nierowna praca silnika na gazie
Nie to jest w Krasnymstawie ponoć wszyscy sie do niego pchają i każdy go bardzo chwali.
[ Dodano: 2018-11-16, 18:22 ]
Byłem dzisiaj u fachmistrza.Kombinował cztery godziny i stwierdził, że musi ciąć kable bo coś w i nstalacji jest namieszane.Mam zadzwonić po niedzieli i się umówić na przegląd instalacji.Ustawił na razie tak żebym mógł jeżdzic ale na mojej kalibracji na oko dużo lepiej chodził.
[ Dodano: 2018-11-16, 18:22 ]
Byłem dzisiaj u fachmistrza.Kombinował cztery godziny i stwierdził, że musi ciąć kable bo coś w i nstalacji jest namieszane.Mam zadzwonić po niedzieli i się umówić na przegląd instalacji.Ustawił na razie tak żebym mógł jeżdzic ale na mojej kalibracji na oko dużo lepiej chodził.
Niestety takich korekt przez softa nie mozna zrobić.Fachmistrz przy mnie kontaktował się z expertem ze staaga.I stwierdził to samo:pomylone kable w instalacji.Jak się wyłaczy wtryski lpg na drugim i piątym cylindrze a w to miejsce wlaczy wtryski benzyny samochod chodzi perfekcyjnie.Sam nie bedę grzebał bo moja wiedza jest za mała.Wv tym tygodniu ma rozcinać wiązki i zrobić z tym porządek.Dam Ci znać jaki będzie efekt i co było spaprane.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 291
- Rejestracja: 07 lis 2013, 08:55
- Imię: Janek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bałystok
- Kontakt:
po mojemu żle wpięte wtryski jak nie widzi czasów a jak widzi to sterownik lpg uszkodzony podaje jednocześnie pb i lpg , jak się przełącza z benzyny na lpg to kuleje chwile?zyga zyga pisze:.Jak się wyłaczy wtryski lpg na drugim i piątym cylindrze a w to miejsce wlaczy wtryski benzyny samochod chodzi perfekcyjnie
Czasy wtrysków widzi ale na piatym i drugim mocno sie róznia od pozostałych.A po przełączeniu z benzyny na gaz obroty mocno falują.A czy to wina sterownika to ja nie wiem.Moze fachowiec od tego powinien zaczać.Bo rozcinanie wiązek to chyba ostatecznosc.
[ Dodano: 2018-11-26, 20:01 ]
Jestem po wizycie u fachmistrza.Okazało sie ,że zacięła sie ta grucha do sterowania klapami w kolektorze ssącym.Pozostał jeden problem czasy wtrysku miedzy bankami różnią się o jedną milisekundę, na benzynie i na lpg tak samo.Fachmistrz podejrzewa ,ze klapy sie na pierwszym banku nie domykają.Samochodem już nie trzęsie i po przełączeniu z benzyny na lpg obroty nie falują.Co o tym myślisz Zwonko?
[ Dodano: 2018-11-26, 20:01 ]
Jestem po wizycie u fachmistrza.Okazało sie ,że zacięła sie ta grucha do sterowania klapami w kolektorze ssącym.Pozostał jeden problem czasy wtrysku miedzy bankami różnią się o jedną milisekundę, na benzynie i na lpg tak samo.Fachmistrz podejrzewa ,ze klapy sie na pierwszym banku nie domykają.Samochodem już nie trzęsie i po przełączeniu z benzyny na lpg obroty nie falują.Co o tym myślisz Zwonko?
Samochod teraz ładnie chodzi.Zrobiło sie zimno i nie bedę na razie ściągał kolektora, raz już to robiłem i nie mam ochoty na powtórkę.Sama ta grucha o ile mi wiadomo nie ma powodu sie zacinac, jedynym powodem mogło być to, że klapy się zacięły.Po tym jak jak ta grucha ruszyłą silnik zaczął równiutko pracować na lpg.Idąc tym tropem mogłbym ewentualnie kupić ze dwa spraye do czyszczenia przepustnicy i walić to w przepustnicę.Powinno to trochę oczyścić kanały dolotowe w kolektorze.I wtedy sprawdzić czy te czasy wtrysków sie trochę wyrównały.Mamraclę czy nie?
[ Dodano: 2018-11-26, 21:51 ]
Miało być mam rację czy nie?
[ Dodano: 2018-11-26, 21:51 ]
Miało być mam rację czy nie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
Możesz spróbować. Sam bym się raczej bał tak robić. Bałbym się, że coś tam się zacięło i po udrożnieniu to coś odpadnie... poleci tam gdzie nie powinno.
Na razie pewnie zostawiłbym jak jest. Zakładając że fachman sprawdził że wtryski równo leją, korekty w grupach 032 i 033 powinny spowodować że czasy się wyrównają. Sprawdź po jakimś czasie ich wskazania. Jak w grupie 032 nie będą jakieś straszne różnice to bym nie panikował i czekał aż ktoś się tym porządnie zajmie.
