Ocena logów 2.7 biturbo AZA
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 15 lip 2015, 21:18
- Lokalizacja: kwidzyn
Ocena logów 2.7 biturbo AZA
Witajcie. Ktoś może rzucić okiem na logi: Z góry dzieki
Grupy 033, 115: http://vaglogi.pl/log-033_115_H6SLO.html (033,115)
Grupy 112, 115: http://vaglogi.pl/log-112_115_W56980.html (112,115)
Grupy 112, 118: http://vaglogi.pl/log-112_118_74BZF.html (112,118)
Grupy 001, 090, 093: http://vaglogi.pl/log-001_093_090_93N9SD.html (090,093)
Grupy 002, 003: http://vaglogi.pl/log-002_003_ce3wet.html (002,003)
Grupy 033, 115: http://vaglogi.pl/log-033_115_H6SLO.html (033,115)
Grupy 112, 115: http://vaglogi.pl/log-112_115_W56980.html (112,115)
Grupy 112, 118: http://vaglogi.pl/log-112_118_74BZF.html (112,118)
Grupy 001, 090, 093: http://vaglogi.pl/log-001_093_090_93N9SD.html (090,093)
Grupy 002, 003: http://vaglogi.pl/log-002_003_ce3wet.html (002,003)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 15 lip 2015, 21:18
- Lokalizacja: kwidzyn
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 15 lip 2015, 21:18
- Lokalizacja: kwidzyn
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
Tzn. że nastawniki faz rozrządu (camshaft ctrl ''on'' w grupie 090, pozycja 3 i 4) zmieniają ustawienie wałków rozrządu o 21 stopni (u Ciebie, u mnie o 22-23 stopnie - kwestia sprawności nastawników) do 2800rpm. Dziwiłem się swego czasu czemu u mnie sprawne nastawniki działają właśnie tylko do 2800rpm podczas gdy np. w polftach 2.7bit, wolnossących 4.2 i eSkach do około 3700rpm. Widać tak ma być bo zarówno u Ciebie w AZA jak i u mnie w AJK jest tak samo.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 15 lip 2015, 21:18
- Lokalizacja: kwidzyn
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 15 lip 2015, 21:18
- Lokalizacja: kwidzyn
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 15 lip 2015, 21:18
- Lokalizacja: kwidzyn
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
Nie wiem jakim programem robiłeś logi ale u mnie (VAG-iem) w grupie 090 (działanie nastawników) są kolejno kolumny:
1. Time stamp - Odcinki pomiarowe w czasie
2. RPM/min - obroty
3. Cam ctrl. on lub off - nastawniki wł./wył.
4. Idle stabilization CF - kąt przestawienia wałków rozrządu Bank1 czyli głowica po stronie pasażera (i tu masz ~0 lub ~21 u Ciebie - to ''adjustment'')
5. Idle stabilization CF - kąt przestawienia wałków rozrządu Bank2 czyli głowica po stronie kierowcy (tu podobnie jak w pkt. 4).
Grupa 093 to ustawienie rozrządu. U mnie w VAGu są następujące kolumny:
1. Time stamp
2. RPM/min
3. Load % - (obciążenie silnika - tu widać czy był tzw. but w podłogę na równym długim odcinku drogi czy np. auto miało w pewnym momencie ''hopę'' na wybiciu drogi i obciążenie spadło momentalnie na silniku do parunastu % bo koła były w powietrzu).
4. Idle stabilization CF - kąt ustawienia rozrządu Bank1 czyli głowica po stronie pasażera. Najlepiej gdy jest 0 ale jeśli mieści się w przedziale -6;+6 to jest OK. U Ciebie jest to ''adjustment'' i masz tam 16 więc wygląda na to, że masz przestawiony rozrząd. Nie napiszę, że o dwa ząbki bo wtedy byłoby ze 25-30 stopni i auto by kulało ale myślę, że jeden ząbek plus ewentualnie wstępne położenie nastawnika przy ustawieniu rozrządu było niewłaściwe (a błędy się kumulują).
5. Idle stabilization CF - kąt ustawienia rozrządu Bank2 czyli głowica po stronie kierowcy. U Ciebie jest ''adjustment'' i masz wartość 13 czyli podobnie jak opis do pkt. 4.
Może być jeszcze opcja, że masz walnięte czujniki halla na wałkach i pokazują bzdury ale w to akurat wątpię bo sypałoby błędami, a i nie pokazało by tak prawidłowych wartości nastawników w grupie 090.
Tyle w teorii. Dobrze byłoby gdyby ktoś jeszcze się wypowiedział na ten temat.
1. Time stamp - Odcinki pomiarowe w czasie
2. RPM/min - obroty
3. Cam ctrl. on lub off - nastawniki wł./wył.
4. Idle stabilization CF - kąt przestawienia wałków rozrządu Bank1 czyli głowica po stronie pasażera (i tu masz ~0 lub ~21 u Ciebie - to ''adjustment'')
5. Idle stabilization CF - kąt przestawienia wałków rozrządu Bank2 czyli głowica po stronie kierowcy (tu podobnie jak w pkt. 4).
Grupa 093 to ustawienie rozrządu. U mnie w VAGu są następujące kolumny:
1. Time stamp
2. RPM/min
3. Load % - (obciążenie silnika - tu widać czy był tzw. but w podłogę na równym długim odcinku drogi czy np. auto miało w pewnym momencie ''hopę'' na wybiciu drogi i obciążenie spadło momentalnie na silniku do parunastu % bo koła były w powietrzu).
4. Idle stabilization CF - kąt ustawienia rozrządu Bank1 czyli głowica po stronie pasażera. Najlepiej gdy jest 0 ale jeśli mieści się w przedziale -6;+6 to jest OK. U Ciebie jest to ''adjustment'' i masz tam 16 więc wygląda na to, że masz przestawiony rozrząd. Nie napiszę, że o dwa ząbki bo wtedy byłoby ze 25-30 stopni i auto by kulało ale myślę, że jeden ząbek plus ewentualnie wstępne położenie nastawnika przy ustawieniu rozrządu było niewłaściwe (a błędy się kumulują).
5. Idle stabilization CF - kąt ustawienia rozrządu Bank2 czyli głowica po stronie kierowcy. U Ciebie jest ''adjustment'' i masz wartość 13 czyli podobnie jak opis do pkt. 4.
Może być jeszcze opcja, że masz walnięte czujniki halla na wałkach i pokazują bzdury ale w to akurat wątpię bo sypałoby błędami, a i nie pokazało by tak prawidłowych wartości nastawników w grupie 090.
Tyle w teorii. Dobrze byłoby gdyby ktoś jeszcze się wypowiedział na ten temat.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 15 lip 2015, 21:18
- Lokalizacja: kwidzyn
Logi robione oryginalnym kablem ros techa w vcds. Hmm dziwne. Jak mozliwe ze rozrzad moze byc przestawiony. Co prawda auto na wolnych faluje na obrotach i podczas jazdy jak obroty rosną to na sekunde delikatnie opadnie wskazówka obrotów ale po tym znowu dalej przyspiesza, ogólnie jest takie lekkie szarpnięcie. W zasadzie auto ciągnie fajnie. Cóż rozrząd czeka na półce tylko czasu brak więc się za niego zabiore jak najszybciej.
[ Dodano: 2018-09-14, 09:01 ]
Czy przestawiony rozrząd o ząbek jak sugerujesz może być przyczyną że silnik nie trzyma równo 90 stopni i się przygrzewa?
[ Dodano: 2018-09-14, 09:01 ]
Czy przestawiony rozrząd o ząbek jak sugerujesz może być przyczyną że silnik nie trzyma równo 90 stopni i się przygrzewa?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 49
- Rejestracja: 15 lip 2015, 21:18
- Lokalizacja: kwidzyn