodzie. Z przodu też wymieniłem czujnik na nowy.
Teraz nie wyskakuje żaden błąd
Mam tylko małe obawy co do przednich lamp.
Otóż posiadam niefabryczny automatyczny włącznik świateł. Jego zasada działania jest taka, że gdy dopiero odpalę silnik zapalają się tylko i wyłącznie światła długie (bez postojówek przód + tył) w ok. 30%. To są światła do jazdy dziennej.
Gdy przekręcę przełącznikiem na pozycję środkową- zapalają się postojówki.
Gdy przekręcę przełącznikiem na pozycję "ostatnią"- zapalają się światła do jazdy nocnej (normalnie jak w każdym samochodzie).
A więc. Gdy palą mi się światła do jazdy dziennej, z przodu samochodu tuż przy lampach słychać "brzęczenie" (?), tak jakby pracę silniczków w lampach. Tak jakby silniczki pracowały non stop, jakby non stop próbowały podnosić lampy. Dźwięk jest na tyle mocny, że gdy radio jest wyłączony, a dmuchawa wnętrza chodzi normalnie idzie wyczuć/ usłyszeć ten dźwięk.
Gdy przekręcę włącznik na światła postojowe, lub nocne dźwięk znika.
Nie pamiętam jak było kiedyś, ale raczej nie tak.
Czy ktoś mógłby mi pomóc w tej sprawie? Boję się że coś w końcu może się stać z lampami.
"Hej wam. Witam serdecznie. Podłączę się pod ten temat, ponieważ nie chcę robić 100 identycznych tematów za każdym razem. To jest problem dla Was i dla innych użytkowników.
Na początek powiem że szukałem info. lecz mój problem jest.... dość "specyficzny"
Mam problem z samopoziomowaniem ksenonów. Mam 2 błędy-
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Wednesday, 26 April 2017, 21:32:44.
Control Module Part Number: 4Z7 907 357
Component and/or Version: dynamische LWR D07
Software Coding: 00040
Work Shop Code: WSC 02325
VCID: 047B0F130703
2 Faults Found:
00774 - Level Control System Sensor; Left Rear (G76)
28-00 - Short to Plus
00776 - Shareware Version. To Decode all DTCs
28-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Tutaj błąd dotyczy tylnego czujnika, ale ale.
Zanim ten błąd wyskoczył, i lampy (chyba) jeszcze działały. Teraz jest więcej dnia, więc trudno powiedzieć czy ksenony regulują się czy nie.
Więc, jechałem samochodem, musiałem nagle hamować, po tym nic się nie działo, wszystko było OK.
Kilka dni później, podczas jazdy po nierównej drodze zacząłem słyszeć jakiś dziwny dźwięk.
Tak jakbym miał złamaną sprężynę (?) Tak jakbym miał jakiś poważny luz w zawieszeniu, ale tylko podczas gdy zawieszenie pracowało. Nie na prostej drodze, nie przy skręcaniu.
Zaciekawiło mnie to, i jednocześnie zszokowało, bo nie wiedziałem o co chodzi, a jakiś czas temu zmieniałem opony na letnie. Zdemontowałem każde koło z osobna, i sprawdzałem czy wszystko jest OK, czy nie mam żadnych luzów, czegoś złamanego. Nie jestem "szpecem", więc robiłem to tak jak umiałem

Gdy dotarłem do lewego przedniego koła, gdy zacząłem podnosić tę stronę, pojawił się dźwięk przypominający "chrupanie" (?), tak jakby złamana sprężyna/ łożysko w kolumnie Macphersona było uszkodzone. Stal się przesuwała.
Podniosłem samochód do góry, zdemontowałem koło, oglądnąłem wizualnie to i tamto, nic uszkodzonego nie zauważyłem, "łomem" i kleszczami posprawdzałem luzy, nic nie znalazłem. Gdy skręciłem koło, i poodciągałem resztę kół, ten dziwny dźwięk podczas jazdy po prostu zniknął, lecz za jakiś czas zaczął mi wyskakiwać sporadycznie błąd poziomowania ksenonów. Czasami tylko zapiszczało i zniknęło, teraz odrazu po przekręceniu stacyjki już się świeci, i nie znika.
Stawiałbym że "może" mam uszkodzony czujnik na przodzie, ale błąd mam na tylnym (?)
Wyjąłem bezpiecznik nr. 10 (od poziomowania ksenonów), błąd znika, wkładam bezpiecznik, błąd się natychmiast pojawia.
Kable do czujników raczej nie są uszkodzone. Jak tylko mogłem sprawdziłem wizualnie, nie widziałem żadnych zagięć. Jeśli są uszkodzone, to już pod główną izolacją, lub w gnieździe.
Mierzyłem napięcie, ale nie wiem w jakich gniazdach ma być dane napięcie.
Czy problem mógłby leżeć też po stronie modułu sterującego ksenonami?
Chciałem przez program sprawdzić czy silniczki przynajmniej chodzą, ale nie mogłem tego wykonać.
VCDS-Lite używałem ostatnio, i jeśli dobrze pamiętam, wtedy mogłem sprawdzić to.
Wybieram "55-xenon range" i coś z prawej strony by przeprowadzić test poziomowania ksenonów (góra dół).
Wtedy (jeśli dobrze pamiętam, że ten przycisk był z tamtej strony) wciskałem ten przycisk, i lampy chodziły góra- dół. Teraz gdy próbuję to zrobić, pojawia mi się błąd.
[ Dodano: 2017-05-27, 23:19 ]
Witam. Problem rozwiązany.
Wymieniłem najpierw tylny czujnik od poziomowania świateł. Błąd na tyle zniknął, lecz pojawił się nowy na przodzie. Z przodu też wymieniłem czujnik na nowy.
Teraz nie wyskakuje żaden błąd

Mam tylko małe obawy co do przednich lamp.
Otóż posiadam niefabryczny automatyczny włącznik świateł. Jego zasada działania jest taka, że gdy dopiero odpalę silnik zapalają się tylko i wyłącznie światła długie (bez postojówek przód + tył) w ok. 30%. To są światła do jazdy dziennej.
Gdy przekręcę przełącznikiem na pozycję środkową- zapalają się postojówki.
Gdy przekręcę przełącznikiem na pozycję "ostatnią"- zapalają się światła do jazdy nocnej (normalnie jak w każdym samochodzie).
A więc. Gdy palą mi się światła do jazdy dziennej, z przodu samochodu tuż przy lampach słychać "brzęczenie" (?), tak jakby pracę silniczków w lampach. Tak jakby silniczki pracowały non stop, jakby non stop próbowały podnosić lampy. Dźwięk jest na tyle mocny, że gdy radio jest wyłączony, a dmuchawa wnętrza chodzi normalnie idzie wyczuć/ usłyszeć ten dźwięk.
Gdy przekręcę włącznik na światła postojowe, lub nocne dźwięk znika.
Nie pamiętam jak było kiedyś, ale raczej nie tak.
Czy ktoś mógłby mi pomóc w tej sprawie? Boję się że coś w końcu może się stać z lampami.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
to nie silniczki bzyczą tylko cewki przesłony od bixenonów , musiałbyś w lampie dołożyć przekaźnik który dawał by prąd na nie tylko przy włączonych Xenonoach
przesłony otwierają się gdy włączysz długie , więc w momencie kiedy masz światła dzienne moduł daję częściowe napięcie na żarówkę od długich a także przy okazji na cewkę
przesłony otwierają się gdy włączysz długie , więc w momencie kiedy masz światła dzienne moduł daję częściowe napięcie na żarówkę od długich a także przy okazji na cewkę
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
hm.....na pewno nie masz bixenonów - masz sampoziom , polifta , wydaję mi sie że zawsze były Bixy
tu znajdziesz odpowiedzi - -a6-c5-odnowa-i-przerobka-lamp-przed-li ... t45188.htm
tu znajdziesz odpowiedzi - -a6-c5-odnowa-i-przerobka-lamp-przed-li ... t45188.htm
Odkopuję temat. Muszę zrobić adaptację ksenonów. mam kabel Viakena i Polskiego Vaga 311.2-N. Robię wszystko wg. instrukcji z posta kolegi 'michok' z poprzedniej strony, lecz grupa 001 jest niedostępna i proces adaptacji się nie rozpoczyna. Czy mam zły soft?
Edit:
Ok, na innym forum znalazłem info, że gdy różnica napięć na czujnikach będzie zbyt duża to grupy będą niedostępne (u mnie jest ok 0.9V różnicy i napięcia są dość niskie), więc chyba muszę najpierw tam zajrzeć...
Edit:
Ok, na innym forum znalazłem info, że gdy różnica napięć na czujnikach będzie zbyt duża to grupy będą niedostępne (u mnie jest ok 0.9V różnicy i napięcia są dość niskie), więc chyba muszę najpierw tam zajrzeć...