Na razie pewnie zostawiłbym jak jest. Zakładając że fachman sprawdził że wtryski równo leją, korekty w grupach 032 i 033 powinny spowodować że czasy się wyrównają. Sprawdź po jakimś czasie ich wskazania. Jak w grupie 032 nie będą jakieś straszne różnice to bym nie panikował i czekał aż ktoś się tym porządnie zajmie.
I tak zrobie.Dziękuje Zwonko, za czas jaki mi poświeciłeś.Dzięki Tobie nauczyłem się robić logi i korzystać z tego forum.No i wykryłeś niesprawość jednego wtryskiwacza benzynowego.To było też bardzo istotne.Jeszcze raz,wielkie dzięki.
[ Dodano: 2018-11-29, 12:14 ]
Dzisiaj sprawdzałęm ta gruche przy kolektorze, po dodaniu ostro gazu cięgno ani drgnie.Samochod ma moc i niby pracuje normalnie.Palcem da sie wciskac to cięgno, więc wałek w kolektorze pracuje lekko.Czy padnięta grucha bedzie miałą wpływ na spalanie, czy mozna to olać.
[ Dodano: 2018-11-29, 12:14 ]
Dzisiaj sprawdzałęm ta gruche przy kolektorze, po dodaniu ostro gazu cięgno ani drgnie.Samochod ma moc i niby pracuje normalnie.Palcem da sie wciskac to cięgno, więc wałek w kolektorze pracuje lekko.Czy padnięta grucha bedzie miałą wpływ na spalanie, czy mozna to olać.
- kiler22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
ja tam nie wiem co to jest za fachman ale tam nie ma żadnych klap . Tylko rura która w zależności od ustawienia skraca albo wydłuża dolotzyga zyga pisze: Jestem po wizycie u fachmistrza.Okazało sie ,że zacięła sie ta grucha do sterowania klapami w kolektorze ssącym
może uszkodzony jest wężyk podciśnienia i to też nie pomaga w prawidłowej pracy silnikaDzisiaj sprawdzałęm ta gruche przy kolektorze, po dodaniu ostro gazu cięgno ani drgnie
bo to jest układ który daje większego "kopa" w górnym zakresie obrotów .Jeżdżąc tak do 4 tys obr nie działa wogólezyga zyga pisze:Samochod ma moc i niby pracuje normalni
moim zdaniem głupota - doprowadzenie tego do stanu działającego nie kosztuje majątku (max 250- 300 zł zakładając wymianę WSZYSTKIEGO co może się zepsuć )Raczej nie wielki. Ludzie to wywalaja...i nikt nie skarży się na spalanie
[ Dodano: 2018-11-29, 16:23 ]
Jw - tam nie ma żadnych klapzyga zyga pisze:Fachmistrz podejrzewa ,ze klapy sie na pierwszym banku nie domykają
Być może jak robiłem logi i kręciłem do 6200 obrotow, ta rura sie zacięła w tym położeniu i wychodziły takie cuda na lpg podczas regulacji.Ja żadnej róznicy nie czuje czy ona jest czy jej nie ma.Zdjąłem to cięgno i tak jeżdże.I chodzi dobrze.
[ Dodano: 2018-11-29, 17:06 ]
Podcisnienie jest sprawdzałem.Nie wiedziałem ,że to zaczyna pracoawac przy takich obrotach.Założe to cięgno spowrotem i nie ma czym sobie głowy zawracać.
[ Dodano: 2018-11-29, 17:06 ]
Podcisnienie jest sprawdzałem.Nie wiedziałem ,że to zaczyna pracoawac przy takich obrotach.Założe to cięgno spowrotem i nie ma czym sobie głowy zawracać.
- kiler22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
tego to już nie wiem w jakiej pozycji jest u Ciebie
u mnie latała sobie dowolnie + jeszcze złe uszczelnienie dawały kiepski współczynnik MAP co skutkowało kulawą praca na gazie i wysokim zużyciem gazu
rozkręcenie tego wszystkiego i sprawdzenie nie trwa długo i jeśli umiesz wymienić olej w silniku to na bank poradzisz sobie z tym zadaniem . A zacząłbym od zassania ustami rurki sterującej gruszką . Wtedy będziesz miał odpowiedź czy nie łapie lewego powietrza
A czy wolisz mieć więcej mocy na wysokich obrotach czy mniej to już Twoja sprawa
u mnie latała sobie dowolnie + jeszcze złe uszczelnienie dawały kiepski współczynnik MAP co skutkowało kulawą praca na gazie i wysokim zużyciem gazu
rozkręcenie tego wszystkiego i sprawdzenie nie trwa długo i jeśli umiesz wymienić olej w silniku to na bank poradzisz sobie z tym zadaniem . A zacząłbym od zassania ustami rurki sterującej gruszką . Wtedy będziesz miał odpowiedź czy nie łapie lewego powietrza
A czy wolisz mieć więcej mocy na wysokich obrotach czy mniej to już Twoja sprawa
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga